Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEG puhelimesta kysyttävää.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• AEG puhelimesta kysyttävää.

Tuossa uudessa autossa on siis AEG:n puhelin, onkos kyseinen ilmestys vielä NMT? Kyselee jotain korttia, mutta en minä muista nmt-puhelimissa olleen korttia, vai oliko niissä?

Kyllä minulla ainakin on ihan GSM. Ei muuta kuin kortti koneeseen ja soittelemaan... ;)

Comment

Mistähän tollasen pankkikortikokosen simmin sais vai saako uusia liittymiä sellasilla. En ole 7 vuoteen puhelimesta maksanut mitään joten en tiedä missä mennään.

Comment

Sen saa kun ei irrota uutta Simmiä 'pankkikortista'...
        tuota 'pankkikorttia' voinee toki käyttää sabluunana jo irroitetulle ja niitä varmaan saa liittymiä kaupittelevista liikkeistä.

Comment

Kyllä kaikki uudetkin simmit tulevat sen kokoisessa kehyksessä. Ne vaan tarvittaessa painetaan siitä irti uudempiin puhelimiin. Sovittimiakin löytyy, tai tarvittaessa saa pienen kortin kiinni vaikka tuollaiseen tyhjään kehykseen. Niitä varmaan saa puhelinliikkeistä kun pyytää???

Comment

mulla on se pienempi kortti vaan teipillä kiinnitetty siihen "pankkikorttiin"

Comment

Ja asiasta kolmanteen, eli saako vaihdettua sitä puhelimen kieltä jotenki englantiin tai jopa suomeen ku en osaa tota saksaa yhtään, ja mistä tietää onko tota hf ominaisuutta. Ku kerran oon vaan kokeillu koko laitetta soittaessa kaverille ja se sano et siellä päässä kaikuu..??

Comment

Se on sitte mitä todennäköisemmin GSM900, joten toimii vain metsätaipaleilla.

Comment

Miksikäs ysisatanen vain metsässä toimisi?

Comment

Koska kanavien tarpeen vuoksi on taajamat katettu GSM1800-verkolla.

Comment

Kyllähän 1800 verkolla sentään on ihan omat kanavat.

Comment

Niin? Siis taajamissa GSM1800 tekniikka, maalla GSM900. Jos puhelin tukee vain GSM900, toimii se vain maalla. Nykyään myytävät luurit on kaksi tai monitaajuuskoneita.

Comment

Niin no, toisaalta eihän Suomessa oikeastaan kaupunkeja olekaan... ;) Mutta kuitenkin, ainakin Jyväskylässä ja Helsingissä toimii. Suuremmissa taajamissa 1800 verkko on 900 verkon lisäksi, ei ne suinkaan ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.

Comment

Eivät ne toisiaan pois sulje, mutta... Nojoo, olkoon. Menee offtopic.

[e] nii ja voihan se olla kaksitaajuskone.

Comment

toimi se ainakin oulussa ei tämä nyt sentään hirvee maalaiskylä oo :) ja kyllä joka paikassa on vielä toi 900 verkko ainakin mun mielestä. esim. nokia 5110 ja 6110 on 900 ja takuulla toimii saattaa vaan olla kalliimmat puhelin laskut...

Comment

Jarkko: älä usko kaikkia satuja mitä sulle kerrotaan.

jos maalla olisi GSM900 ja kaupungissa GSM1800 ni mihin me sitte tyrkkäämme ton GSM1900, UMTS:n, ja muut tulevat verkkoprotokollat... :)

Comment

Sorry, mulla oli eilen bitti poikittain ku tätä järkeilin. Siis 1800-luurilla ei tee kovessa juuri mitään.

Comment

jarkko: niin sikäli mikäli löydät luurin jossa on pelkkä GSM1800 tekniikka. tuppaa vaan olemaan kaksi-/kolmetaajuuspuhelimia eli GSM900/1800/1900 (+GPRS,+BT,+EDGE,+WCDMA,+HSCSD,+WLAN,...)

Comment

Sorry, mulla oli eilen bitti poikittain ku tätä järkeilin. Siis 1800-luurilla ei tee kovessa juuri mitään.
                                      No nyt ollaan yhtä mieltä asiasta :)

Comment

Luuriin saa vaihdettua englannin, en nyt muista mistä kohtaa, mutta selailemalla menuja löytyy. Ei niitä asetuksia paljoa ole. Itse lykkäsin uuden sim-kortin joka oli vielä kehyksessään sinne, hyvin toimii. Toimi myös ikivanhalla korttiadapterilla.

