Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 ilmastointicase(kuinka mones)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Hieman aihetta sivuttaen, mutta kysympä joka tapauksessa..

    Eli mulla tykkää tuo b5 avant vetää ikkunat huuruun melko herkästi jos on porukkaa enemmän kyydissä, tai jos on kosteampi ilma. Eli onko tuo herkästi huuruun näitä "ominaisuuksia" vai onko se varsinainen vika?
    Ilmastointi päällä auto ei vedä huuruun (yllättäen). Hetken jo miettinyt että kenno vuotaa piiiikku hiljaa siellä...

    Comment


    • #62
      Kyllähän ne helposti huuruun vetää +-0 keleillä. Pitäs olla takaikkunoille puhallus kanavat, että pysyis auki.

      Comment


        #63
        Potilas on a4 b5 sedan -96, ja tänään sit se omakin ilmastointilaite otti lopputilin. Eli näytöistä hävisi kaikki lukemat ja puolet nappuloista ei toimi. Eli onko tuo masiina korjattavissa, vai pitääkö jostakin hommata uusi kun ei oo kauheen kivaa kun ilmastointia ei saa päälle kun nappi ei toimi.
        Sen verran avasin laitetta ja totesin että se näyttöpaneelin liittimen kolvaukset ovat erittäin huonosti kiinni piirilevyssä ja sitä liitintä kun heiluttelee niin saattaa saada nappulat toimimaan mutta näyttöön ei tule mitään lukemia.. Muuten voisin kokeilla korjata itse mutta ei riitä ymmärys ja en omista kolviakaan. Jos joku noita kunnostaa niin eikun yvllä yhteyttä!

        Comment


        • #64
          Mä voin sen kolvata Helsingissä. Sähköpostilla voi tiedustella lisää.

          Comment


          • #65
            Mitenkäs kun itsellä kun laittaa ilmastoinnin päälle puhaltaa liian kylmää ilmaa sisälle. lämmöksi täytyy laittaa 25-25c että rupeaa näillä keleillä lämmintä tulemaan kabiiniin. Lämmintä kuitenkin tulee reilusti kun nostaa lämpötilaa. Jos ei käytä ilmastointia niin autossa sopivan lämmin mutta ikkunat huurtuu.... Olisko sisäilmaa mittaava anturi sökö vai mikähän olis?

            Comment


            • #66
              Sellanen ongelma että puhaltimet toimii... jos toimii. välillä pelaa kun unelma ja välillä ei tapahu mitään. Lämmintä ilmaa hönkii kyllä, mutta puhaltimet ei pyöri, niin ei oikein tahdo pysyä lasit auki eikä koppi lämmitä. Kärri on A4 (b5) -96 siis tomaatillinen ilmastointi.
              Vikakoodeja sain 3kpl.
              5.1
              6.1
              18.3
              selitykset koodeille löyty, mut enhän mä mitään ymmärrä, joten auttakaa tietämätöntä. Missä vika mahdollisesti ja mitä voi tehdä ? onko muilla ollu vastaavaa ogelmaa ? Kiitoksia
              Viimeksi muokannut Kiwes; 15.10.2010, 17:48.

              Comment


                #67
                Alkuperäinen kirjoittaja AudiWorld
                05.1:
                Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static open
                Value supplied by Temp. Sensor is used if sensor fails

                06.1:
                Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static open
                Engine Coolant Temperature is calculated is sensor should fail or is not installed; diagnosis occurs only above 0 degrees Celsius

                18.3:
                Fresh air blower voltage, sporadic
                Eli puhallin ei toimi vaikka käsin laittaisi puhallusta suuremmalle, vai ei toimi automatiikalla?

                Nuo kaksi jälkimmäistä vikakoodia ainakin voivat vaikuttaa. Moottorin lämpötila-anturi jos on rikki ei toimi varmaankaan automatiikalla, puhallusta ei lisätä ennenkuin moottorin lämpötila on riittävän korkealla. Kanava 49 on ainakin faceliftissä moottorin lämpötila anturin näkemän mukaan, 50 tai 51 taisi olla se "tasattu" lukema jota mittaristokin näyttää.

                Jälkimmäinen vikakoodi viittaisi satunnaiseen jännitekatkokseen puhaltimen moottorilla, ehkä vika on sähkönsyötössä, sulakkeet, sulakekanta ja liittimet tarkastelun alle.

                05.1 anturi G17 löytyy kanavalta 5, tätä en kyllä tiedä miten liittyisi puhallinvikaan.

