Onko kenelläkään kokemusta tehdaswebaston jälkiasennuksesta? Laitteita saisi Saksasta huomattavasti halvemmalla kuin jälkiasennettavia malleja ja kellotkaan eivät ole pahan hintaisia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Eber vai Webasto Audiin?
Collapse
X
-
Itse laitoin B6:een sisälämpöanturin ratin alamuoviin ratin oikealla puolella olevan koristelistan alapuolelle.
Comment
-
Missä kannatta Keskipohjanmaalla asentaa Audi 100 2.8 v6 webasto. Minulla olisi ko. laite, mutta yhdestä liikkeestä kun kysyin, niin 1000€. Kuulosti aikas suolaiselta hinta. Toki minä vanha visukinttu säikähdän jo 100€. Mulla on varmaan tehty sipulinkuoresta lompakko, ain itkettä kun pussin joutuu avaamaan
Comment
-
Ei ole purkuautosta, vaan siskonmies otti pois sen jostain, mikä mikä, Tiida se nyt olikaan. Ilmaiseksi saisin niin sen puoleen kannattaisi laittaa. Taidan kysellä ammattikoululta, josko innokkailla tulevaisuuden lupauksilla olisi tietoa ja taitoa tai ainakin opettajalla.
Comment
-
Ei ole purkuautosta, vaan siskonmies otti pois sen jostain, mikä mikä, Tiida se nyt olikaan.
Comment
-
Muutaman purkuautosta otetun Webaston olen asentanut ja on niissä aina vähän ylimääräistä tekemistä. 1000EUR on silti kyllä liikaa ellei korjaamon tuntihinta sitten ole luokkaa 120EUR, joka sekin on aivan järjetön. Itsellä on mennyt molemmilla kerroilla n. 10h asennuksissa.
Comment
-
kaipa muistit säätää co2 kohdilleen, ettei palopesä tukkeennu ensimmäisen talven jälkeen ? - mikä monelta tuntuu unohtuvan.
ps. itsekään en vanhoja resuja asentaisi, ellei sit törkeään ylihintaan - vanha paska on aina vanha paska. Työlle pitäisi antaa takuu kun jotain käytettyä härveliä hinkkaa paikalleen vanhoilla osilla, hohhoijaa.
Comment
-
Mistä tiedän kumpi laite minun Audissani mahtaa olla?
Tehdasasenteinen laite on ja sitä ohjataan MMI:n kautta. Kauko-ohjainta ei vielä ole, mutta harkitsen asiaa.
Tänään ilmeni ensimmäistä kertaa ongelma lämmittimen kanssa. Lähtee ihan ok:sti päälle, mutta vaikka asetuksissa on 60 min aika niin laite ei ole päällä kun n. 20 min.
Comment
-
Mystistä.
Ei kai defa ole vesilämmittimiä tehnyt?
Mutta kysytääs tähän semmoista, mitä ei foorum(e)ilta oikein löytynyt:
Jos haluais can-ohjattuun vekottimeen tekstiviestiohjatun lämppärin, mikä olis helpoin tapa? Lähinnä että tarviiko eberin tajuta can-ohjausta (=käytännössä yhtä kuin purettu tehdassatsi ebaysta)
Ainoa mikä sitä can-tajua vois vaatia on puhallus... kai sinne jänniteohjattuunkin virtaa saa kun vetää akulta piuhan.
Ei, en ole B5:stä luopunut mutta jos joskus B7 version innostuisi saksasta hakemaan, eikä niissä näyttänyt olevan lisälämppäriä vakiovarustelistassa, tai sitten lisävarusteena saa vain ohjauksen mutta epäilen että näin hienosti olisi...
Comment
-
no eberiä noissa ei kai ole vakiona, siis b7:ssa, vaan webasto.
can intterfacehan ei ole pakollinen, jos et halua sitä nyt jostain syystä käyttää mm. aina kun on kylmä - vaikka et itse haluaisikaan. vähän hölö homma, mut ite kyl olen ollut tyytyväinen ihan tohon itse aktivoitavaan webastoon, ajossa on vielä lämpö riittänyt bueno.
ilmastoinnin paneelin takana pitäisi olla aktivointinasta sisäpuhallukselle ja mikä tahansa lämmitin pitäs tän sisääntulon kanssa futata ihan rok rok. Taisi vaatia koodauksen että tajuu et tää on nyt taukolämmityksen siguna.
Comment
-
Dsl Webasto vs Eberi
Onkohan kellään muuta kuin mutu tuntumaa Dsl webasto vs eberi vertailusta?
Hyviä ja huonoja puolia tarttis kummastakin laitteesta olisi hyvä kuulla.
