Kyseessä on itseasiassa Golf IV -98 täysautom. ilmastoinnilla, mutta samat osat, samat ongelmat...
Ongelma on siis seuraava. Ikkunat vetävät aina huuruun muutamassa kymmenessä sekunnissa sen jälkeen, kun ilmeisesti ilmastoinnin kompura pysähtyy. Esim. jos ulkolämpötila on yli sen +3-4°C ja ilmastointi AUTO-asennossa, ei mitään huuruamista missään, mutta kun ulkolämpötila putoaa alle sen, että kompura kytkeytyy pois, 10-20s ja kaikki ikkunat totaalihuurussa. Jos lämpötila taas vähän nousee ja kompura voi mennä päälle, 10-20s ja kaikki huuru on jälleen poissa.
Sama ilmiö jos käännät AUTOlta ECONille (yli +4 ulkona). Ikkunat vetää huuruun ja jos käännät takaisin AUTOlle kaikki ikkunat aukeaa noin 10-20s täysin kirkkaiksi.
Pistin tuon pitkään vain kondenssiveden piikkiin, mutta vetää ECONilla huuruun, vaikka pitäisi pelkästään ECONilla eli ilmastoinnin pois monta päivää. Kondenssiveden poistoputkea en ole tosin yrityksistä huolimatta löytänyt en sitten mistään. Tosin huurtuminen on voimakkaampaa, jos ilmastointia on välillä käytetty.
Kun ilmat on alle +4, ei kompuraa saa päälle ja ikkunat on huurussa koko ajan. Etuikkunat saa avattua ja pysymään suht auki jos puhaltaa tuulilasille riittävän kauan (myös ilman huurteenpoisto-asentoa). Takaikkunat on kuitenkin hamaan loppuun asti tasaisessa huurussa.
Raitisilmasuodattimen poisto ei auta. AUTO asennossa ja jos kompura käytössä, voi lämpöä puhaltaa kabiiniin ihan surutta eikä minkäänlaista huurtumista eli kennon vuotokaan ei oikein ole mahdollinen. Ja jos jonnekin pääsee sadevesi, niin miksi kompuran kanssa ei mitään huurtumista?
Vinkkejä? Tekeekö ECONi muuta kuin vain kytkee kompuran pois? Ohjataanko ilma eri kautta ilman kompuraa?
Ongelma on siis seuraava. Ikkunat vetävät aina huuruun muutamassa kymmenessä sekunnissa sen jälkeen, kun ilmeisesti ilmastoinnin kompura pysähtyy. Esim. jos ulkolämpötila on yli sen +3-4°C ja ilmastointi AUTO-asennossa, ei mitään huuruamista missään, mutta kun ulkolämpötila putoaa alle sen, että kompura kytkeytyy pois, 10-20s ja kaikki ikkunat totaalihuurussa. Jos lämpötila taas vähän nousee ja kompura voi mennä päälle, 10-20s ja kaikki huuru on jälleen poissa.
Sama ilmiö jos käännät AUTOlta ECONille (yli +4 ulkona). Ikkunat vetää huuruun ja jos käännät takaisin AUTOlle kaikki ikkunat aukeaa noin 10-20s täysin kirkkaiksi.
Pistin tuon pitkään vain kondenssiveden piikkiin, mutta vetää ECONilla huuruun, vaikka pitäisi pelkästään ECONilla eli ilmastoinnin pois monta päivää. Kondenssiveden poistoputkea en ole tosin yrityksistä huolimatta löytänyt en sitten mistään. Tosin huurtuminen on voimakkaampaa, jos ilmastointia on välillä käytetty.
Kun ilmat on alle +4, ei kompuraa saa päälle ja ikkunat on huurussa koko ajan. Etuikkunat saa avattua ja pysymään suht auki jos puhaltaa tuulilasille riittävän kauan (myös ilman huurteenpoisto-asentoa). Takaikkunat on kuitenkin hamaan loppuun asti tasaisessa huurussa.
Raitisilmasuodattimen poisto ei auta. AUTO asennossa ja jos kompura käytössä, voi lämpöä puhaltaa kabiiniin ihan surutta eikä minkäänlaista huurtumista eli kennon vuotokaan ei oikein ole mahdollinen. Ja jos jonnekin pääsee sadevesi, niin miksi kompuran kanssa ei mitään huurtumista?
Vinkkejä? Tekeekö ECONi muuta kuin vain kytkee kompuran pois? Ohjataanko ilma eri kautta ilman kompuraa?
Comment