Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 ratti vaihtoon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 ratti vaihtoon

    Millaiset spagaatit joutuu tekemään (ja onko yleensä mahdollista) jos asentaa -07 B7 A4 normaalin kolmipuolaisen (ei toimintoja) tilalle vastaavankorisen RS4 monitoimiratin?

    Vaatiiko noiden monitoimi-toimintojen käyttöönotto ohjainlaitteen uusintaa vai selvitäänkö pelkällä ohjelman muutoksella?

    Toinen kysymys: onko kukaan asentanut jälkikäteen ovien valosarjaa (alavalo ja oven takavalo) jälkikäteen?

    Onnistuuko, vaikuttaa että johtosarjassa eroja normaalin ja sisävalopaketti-mallisen välillä.

  • #2
    Ilmeisesti kellään ei tietoa, ison veden tuolla puolen on keskusteluja aiheesta, mutta eikös Euro-malleissa ole toiminnaisia eroja?

    Comment


    • #3
      Monitoimiratti vaatii uuden luistorenkaan(?) (Slipring) sekä todennäköisesti myös rattiakselin ohjainlaitteen ellei autossasi ole jo oikea ohjainlaite. Tämä selviää tutkimalla VAG-COM:lla ohjainlaitteen osanumeron loppuosaa.

      Itellä on B6:een ovien alavalojen asennus projektilistalla. Omassa on onneksi jo ovien takavalot, joten saan niistä kätevästi sähköt myös alavaloille. Muistaakseni www.audi4ever.at forumia selaamalla selvisi, että valojen sähköt saa suoraan oven ohjainlaitteelta eikä johtoja tarvitse vedellä kabiiniin asti, mutta tätä en mene varmaksi sanomaan.

      Comment


      • #4
        Tuo saitti vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, ainoo puute on tuo germaanin kielen heikko ymmärrys...

        Mitäs tästä tuumitte, tässä ei ko. jousesta ole mainintaa: http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=170599

        Tuon mukaan 3 johtoa muuttamalla alkaa rokkaamaan...

        Etkan mukaan ovien ala- ja takavaloille on vain yksi johtosetti (samassa avauskahvankin johto), mutta pitääkö ovessa olla joku lisälaiteboxi vai tajuaako väyläauto nuo lisäykset? Tarkoitan et riittääkö/pitääkö tehdä em. käyttöönotto testerillä?

        Comment


        • #5
          Ilmeisesti tuossa linkittämässäsi ketjussa viitataan noihin kolmen johdon vaihtoon siltä pohjalta, että autossa on jo ennestään monitoimiratti.

          Comment


          • #6
            Näin muuten taitaakin olla. Hyvä huomio.

            Outoa toisaalta, sillä ETKA antaa oman auton VINillä vain yhden ohjainlaitteen ja se on monitoimiratille.

            Mutta ko. ruoria ei ole;(

            Comment


            • #7
              Jos autossasi on vakionopeussäädin ja / tai FIS niin ohjainlaite voi hyvinkin olla monitoimiratin kanssa yhteensopivaa mallia.

              Comment


              • #8
                Juu, sellaiset löytyy.

                Tuohon jos saisi 100 varman tiedon, niin veikkaanpa että aikas moni B7 kuski päivittäisi rattia;)

                Comment


                • #9
                  Jokos on ratti vahdettu, tai tullut lisää infoa kyseisestä projektista?

                  Comment


                  • #10
                    Monitoimirinkula tilattu, katsotaan miten käy.

                    Ainakin VCDS:n mukaan ohjalmointi onnistuu eli siitä jää kiinni...

                    Comment


                    • #11
                      Saakos olla utelias ja kysyä mistä tilailit ratin? Laita tietoa sitten vaihdon jälkeen miten kävi näppäimien toiminnan..

                      Comment


                      • #12
                        Juu, saa olla utelias. EBay-maailmastahan se tuli, tokihan tuolla hintaa tulee jonkin verran...

