Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 ei tule kipinää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 ei tule kipinää

    Vuosimalli 88 ja 1.8 koneella. 4DSEDAN 80-1.8E-89/2540

    Kipinää ei tule, eli missä sytytyksen ohjausyksikkö?

    #2
    Kuskin jalkatilassa maton alla, jos nyt ei muisti taas petä.

    Comment


    • #3
      Eiks se ole siinä A-pilarin juuressa kuskin jalkatilassa muovin alla.

      Comment


      • #4
        Nyt löyty se yksikkö ja vaihdoin. Nyt tulee kipinä mutta bennssapumppu ei pyöri.

        Pumppu toimii mutta sinne ei tule virtaa.

        Onko rele missä ja mitä muuta vikoja vois olla.

        Saako tuo systeemi pulssin bensapumpulle jostain vai millä periaatteella se toimii.

        Comment


          #5
          Rele on sulaboksissa paikassa 10 ja sulake on nro.13.

          Comment


            #6
            Bensapumpun relettä ohjataan hallin signaalilla. Taitaa kulkea sytkäboksin kautta. Ja luonnollisesti hallilla ohjataan myös kipinää.

            Bensapumpun saa käyntiin yhdistämällä releen alta kaksi leveää kantaa. Veikkaan, että ei lähde käyntiin, vaikka pumppu pyörisikin.

            Comment


            • #7
              nyt toimii

              Bensapumpun rele mennyt ja nyt on uusi ja toimii

              Comment


                #8
                Kipinät karkasivat (NG, typ89, B3)

                Eilen hyvillä mielin kahville huoltoasemalle - kaikki pelasi niin kuin voisi olettaa.
                Pois lähtiessä starttaus - hörähdys - ei ihan käynnistynyt. Tekee tuota välillä. Ei siinä muuta kuin uutta yritystä rutiininomaisesti - ei enää edes hörähtänyt. Ajattelin, että onnistuin kastelemaan tulpat ja lähdin toiselle kupille odottelemaan.
                Edelleen luottavaisin mielin uutta starttausyritystä mutta ei luvannut vieläkään.

                Hajusta päätellen bensa löytää tiensä palotilaan saakka. Strobolampulla tuli selviö, että puolalta eteenpäin ei kulje korkeajännite. Tuli myös tsekattua jakajan akselin ja nokan yhteys.

                Taannoin tuli vaihdettua puola (kuiva) + vahvistin, virranjakaja (halli), uudet kuparijohtimet, tulpat. Olisiko nyt sitten virtalukon pohjasta kyse?

                Vanhus jäi huoltsikan pihaan yöksi. Pitää kohta lähteä tarkastamaan, jotta olisiko leppynyt yöunien jälkeen.

                Comment


                • #9
                  Harvemmin Audit leppyvät itsestään. Mittaa jännite puolalta (nasta 15). Jos jännite löytyy, niin hallia veikkaisin.

                  Comment


                  • #10
                    Tarkasta virranjakajan pyörijä ettei olisi vastus palanut poikki. Joskus olen törmännyt sellaiseen että pyörijä palaa puhki niin että kipinä pääsee suoraan jakajan akselin kautta maihin eikä tulpille.

                    Comment


                      #11
                      Syyllinen oli puola

                      Taannoin tuli vaihdettua puola (kuiva) + vahvistin, ...
                      Tuossa viime vuonna ostetussa italialaisessa puolassa oli mittausten mukaan kaikki reilassa: Vastukset rajoissa; Ohjaus pääteasteelta toimi; Sai 15+ :aan virtaa niin kuin pitääkin.
                      Kipinä ei vain jostain syystä löytänyt ulos asti. Olisiko sitten lyönyt läpi sisäisesti tms?

                      Koetin sitten vielä vanhalla 20 vuotiaalla alkuperäisellä Bochilaisella, niin johan pärähti käyntiin.

                      Kiitos osallistuneille ja muistakaa ostaa alkuperäisosia. Mie lähen takuulappuja kaivamaan. :)

                      Comment

                      Working...
                      X