Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Peruutustutkan asennus A4 B7 -05

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Peruutustutkan asennus A4 B7 -05

    Tilailin tälläisen kun sai eri värivaihtoehdoilla. Uskaltaako tuollaiselle ottaa virran peruutusvalosta rosvoliittimellä? Huhuja olen kuullut että nämä VAGit ovat kohtuuherkkiä jos auton omaa johtosarjaa ruvetaan sörkkimään.

    Mites semmostakin kuulin että takapuskurin kun irroittaa siellä saattaisi olla valmiina tehtaan merkkaamat paikat tutkille, osaako joku vahvistaa tätä?

    #2
    Tuskin herjaa mitään, kun peruutusvaloon kytket.

    Comment


    • #3
      Laitetaas vielä tähän miten projekti onnistui. Kohtuu työläs homma, koska piti paljon purkaa jotta pääsi takapuskuriin käsiksi. Virta siis otettiin pakkivalon johdoista, summerin vein apukuskin penkin alle.

      Hommaa helpotti huomattavasti takapuskurissa valmiiksi merkatut paikat tutkille.

      Tutka setin ostin täältä.

      Tässä muutama kuva.


      Lopputulos
      Viimeksi muokannut Kinkkujuusto; 27.4.2009, 17:04. Perustelu: Kuvat toimii taas.

      Comment


        #4
        Kerrohan sitten kokemuksista miten toimii. Oliko sulla nyt langaton, vai langallinen malli? Tuo langallinen ei tuossa Elekmalla ainakaan kallis ole, vajaan 40e. No langatonkin näyttää jäävän alle 80€.
        Pitäisi laittaa itselle tuohon T4:een kanssa tutka Juuri noita Elekman sarjoja olen itsekin katsellut, vaikuttaa vielä täällä omalla paikkakunnallakin tuo liike.

        Äh, langalliseen malliinhan tuo sun laittama linkki viittasi.
        Viimeksi muokannut msippala; 13.11.2008, 11:06. Perustelu: langat järjestykseen=)

        Comment


        • #5
          Kokemukset tähän mennessä positiivisia. Hyvin piippailee ja laite on todella tarkka. Jatkuvan piipin kohdalla auton takana on aina 20cm joka pitääkin.

          Taisit sekoittaa langallisen ja langattoman mallin keskenään? :)

          Comment


          • #6
            Joutuukohan irroittamaan koko takapuskurin jos anturi hajoaa?

            Edelliseen autoon vaihdoin muutaman anturin. Se onnistui helposti koska anturit oli kiinni muovilistassa.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja JouniH Näytä viesti
              Joutuukohan irroittamaan koko takapuskurin jos anturi hajoaa?

              Edelliseen autoon vaihdoin muutaman anturin. Se onnistui helposti koska anturit oli kiinni muovilistassa.
              Kyllä se melkeen pitää, sen verran hankala noiden johtojen kanssa on pujotella.

              Comment


              • #8
                Itselle tuli tuo samainen setti. Ajattelin että asennan tuon tuonne puskurin alahelmaan, ei tartte koko puskuria ottaa irti. Eli alahelman yläosaan.
                Osaisko joku neuvoa miten tuo alahelma lähtee? Pitääkö takapyöriä/sisälokareita irroitella?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viesti
                  Itselle tuli tuo samainen setti. Ajattelin että asennan tuon tuonne puskurin alahelmaan, ei tartte koko puskuria ottaa irti. Eli alahelman yläosaan.
                  Osaisko joku neuvoa miten tuo alahelma lähtee? Pitääkö takapyöriä/sisälokareita irroitella?
                  Tarkoitatko tätä mustaa muovia alahelmassa?

                  Comment


                  • #10
                    No joo tuon tapaista, mulla profiilin B6 avantti, mittailin niin siinä se tummempi eli alahelma tulee n.50cm korkeudelle, joten hyvin pystyy laittamaan sinne. Mutta eniten hermostuttaa sen helman irroitus, ja noiden antureiden asennus. Nuo ohjeet ei kerro että miten se anturi tulisi laittaa puskuriin. Siinä tuli jotku alusrenkaatkin, mutta minne väliin ne survotaan? Niillä ilmeisesti säädetään kulma, koska toiselta puolelta eripaksuiset kuin toiselta puolelta?