                Comment


                • #68
                  Ei pelitä millään tavalla, palkit nousee taulussa, mut mitän muuta ei sit tapahukkaa. Tartteepas katella sulakkeet. koitin noi kanavat katella ja mun mielest joka kanavaan tuli joku järkevä lukema, sekä ulkolämpö että moottorilämpö näytti samaa ku mittarissa. kokeilen tänään noita sulakkeita ja kattellaa sit miten kävi

                  Sellanen viel tuli, et kylmänä antaa hetken 18.1 "fresh air blower voltage static". Voisko olla ohjausyksikössä jotai hämminkiä ?
                  Viimeksi muokannut Kiwes; 18.10.2010, 12:15. Perustelu: Lisää vikakoodeja.

                  Comment


                  • #69
                    Äkkiseltään väittäisin että vika on esivastuksessa.

                    Tunnistaako tuo ohjauspaneeli jos siinä on vikaa.?

                    Comment


                      #70
                      Onkohan tuossa tomaattiversiossa esivastus tuolla ohjausyksikössä vai puhaltimen yhteydessä?

                      Comment


                      • #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä
                        Hieman aihetta sivuttaen, mutta kysympä joka tapauksessa..

                        Eli mulla tykkää tuo b5 avant vetää ikkunat huuruun melko herkästi jos on porukkaa enemmän kyydissä, tai jos on kosteampi ilma. Eli onko tuo herkästi huuruun näitä "ominaisuuksia" vai onko se varsinainen vika?
                        Ilmastointi päällä auto ei vedä huuruun (yllättäen). Hetken jo miettinyt että kenno vuotaa piiiikku hiljaa siellä...

                        Pikku nosto oman "ongelman" tiimoilta, tai lähinnä kun ongelmaa ei enään ole.

                        Eli tuo huuruun vetäminen on melkein kokonaan poistunut yksinkertaisesti sillä että hommasin audiin kaukalomatot. Autossa oli siis pelkät kangas matot, joten lattia verhoilu on siis ollut vain niin kostea koko ajan joten siitä syystä ikkunat vetivät herkästi huuruun. Kuivattelin reippaammin lattia verhoiluita ja heitin jalkatilaan kaukalomatot ja loppu tulos juuri sitä mitä hain.

                        Tykkää se vetää huuruun vieläkin jos on reippaammin porukkaa ja on oikein kostea keli, mutta ei enään alkuunkaan niin pahasti. "Korjauksen" miinus puolena on kosmeettinen häiriö, mutta mielummin valitsen rumat matot jos on vaihtoehtona se ettei autosta näe ulos.

                        Comment


                        • #72
                          täällä ongelmana sellanen että ilmastointi lähtee päälle, toimii n.5 sek. ja sit hyppää pois päältä. mikä mättää? aine vajausko? a4 b5..

                          Comment


                          • #73
                            Vikakoodien luku.

                            Comment


                            • #74
                              täällä ongelmana sellanen että ilmastointi lähtee päälle, toimii n.5 sek. ja sit hyppää pois päältä. mikä mättää? aine vajausko? a4 b5..
                              Mittarit kiinni ja tarkastelemaan..

                              Comment


                              • #75
                                Missä sijaitsee b5 a4:ssa lämmönsäätömoottori ja sisätilanlämpöanturi? Itselläni puhaltaa vain kuuminta mahdollista ilmaa kabiiniin... Arvelisin että jommassa kummassa vika. Toinen vika on että ilmastoinnin näyttö pimenee välillä, jotain kosketusvikaa. Kun painelee näytön vierestä niin välillä näkyy ja välillä pimenee.
                                -DuroX

                                Comment


                                • #76
                                  Lämmönsäätömoottori on keskikonsolin takana lämmityslaitepaketin pohjassa. Lämmityslaite löytyy kun etsit pelkääjän jalkatilasta sinne ilmaa puhaltavat putket. Tässä kuvien kera. Lämpötila-anturi lienee ilmastoinnin ohjausyksikön yläpuolella olevan ritilän takaa lähtevän pienen letkun päässä.

                                  Puhaltaako kuumaa myös LO-lämpötilasäädöllä? Vikakoodit katsomalla varmasti selviäisi ongelman syy.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Kuumaa tulee myös Lo asennossa.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Varmaan siinä lämmönsäätömoottorissa tai vivussa sitten vikaa, jos muut säädöt toimivat. Hanskalokero irti ja tarkastelemaan, ahdasta kyllä on.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Juuri huolsin omasta autosta tuon lämmönsäätömoottorin. Hansikaslokero irti, niin pääsee siihen käsiksi. 6mm kiintolenkillä ja kärsivällisyydellä saa säätömoottorin kiinnitysruuvit irti.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Näytön kosketusvika johtuu melko varmasti lattakaapelin huonosta kontaktista, täällä ohjeet: http://audi.kris-hansen.com/ccfix.htm

                                          Comment


                                          • #81
                                            Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                            JA/TAI ilmastoinnin ohjainyksikön regulaattori rikki. Koodi näyttää että läpät rikki, mutta oikeasti se ohjainyksikkö ei anna niille ohjausta. Rikkinäiset läppämoottorit rikkoo myös tuon ohjainyksikön, joten moottorien kunto pitää myös tarkistaa.
                                            Onkos noita regulaattoreita siis joka läpälle oma, vai yksi yhteinen? Eli jos muut läpät toimivat, niin tarkoittaako tämä että ohjausyksikkö on vielä ehjä?

