Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

mystinen tuulilasinpyyhin ropleema, mitähän vielä vois kokkeilla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • mystinen tuulilasinpyyhin ropleema, mitähän vielä vois kokkeilla?

    Lyhyt tausta:

    vinkkareitten vivusto oli jumimassa enkä tietenkhän riittävän ajoissa ryhtyny toimhin sen korjaamiseksi: meni täysin jumiin eli ei liikkunu mihinkhän. Ees voimalla. Oli toinen akseli täysin ruostunu, murentunu ja niin jumissa, että pajavasaralla piti auttaa että lähti irti ja tosin ihan ruskiaa mönjää oli loppupeleissä…

    No, eiku uus visusto paikoilhen ja homma lähti tulille heti. Paitti että
    - virrat päälle -> vinkkarit lähtee päälle
    - pyörivät 4-6 kertaa ja pysähtyvät mihin sattuu…noin joka neljäs kerta ”oikein” alas
    - tihkukytkintoiminto ei toimi
    - toimii tihkukytkin- ja normiasennossa kuten normaalinopeuksisen pittääki
    - nopeampi asento toimii myös oikein
    - paitsi että kun laittaa ”seis” asenthon niin pyörii tuon 4-6 kertaa ja pysähtyy minne sattuu
    - pissapoika toimii…paitti että vinkkarit pyhkii aina sen 4-6 kertaa. Ja pysähtyy mihin sattuu. Ja joka kerta kun ”päältä pois” niin noin joka neljäs kerta kuitenki pysähtyy oikein (tämä summittainen arvio)
    -
    Jossain vaiheessa eppäilthin että moottorissa vika.
    - moottori vaihettiin (käytetty mutta tiettävästi oikein toiminut), ei mittään vaikutusta, toimii siis täysin yllä kuvatulla tavalla

    Kysely marmoritiskille ja epäily, että rele sökö. Tai seuraavana vaihtoehtona viiksi rikki.

    Tännään sitten sekä rele (603) vaihethin. Heitti toimimasta sen vähänki, eli
    - nykäsy ja kerta-pari pyyhkäsyä, pysähty mihin sattu
    - ei lähteny toimimhan ees normi- tai nopia asennossa
    - välillä sitten omia aikoihan liikahti kerran tai kaksi

    Eiku vanha rele takasin ja toimi kuten aikasemminki.

    Seuraavaksi viiksi vaihtoon. Ei vaikutusta, eli toimi edelhenki kuten tuolla yllä tuo pitkä litania…

    Soitto jonnekki ja manaajia apuun; vielä katottiin sulaketaulujen pohjat, releen pohjat, takalasin vinkkarin johdot yms yms…

    Kaksi tuntia ja vanhoin eväin taipalhelle takasin. Onneksi eivät periny ku 80 eur, mutta ahistaa silti.

    Mitä seuraavaksi kannattais kokkeilla (halvempaa kuitenki ku auton vaihto volvoon…)?

    Kiitos jo etukätteen =o(
    Viimeksi muokannut toimeve; 9.12.2008, 18:03. Perustelu: edit: vivusto ja akselisto sekasin...korjattu

  • #2
    Kokeile vielä tuota: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69644

    Comment


    • #3
      ...vielä sen verran, että onkos tuossa kuvassa tuo vivusto normi "ala-asennossa" eli keskiakselista lähtee lievästi alas ja oikeallepäin (vihreän ympyrän vähän oik puolella oleva akseli)? Minulla kun se muistaakseni on n. 90 astetta tuosta eli vasemmalle tuo liitoskohta...

      Comment


      • #4
        Äkkiä katsottuna oikea lepoasento olisi niin, että nuo vivustot ovat suorassa linjassa.

        Comment


        • #5
          Ongelman yksinkertanen ratkasu =o/

          ...niin sitä piti kärsiä muutama kuukausi ylläkuvattua toimintaa (no toimi senthän, eli turvallisuusnäkökohat oli kunnossa)...

          Sitten päätimmä vielä kerran kokkeilla "uutta käytettyä" tuulilasinpyyhkimen moottoria ja hups: homma alko toimimhan niinku pittääki.

          Kiitokset vain Rovaniemen suunthan kärsivällisyyestä ja varaosien toimittamisesta =o)

          Case closed.

          Comment


          • #6
            Mulla oli S2:ssa sama vika.Korjaantui kun puhdistin ja rasvasin moottorin perässä olevan asentotunnistuslevyn.

            Comment


            • #7
              Terve,

              Jumitti 2003 Allroadissa kanssa pyyhkimet. Vänkärin puolen akseli oli aivan jumissa. Siis aikuisten oikeasti.
              - irrotettaessa piti antaa lämpöä ja silti HAJOSI valukorvake rungosta SEKÄ akselin päästä katkesi pultti jengan juuresta.

              Ei kenelläkään olisi ylimääräisenä koneistoa josta ottaa uusi akseli? Korvakkeen saan kyllä TIGillä parsittua takaisin.


              Pikana ilmoa tänne tai joudun menemään ropoineni marmorille nöyrtymään. 040 7662110.

              MSa

              Comment


              • #8
                http://www.lrp-autorecycling.de/EKAT...=Suche+starten

                Tuolta löytys vähän halvemmalla.

                Comment

                Working...
                X