Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webaston kaukosäädin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Miulla on ON/OFF kaukosäädin webastolle.
    Pystyykö ajotietokonetta päivittämään että voisi ajastaa lämmityksen?
    Äkkiseltään en valikoista löytänyt lämmittimen valikkoa.
    Vai onko helpoin vaan päivittää kaukosäädin T100 malliin
    Autona siis 2009 Q5
    Viimeksi muokannut harri81; 29.1.2023, 16:29.

    Comment


    • Potilas A6 C6 2005, lämmittimenä tehtaan Thermo Top V ja alkuperäinen kaukosäädin 4F0 909 507 lakkasi toimimasta. Ostin puolasta carsystem:iltä volkkarin logolla olevan T91R kaukosäätimen jonka pitäisi käydä yhteen vastaanottimena olevan 4F0 909 509 boxin kanssa. Tein parituksen VCDS:llä, lämmitin lähtee käyntiin ja sammuu kaukosäätimen On/Off napeista mutta ei herätä climatronic paneelia eli ei puhalla sisälle lämmintä eikä lämmitin sammu vaikka ajastus loppuu. Kaukosäädin lakkaa vilkuttamasta punaista ajatuksen jälkeen niinkuin kuuluu mutta lämmitin jatkaa puhaltamista tuntitolkulla niin kauan kunnes jännite laskee liian alhaiseksi ja auto katkaisee sen. Taukotuuletus ei toimi kaukosäätimestä koska climatronic paneeli ei herää.
      Auton omasta paneelista lämmitin toimii täysin normaalisti.

      Korjaakohan mikään firma noita Audin alkuperäisiä T90 kaukosäätimiä ? Muilla kokemuksia T91R kaukosäätimistä ?

      Comment


      • Edellisellä sivulla kirjoitin omat havainnot siihen omaan (jälkiasennusarjan) T90-kaukosäätimeen liittyen, että se tosiaan toimi just samoin kun kuvailit; se kaukosäädin käynnisti vain Webaston, mutta ei sisäpuhallusta.

        Ostin eBaystä T91R VW-kaukosäätimen varaosanumerolla 7N0963511 ja se on toiminut täysin kuten alkuperäinekin kaukosäädin toimi, eli lämmittää myös sisätilat. On jonkun verran sirompikin kooltaan, toki siinä on volkkarin logo ;(
        ​​

        Comment


        • Tässäkin on VW logo, mutta näitä on ilmeisesti kolmea erilaista kaukaria jotka pelaa +12v, W-BUS ja uudemmissa LIN-BUS periaatteella. Omasta löytyy seuraavat numerot: T91R-WOS, 5Q0963511 ja tämä toimii LIN-Bus periaatteella, jos joku vielä miettii mikä kaukosäädin hommata Audin T90 tilalle niin A6 C6 koppasen tehtaan webastoon on tuo 7N0963511 sopiva. Ja sitten tarkkana tilatessa, puolasta olivat lähettäneet väärän vaikka väittivät että sopii 4F0 909 509 vastaanottimen kanssa. Nyt sovittiin että palautan tuon ja hommaan käypäsen kapulan ebaysta.


          ​​​​​
          Viimeksi muokannut J.Marttila; 12.10.2023, 18:59.

          Comment


          • Omasta kaukkarista löytyy tekstit:
            T91R-WOS
            7N0963511
            Tämä toimii oikein A6 C6 -07 Webaston kanssa, eli myös sisätilat lämpenee.

            Comment


              Tietääkö joku tai onko tullut mittailtua, että saako esim 3Q0963513 / A / B (lin bus?) -vastaanottimesta jostain pinnistä ulos aina myös analogisen (+12) signaalin? Johtoahan siinä pinnissä ei välttämättä ole?
              Viimeksi muokannut Sunman; 7.12.2023, 12:14.

              Comment


              • 3Q0963513(A/B) vastaanottimen saa ohjattua päälle antamalla jännitepulssin pinniin nro 4. Vastaavasti sieltä saa ulos käyntitiedon pinnistä nro 3 jossa on +12V lämmittimen ollessa käynnissä. Liitteessä ohjeet Thermoconnectin kytkemiseksi, toki etäkäyttöön toimii mikä tahansa vehje jolla tuon jännitepulssin sinne antaa.

                Attached Files

                Comment


                  Tuleeko tuosta vastaanottimesta joka tapauksessa 3 pinnistä +12v, kun sen käskee (radio)kaukkarilla päälle? Samalla tavalla kuin HTM100 vastaanotin antaa 3 pinnistä +12v jälkiasennusweban (tai muun 12v laitteen ohjaukseen) ja 2 pinnistä wbus signaalin tehdasweban ohjaukseen?

