Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 vikakoodien tulkinta apua ja vag ohjeita

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 vikakoodien tulkinta apua ja vag ohjeita

    Niin taas olis sivutolkulla vikoja tässä muutamia:

    01183 - Warning Light for Catalyst Monitoring (K72)
    31-00 - Open or Short to Ground

    18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
    P1602 - 35-10 - - - Intermittent
    17919 - Intake Manifold Valve (N156): Electrical Malfunction
    P1511 - 35-10 - - - Intermittent
    00532 - Supply Voltage B+
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
    P0102 - 35-10 - - - Intermittent
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
    16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
    P0116 - 35-10 - - - Intermittent
    17817 - EVAP Purge Valve (N80): Electrical Malfunction
    P1409 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A

    00529 - Engine Speed Signal Missing
    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    00526 - Brake Light Switch-F
    03-00 - No Signal

    1 Fault Found:
    00771 - Fuel Level Sensor (G)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent


    Toi g62 on vaihdettu jo ihan audilla kun itse vaihdoin väärän sinne mutta nyt on oikee ja silti vaan tulee vikakoodeja voiko johtua esim johtosarjasta tai jostain muusta?
    Tuo cat ja olisko jarru valo tulee yleensä jos kiihdyttää oikeen kunnolla ja varsinkin jos ajaa johonkin monttuun/epätasaisuuteen, samalla häviää myös teho, olin lukevani tuosta jossain täällä mutten löydä enään ko. juttua.
    Tuo maffi nyt on varmaan kaput mutta ei ole vielä ehtinyt tuota hommata ja siitä varmaan johtuu osa noista muistakin ja ainakin käy sika rikkaalla kun bensa haisee välillä mm. kiihdytyksissä ja ajotietokone sanoo että kulutus keskimäärin 13-15/100km.
    Osaisiko viisaammat tulkita hieman noita vika koodeja mistä johtuu vai meneekö suoraan kaikki koodien osoittamat vermeet vaihtoon.

    Sitten mitenkäs vaggarilla testataan esim lambdat ja maffi. ilmeisesti siis measurement taulukosta joku kanava mutta mitä pitäisi kunnossa ollessa näyttää.
    Mitä kaikkea voi tuolla vag comilla tehdä ko. vuosimallin autossa kun olen lähinnä vikakoodeja lukenut ja laatikon kuuttanut sportti asentoon.
    Mistä löytyy ohjeita näihin?
    Vagcom versio 311 ja partcon teeseitse kaapeli.

    Kiitos suuresti erittäin hyvästä foorumista ja avusta.

  • #2
    Lähes nuo kaikki voisi johtua huonosta akkukaapelin kontaktista maahan tai akkuun tai sitten jossain muualla liittimessä.

    "18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low" jos tuo on yksi vikakoodi, silloin kannattaa aina epäillä ensiksi muiden vikakoodien kohdalla virheilmoituksia. Akkujännitteen putoaminen nimittäin saa laittee tilttaamaan.

    Jos töyssyissä ilmestyy vikaa ja vikakoodeja, silloin on jossain kontaktihäiriötä.

    Tuo ensimmäinen vikakoodi viittaisi siihen, että joku on ottanut polttimon pois mittaristosta.

    Comment


    • #3
      Apukuskin puolella edessä on on siellä lokasuojassa (siis siinä vetarin yläpuolella) yksi maadoituspiste joka tuppaa hapettumaan. Voi aiheuttaa myös ihmeellisiä sähkövikoja. Itellä se oli niin hapettunu, että yksi tai pari johtoa oli poikki.
      Mun tapausessa ei aiheuttanut ongelmia, mutta joillain muilla on aiheuttanut. Siihen tulee monta eri maadotusjohtoa, joten meikällä kävi varmaan säkä ja ei ollut niin tärkeä piuha.

      Koska noita vikoja on noin monta erillaista, niin jotenkin kontaktivikaan viittais
      Tässä omaa sekoilua koskien Lambdaa ja sen testailua.
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=39827

      Eli siis Lambdan pitäs muuttaa volttiarvoa nopeasti ja pyöriä 0-1v välillä jos muistelen oikein.
      Viimeksi muokannut Puuhapete; 17.10.2008, 14:09.

      Comment


      • #4
        Kiitoksia joo toi olis kyllä aika järkeenkäypä selitys sillä akku kaapeli on ollut jonnin aikaa löysällä.
        Mitenkäs muuten kun jarru pala varoitin palaa aina vaikka palat on vaihdettu ja liittimet jarrusatuloista käyty kontakti spraylla läpi onko tuo maadotus piste siihenkin vaikuttava, vai voiko muualta etsiä vikaa.

        Comment


        • #5
          Johdosta, joka lähtee siitä tunnistimestä. Poilli jostain kohtaa välillä jarrusatula - runko.

          Comment


          • #6
            Mitäköhän mahtaa tarkoittaa ABS-vika 301 ?
            Huutomerkki ilmestyy tauluun muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä, vaikkei auto edes liiku.

            Sählinki alkoi ABS boxin repsikanpuoleisesta releestä, tai tarkemmin sen kannasta, joka jätti moottorin pyörimään vaikkei sähköt olleet edes päällä! --> akku tyhjä --> peräkontin lukko risa --> kaapeli jolla antaa norttisytkästä virtaa jotta saa kontin auki, oli myös peräkontissa --> takas sänkyyn...

            Kun sain sen korjattua, niin valo pysyi sammuksissa kunnes lähti liikkeelle, mutta tänään alkoi huutaa jo ennen liikkeellelähtöä.
            Katsoin vag-com:lla Pyöräanturit ja ne näyttäisivät toimivan.

            Comment


              #7
              Käytäppä ABS:n pumpun boksin sähköliitin irti ja katso missä kunnossa se on. Olen muutaman erittäin hapettuneen liittimen kohdannut ja siitä tulee mitä ihmeellisimpiä vikoja/koodeja

              Comment


              • #8
                Oli molemmat päävirtaliittimet poikki, jotka tosin hyppäsin jo yli :)
                Pitää koittaa vielä hieroa.

                Comment


                • #9
                  Saako ABS-pumppua ja releitä käytettyä jostain softan kautta?
                  Testi puolella ei ainakaan näkynyt mitään.

                  Kuuluuko huutomerkin ilmestyä mittaristoon, aina kun absia ronkkii vag-com:lla?

                  Comment


                  • #10
                    Kuuluu ja jostain käsittääkseni saa ajettua.

                    Comment


                    • #11
                      Purettuani puoli autoa erilaisia releitä etsiessäni, satuin katsomaan peräkontin sulakeboxiin, ja siellähän se 50 ämpärin sulake oli antautunut, mistä missään ei mainittu mitään! :)

                      Comment

                      Working...
                      X