Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webastossa vikaa, vikakoodi 01444

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Webastossa vikaa, vikakoodi 01444

    Webasto sammuu itsekseen muutaman minuutin päälläolon jälkeen, kuten myös REST-toiminto. Testeri kertoo viaksi 01444, (riittämättömän jännitteen sammutus, automaattinen) Eli: Webasto tuumii että sähkö ei riitä. Startti pyörittää ihan komeesti, en uskois että akku olis vainaa. Onkohan jotain maattopaikkoja tai muita mitkä kiusaisi? P-a pumppu toimii, puhallin toimii, kv-pumppu toimii ja pakokaasua tulee. Auton käydessä pelaa kyllä.
    Viimeksi muokannut seppo.kuisma; 22.11.2008, 06:51.

  • #2
    Onko kukaan keksinyt tähän mitään järkevää??

    Comment


    • #3
      Saiskohan sitä jännitevahtia tuunattua jotenkin? Kuulemma ovat toisissa aika herkkiä..

      Comment


        #4
        Eli kun se on vain muutaman minuutin päällä ennen kuin sippaa, niin viittaisko ennemmin hehkuun?

        Voltit jos menee liian matalalle alussa stoppaa webasto melko varmasti. Jos taas se suostuu lämmittämään jonkun aikaa ja sitten menee virrat vähiin, niin voi olla hankala enään saada autoa käyntiin.

        Comment


        • #5
          Mulla oli viime talvena vähän samanlaista ongelmaa eberin kanssa. Lähti nakuttaan, muttei syttynyt. Tämä ilmeni aina kun ilmat lämpeni/kylmeni selvästi, mutta esimerkiksi -20 asteen pakkasta oli putkeen viikko niin toimi ihan normaalisti.

          Suomen Autohuollossa käytin ja irrottivat/puhdistivat, vaan ei auttanut. Voisiko liian pienellä käyttöajalla olla jotain tekemistä? Yleensä 20-25min päällä ennen lähtöä. Tosi kovilla pakkasilla 30-35min.

          Comment


            #6
            Mulla on webasto alkanut haisemaan vahvemmin dieselille käydessään. Toimii kyllä hyvin vielä, mutta ehkä se kaipais myös huoltoa välillä. Ei polta tms kunnolla.

            Sitä tulee välillä käytettyä 10 minsaa. Sammutan sen ylensä kun kone on 90 asteessa. Pysyy kyllä hyvin päällä sen 90 minsaa minkä siihen olen nyt määritellyt maksimiajaksi.

            V8:ssa mulla oli sellanen ongelma webastossa, että piuhat ei vaan piisannu kuormalle jostain syystä. Piti vetää toiset takaa asti, jotta alko pelaamaan. Silti se takkusi volteista välillä.
            Hehku nappaa paljon amppeereja ja jollain 2.5-4 neliön johdolla vedetty virrat.

            Comment


            • #7
              Joo, kun mulla on toi A8:sin alkuperäinen webasto, ja siihen on säädetty maksimiajaksi 30min. Ja vaikka sitä webastoa ei olisi käyttänyt viikkoon, niin se ei sitä puolta tuntia käy, vähän riippuu, 10-20min. Ja saman tekee myös REST-toiminto,jos olet ajanut auton lämpimäksi, eikä webasto edes polta. Ajossa kylmillä keleillä webasto kyllä polttaa hienosti.

              Comment


              • #8
                Nyt on piirikortin juotoksetkin tsekattu..mutta ei. 9min puhalsi. Tuleeko siihen webastolle jatkuva virta? Täytyy varmaan alkaa laittamaan hyppyjohtoa jostain mistä tosiaan tulee väkevästi.

                Comment


                • #9
                  Webasto toimii taas. Aloin mittailemaan jännitteitä ja seuraavia tuloksia: Akun napajännite ennen webaston kytkemistä päälle 12,4. Webastoa käyttäessä napajännite laski koko ajan, ja webasto sammui aika tarkkaan 11,9 kohdalla. Sen jälkeen mittailin webaston päästä itsestään, ja siellä jännite oli 0,4-0,45 pienempi kuin napajännite webaston käydessä. Eli sammuttaa itsensä jos jännite putoaa alle 11,5. Vartan 100 ah AGM-akku korjasi vaivan.

                  4 vuotta sitten, kun webasto alkoi piruilla ostin uuden akun sen vuoksi (Global Kraft-merkkisen) eikä vika korjaantunut.

                  Mahdollista on myös, etä matkalla takakontista webastolle on jokin huono liitos, joka heikentää jännitettä liikaa.

                  Comment

                  Working...
                  X