                        Ruori on saapunut ja nyt pitäisi ryhdistäytyä vaan asennukseen;)

                        Asennukseen liittyen on hieman vaan kahta tietoa; joutuuko muuttamaan liukurenkaalle menevän liittimen nastajärjestystä vai ei.

                        Tässä linkissä on tarinaa: http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=170599

                        Nyt jos kellään on varmaan tietoa, esim. omasta autosta, niin neuvot on tervetulleita!;)

                        Toki modaus onnistuu, mutta ei viitsi turhaan alkaa rukkaamaan liittimiä, koska kyseessä kuitenkin turvavaruste...

                        Comment


                        • #13
                          No niin,

                          käytin vanhaa ruoria irti, jotta varmistuin tuosta liukurenkaan liittimestä.

                          Alkuperäinen on kuusipiikkinen, ja monitoimiratin liitin on 12-piikkinen eli vaihtoon "slipringi" menee.

                          Kunhan saan sen hommattua ja asennettua, niin laitan kuvatusta asiasta.

                          Comment


                          • #14
                            Onkos ruoriasennus edistynyt?

                            Comment


                            • #15
                              Heh, vaiheessa on vielä.

                              Tarpeet on mutta nyt ei puutu kuin aikaa....;)

                              Ilmoittelen kuinka käy.

                              Comment


                              • #16
                                Olisi juuri tälläinen uusi (tai melkeen uusi) 3-puolainen ratti hakusessa. Eli reikänahalla ja ilman mitään nappeja tai vaihdeläpysköitä.

                                Löysin ebaysta tälläisen kohteen. Onko hinta kohtuullinen vai saako tuollaisen jostain vielä halvemmalla (Esim Saksasta)?

                                Comment


                                • #17
                                  Jokos ratti on toiminnassa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Paikoillaan on ollut, no, kuutisen tuntia;)

                                    Ihan suht. kivuton toimenpide, kunhan on varma mitä tekee.

                                    Suurin arbeetti oli kyllä johtosarjan metsästys ja tiedon saanti liittimen napajärjestykselle.

                                    Hakusessa oli volumen säädöt sekä kappaleen/radiokanavan vaihto ratista sekä parantunut ulkonäkö.

                                    Nuo toteutuivat, ainoot miinukset ovat että nappuloiden valot eivät pala ja ilmeisesti "mode" napista ei kuitenkaan voi vaihtaa eri ohjelmalähteiden välillä?

                                    TT miehet voinevat ottaa tähän kantaa?

                                    Valaistukselle en järkevää konstia löytänyt...;(

                                    Comment


                                    • #19
                                      Terve, B7 S4 ratti nappuloilla tulossa itselle A4 B7 autoon. Nykyinen 3 puolainen ilman nappeja, Airbag käy mitä ilmeisimmin suoraan, mutta vaatiiko jotakin muuta, että saa napit toimimaan? Koodauksen toki vaatii.

                                      Comment


                                      • #20
                                        timop75 Tarviit vielä monitoimiratillisen slipringin (ratin takana oleva moduli) ja johtosarjan.
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 31.12.2021, 12:27. Perustelu: Viestit siirretty, kiitos vinkistä!

                                        Comment


                                        • #21
                                          vV8m5 Ok, oliko vinkkiä mistä kannattaisi hommailla tai mahdollisia varaosanumeroita?
                                          Johtosarja ostettu, 4F0971589K alkuperäinen, Audi Kuopiosta tilasin. HInta 36,20€.
                                          Viimeksi muokannut timop75; 8.1.2022, 11:31.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Varaosahaku tai https://rrr.lt/fi/autojen-luettelo

                                            Slipring 4EO953541B (12nastanen liitin), jotain varaosahaun tuloksia:
                                            https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae...541/?ps_page=3

                                            Comment

                                            Working...
                                            X