Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 c4 Audin mittariston viisarien irroitus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 c4 Audin mittariston viisarien irroitus?

    Autoon tulee elektroluminessi mittaristo ja vanhasta pitäisi ottaa viisarit irti jotta pohjat saa kiinni.

    Onko kukaan ottanut viisareita irti ja tässä kyselisin sitä että pääseekö joku mittareista pyörähtämään jos ottaa viisarin irti? Rajoitin tappeja ei näy mutta ajattelin silti kysellä ennen kuin alan purkamaan.

    Nimittäin joissain autoissa voi mittari kuulema olla entinen jos viisarit ottaa irti.

  • #2
    Ei pitäisi pyörähtää ja haarukka on hyvä apuväline viisarin irriotuksessa.
    Laitahan kuvia kun homma etenee

    Comment


    • #3
      Kiitos, kuvia tulee kunhan pääsen aloittamaan prokkiksen.

      Comment


      • #4
        Noniin nyt on projekti saatu valmiiksi, hyvin meni paitsi asennuksen jälkeen huomasin että nopeusmittarin taustavalo oli mylläkässä palanut (viisari ei näy), kierroslukumittarin kierrokset heittää 500rpm (huomaa kuvista 1 ja 9) ja kellon tuntiviisari lipsahti väärinpäin. No pitääpä korjailla huomenissa tulipahan sekin tutuksi ja eikä kannata kiirehtiä kuin itse tuli tehtyä. Tuli asennettua myös kromirenkaat mittarien ympärille. On muuten pirun terävät reunat moisissa rinkuloissa.

        Myös vaihdoin kielen saksasta englanniksi niin tuo nopeusrajan teksti muuttuin km/h/stä maileihin. Kulutukset ja muut näyttäisi silti olevan kilometriasteikolla.

        Kannattaa varata tähän hommaan:

        Torx T10 avain
        Lusikka x 2 (myös erinomainen taivuttaessa alumiinirinkuloiden reunusta)
        Veitsi jolla taivuttaa vanhat pohjat irti
        Pieni tasapää ruuvimeisseli
        Kaksipuoleista hyvää läpinäkyvää teippiä, itsellä Scotch
        Pikaliimaa (Loctite 401)
        Leikkurit jolla nakertaa johdoille reiät koteloon
        Paperia ja kynä (kannattaa piirtää ja mitata missä kohtaa viisarit on)
        Aikaa n. 2-4h



        Muutama kuva:

        http://users.kymp.net/p204876a/1.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/2.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/3.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/4.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/5.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/6.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/7.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/8.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/9.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/10.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/11.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/12.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/13.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/14.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/15.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/16.JPG

        http://users.kymp.net/p204876a/17.JPG

        EDIT: pari kuvaa lisätty
        Viimeksi muokannut JNieminen; 15.11.2008, 14:44.

        Comment


        • #5
          Yritin tänään asennella noita kromirinkuloita omaan B4:ääni. Ei meinannut millään saada rengasta uppoamaan tilaansa. Miten nuo "oikeaoppisesti" pitäisi laittaa? Itse otin mittariston irti, purin piirilevyn pois, otin mittaristot irti, jolloin käteen jäi vaan kehikko, jossa oli se muovipleksi kiinni. Asennus olisi huomattavasti helpompaa, jos saisi tuon muovipleksin irti... Nyt jäi rengas aina jostain kohtaa kanttaamaan ikävästi. En edes viitsinyt liimata moisia kiinni, vaan ajattelin, että jos tippuvat niin sitten tippuu...

          Comment


          • #6
            Onko tuosta mittaristosta joku valo pimiänä ku näkyy niin huonosti matka- ja trippimittari pimees? Vai johtuuko kuvasta vain?

            Comment


            • #7
              Eka lause: "Noniin nyt on projekti saatu valmiiksi, hyvin meni paitsi asennuksen jälkeen huomasin että nopeusmittarin taustavalo oli mylläkässä palanut (viisari ei näy)" :)

              Comment


              • #8
                puusilimä ku oon :)

                Comment


                • #9
                  Täällä tartteis ottaa mittaristo C4:sta pöydälle, taitaa olla isompi homma kuin typ89:ssä? Kertokaa miten puretaan niin ei hajoa paikat :)

                  Comment


                  • #10
                    No eipä tuo kovin kaksinen homma ole:

                    1) Rattiakselin ylämuovi pois: kaksi ristipääruuvia altapäin
                    2) Mittariston alareunasta se pitkä muovireunus pois: kaksi ristipääruuvia altapäin ratin mol. puolin, oikeassa päädyssä tappi "poikittain", eli vasemmasta päädystä kannattaa alkaa nykimään
                    3) Mittariston kiinnitys on alareunasta kolmella ruuvilla, sitten mittariston takaa johdot pois ja lopuksi mittariston muljauttelua ulos paikaltaan (johtojen irrottamiseksi joutuu jo kääntelemään ja vääntelemään aika "mukavasti", mutta kyllä se mahtuu) Huom. liittimissä on sitten ne lukitukset, eli ei irtoa väkivalloin.

