Lyhyt tausta:
vinkkareitten vivusto oli jumimassa enkä tietenkhän riittävän ajoissa ryhtyny toimhin sen korjaamiseksi: meni täysin jumiin eli ei liikkunu mihinkhän. Ees voimalla. Oli toinen akseli täysin ruostunu, murentunu ja niin jumissa, että pajavasaralla piti auttaa että lähti irti ja tosin ihan ruskiaa mönjää oli loppupeleissä…
No, eiku uus visusto paikoilhen ja homma lähti tulille heti. Paitti että
- virrat päälle -> vinkkarit lähtee päälle
- pyörivät 4-6 kertaa ja pysähtyvät mihin sattuu…noin joka neljäs kerta ”oikein” alas
- tihkukytkintoiminto ei toimi
- toimii tihkukytkin- ja normiasennossa kuten normaalinopeuksisen pittääki
- nopeampi asento toimii myös oikein
- paitsi että kun laittaa ”seis” asenthon niin pyörii tuon 4-6 kertaa ja pysähtyy minne sattuu
- pissapoika toimii…paitti että vinkkarit pyhkii aina sen 4-6 kertaa. Ja pysähtyy mihin sattuu. Ja joka kerta kun ”päältä pois” niin noin joka neljäs kerta kuitenki pysähtyy oikein (tämä summittainen arvio)
-
Jossain vaiheessa eppäilthin että moottorissa vika.
- moottori vaihettiin (käytetty mutta tiettävästi oikein toiminut), ei mittään vaikutusta, toimii siis täysin yllä kuvatulla tavalla
Kysely marmoritiskille ja epäily, että rele sökö. Tai seuraavana vaihtoehtona viiksi rikki.
Tännään sitten sekä rele (603) vaihethin. Heitti toimimasta sen vähänki, eli
- nykäsy ja kerta-pari pyyhkäsyä, pysähty mihin sattu
- ei lähteny toimimhan ees normi- tai nopia asennossa
- välillä sitten omia aikoihan liikahti kerran tai kaksi
Eiku vanha rele takasin ja toimi kuten aikasemminki.
Seuraavaksi viiksi vaihtoon. Ei vaikutusta, eli toimi edelhenki kuten tuolla yllä tuo pitkä litania…
Soitto jonnekki ja manaajia apuun; vielä katottiin sulaketaulujen pohjat, releen pohjat, takalasin vinkkarin johdot yms yms…
Kaksi tuntia ja vanhoin eväin taipalhelle takasin. Onneksi eivät periny ku 80 eur, mutta ahistaa silti.
Mitä seuraavaksi kannattais kokkeilla (halvempaa kuitenki ku auton vaihto volvoon…)?
Kiitos jo etukätteen =o(
vinkkareitten vivusto oli jumimassa enkä tietenkhän riittävän ajoissa ryhtyny toimhin sen korjaamiseksi: meni täysin jumiin eli ei liikkunu mihinkhän. Ees voimalla. Oli toinen akseli täysin ruostunu, murentunu ja niin jumissa, että pajavasaralla piti auttaa että lähti irti ja tosin ihan ruskiaa mönjää oli loppupeleissä…
No, eiku uus visusto paikoilhen ja homma lähti tulille heti. Paitti että
- virrat päälle -> vinkkarit lähtee päälle
- pyörivät 4-6 kertaa ja pysähtyvät mihin sattuu…noin joka neljäs kerta ”oikein” alas
- tihkukytkintoiminto ei toimi
- toimii tihkukytkin- ja normiasennossa kuten normaalinopeuksisen pittääki
- nopeampi asento toimii myös oikein
- paitsi että kun laittaa ”seis” asenthon niin pyörii tuon 4-6 kertaa ja pysähtyy minne sattuu
- pissapoika toimii…paitti että vinkkarit pyhkii aina sen 4-6 kertaa. Ja pysähtyy mihin sattuu. Ja joka kerta kun ”päältä pois” niin noin joka neljäs kerta kuitenki pysähtyy oikein (tämä summittainen arvio)
-
Jossain vaiheessa eppäilthin että moottorissa vika.
- moottori vaihettiin (käytetty mutta tiettävästi oikein toiminut), ei mittään vaikutusta, toimii siis täysin yllä kuvatulla tavalla
Kysely marmoritiskille ja epäily, että rele sökö. Tai seuraavana vaihtoehtona viiksi rikki.
Tännään sitten sekä rele (603) vaihethin. Heitti toimimasta sen vähänki, eli
- nykäsy ja kerta-pari pyyhkäsyä, pysähty mihin sattu
- ei lähteny toimimhan ees normi- tai nopia asennossa
- välillä sitten omia aikoihan liikahti kerran tai kaksi
Eiku vanha rele takasin ja toimi kuten aikasemminki.
Seuraavaksi viiksi vaihtoon. Ei vaikutusta, eli toimi edelhenki kuten tuolla yllä tuo pitkä litania…
Soitto jonnekki ja manaajia apuun; vielä katottiin sulaketaulujen pohjat, releen pohjat, takalasin vinkkarin johdot yms yms…
Kaksi tuntia ja vanhoin eväin taipalhelle takasin. Onneksi eivät periny ku 80 eur, mutta ahistaa silti.
Mitä seuraavaksi kannattais kokkeilla (halvempaa kuitenki ku auton vaihto volvoon…)?
Kiitos jo etukätteen =o(
Comment