Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 ilmastointicase(kuinka mones)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Olisiko kellään varaosanumeroa tolle ulkolämpötilan anturille? Mulla ei ilmastointi puhalla kovin kylmää ja ulkolämpötila on millon mitäkin mittarin mukaan. Että jos vaikka vaihtas sen ensimmäiseks.

    Audi A4 1.8tq -98

    Comment


    • #32
      Tarkista vikakoodit kans, niitä ulkotilan mittareita on muistaakseni kaksi kappaletta ja se laskee keskiarvon, tms. Tiedät sitten kumpaa mittaria vaihtaa. :)

      EDIT: nokassa oleva sensori on 8D0 820 535. Joku voi korjata, mutta muistelisin tosiaan, että siinä tuulilasin alla jossain oli vielä yksi (oikealla puolella?). En sitä ETKA:sta nopeasti etsittynä löytänyt..
      Viimeksi muokannut jounii; 17.7.2009, 18:33.

      Comment


      • #33
        Täällä olisi kans vähän vaivaa ilmastoinnin kanssa:) A4-95 1.9tdi kyseessä autom.ilmastoinnilla, ja aluksi puhalsi vaan niin kuumaa kun olla ja voi, mutta nyt ei tule enää muuta kun kylmää ilmaa,tai no semmosta haaleaa. Näyttö vilkuttaa aina n.pari minuuttia kun virrat laittaa päälle ja toisinaan ei saa säädettyä puhalluksen tehoa/asteita muuten kuin täysillä painamalla niitä nappeja(eli hampaat irvessä saa pieksää niitä) Ensimmäinen auto jossa on kylmästöinti niin ei oikeen ole vielä tietoa miten tuon kuuluisi toimia. Minkälainen homma tuo moottoreiden puhdistus on ja missäpäin ne sijaitsee? Kiitoksia etukäteen:)
        Viimeksi muokannut audisti; 24.8.2009, 22:24. Perustelu: vähän selvemmäksi tekstiä!:)

        Comment


        • #34
          toisinaan ei saa säädettyä puhalluksen tehoa/asteita muuten kuin täysillä painamalla niitä nappeja(eli hampaat irvessä saa pieksää niitä)
          No sit ainakin pitää kolvata näytön ja emolevyn välinen liitin ja korjata hajonneet kiinnikkeet.

          Vikakoodien luku kannattaa. Onnistuu myös siitä näytöstä, jos se toimii jotenkuten.

          Comment


          • #35
            No tuota vikakoodin luku hommaa kokeilin,mutta mitä ne meinaa kun siihen näytölle tulee vaan esim 1c tai 2c jnejne...Mitä ne tarkottaa?

            Comment


            • #36
              Haku auttaa tässäkin tapauksessa. http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

              Comment


              • #37
                Mulla taitaa mennä auto nyt sitten laakkoselle ens viikolla ilmastoinnin korjaukseen.

                Toinen korjaamo (kylmälaite firma) sanoi että jo putket viilenee mutta ei tuu kylmää ni ne ei voi tehdä asialle mitään. Epäilivät että sieltä vuotaa kuumaa jäähdytinnestettä kennolle vaikka kierron pitäisi loppua. Noh tukin sen jäähdytinputken pihdeillä mutta ei sieltä silti kylmää tullut.

                Noista ilmastointinäytön koodeista en ymmärrä juuri mitään, 5 ja 6 näyttävät molemmat samaa lukemaa mutta silti ulkolämpötila mittarin mukaan seilalee ihan levottomasti. Ykkösellä ruutuun tulee taas .0 eli ei taida olla mitään vikakoodia.

                Comment


                • #38
                  Epäilivät että sieltä vuotaa kuumaa jäähdytinnestettä kennolle vaikka kierron pitäisi loppua
                  Kennossa kiertää neste jatkuvasti, lämmönsäätö tehdään läpillä. Tuleeko kuumaa vai ulkolämpötilan mukaista jos kompura on pois päältä ?

                  Comment


                  • #39
                    Ulkolämpötilan mukaista tulee, lämmönsäädössä en oo huomannu mitään vikaa kun näin vaikka viileämmällä ilmalla sieltä tulee aika viileää ilman ilmastointiakin.

                    Mitä sä jani mun tilanteessa tekisit? Jostain käytettynä koko puhallinjärjestelmä vai auto tonne laakkoselle?

                    Comment


                    • #40
                      Eiköhän sinulla ole jokin säätömoottori jumissa/rikki.
                      Viet vikakoodin lukuun niin he kertovat missä ongelma.

