Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Järjestelmän alipainevuoto (UrS6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Järjestelmän alipainevuoto (UrS6)

    Otin vapauden aloittaa uuden topicin, koska alkuperäiselle kirjoitettu viesti menee varmasti asiasta tietäviltä ohi.

    Asentajan mukaan auton järjestelmässä on alipainevuoto, josta johtuen eeberi ei puhalla lämmintä ilmaa koppiin (alipaineohjattu raitisilmaläppä)

    Mistä voisi vikaa alkaa etsiä, ja miten se mahtaa tapahtua?? :)
    Tämä menee monen muun asian ohella yli hilseen..
    Saan auton vasta viikon päästä korjaamolle, voisiko jotain kuitenkin tsekata kotikonstein? Mielellään hyvin tarkat ja havainnollistavat ohjeet, kiitos.

    Vikakoodit menen lukemaan nyt.

    Tänään on auto ollut jääkaappi koko päivän. Eli enää ei tule lämmintä ollenkaan sisälle missään asennossa. Keskiläpistä ei puhalla ollenkaan
    ja muistakin melko vaimeasti.

    Kone kuitenkin lämpiää ja lämmöt nousevat - kuitenkin erittäin hitaasti (ainakin anturi lähes varmasti paskana) ollut siis jo auton ostosta asti.


    Tässä koko tarina: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=68828
    Viimeksi muokannut jasso; 14.11.2008, 16:19. Perustelu: Välejä vähän tiivistetty

  • #2
    Vikakoodit luettu. Sinänsä outoa, koska aiemmin autosta ei ole tullut yhtään vikakoodia,
    nyt niitä sitten tuli - eeberin mukana.

    Onko se vika nyt siinä alipainejärjestelmässä vai onko läpät vaan paskana/jumissa?
    Onko kaikki läpät alipaineohjattuja?


    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 4A0 820 043 H
    Component: Klima-Vollautomat D05
    Coding: 00083
    Shop #: WSC 02315
    4 Faults Found:
    01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
    41-00 - Blocked or No Voltage
    01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
    00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
    41-00 - Blocked or No Voltage
    01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
    42-10 - Speed Deviation too High - Intermittent


    Koodien nollauksen ja auton boottauksen jälkeen tuli vielä kaksi:

    2 Faults Found:
    01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
    41-00 - Blocked or No Voltage
    00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
    41-00 - Blocked or No Voltage

    Comment


    • #3
      V68:n koodi selittää tuon sisälämpötilan.
      Projektit-osastolla on pari sivua tarinaa C4:n ilmastoinnin huoltotoimista.

      Comment


      • #4
        Juu, lueskelin ne läpi. Mutta en nyt ole varma onko se vika alipainejärjestelmässä, kuten asentaja väitti. Vai ovatko läpät vain jumissa? Tai ohjausboksi paskana? Sekin kun on välillä oikkuillut (ei ota komentoja vastaan)

        Comment


        • #5
          Alipainevuoto on sinällään helppo sulkea pois tarkastamalla letkujen liitännät.

          Jos jatkuu, vika muualla. Monimoottoriviat voi kyllä tarkoittaa ohjausyksikön vikaakin, eikä tuo nappien tottelematta jättäminen tukisi kyllä sitä teoriaa.

          Patterilla kokeilemaan. Tai voihan sitä yrittää panelista ajella ääriasentojen välillä, josko siellä olisi jotain liikettä.

          Edit:

          Tuli mieleen, että jos alipainejärjestelmässä on vuoto, luulisi muidenkin alipaineella toimivien rekkuloiden kiukuttelevan.

          Comment

          Working...
          X