                  Comment


                  • Tulee. Ei sillä ole väliä mitä kautta webasto on käynnistetty, aina kun se käy niin kolmospinnissä on jännite.

                    Toki jos siellä ei väylän perässä olekaan webastoa niin sitten en tiedä yhtään mitä tuo vastaanotin tekee. Jos siis olikin ajatus käyttää sitä jonkun täysin erillisen vehkeen ohjaamiseen. Sitä en ole koskaan kokeillut, tiedän vain mitä se tekee ollessaan kytkettynä lämmittimeen väylällä.

                    Comment


                    • Tuli hommattua tuollainen - 16 vuoden A6, josta on eeberin kake jäänyt matkalle. Takakontista löytyy vastaanotin numerolla 4h0 963 271e 305, ja siihen sopiva näytöllinen kake olisi hakusessa.
                      Olisiko kenelläkään varmaa tietoa että minkä numeroisen kaukosäätimen tuohon varmasti saa paritettua, etten suotta tilaile vääränlaista tuolta maailmalta?
                      Autossa on nelialueilmastointi tuuletuksella, josko sillä on mitään vaikutusta.
                      Attached Files

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                        Taistelin pitkään omassa A8 2010 D4/4H tehdaseberin kanssa kaukosäädön yhteyden kanssa. Tässä näytöllinen kaukosäädin, mutta käsittääkseni myös se perusmallin kake toimii samoilla periaatteilla.

                        Vikakoodi oli aina:
                        01225 - Radio Receiver for Aux Heat (R64)
                        004 - No Signal/Communication

                        Kaukosäädin yritti aina hetken yhteyttä, jonka jälkeen ilmoitti yhteysvikaa.

                        Loppujen lopuksi rikki oli haineväantenni, kaukosäädön ohjainpurkki ja eberin ohjainyksiköstä LIN-väylä (sin-valk. johto, jolla keskustelee kaukosäätimen purkin kanssa). Ei vain löytynyt vika heti, kun ensin vaihdoin antennin, sitten kaken ohjaimen. Eber toimi muuten normaalisti ja piuhat/liittimet mittasin ehjiksi. Varaosa eberin ohjaimellakin tuli kokeiltua, mutta ei. LIN-väyläkin näytti yleismittarilla ihan ok.

                        Ongelma oli lopulta siinä, että tuli vaihdeltua noita kolmea osaa sikin sokin ja en uskonut, että vika lopulta oli myös eberin ohjaimen LIN-väylässä. Eli taisi olla aina vähintään yksi osa ketjussa viallinen, kun eri komboja kokeilin.

                        Löytyi oikeastaan vasta siinä vaiheessa, kun eber lopetti muuten toimisen ja vaati huoltoa. Siinä vaiheessa otin sitten oikeasti ongelman työn alle ja tutkin kaiken oskilloskoopilla ajatuksen kanssa. Aika selvä peli siinä vaiheessa, että mitkä osat olivat rikki.

                        Olisiko alunperin vika lähtenyt hapettuneesta antennista, joka käräyttänyt kaukosäädön ohjaimen, joka puolestaan käräyttänyt LIN-väylän komponentit myös eberin päästä.

                        Täällä kans tehdaseberi 2010 A4 B8:ssa herjaa samaa yhteyskatkosta radiolähetinpurkille. Haaveilin, että vika olisi ollut purkissa ja nyt sain purkaamo-osan. Sama vika. Olisiko vinkkejä saako LIN-väylää mitattua yleismittarilla missään määrin vai vaatiiko oskilloskoopin? Saan kyllä skoopin töistä tarvittaessa. Minulla oli pieni hiiriongelma takakontissa ja tämä vika alkoi pelottavan samaan aikaan. Eberin kauko-ohjauspurkin + ja - toimivat ainakin, eikä näkynyt jyrsittyjä johtoja. Itse eberi kyllä toimii vielä ajotietokoneen ajastuksella, onneksi.

                        EDIT:
                        Tosin nyt kun aloin mittailemaan ni eberin kauko-ohjauspurkille tulee vaan 11,6 V ja auto on laturissa. Tarkemmin vikakoodeja katsoessani löytyi myös et CAN gateway herjaa: energy management active. Ehkäpä se 14 vuotta vanha orkkis akku pitäisi sittenkin jo vaihtaa :D
                        Viimeksi muokannut Latexi; 3.12.2024, 19:29.

                        Comment

                        Working...
                        X