                      Comment


                      • #41
                        Jatketaanpa tänne lisää, eli seuraavat vikakoodit löytyy:

                        05.1 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static open
                        06.1 Engine coolant temperature (ECT), A/C static open
                        11.5 Central Flap, static block
                        13.7 Footwell/Defroster Flap, sporadic block

                        Olisko vinkkejä vikojen korjailuun, onnistuuko kaikki "parkkipaikka asennuksena"?
                        Varmaan on kylmäaineetkin aika vähissä, kun ei erityisen kylmää saa tulemaan, onko normaalia että kierrokset nousee n.1000rpm paikkeille kun laittaa ilmastoinnin päälle?
                        Saako vikakoodit nollattua näppäilemällä ohjainyksikköä?

                        Comment


                        • #42
                          Ainiin ja päivitystä tähän, omani käy ja kukkuu todella hienosti ja autossa jäähtyy melkein pelkääjänpenkillä vesipullo (tai oluttölkki jos ko.aine maistuu) ;)

                          1.Autossa oli A6:sen ilmastoinnin keskusyksikkö joka herjasi katossa olevaa anturia jota autossa ei ole

                          2. Lämmönsäätömoottorin muovivipu oli irti sekä moottori takkuili muutenkin, purku atomeiksi ja puhdistus auttoi ja nyt toimii.

                          Riesallekin vielä, itselläni on myös ECT anturi pimeänä ja autossamme se vissiin on kohtuu helpossa paikassa tulipellin edessä koneen kyljessä, joku voi tarkentaa vielä. Pitäisi vaihtaa kunhan ehtii, seilaa lämmöt meinaan mittarissa ja käsittääkseni vaikuttaa myös auton toimintaan muutenkin.

                          Sitten itse asiaan eli läppämoottoreiden huoltoon, niistähän on juttuja netissä ja täälläkin, hermoja kysyvää ja purkua (taikka "gynekologin sormia") vaativaa hommaa on. Jos on pitkä pinna ja jotain alan hommia harrastuksekseen tehnyt niin kannattanee itse tehdä. Moottorit on otettava auki sekä puhdistettava kotelo ja itse sähkömoottori hiilineen sinne muodostuvasta hiilipölystä. Sijaitsevat kojelaudan alla aika pitkälti ilmastoinnin keskusyksiköstä kun katsotaan taakse ja alaspäin. Tosin sullahan ei lämmönsäätömoottori antanutkaan vikakoodia.
                          Ensimmäisenä melkein vaihtasin ulkoilman anturin joka sijaitsee jäähdyttimen edessä, se kun vv-auton huoltomiehen mukaan sekoittaa ilmastoinnin toimintaa ja muita antureita todella paljon. On vielä helpossa paikassa eli nippusiteellä kiinni tuossa.
                          Nyt on itsellä hymy herkässä kun vuoden jälkeen auton ilmastointi toimii paremmin kun monessa uudessa kinnerissä. Jonkin verran aihetta joutunut nyt opiskelemaan niin autan kykyjeni mukaan muitakin ongelmaisia.

                          Omassa autossani on tehty lukuisia handsfree ja hifiasennuksia johtoineen joten uskon niillä olevan hyvinkin suuri osa vikaherkkyydessä sillä mankan johdot/rca kaapelit ja muut menivät suoraan läppämoottoreiden vivustojen ohitse eli en pidä mitenkään mahdottomana että sotkeutuvat niihin. Siistinkin siis aluetta niin että niihin ei vahingossakaan mikään enää osu (jopa hanskalokeron takaosan äänieristysmatto liippasi liian läheltä)

                          Comment


                          • #43
                            Tuossa eilen purin irti nuo läppämoottorit ja puhdistelin niitä mutta mikähän niissä on vikana kun välillä ne pyörii ihan oikeen mutta kun esim.tökkää sen läppävivuston paikolleen niin se hyytyy koko moottori tai vähän aikaa toimii ja sitte ei ala enää millekkään? Missäpäin on muuten se vivusto joka ohjaa ilmaa tuulilasille ja eikös sillekkin pitäs olla oma moottori?

                            Comment


                            • #44
                              Putsaa siinä liukurenkaassa puoliskojen välissä olevat alle millin vaot, ne on täynnä hiilipölyä ja vetää moottoria oikoseen.