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viesti
                      No joo tuon tapaista, mulla profiilin B6 avantti, mittailin niin siinä se tummempi eli alahelma tulee n.50cm korkeudelle, joten hyvin pystyy laittamaan sinne. Mutta eniten hermostuttaa sen helman irroitus, ja noiden antureiden asennus. Nuo ohjeet ei kerro että miten se anturi tulisi laittaa puskuriin. Siinä tuli jotku alusrenkaatkin, mutta minne väliin ne survotaan? Niillä ilmeisesti säädetään kulma, koska toiselta puolelta eripaksuiset kuin toiselta puolelta?
                      Ahaa B6sessa hieman erilainen tuo takahelma. Ne renkulat ovat vain siinä tapauksessa tarpeelliset jos asennuspinta ei ole kohtisuorassa (eli vinoja pintoja varten).

                      Comment


                      • #12
                        Minulla on asennettuna kahteen autoon tuo Elekman myymä langallinen malli.
                        Toimineet moitteetta muuten mutta sadeilmalla piippaa vähän milloin sattuu.

                        Comment


                        • #13
                          Tuli anturit hieman liian alaviistoon, anturit tulkitsee maata :s
                          Viimeksi muokannut Olmi; 19.11.2008, 14:35.

                          Comment


                          • #14
                            Sain antureita hieman korjattua. Antureiden aukkoja hioin hieman väljemmiksi, ja rauhoittui nuo antureiden turhat piippailut. Olivat liian tiukassa omissa koloissaan.

                            Itsellä tuolta Elekmalta hommattu langaton tutka. Ihmettelen tuon tutkan käytöstä, koska ajaessa normaalisti eteenpäin, kuuluu näytöstä tietyin väliajoin lyhyt pip ääni. Tuossa näytössähän on se piippari samassa, ja se on kiinni tupakansytyttimessä mistä virtansa ottaa. Ajon jälkeen sammutin auton ja oven aukaistuani alkoi pitämään kauheata mekkalaa, vaikkei siihen mitkään valot syttyneet, koska pakki ei ollut päällä. Ottaakohan tuo jostain häiriötä. Anturin purkille otin virrat normaalisti pakkivalolta kolvaten kunnon liitoksen. Maapiuha kiinni pulltin kantaan. Saman pultin kantaan taisi mennä joku muukin maajohto, voisikohan syy olla siinä?

                            Mites ketjun aloittajalla, onko tehnyt tuollaista samaa mitä tämä minun vehje?

                            Comment


                            • #15
                              Hyvin on oma laite toiminut, minulla siis tuo langallinen malli. Mitään turhia piippejä yms ei laitteesta kuulu.

                              Comment


                              • #16
                                Nyt kun auto oli sopivasti tallissa pestynä laitan vielä kuvan noista tutkista.

                                Viimeksi muokannut Kinkkujuusto; 27.4.2009, 17:03.

                                Comment


                                • #17
                                  Nostetaampas aihe ylös.

                                  Nyt kun kerran söhelsin peräkärryn kanssa niin että takapuskuri (ja luukku) menee peltikorjaamolle niin ajattelin samalla asentaa peruutustutkan.
                                  Tarkoitus olisi kyllä asentaa Org. tutka kaikkine kilkkeineen. Eli nappi keskikonsoliin sun muuta.
                                  Tietääkö kukaan mitä tarkalleen minä tarvitsen? Sensorit (7H0919275D?), jonkinsortin musta laatikko (8E0919283D), nappi keskikonsoliin(8E0 919 281?), ja piuhat ??

                                  Mac-taudin takia ei ole ETKA käytössä, valitettavasti

                                  Comment


                                  • #18
                                    Olisikos www.vagcat.com apua? Itse laiskuudessani olen sieltä löytänyt tarvittavat tiedot, etkaa en ole viitsinyt asentaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Käsittääkseni keskikonsolissa on nappi vain jos on myös edessä parkkitutka. Ainakaan mulle sitä ei ole tehdasasenteisessa peruutustutkassa. Ja kun on koukku niin sitten tarvii ohjainyksikön joka kytkee peruutustutkan pois päältä kun kärry on perässä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ongelmia Elekman tutkan kanssa

                                        Tuli asenneltua tuo Elekman myymä tutka http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=894. Asennus meni muuten hyvin, mutta sähköissä meni joku pieleen, koska ESP:n varoitusvalo syttyy mittaritaulussa heti kun pakin laittaa päälle ja lisäjarruvalo vilkkuu ikävästi koko ajan. Onko kellään ideaa missä vika? Peruutusvalolta luulin virran ottaneeni ja sen pitäis olla ok, koska laitteeseen tulee virta vain pakin ollessa päällä. Peruutusvalon sulakkeessa näkyy olevan monta toimintoa samassa (vakionopeudensäädin, automaattivaihteisto, jne.), joten juontaakohan vika sinne?