Tarkoitus olisi jompikumpi hommata A6 4F -05 2.0 TDI BRE koneeseen. Suora integrointi ei taida onnistua ihan niin vaan kun on MMI se kaikken köpöin. Eli erillisjärjestelmänä ja jälkiasennuksena.
Pitäisi siis saada sekä hyttiä lämmitettyä että moottoria kun ei välttämättä aina ole lohkolämmitin paikaa saatavilla. Kake olisi kiva ja se että laite kestäisi käytössä muutaman talven kettuilemati.
Ja mistäs noita kannataa alkaa metsästää?
Comment
-
Ainakin Tampereen laakkosella suosivat eberiä kun asiasta kyselin. Itelle tosin asensin pari vuotta sitten A4 B7:aan Webaston Thermo Top C:n. Nyt on kolmas talvi menossa ja ainakin tähän asti on toiminut ongelmitta. Eipä taida noilla hirveesti väliä olla. Ota se kummasta saat paremman tarjouksen.. :)
Comment
-
Kolmas eberi käytössä, nyt tehdasasenteinen 4G:ssä. Edellinen oli 4G:ssä viisi vuotta, ilman mitään korjausta tai huoltoa lämmitinosaan. Onko 2-litraisessa erillisilmastointi, ts. eri säädöt kuskin ja kartturin puolelle, ja toteutettu vesiventtiilillä kuten 3-litraisessa? Nupit pitää sitten muistaa kääntää kaakkoon, tai laittaa rele vesiventtiileille ilmanlaatuanturin +12V:sta että pysyy tehot päällä.
Jos haluat koneenkin lämpenevän, pitää laittaa 3-tie vena joka päästää koneelle lämmöt kun kajuutta alkaa sulamaan. 3-litrainen V-kone ei lämmennyt yhtikäs mihinkään jos eberi on ohjaamon vesilinjassa... ehkä rivikone lämpiäisikin, en tiedä.
Ja muista vaatia pakoputki jonnekin kardaanitunneliin osoittamaan taaksepäin, tehdasasenteisessakin se on suoraan oikean etupyörän edessä alaspäin ja menee loskakelillä tukkoon = paaaaljon savua !
Tehdasasenteinen tuntuisi toimivan tehokkaammin, mutta kakesta puuttuu fiitsöreitä, mm. kajuutan lämpötila ja mahdollisuus pidentää annettua esim. 20 min lämmitysaikaa. Ja on vain saksankielinen, schit.
Comment
-
Meillä töissä asennetaan reilu 500 webastoa vuodessa. Mutta korjaamme Ebereita huomattavasti enemmän kuin webastoa. Itse olen webasto ehdottomasti webaston kannalla.
Eberin kannattajat sanovat ettei webastoon saa varaosia erikseen, pitää aina ostaa isoja kokonaisuuksia.
- Ebereihin vaihdetaan useita kymmeniä höyrystinsukkia, hehkuja ja paloilmapuhallinta vuosittain.
- Webastoihin saa hehkun erikseen ja niitä menee jonkun verran. Vuodessa tuskin viittä höyrystinpesää tulee vaihdettua. Ja viimeisen kolmen vuoden aikana paloilmapuhaltimia on mennyt ehkä kolme.
Tosin uusimmasta eberistä minulla ei ole mitään mielipidettä. Eberin ohjaimet (kaukosäätimet, ajastimet ) ovat kyllä jääneet muotoilultaan ja käytettävyydeltään selkeästi kehityksessä jälkeen.
Esimerkki kaukosäätimen käytöstä kun haluat lämmittimen päälle.
1. Eber. Aktivoi kake, valitse toiminto ja paina ok.
2. Webasto. Paina ON nappia.
Comment
-
1. Eber: aktivoi kake, paina OK (muistaa viimeisimmän toiminnon joka talvella on lämmitys)
Parempi kun on kahden napin takana. Itsellä on toinenkin keyfob avainnipussa ja monta kertaa on tullut todettua että sitä on vahingossa painanut tai sitten auto on tallissa ollessa mennyt lukkoon. Ikävää jos olisi lämmittimen käryäkin täynnä, eikö?
Comment
-
Jos ne kaukosäätimet on kömpelön tuntusia, niin vaihtoehtona on vielä kännykkäohjaus. Itselle on tulossa easystart r eberi ja nyt pitäisi alkaa ottamaan selvää saako remuc ohjainlaitteen asennettua rinnalle kaken kanssa vai pitääkö valita vain toinen. Jos vain yksi, niin silloin otan ehkä remucin. Pitää vielä kuitenkin miettiä, sillä haluan tietää miten riippuvainen se on servereistä. Paras olisi jos saisi molemmat.Viimeksi muokannut LauriJT; 1.12.2012, 23:39.
Comment
Comment