Eli askartelin uuden Motonetin virtalukon pohjan, ja taas käynnistyy ekasta yrityksestä.Ainakin ne 10 kertaa mitä olen kokeillut sen jälkeen.
Sain näppärästi ilman ratin irroittamista vaihdettua. Ei ollut edes kovin paha homma. Ratin muoto vaikuttaa, itsellä faceliftin 4-puolainen nahkaratti.
1) Heti mittaritaulun edestä se ylempi kapea suojapala pois, lähtee hallitusti taivuttamalla kuskiin päin ja nykäisemällä.
2) Avaa sen ohjausputken ylemmän (leveän) suojamuovin/kannen pienehköt ristipää ruuvit, 2 ristipäätä.Toinen ratin ja virtalukon välissä alapuolella ja toinen samalla kohtaa vasemmalla. Kansi lähtee sillä irti.
3) Sitten auki jalkatilasta reisien päältä keskeltä kuusiokoloruuvi.Kokoa en muista.
4) Ratti sopivaan asentoon (=itselläni noin 110* käännettynä), ja siitä pienellä ristipäällä ratin alta molemmilta puolilta paljastuvat ruuvit auki.vaatii vähän sen muovihässäkän taivuttamista että saa meisselin sisään, itselläni auttoi se että toiselta puolelta se ruuvin "kolo" oli haljennut, joten oli vain yhdellä enää kiinni. Ja hyvin pysyy kun pistää kunnolla sen kuusiokolon prikan kanssa.
5) Samaisen ruuvin irroitus toiselta puolelta
6) Ratin säädön lukitussalpa sopivaan asentoon ja nyt se alamuovikin lähtee irti.
7) Virtalukon pohja sijaitsee vasemmalla puolella, ensin irti se musta/violetti liitin+mötikkä.Lähtee ihan nykäisemällä. Sitten näet 2 punaisella maalitipalla sinetöityä pientä talttapää ruuvia, joiden irroittamisen jälkeen saat virtalukon pohjan irti. Ratin korkeutta kannattaa säädellä, ja tutkia helpointa asentoa irroittamiseen.ei ole paha kuitenkaan, vähän ahdas vain.
8) Uusi pohja kannattaa ekana laittaa kiinni siihen liitinmötikkään, ja sitten vasta paikalleen pakettina. Pitää mennä pohjaan asti, tarkista avaimen asento jossei mene.
9) Alempi pikkuruuvi on helppo laittaa, ylemmän tilalle pistin vähän isomman koska ei näppäryys riittänyt sitä pientä sinne takaisin laittamaan johtoja irroittamatta.
10) Alamuovi sekä virtalukon kumikaulus (aseta ensin siihen alamuoviin, sitten paketti kiinni) paikalleen, ruuvit kiinni.
11) Ylämuovi ja se kapea nykäisemällä irroitettu muovinpala kiinni ja valmista tuli.
Kysyä saa jos jokin on epäselvää.Kuvia en ottanut.
Sain näppärästi ilman ratin irroittamista vaihdettua. Ei ollut edes kovin paha homma. Ratin muoto vaikuttaa, itsellä faceliftin 4-puolainen nahkaratti.
1) Heti mittaritaulun edestä se ylempi kapea suojapala pois, lähtee hallitusti taivuttamalla kuskiin päin ja nykäisemällä.
2) Avaa sen ohjausputken ylemmän (leveän) suojamuovin/kannen pienehköt ristipää ruuvit, 2 ristipäätä.Toinen ratin ja virtalukon välissä alapuolella ja toinen samalla kohtaa vasemmalla. Kansi lähtee sillä irti.
3) Sitten auki jalkatilasta reisien päältä keskeltä kuusiokoloruuvi.Kokoa en muista.
4) Ratti sopivaan asentoon (=itselläni noin 110* käännettynä), ja siitä pienellä ristipäällä ratin alta molemmilta puolilta paljastuvat ruuvit auki.vaatii vähän sen muovihässäkän taivuttamista että saa meisselin sisään, itselläni auttoi se että toiselta puolelta se ruuvin "kolo" oli haljennut, joten oli vain yhdellä enää kiinni. Ja hyvin pysyy kun pistää kunnolla sen kuusiokolon prikan kanssa.
5) Samaisen ruuvin irroitus toiselta puolelta
6) Ratin säädön lukitussalpa sopivaan asentoon ja nyt se alamuovikin lähtee irti.
7) Virtalukon pohja sijaitsee vasemmalla puolella, ensin irti se musta/violetti liitin+mötikkä.Lähtee ihan nykäisemällä. Sitten näet 2 punaisella maalitipalla sinetöityä pientä talttapää ruuvia, joiden irroittamisen jälkeen saat virtalukon pohjan irti. Ratin korkeutta kannattaa säädellä, ja tutkia helpointa asentoa irroittamiseen.ei ole paha kuitenkaan, vähän ahdas vain.
8) Uusi pohja kannattaa ekana laittaa kiinni siihen liitinmötikkään, ja sitten vasta paikalleen pakettina. Pitää mennä pohjaan asti, tarkista avaimen asento jossei mene.
9) Alempi pikkuruuvi on helppo laittaa, ylemmän tilalle pistin vähän isomman koska ei näppäryys riittänyt sitä pientä sinne takaisin laittamaan johtoja irroittamatta.
10) Alamuovi sekä virtalukon kumikaulus (aseta ensin siihen alamuoviin, sitten paketti kiinni) paikalleen, ruuvit kiinni.
11) Ylämuovi ja se kapea nykäisemällä irroitettu muovinpala kiinni ja valmista tuli.
Kysyä saa jos jokin on epäselvää.Kuvia en ottanut.
Comment