Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Concert II + iPod = huono äänenlaatu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Concert II + iPod = huono äänenlaatu

Mulla on Concert II profiilin kiulussa ja hansikaslokerossa alkuperäinen telakka iPodeille.

Äänenlaatu on iPodia kuunnellessa surkea: luukutettaessa ääni puuroutuu ja jotkin biisit särkevät, vaikka kuuntelisi kuinka hiljaa. Olen kokeillut telakkaa sekä uudella että vanhalla iPodilla ja molemmilla sama homma. Myöskään asetuksien rukkaamisella Concertista tai iPodista ei tunnu olevan merkitystä. Onko neuvoja / kokemuksia?

Nyt joutuu käyttämään CD-levyjä, joka ei ole kauhean käytännöllistä, mutta ainakin äänenlaatu on kohdallaan! Tai sitten pidän koko toosan kiinni ja nautin Audin omasta muusiikista, joka ei kyllä ole mikään huono ratkaisu sekään ;-)

Tietokoneissa ja ulkoisen vahvistimen kanssa olen joskus kohdannut tuollaista ongelmaa.
    Tietokoneen mikserissä jos esim DSP tai volume on aivan tapissa äänikortin pikku vahvistin
    leikkaa ja ääni puuroutuu. Jos ottaa volumet mikserissä 90%:iin ja korottaa tasoa vahvistimesta
    ongelma poistuu.

Onko iPodissa tasonsäätöä vai onko se ihan linjalähtö? Jos on tasonsäätö niin kokeile volumen
    vähentämistä iPodista.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
      Onko iPodissa tasonsäätöä vai onko se ihan linjalähtö? Jos on tasonsäätö niin kokeile volumen
      vähentämistä iPodista.
      Telakointipisteen liitin kiinnittyy iPodin telakointiliittimeen, jossa käsittääkseni on vain linjalähtö. Muistaakseni kokeilin jo tuota volien säätöä iPodista, ilman vaikutusta.

Comment

Ipodien linja sekä kuulokelähtöä on kritisoitu aika paljonkin, ne meinaa ovat aivan ala-arvoiset. Niissä soittimissa on keskitytty enemmän hienoihin ominaisuuksiin ja ulkonäköön kuin siihen itse äänenlaatuun. Tämän huomaa juuri tuollaisessa tilanteessa todella hyvin kun sitä linjalähtöä kaipaisi.. Olen kohdannut muitakin soittimia (yleensä halvempia) joiden kanssa ipodin linjalähtö ei vaan yksinkertaisesti riitä. Alpinen paremmissa soittimissa tuo on toiminut ihan siedettävästi. Autojen alkuperäisistä soittimista + ipodista ei ole kylläkään allekirjoittaneella kokemusta.

Kuulokelähtöönkin kun laittaa jotkut kunnolliset suljetut järeämmät luurit niin ei siitä tule kuin itku :)

Comment

Näyttää olevan concertin impedanssi tuossa liian pieni, se vetää iPodin pikkuvahvarin liian
          tiukalle. Onko mahdollista ottaa ääni kuulokeliitännästä, minä kun en tiedä miten nuo
          telakat toimivat. Ceterum autem censeo solistossa on esivahvistin :)

Comment

Jos se olisi ylipäätänsä mahdollista, niin ei sitä taida saada tehtyä ainakaan kovin siististi, kun telakointiaseman liitin on kiinteä ja aivan erilainen kuin kuulokeliitin. Ja jos äänen ottaisi kuulokeliittimistä, pitäisi soitin olla jossain esillä, jotta biisejä voisi vaihdella tjms.

Comment

No onko niitä telakointiasemia sellaisia, joissa olisi pieni vahvistin (aktiivinen telakka?)?
              Pienen vahvistimen kolvaaminen telakointiaseman yhteyteen onnistunee myös eräiltä
              audisteiltä.

Comment

Working...
              X