                                            Mulla on profiilin autossa lämmönsäätöläpän moottori totaalikuollut, ei edes yritä liikkua. Läppämoottori on siis vielä autossa kiinni. Lämmönsäätöläppä takkusi tässä alkuviikosta kertaalleen, sillon vikakoodina
                                            01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68), 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

                                            Seuraavalla ajokerralla jumiutui kokonaan, vikakoodit
                                            01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68), 41-00 - Blocked or No Voltage
                                            00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92), 09-00 - Adaptation Limit Surpassed,
                                            joista jälkimmäin tuli kun koitin ajaa läpille perusasetuksia.

                                            Muut läpät toimivat hyvin. Nyt lähinnä mietityttää, että onko pelkkä läppämoottori rikki vai myös ohjainyksiköstä jotain, kun tuo hajoaminen tapahtui noin nopeasti.

                                            Edit:
                                            Näillä oireilla ohjausyksikkö oli vielä ehjä. Lämmönsäätöläpän moottori meni vaihtoon, sen jälkeen kaikki on toiminut mainiosti.
                                            Viimeksi muokannut tommi_n; 11.3.2012, 14:56. Perustelu: Ongelma ratkaistu

                                            Comment


                                            • #82
                                              Ilmastointi puhaltaa kuumaa A4 -98

                                              a4 1.8tq vm.98 puhaltelee kuumaa ilmaa automaatilla yleensä paitsi jos säätää LO asentoon. vikakoodeja ei näytöltä anna ja kun katsoo kohdat 57, 58 ja 59 niin suht normaaleja lämpöjä näyttää. jos säätää vaikka 18 niin silti puhaltaa kuumaa ja tuo kohta 57 vaan nousee (sisälämpö sensori kojelaudassa?) aurinkoisella kelillä tuntuisi toimivan paremmin... missäs voisi vikaa olla?

                                              Comment


                                              • #83
                                                a4 b5 ilmastointi sekoilee

                                                elikkäs vikana on sellanen että puskee kuumaa ilmaa kaikista niistä naamalle hönkivistä räppänöistä vaikka laittais ilmastoinnin näytöltä 18 asteeseen (lowlla tulee kylmää). on vaihdettu ulkoilma anturi ja raitis-ilma anturi sekä ilmastointi täytetty uudelleen. vikakoodeja ei anna ja tietokoneella testattuna kaikki läppämoottoritki toimii. eri ohjainpaneelin ku laitto, niin ei puskenu kuumaa, mutta ei myöskään ilmastointi nasahtanu päälle, mutta kun ohjelmoi saman softan (04140) kuin toisessa paneelissa, niin ilmastointi lähtee päälle, mutta alkaa puskea kuumaa paitsi lowlla. 04140 ohjelma sielä on ollu aina ja toissakesänä toimi moitteettomasti...

                                                ja joskus kun autoa seisottaa tyhjäkäynnillä jonku tovin niin alkaa toimia oikein. mutta ajossa taas alkaa sekoilla. liekkö sitte oikeasti mitään yhteyttä vai toimiiko vaan satunnaisesti...

                                                ja kun kattelee sisälämpö anturin tietoja niin lämpötila vain nousee vaikka kylmempää pyytäis....

                                                kellään muulla ollu vastaavia oireita, ku alkaa itellä keinot loppua?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Onko ne läpät sopeutettu kanssa?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    On sopeutettu ja tietokoneella ku seuraa läppien asentoa, niin lämmintä se haluaakin puskea jostain syystä vaikka jäähdyttää pitäs.. Kummallista

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Näyttääkö auton sisäilman lämpöanturi järkeviä lukemia kun koneella katsoo?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Kyllä... Vaikka säätää sen puhaltaan 20, niin puhaltaa kuumaa vaikka lämpöanturi näyttää koneellaki esim 23.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Näytössä kanava 56 eli g86 anturi jonka mukaan tää näyttäs elävän. Onko näissä ees kyseistä anturia. 57 kanava näyttää tuota mankan alla olevaa.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ei taida olla kuin yksi anturi sisäilman lämpötilalle.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Osaisko joku sanoa kuuluuko -98 a4 kaksnäyttösesä olla tuo softakoodi 04140?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X