Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 -95 lämmityslaitteen puhalluksen suuntaus ei tottele

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 -95 lämmityslaitteen puhalluksen suuntaus ei tottele

    Sama miten painelee suuntausnappeja, niin aina puhaltaa kaikista suuttimista, ainakin jonkin verran. Lämmön säätö ja puhallusnopeuden säätö toimii normaalisti. Ja ohjauspaneelikin näyttää toimivan ihan ok, käskyt ei vaan mene perille. Ja "pari" vikakoodiakin löytyi, liitän ne oheen. Ikäänkuin olisi virran syöttö (tai maa) läppämoottoreilta poikki tms. En ole itse vielä kerennyt aiheeseen juuri perehtyä, mutta olisiko jollakin tullut vastaavaa eteen?

    ========= ja ne koodit ===========

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Chassis Type: 4D - Audi A8 D2
    Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,65,76

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 4D0 907 557 E
    Component: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
    Coding: 04263
    Shop #: WSC 00000
    No fault code found.
    Address 02 -------------------------------------------------------
    Controller: 4D0 927 156 E
    Component: AG4 GETRIEBE 018 D24
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 00000
    1 Fault Found:
    00526 - Brake Light Switch-F
    03-00 - No Signal
    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 4D0 907 379 J
    Component: ABS/EDS BOSCH 5 7679
    Coding: 0265109024
    Shop #: BB 37679
    No fault code found.
    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 4D0 820 043
    Component: D2-KLIMAVOLLAUTOMAT_D02
    Coding: 00080
    Shop #: WSC 23146
    13 Faults Found:
    00787 - Temperature Sensor in Fresh Air intake duct (G89)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
    41-00 - Blocked or No Voltage
    00713 - Centre Left Vent Positioning Motor (V110)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    00657 - Positioning Motor for Central Vents (V102)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    00714 - Centre Right Vent Positioning Motor (V111)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    00711 - Left Footwell Flap Positioning Motor (V108)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    00712 - Right Footwell Flap Positioning Motor (V109)
    41-00 - Blocked or No Voltage
    00715 - Rear Footwell Vent Positioning Motor (V112)
    41-00 - Blocked or No Voltage
    01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
    41-00 - Blocked or No Voltage
    01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
    41-00 - Blocked or No Voltage
    00722 - Left Center Vent Switch (F183)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
    42-10 - Speed Deviation too High - Intermittent
    Skipping Address 15-Airbags
    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 4D0 919 033 F
    Component: D2-KOMBIINSTRUMENT__D16

    #2
    Lueppa toi läpi, niin rupee selviimään: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30905

    Comment


    • #3
      On luettu. En jotenkin oikein jaksa uskoa, että _joka_ikinen_ läppämoottori lakkaisi toimimasta samalla sekunnilla (tai no ainakin samalla viikolla). Muita ehdotuksia?

      Edit: vai pistääkö yhden/muutaman läppämoottorin vika muutkin sekaisin?

      Edit2: No sinnehän oli viime lukemisen jälkeen tullut kommenttia, että juurikin näin voi käydä... Happy hunting sitten vaan...

      Johan se toista kuukautta pelasikin, taidan palata ameriikanherkkujen pariin.
      Viimeksi muokannut Pertti K; 27.11.2008, 08:16.

      Comment


        #4
        Noille on varmastikin yhteisiä syöttöjä tai maadoituksia. Olisiko liitin auki jostakin? Kaavion metsästystä vaan ja sieltä jäljille.

        Comment


        • #5
          Minulla on sama vika täällä päällä parhaillaan. Kävin Laakkosella vikaluennassa ja kaikki läppämoottorit on pois pelistä ja minulla tuuletus oli 3/4 nopeudella ja sitä ei saanut sammumaan vaikka laittoin järjestelmän OFF tilaan. Nyt tuuletin sammui sitten kokonaan. Tuppaa ikkunat huurtumaan.

          Vika voi olla säätöyksikössä (se mistä asteita säädetään) MUTTA todennäköisesti 90% varmuudella sinulla on mennyt Blower cotrol Unit osa 4D0 820 521 A. Marmorilla noin EUR 450,-.

          http://cgi.ebay.de/Audi-A8-S8-Heizun...1%7C240%3A1318

          Tuolla on vielä yksi myynnissä 29.99 + 19.90 postikulut (sovin että lähettää suomeen). Tilasin jo oman osani suomeen samalta kaverilta. Toisaalta minulle on samaan aikaan tulossa uusi säätöyksikkö hintaan alle USD 100,- jenkeistä (veli asuu siellä) kun marmorilla uusi maksaa 2.200,-. Nettivaraosassa on kolari A8 purussa joten kannattaan kysyä vaikka tuolta jos se olisi sitten rikki.

          Ilmastoinnissa/tuulettimessa on jokin negatiivinen miinus ohjaus ja tuo Blower control unit (sijaitsee ihan puhaltimen vieressä, helppo purkaa konehuoneen puolelta) rikkinäisenä jotenkin ulkomaisten A8 sivujen mukaan sekoittaa koko järjestelmän.