Sen sijaan pari kysymystä... Näyttääkö teillä puhelin kuka soittaa? Jos ei vastaa niin numero löytyy kyllä valikoista mutta itse puhelun soidessa mulla ei näy mitään. Toinen ongelma koskee mikrofonia, se nimittäin tuntuu mykistyvän kun en puhu mitään, jolloin puhuessa äänentaso nousee yllättäen ja aiheuttaa kuuntelijan korvaan ikäviä melupiikkejä.

Comment

Onko kenellekään tullut eteen autosoitinta, jossa olisi HF (Hands free)?

Eikö olisi kätevää, jos taskussasi oleva puhelin kytkeytyy Bluetooth:lla soittimeen. Soitin hiljenee automaattisesti puhelun tullessa, soittimen näytöstä näet soittotiedot ja ääni tulee kaiutinjärjestelmän kautta. Luuria ei tarvitse kaivaa esiin, niin kauan kuin akussa riittää virtaa.

Comment

En ole soittimeen törmännyt, mutta BT-autosarja on olemassa. Puhelin kytkeytyy sarjaan automaattisesti kun autoon laittaa virrat päälle.

Comment

Kyll tuos Acapulcossa on nastat handsfreetäkin varten. Alkuperäisen Concertin kytkennät oli niin monimutkaiset että ihmetytti, mutta kyllä siinä toimi niin handsfree kuin navigointikin autostereoiden kautta... Acapulcosta en ole ihan varma, mutta kaikki tarvittavat nastat löytyy, pitää vain ilmeisesti käsityönä tehdä kytkennät (saattaa joutua kolvaus hommiinkin, kuten mun Acapulco asennus projektissa, mutta nyt toimii!)

Comment

Kysytäänpäs uudestaan:
                                                Näyttääkö teillä puhelin kuka soittaa? Jos ei vastaa niin numero löytyy kyllä valikoista mutta itse puhelun soidessa mulla ei näy mitään.

Toinen ongelma koskee HF-mikrofonia, se nimittäin tuntuu mykistyvän kun en puhu mitään, jolloin taas puhuessa äänentaso nousee yllättäen ja aiheuttaa kuuntelijan korvaan ikäviä melupiikkejä.

Comment

Tuli testattua puhelin ja täytenä yllätyksenä siinä on hands free. Enpä tiennyt sen olevan puhelimen mukana.

Hyvin toimii vaikkakin saksankieli pitää vielä vaihtaa, ehkä saa menun kautta. En kerennyt tutkailemaan niin tarkasti.
                                                  Puhelinliikkeessä kaivoivat mulle "adapterin arkistosta" eli simmittömän kortin roskiksesta ja vielä ilmatteeks :() Noh eipä tollasta mulla kotoa olis löytynyt.

Comment

Onko autossasi siis tuollainen teline kuin minullakin?

Kuva mokomasta

Minulla ei ole tuohon puhelinta enkä jaksa kyllä sellaista alkaa saksasta summittain huutelemaankaan. Tuon liittimen pinnit kiinnostaisi tietää ja puhelimen tarkka tyyppi. Ehkä tuohon saisi modattua jonkun muun puhelimen cradlen kiinni.

Comment

Ei, tuossa on dummy-teline jossa luuri on kiinni. Luurista menee piuha hilulokeron paikkeille ja on samanlainen liitin kuin normaali lankapuhelimissa.

Comment

Näyttääkö teillä puhelin kuka soittaa? Jos ei vastaa niin numero löytyy kyllä valikoista mutta itse puhelun soidessa mulla ei näy mitään.

Toinen ongelma koskee HF-mikrofonia, se nimittäin tuntuu mykistyvän kun en puhu mitään, jolloin taas puhuessa äänentaso nousee yllättäen ja aiheuttaa kuuntelijan korvaan ikäviä melupiikkejä.
                                                        En ole minäkään saanut puhelinta näyttämään kuka soittaa. Ja taso kuulemma vaihtelee, johtuu ilmeisesti automaattisesta tason säädöstä, ja ehkäpä se mykistää mikrofonin kun ei puhu. Täytyy viikonloppuna testailla tarkemmin, tähän asti olen aina itse ollut auton puhelimessa, joten en tiedä mille se toisessa päässä kuulostaa.

Comment

Luurista menee piuha hilulokeron paikkeille ja on samanlainen liitin kuin normaali lankapuhelimissa.
                                                          Pieni korjaus, liitin on RJ45 eli esim. verkkopiuhoissa käytetty liitin (verkkokortit yms).

Comment

Jaaha. Niinhän se tais olla, nopeesti pimeessä vain sormikopelolla mittailin sitä, en edes katsonut millanen se oli.

Comment

Working...
                                                            X