Eli mulla on vuoden -97 A6 C4 2.8 koneella ja automaatilla. Audi on pelannu ihan ok, mitä nyt jotain satunnaista (tyhjä)käynnin rykimistä joskus ollut ja siitäkin on kaasuttelemalla päästy.
Nyt maanantaina kun piti auto saada käyntiin niin akku oli tyhjentynyt viikonlopun aikana. No kaverilta apua ja käynnistyskaapeleilla kiinni sen pakun akkuun. Oikein kytkettiin Audin käyttöohjekirjan mukaankin!
No siinä sitten yritettiin ja odotettiin ja taas yritettiin ja vihdoin saatiin auto käyntiinkin. Ja kas kas.. Käynnistyksen jälkeen ei sitten enää ABS ja ASR lamput mittaristossa sammuneetkaan ja nyt mulla on sit jolutunnelmaa mittaristossa kun huutomerkki vilkkuu ja noi ed. mainitut lamput loistaa valoa pimeään. Vikakoodina näyttää 287-- Right Rear ABS Wheel Speed Sensor -G44 Open or Short to B+. En tosin usko sen paikkansa pitävyyteen kun valo jäi päälle autoa startatessa. Koodin saa pyyhittyä, mutta valot ei sammu ja koodi ilmestyy heti uusiksi kun virrat laittaa takas autoon, vaikkei auto siis liiku lainkaan.
Oon näiltä foorumeilta hakenu tietoa, muttei täysin vastaavaa ole tullut vastaan. Konehuoneessa katoin sen ABS-hydrauliyksikön ja tuo omani on vanhempi kuin se vikaherkäksi mainostettu malli. Tuosta omastani löysin etupuolelta pari relettä mutten yhtään sulaketta. Kaikki näytti olevan ok. Kuskin jalkatilasta etsin ABS-relettä, jossa siis päällä oma 10A sulake, mutten sellaista löytänyt. Siinä jalkatilan telineessä oli yksi rele, jonka takana piilossa oli 30A (ehjä) sulake ja sit ne isot 50A ja 60A sulakkeet, ei muuta.
Sitten takapenkin alla kuskin puolella on ABS + ASR ohjainyksikkö (4D0 907 379 N). Availin sen ja totesin ettei meikäläisen juottamistaidoilla mennä pintaliitospiirilevyä kolvailemaan, josko vaikka sieltä vian löytäisinkin!
Onko tässä nyt muuta tehtävissä kuin uutta tai siis toimivaa käytettyä ohjainyksikköä metsästämään? Onko jotain jäänyt tarkistamatta? Luulis että polttais jonku sulakkeen eka kun antaa, tai siis saa apuvirtaa, mutta ilmeisesti pamauttaa ton ohjainyksikön samoin tein.
Saakos noita muualta edullisesti kuin Saksasta e-bayn kautta? Vai oliko muita ehdotuksia?
-T
Nyt maanantaina kun piti auto saada käyntiin niin akku oli tyhjentynyt viikonlopun aikana. No kaverilta apua ja käynnistyskaapeleilla kiinni sen pakun akkuun. Oikein kytkettiin Audin käyttöohjekirjan mukaankin!
No siinä sitten yritettiin ja odotettiin ja taas yritettiin ja vihdoin saatiin auto käyntiinkin. Ja kas kas.. Käynnistyksen jälkeen ei sitten enää ABS ja ASR lamput mittaristossa sammuneetkaan ja nyt mulla on sit jolutunnelmaa mittaristossa kun huutomerkki vilkkuu ja noi ed. mainitut lamput loistaa valoa pimeään. Vikakoodina näyttää 287-- Right Rear ABS Wheel Speed Sensor -G44 Open or Short to B+. En tosin usko sen paikkansa pitävyyteen kun valo jäi päälle autoa startatessa. Koodin saa pyyhittyä, mutta valot ei sammu ja koodi ilmestyy heti uusiksi kun virrat laittaa takas autoon, vaikkei auto siis liiku lainkaan.
Oon näiltä foorumeilta hakenu tietoa, muttei täysin vastaavaa ole tullut vastaan. Konehuoneessa katoin sen ABS-hydrauliyksikön ja tuo omani on vanhempi kuin se vikaherkäksi mainostettu malli. Tuosta omastani löysin etupuolelta pari relettä mutten yhtään sulaketta. Kaikki näytti olevan ok. Kuskin jalkatilasta etsin ABS-relettä, jossa siis päällä oma 10A sulake, mutten sellaista löytänyt. Siinä jalkatilan telineessä oli yksi rele, jonka takana piilossa oli 30A (ehjä) sulake ja sit ne isot 50A ja 60A sulakkeet, ei muuta.
Sitten takapenkin alla kuskin puolella on ABS + ASR ohjainyksikkö (4D0 907 379 N). Availin sen ja totesin ettei meikäläisen juottamistaidoilla mennä pintaliitospiirilevyä kolvailemaan, josko vaikka sieltä vian löytäisinkin!
Onko tässä nyt muuta tehtävissä kuin uutta tai siis toimivaa käytettyä ohjainyksikköä metsästämään? Onko jotain jäänyt tarkistamatta? Luulis että polttais jonku sulakkeen eka kun antaa, tai siis saa apuvirtaa, mutta ilmeisesti pamauttaa ton ohjainyksikön samoin tein.
Saakos noita muualta edullisesti kuin Saksasta e-bayn kautta? Vai oliko muita ehdotuksia?
-T
Comment