Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Easystart R+ tai muita eeberi käyttäjiä? Apuva.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Easystart R+ tai muita eeberi käyttäjiä? Apuva.

Hain tänään pirssin eeberi-asentamolta. Tuossa lueskelin noita ohjeita ja yritin ohjelmoida noita aikoja, mutta hieman epäilyttää, että meniköhän nyt oikein..

En oikein hiffaa tuota "3 esivalinta-aikaa voidaan jakaa joko yhdelle viikonpäivälle tai eri viikonpäiville"
    Ja miksi tähänkin pitää määritellä lämmitysaika, vaikka laite haistelee sen itse? Joku puhui moottorintilavuuden asettamisesta ym.???

Ajatuksena olisi asettaa ajat niin, että lähden töihin MA-PE klo 7.00
    ja töistä pois MA-TO 16.00 ja PE klo 13.30
    Muita aikoja ei ole tarpeen asetella.

Esivalinnat on nyt asetettu seuraavasti:

1. Paikkaan kävin läpi kaikki viikonpäivät ja asetin MA-PE klo 7.00
    LA-SU laiton OFF asentoon.

2 paikkaan MA-TO klo 16.00 PE-LA-SU OFF asentoon.

3 paikkaan PE 13.30, kaikki muut päivät OFF.

Tämän tehtyäni näytössä luki seuraavana 1 ja lauantai päiväksi..?

Jotenkin musta tuntuu, että nyt ei kaikki ole ihan niinkuin pitää.

Kapulalla saa VAIN kolme aikaa, eihän niitä tarvita kun on se kaukosäädin ;-) Eli kuvaamaasi joka päivälle kotoa/töistä lähtöaika ei onstu kuin kolmena päivänä. Ajat voivat sitten kyllä olla samana päivänäkin.

Lämmitysaika (oletuksena 30 min) on kakella käynnistettäessä max. päälläoloaika, eli sitten tuo ah niin ihana humina sammuu ja kajuutta kylmenee.

OT: tässä taannoin olin nurkan takana ja juuri laittanut eberin päälle, kun ohitse meni naapurin kultsi (=koira) joka luuli että autoni käy päälle, kun alkoi kuulumaan vaimea vuh - vuh - vuh - VUH - VUH - VUHVUHVUH .... Ei uskoisi miten niskavillat saa niin pystyyn ...

Comment

Kyllä niitä tarvitaan täällä, kun sängystä nousemisen ja autoon nousemisen välillä on 5min :) En ole näet aamuihmisiä!

Mä en tarvitse kuin kaksi eri aikaa; eikö niitä saa viidelle päivälle erikseen?
      Onpas surkea laitos...

Eli mikä noissa paikoissa/päivissä on marssijärjestys?

Comment

Ei se mikään surkea laitos ole. Sei ei vain ehkä sitten ole tehty sinun tarpeisiisi.

Kannattaisi varmasti ennen ostoa katsoa ominaisuudet.

Ei kai tuo nyt niin iso homma ole vaikka joka ilta laittaa seuraavalle päivälle sitä lämmitystä alkamaan sopivaan aikaan aamulla.

Laitehan haistelee sen lämmitysajan sen mukaan, kuinka kylmä on ulkona. Eli siihen kapulaan pitää näppäille se arvioitu lähtöaika, ja sen mukaan se Eberi sitten lämmittää autosi sopivaksi katsomaansa lämpöön.

Comment

Tosiaan 3 ajastusta voi olla aktiivisena yhtäaikaisesti ja seuraava pitää aktivoida aina itse eli vaikkapa aamulla seuraava aamu.

Moottorikooksi kannattaa antaa sille iso että ei lähtisi kauhean optimistisesti lämmittämään ennenkuin on opetellut tavoille.

Kari kai olet huomannut että kapulalla voi muuttaa käyntiaikaa vehkeen ollessa päällä? Tuolle on suht usein tarve koska easy sammuttaa eberin 5min halutun lähtöajan jälkeen. Harmi ettei tuota aikaa voi säätää.

Comment

Ok. Nyt ymmärsin laitteen toiminnan. Tosin itse laite ei toimi oikein -
            ei lämmitä hyttiä ollenkaan. Kone on kyllä lämmin, mutta sisälle puhalletaan kylmää ilmaa.
            Kun käynnistän moottorin ja kytken eeberin pois, alkaa pian tulla lämpöistä ilmaa...?
            Asennettu vieläpä maahantuojalla. Asentaja ihmetteli vain, ei osannut auttaa enempää.

No joo, kyllähän tuo ihan helvetin kätevä laite on - sitä en kiistä.
            Harmittaa vain, kun tosiaan luulin, että tuossa on jokaiselle viikonpäivälle 3 eri aikaa..
            Samapa tuo. Saisi nyt vain toimaan oikein.

Comment

Sielä on se yksi piuha tod.näk asennettu väärin, tai laitettu puhaltamaan liian kylmää ilmaa.

En nyt muista ihan varmaksi, mutta eikös tuota puhalluslämpötilaakin pystynyt tuolla kaukkarilla muuttamaan?

Comment

ECO/HIGH mulla ainakin. HIGH varmaan tuplat nopeampi

Comment

Tuo ECO/HIGH taitaa muuttaa vain sitä tavoitelämpötilaa, johon lämmitin automaatilla ajaa.

