Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Avain pois virtalukosta - soitin ei sammu...

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Avain pois virtalukosta - soitin ei sammu...

Eipä tuo oikeastaan hirvittävä ongelma ole, saahan soittimen kuitenkin sammutettua virtanapista...Mutta vielä muutama päivä sitten soitin sammui, kun avaimen otti pois virtalukosta...

Voiko viallinen virtalukko aiheuttaa ko. "vian"?

Jos mankka menee päälle auton käynnistäessä, ei oikein liittimen hapettuminen tms kosketushäikkäkään voi olla syynä.
    Etenkin jos on jotenkin integroitu mankkasysteemi,voi olla aika ikävä homma etsiä vika. Jos on perus 1din-vehje,voi jollain toisella soittimella koittaa toimisko sillä.

Comment

Soittimesta kannattaa lukasta vikakoodit. Voi olla CAN-väylässä häikkää. Taitaa tulla noin uudessa autossa virtalukon asentosignaali väylää pitkin.

Comment

Joo tuossa on joku Sonyn räpeltämä cd-soitin, täytynee koittaa jollain toisella soittimella...Sitä ennen taidan soittaa automyyjälle...

Tosiaankin soittimen virtanapista tuon saa sammutettua, mutta silloinkin vain standby-tilaan, eli about kaikki paneelin valot jäävät palamaan, tiedä sitten onko se joku Sonyn oma juttu...

Comment

ok, no jos se on sonyn mankka, niin ei oo CAN-väylää.

Sonyssa pitää painaa power nappia pitkään, niin se menee pois päältä kunnolla.

Comment

"Sonyssa pitää painaa power nappia pitkään, niin se menee pois päältä kunnolla."

No perkules, näinhän se näköjään menee...Tuo alkuperäinen ongelma on silti edelleen voimassa!

Comment

Sun pitäis kattoo sinne soittimen taakse että tuleeko se signaali virtalukolta sinne.

Aika usein Audeissa ei ole tuota signaalia ollenkaan ja joutuu sammuttamaan mankasta aina. Oletko ihan varma, että se aikaisemmin sammui kun otti avaimen virtalukosta?

Comment

Mun B6:ssa tulee ainakin vakiona tuo virtalukon heräte....

Comment

Jos ikäluokan laitteessa kuuluu olla virtalukkoheräte, indikoi tämä radion sammumattomuus vikaa virtalukossa. Usein konsernituotteissa virtalukon patruunan pitäisi tulla hieman ulospäin avaimen poiston yhteydessä. Samalla katkeaa virransyöttö. Vaikeneeko radio kun kiertää rattia avaimen poiston jälkeen niin että ohjauslukko naksahtaa kiinni? Jos vaikenee, voitele virtalukko.

Comment

Kyllä se soitin vielä muutama päivä sitten sammui, kun otti avaimen pois virtalukosta, en voi muistaa väärin, vai voinko...
                    Tuo rattilukkovääntelykään ei sammuttanut radiota!

Niinku tuossa jo aiemmin tuli todettua, niin ei tuo napista sammutteli häiritse, vaan se, mitä muuta viallinen virtalukko tulee vielä poikimaan tämän lisäksi!
                    Otan vielä tällä viikolla yhteyttä auton myyjään, saavat siellä vilkasta...Katotaan löytyykö vika, vai pätkiikö muisti...

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Merza Näytä viesti
                      Mun B6:ssa tulee ainakin vakiona tuo virtalukon heräte....
                      Mun B6:ssa EI tule vakiona virtalukon herätettä (katkeava +12V)...
                      ...vaan sen joutu vetämään itse...

Comment

Mites tuo on helpointa selvittää, että lähteekö virtalukolta heräte vai ei??

Comment

yleensä esim sisävalot syttyy kun vedät avaimen virtalukosta. Ainakin B5 mallissa.

Jos ei tuo sisävalosysteemikään toimi, niin sit vika on lukossa.

Jos toimii niin sitten mittalemaan radion takaa liittimestä.

Comment

Mun B6:ssa EI tule vakiona virtalukon herätettä (katkeava +12V)...
                            ...vaan sen joutu vetämään itse...
                            Taitaa siis vaihtua 04-mallissa...

Comment

mun A4:uun tuli tollaset kuvanmukaiset piuhat mankan taakse (siis niihin johdot missä on jotain tekstiä) rammarina oli chorus 2:

Comment

Tuossa Chorus 2:ssa virtalukon ja valaistuksen signaali tulee CAN-väylän kautta.

Comment

"yleensä esim sisävalot syttyy kun vedät avaimen virtalukosta."

Ja näin tapahtuu meidänkin autossa, oiskohan nyt vaan MUN muistissa vikaa...

Comment

Working...
                                  X