                                        Vai lieneekö vika tässä, johon kinkkujuusto alkuperäisessä viestissään viittaa: "Huhuja olen kuullut että nämä VAGit ovat kohtuuherkkiä jos auton omaa johtosarjaa ruvetaan sörkkimään."?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itsellä tulee siihen tutkien ohjauslaatikkoon koko aika noin 10V jännite, sitten kun pakki kytketään jännite muuttuu 12V jolloin laite alkaa toimia. Sulla voi siis olla väärästä johdosta otettu virta.

                                          Comment


                                            #22
                                            No ei toi sunkaan kytkentä hyvältä kuulosta, jos jatkuvasti tulee 10V.

                                            Kuulostaa siltä että takavaloja ohjataan ohjausyksiköllä eikä suoraan pakkivalon katkaisijasta.
                                            Silloin yleensä lähdöt ovat maadoittavia.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onko kellään hajua löytyykö myös B6 A4:sta takapuskurista valmiiksi merkatut paikat tutkan antureille?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kyllä löytyy

                                                Comment


                                                • #25
                                                  B6 asenneltu parkkitutka ,joka on juurikin tuo Elekman langallinen versio. Asennus onnistui suurinpiirtein hyvin. Pari asennusrengasta oli katki, joten piti vähän säädellä. Anturit nyt kuitenkin kiinni. Ainoa minkä huomasin oli se, että sähköt piti varastaa jostain syystä oikean puolen takavalolta. Vasemmassa puolessa kun käytin rosvoliittimillä kiinni ,niin laite antoi pieniä piippauksia tietyin väliajoin aivan kuin yksikkö saisi virtaa ja sammuisi samantien. Luulisin liittyvän tämän ajoneuvon polttimontarkistusjärjestelmään. Oikealla puolella pelaa kuitenkin hyvin.

                                                  http://kinos.kuvat.fi/kuvat/OOOO/par...jpg?hash=17049

                                                  Itse käyttökokemuksista sen verran, että ei tuohon ihan 100% luota peruuttaessa. Tuntuu että laite ilmoittaa hitaanlaisesti esteistä, eli tosi varovaisesti saa pakitella. En tiedä onko vika laitteessa vai onko vaan ominaisuus. Yhden kerran sateisella kelillä ajellessa pari kertaa pakittaessa (samalla reissulla siis) toimi aivan hyvin, mutta jonkin ajan jälkeen aina pakin kytkeytyessä päälle, piippasi laite yhtämittaisesti. Päättelin tämän johtuvan jotenkin sateesta. En tiedä onko muissa parkkitutkissa tämmöisiä ominaisuuksia? Itse laitoin tämän halvan sarjan piikkiin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Käytetään vanhaa ketjua kun kerran aihe on oikea.

                                                    Ajattelin autoa myyntiin laittaessa parantaa jälleenmyyntiarvoa parkkitutkalla. Tilasin Kiinasta 14€ hintaan saman setin mitän Biltema myy viidellä kympillä.

                                                    Asennus oli helppo, ei tarvinnut puskuria irrottaa, ja sensorit valmiiksi punaiset.

                                                    Mutta mutta. Piippailee turhaan, eli sama mitä Kinos tuossa yllä kertoo. Kun auto ei ole käynnissä ja pakki on päällä, virta pysyy tasaisesti laitteessa ja tutka toimii hienosti. Mutta auton käynnissä ollessa 2-3sek välein virta katkeaa boksilta ja kuuluu ylimääräinen piippaus. Liittynee siihen että auto tsekkailee polttimoiden kuntoa.

                                                    Ratkaisu olisi tämä:
                                                    http://www.amazon.co.uk/parking-reve.../dp/B00E21EFL8

                                                    Kysymys kuuluu että mistä saisin helpoiten jatkuvan virran tähän releeseen, vai onko pakko vetää auton etuosasta?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Takakontin 12V pistokkeelta?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mulla ei käsittääkseni ole kontissa 12v pistoketta. En ainakaan tiedä missä olisi. Kyseessä siis vm. -06 B7

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jos vedän virran edestä sulakerasiasta, mistä se kannattaa ottaa? Tuolla ohjeessa puhutaan "ignition", eli mikä se tässä tapauksessa olisi?

                                                          Johto ei nopean tarkastelun jälkeen ole hankala vetää listojen alla taakse.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Hitto ku en nyt ole 100% varma, olisko ollut rattiakselin tuntumassa MUISTAAKSENI punainen ohut johto josta otetaan esim jälkiasennussoittimelle heräte. Löytynee hifiasennusketjusta tuo. On siis katkeava "ACC" -jännite kyseessä eli jännite tulee aina kun virta on päällä. Sitä en toki tiedä millaisia tehoja tuo tutka vaatii eli voi joutua käyttämään rekeen ohjaukseen ja tarvittaessa syöttö tutkalle rekeen kautta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X