Comment

Onhan se perin merkillistä, että noin hienolla vempaimella ei saa ohjelmoitua kuin kolme esivalittua aikaa! Halvimmat kaupan viikkoajastimetkin ovat fiksumpia. Toisekseen, ei siitä kaukosäädöstäkään paljon hyötyä ole, koska pienetkin katveet peittävät radioyhteyden.
                    Käsittääkseni lämmitykseen käytettävän ajan voi ohjelmoida itse, mutta en ole huomannut, että jotain automatiikkaa siinä olisi, joka sammuttaisi laitteen tietyn lämpötilan mukaan.

Comment

Käsittääkseni lämmitykseen käytettävän ajan voi ohjelmoida itse, mutta en ole huomannut, että jotain automatiikkaa siinä olisi, joka sammuttaisi laitteen tietyn lämpötilan mukaan.
                      Laitteeseen ohjelmoidaan lähtöaika, johon mennessä se kaikessa viisaudessaan pyrkii auton saamaan lämpimäksi. Lisäksi kerrotaan maksimilämmitysaika. 5 min ohjelmoidun lähtöajan jälkeen laite sammuu, kuten porkkis jo sanoi.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Jari Lukkarinen Näytä viesti
                        Onhan se perin merkillistä, että noin hienolla vempaimella ei saa ohjelmoitua kuin kolme esivalittua aikaa! Halvimmat kaupan viikkoajastimetkin ovat fiksumpia. Toisekseen, ei siitä kaukosäädöstäkään paljon hyötyä ole, koska pienetkin katveet peittävät radioyhteyden.
                        Toi radioyhteys näyttäisi mulla ainakin toimivan varsin mainosti -
                        eilen kävin kattomassa uuden Bondin, laitoin loppukohtauksen tienoilla eeberin käyntiin.
                        Matkaa autolle linnuntietä jotain parisataa metriä, välissä elokuvateatteri ja ostoskeskus.

Comment

Onko mahdollista, että auton moottorin lämpötila-anturin vammaisuuden vuoksi tuo eeberi
                          ei puhalla auton hyttiin ollenkaan lämpöistä?

Lämmittää siis moottorin varsin mukavasti, mutta puhaltaa hyttiin täysin kylmää -
                          heti kun laittaa eeberin pois päältä alkaa tulla lämmintä. Tämä siis myös ajon aikana.

Oli kuulemma joku tapaus, jossa magneettiventtiili/kytkin esti tuon lämmön tulemisen sisätilaan.. Eeberi ylikuumeni ja katkaisi itsensä; ohittamalla kytkin saatiin auto lämpimäksi.

Comment

Mulla toimi tollai, kun oli letkut väärin päin

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja 2073 Näytä viesti
                              Mulla toimi tollai, kun oli letkut väärin päin
                              Tarkennatko hieman; mitkä letkut ja miten päin ne olivat? Tiedän sitten selittää asentajalle..

Comment

Kannelta tuleva letku on Eberin lähtöpuolella ja kennolta tuleva letku tulopuolella vaikka pitäisi olla toisinpäin?

Comment

Tuolla lailla kun turbokiisseli on selittänyt, eberin vesi pumppu yrittää kierrättää vettä eri suuntaan kuin auton oma vesipumppu.

Comment

Eeberi on asennettu oikein. Eivät havainneet laitteessa mitään vikaa, kun käytin sen uudelleen asentamolla.

Tänään aamulla kun lähdin töihin auto oli kylmä sisältä, mutta kone oli lämmin. Kuten aiemminkin olen todennut.
                                    Kun starttasin auton, kuulin selvästi, että puhaltimen ääni muuttui erilaiseksi ja jokin läppä varmaankin aukesi - heti rupesi tulemaan lämmintä. Tämä siis eeberi pois päältä.

Pistin laitteen pöhisemään ruokatunnin ajaksi manuaalikäytöllä 40min.
                                    Lämmöt täysillä ja puhallusteho puolessa välissä. Autossa oli 32 astetta lämmintä!

Nyt epäilenkin, voiko kylmä/kostea ilma jotenkin estää joidenkin läppien tms. aukeamisen, ja näin lämmin ilma estyy tulemasta cabiiniin?
                                    Pitivät autoa sisällä, jossa testailivat lämmitystä. Tämän jälkeen auto seisoi kolme tuntia pihalla. Ongelma ilmeneekin todennäköisesti vain auton ollessa pidempään (yön yli) kylmässä/kostessa.

Tuon ilmastoinninohjausyksikön napeissa on välillä kosketushäikkää - saa painaa lujaa ja muutamia kertoja, ennenkuin hyväksyy komennon. Toisaalta tämän ei pitäisi vaikuttaa, koska säädöthän jätetään jo edellisenä iltana autoon. Olen myös tarkistanut, että samat säädöt ovat aamulla autoon mennessäni, eli laite ei niitä muuttele itsestään.

Mysteeri.

Comment

Vika on selvinnyt.

Kyseessä on asentajan mukaan alipainevuoto. Autossa on kuulemma alipaineohjattu raitisilmaläppä, joka ilmeisesti avautuu paineiden kadotessa --> auto seisoo pitkään.
                                      Tästä syystä koppiin tulee vain kylmää ilmaa.

Mistä voisi vikaa alkaa etsiä?
                                      Viimeksi muokannut Chocoeye; 14.11.2008, 08:05.

Comment

Working...
                                      X