                    Comment


                    • #11
                      mistä muuten olette hommanneet nuita mittariston pohjia,kiinnostas minuakin mutta en ole löytäny mistään,tai joissakin puljuissa on mutta ei c4,kiitos tiedosta jo etukäteen

                      Comment


                      • #12
                        itellä tuli mieleen sama kysymys. vai ootteko tehny itse?

                        Comment


                        • #13
                          joo itseäkin kiinnostais mistä niitä mittarin pohjia sais ostettua 100 c4:ään

                          Comment


                          • #14
                            Mulle kans tollaset mistä vois tilata??

                            Comment


                            • #15
                              Täällä myös tarvetta taustoille..
                              sähköpostilla tavoittaa jarno piste karjula ät gmail piste com.
                              Kiitoksia, jos joku näitä löytää ja vaivautuu jakamaan :)

                              Comment


                                #16
                                http://wp1054369.wp085.webpack.hoste...7dv6hn99o192i0

                                Tuolta löytyy C4:seen noita plasmapohjia.
                                Valoja ja peilejä yms tuolta tilannut ja hyvin on toiminut....

                                Comment


                                • #17
                                  onko kokemusta tälläisistä polttimoista? http://wp1054369.wp085.webpack.hoste...uset-BLAU.html

                                  itellä oli kerran xenonlediltä tilatut ledit ja ne ei valaissu kyllä nimeksikään mittaristoa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ledeissä pitää olla mahdollisimman laaja se säteily, B4 tein tavallisista ledeistä valot vastuksen kanssa siihen vanhaan lampunkantaan.
                                    Valaisi paljon paremmin kun katkaisi sen 5mm ledin pään sivuleikkureilla tasaiseksi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itsekkin koitin irroitella nopeusmittarin viisaria, mutta sehän tuli ylös tapin kanssa ja joku jousi siinä kiinni. Ilmeisesti jousi meni vit..si kun nyt mittari takertelee, eikä oikein palauta kunnolla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Miula olis joutilaana UrS4 mittaristo ajotietokoneella jos tarviit varaosia.

                                        Comment


                                          #21
                                          Onko siihen viisarin takaisin laittoon muuten jotain ohjuria tai jotain? Vähän turhan iso työ kokeilemalla hakea oikeaa asentoa kun on kuitenkin jonkunmoisen purkamisen takana että saa viisarin käteen.

                                          Jäi viimeisen kasauksen jälkeen näyttämään viisari liian vähän ja se nyt saattaa aiheuttaa tilanteita. GPS mukaan 100 km/h on nyt 90 km/h mittarissa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Sain Jenkku315:tä ostettua-96 a6:sen mittariston, Ainut että joutuu yhdisteleen mittareita kun ei ollut ajotietokonetta tuossa osto mittarissa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hopsis, yksi tapa saada mittaristo ns kohdilleen, on ottaa pelkkä piirilevy (ilman koteloa) autoon, gps:n mittariin 100 vauhtia ja tökkäät neulan satkun kohdalle mittaristossa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Soiva idea, kun kerran kuitenkin joutuu purkamaan ja kasaamaan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Onko aivan pakko ajaa satasta? :)
                                                  Olis varmaan turvallisempaa tehdä hieman hitaammassa vauhdissa moisia säätöjä ja pitäs saada suhteellisen oikeaksi se näyttö.
                                                  Toki säätö pitää sitten uusia kun vaihtaa renkaat :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Haloo? Juuri mietin että olisiko se kuitenkin syytä kalibroida vaikka 200 vauhdissa. Tai päin rajoitinta 265 km/h :)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mittarivirhettähän ei saa pois kokonaan, ellei ole just eikä melkeen oikean kokoset renkaat alla.
                                                      Tuo 200 olis jo turhan paljon, koska eikös sillon esim 50km/h ajaes mittari näyttäs liian vähän edelleen ;)

                                                      Nojoo ;)
                                                      Noita säätöjä tullu joskus mietittyä kun ylikokosilla renkailla mittari on valehdellu liikaa. Pystyykös tossa vag-comin kautta säätään yhtään kun kyse ei ole kuitenkaan vaijerimittarista?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Eipä taida pystyä säätämään kuin keskikulutusnäyttöä. Minulla on kyse tosiaan siitä että viisari näyttää kautta rekisterin muutaman millin liian alas. Eli 75 mittarissa on 80 oikeasti, 90 mittarissa on 100 oikeasti jne eli heitto on koko ajan sen puoli senttiä.

                                                        Ennen kuin tuota menin käpälöimään niin näytti orkkiskokoisilla renkailla sen +7 80km/h vauhdissa että en tiedä oliko se sitten yhtään sen parempi. Mahdollista olisi saada näyttämään oikein ja eiköhän se kaiken järkevin olisi koittaa johonkin yleisesti käytettyyn, vaikka satasen nopeuteen tähdätä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Aikanaan menin Hondan mittaristosta irrottamaan viisarit ja oli siinä savottaa saada ne uudelleen näyttämään oikein. Ilman pleksiä ajelin päivän ja hakemalla hain oikean paikan kaikille viisareille. Ja jotenkin se tuntui silti että ei ihan samanlaiseksi enää tullut mitä alunperin oli. Myöhemmin sit vaihdoin koko mittariston kilometrikapulaa lukuunottamatta.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X