          Toinen huomio...

          Minulla on vaihteistossa täsmälleen sama vika-ilmoitus:

          Controller: 4D0 927 156 E
          Component: AG4 GETRIEBE 018 D24
          Coding: 00000
          Shop #: WSC 00000
          1 Fault Found:
          00526 - Brake Light Switch-F
          03-00 - No Signal

          Ei käytönnössä vaikuttanut asiaan. Toisaalta se oli logissa jo ennen tuuletin-murheita.
          Viimeksi muokannut okkim; 27.11.2008, 14:29. Perustelu: viestit yhdistetty

          Comment


            #6
            Eikös Brake light switchistä tule koodi aina, kun lukee koodit ilman, että on edes kerran polkassu jarrua startin jälkeen?

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
              Eikös Brake light switchistä tule koodi aina, kun lukee koodit ilman, että on edes kerran polkassu jarrua startin jälkeen?
              Juu, noinhan se tekee.

              Kiitoksia tähänastisista. Mitenkähän tuon control unitin toiminnan/toimimattomuuden voisi varmistaa, ettei turhaan tule uutta hankittua? Vaikka tuohan on puoli-ilmainen, jos merkkillikkeessäkin selviää satasilla.

              Comment


                #8
                9V patterilla ovat ajelleet noita moottoreita.
                Yksi mikä voisi selventää lisää, on koodien nollaus ja uudelleen luenta. Mitä kaikkea tulee takaisin?

                Comment


                • #9
                  Nyt meni mystiseksi. Avasin puhaltimen ritilän (kolme ruuvia konehuoneen puolella). Sisältä paljastuu kaksi isoa läppää joista näkee sisälle. Vasemmalla on pohjalla siilimäinen blower control unit, edessä kaksi liitintä (control unit ja puhallinsähköt) sekä takana puhallinmoottorin kotelo jossa keskellä moottori ja molemmilla laitoilla ropellit.

                  Virta oli päällä, puhallin täysillä (minullahan se hiljeni aiemmin). Koputtelin isolla ruuvarilla control unit:ia, moottori koteloa sekä liikuttelin johtoja. Mitään ei tapahtunut kunnes liikautin ropellia sivusta kokeillakseni onko ropelli jumissa, makaako kenttä tms. ja ROPELLI KÄYNNISTYI... VOILÁ, PUHALLIN, LÄPPÄMOOTTORIT JA KAIKKI ALKOI TOIMIMAAN! Pelaa nyt kaikki taas moitteetta!

                  Jokin on rikki/toimii huonosti mutta ongelma on selvästi tällä alueella. Epäilen control unitia tai moottorin oikosulkua (hiilet lopussa?) ja vaihdan sen kun osat tulee. Sulla PerttiK oli täsmälleen samat oireet eli ainakin vilkaise tuota aluetta? Onko sinulla tuttua jolta saisit ehjän cotrol unitin kokeiltavaksi? Kohta voi olla myynnissä ilmastoinnin ohjain/säätöyksikkö jos joku tarvii...

                  Comment


                    #10
                    Audipagesin sivuilla tuota sivutaan, että moottorikin voi olla kulunut ja täten täynnä paskaa. Sen putsaamisella saa tekohengitettyä tilannetta.
                    Toinen on tuo control unit. Sen moottorin saa irti myös helposti ja tarkistettua.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Pennivasara Näytä viesti
                      Sulla PerttiK oli täsmälleen samat oireet eli ainakin vilkaise tuota aluetta? Onko sinulla tuttua jolta saisit ehjän cotrol unitin kokeiltavaksi? Kohta voi olla myynnissä ilmastoinnin ohjain/säätöyksikkö jos joku tarvii...
                      Puhaltimen kanssa ei ole ollut mitään ropleemia. Se, samoin kuin lämmön säätö toimii niinkuin pitääkin, ainoastaan suuntaus oikuttelee - tänään tosin tuntui siinäkin olevan ainakin jotain eloa. Vielä en ole saanut aikaiseksi muuta kuin tuon koodien luvun, kyllä tuon kanssa pärjäilee - kun on muka muutakin ajankulua...

                      Mutta pidähän ajan tasalla jos löydät jotain muuta omastasi! Kiitollisena otan kaiken tiedonmurun vastaan.

                      Comment


                      • #12
                        Tämäkin vika on vihdoin korjattu.
                        Syyllinen oli keskusyksikkö. Joku virransyöttöön liittyvä lutikka lienee hajonnut tuolta piirilevyltä. Yksi läppämoottorikin oli jumissa, liekö tällä ollut osuutta asiaan.
                        Romuttamolta hankitulla keskusyksiköllä sitten mennään.
                        Niin joo, nuo C4:n keskusyksikön ja moottoreiden korjausohjeet voi A8:n kohdalla ottaa suuntaa antavina. Ovat hyvinkin pitkälle muuttuneet sisuskaluiltaan. Vianhaku tietysti samalla kaavalla.

                        Comment

                        Working...
                        X