                              Comment


                              • #45
                                Nyt ottaa jo pannuun etten sanos:) Nuita moottoreita oon putsaillut ja rasvannut ja hipistellyt, mutta ei ne vaan toimi oikeen. Aina sama homma eli muutaman kerran ne pyörii ihan oikeen, mutta sitte yhtäkkiä heittää toimimasta? Voisko vika olla siinä ohjain yksikössä? Miten ne läppien vivustot muuten saa just oikeille booreille kun ne on irrottanut? Uusia moottoreitakin kävin kyselemässä mutta 175e/kpl hinta sai vielä huonommalle tuulelle:)

                                Comment


                                • #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja audisti Näytä viesti
                                  Tuossa eilen purin irti nuo läppämoottorit ja puhdistelin niitä mutta mikähän niissä on vikana kun välillä ne pyörii ihan oikeen mutta kun esim.tökkää sen läppävivuston paikolleen niin se hyytyy koko moottori tai vähän aikaa toimii ja sitte ei ala enää millekkään? Missäpäin on muuten se vivusto joka ohjaa ilmaa tuulilasille ja eikös sillekkin pitäs olla oma moottori?
                                  Niin tarkennan vielä että veditkö myös sähkömosan atomeiksi? Itsehän ensin putsasin pelkästään ulkopuolelta mahdollisimman hyvin päätyen samaan lopputulokseen kuin sinä, toimi tasan tallilta kotiin. Seuraavaksi vielä hiilet irti.jne

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ilmastoinnille voi tehdä VAG-Comilla sopeutuksen. Itse ajaisin moottorit mahdollisuuksien mukaan jompaan kumpaan ääriasentoon ennen irroitusta.

                                    Jotkut ovat vaihtaneet moottoreita joihinkin toisiin, haulla löytyy tarinaa läppämoottoreiden huollosta.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Oma ilmastointi probleema selvis. Ulkolämpötila anturin pakeliitti missä menee vain yksi "karva" oli halki eikä anturi saanut kontaktia johtoon..sadekelillä/autoa pestessä siihen halkeamaan pääsi vettä>sai kontakia ja toimi. Onneksi ongelma oli näinkin pieni. Uusi anturi paikalleen ja taas pelaa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ihme homma, en saa millään tuota läppävivustoa siihen säätömoottoriin paikoilleen, moottori on ajettu toiseen äärireunaan eikä ihan mene, on kokeiltu ruuvattuna kiinni ja ilman ruuveja,reilun tunnin tuloksena on saatu vain kädet verille.. Miten olette saaneet helpoiten sen vivusten kiinni siihen säätömoottoriin?

                                        Kyse on siis profiilin kulkineesta ja central flap motorista(sinisellä värityksellä) .

                                        Edit: Huh, lähes toinen tunti työtä ja onnistuihan se sittenkin, eli säätömoottori on paras ajaa vasempaan äärireunaan ja sitten pienen sormityöskentelyn jälkeen menee paikoilleen.
                                        Viimeksi muokannut riesa; 31.7.2009, 20:58.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Auto kävi Laakkosella "korjauksessa"

                                          Ei vikakoodeja
                                          perussäätö tehty
                                          lämpötilan säätöläpänherkkyyden tarkastus -> kunnossa
                                          Lämmityslaite irroitettava. Miksei tule kylmää vaikka höyrystin on kylmä?

                                          Ylläolevat suoraan laskusta kopioitu. Eli siis 130e makso tuo lysti, totesivat saman minkä sanoin jo ku vein auton sinne.

                                          Mitähän sitä nyt tekisi kun ei merkkiliike saa ilmastointia toimimaan?
                                          Tarkoittaako toi lämmityslaite sitä kennoa vai paneelia? Saako kennoa edes irti ilman että ilmanstoinnin putkia katkaisee?
                                          Viimeksi muokannut juhop; 1.8.2009, 09:13.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Marcus:

                                            En sitä ite moottoria laittanut atomeiksi,pittääpä vielä seki tehä:) Purkaantuuko se ihan nätisti? Mutta pakkokait tuossa on olla ohjainyksikössäkin vikaa kun se ei ala välillä pyörittään ollenkaan niitä moottoreita vaikka ne on irtaallaankin.?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Pistä moottorit atomeiks, koska ne on ne kaiken pahan alku ja juuri. Varo ettet hävitä pieniä hiilien jousia.

                                              Mutta pakkokait tuossa on olla ohjainyksikössäkin vikaa kun se ei ala välillä pyörittään ollenkaan niitä moottoreita vaikka ne on irtaallaankin.?
                                              Yksi viallinen moottori (oikosessa) jaksaa vetää koko systeemin toimimattomaksi. Voi kyllä olla ohjainyksikössä moottorien ohjauksien pääteastekin kärähtänyt. On tullut vastaa molempia tapauksia.

                                              Mittaa moottorien resistanssi ja kato onko joku niistä huomattavasti pienempi kuin muiden.

                                              Comment


                                              • #53
                                                No nyt on moottorit putsattu,hiilet hioin varovasti ja samoin sen moottorissa olevan kupari pinnan mihin hiilet vastaa.Mutta ei se ala toimiin. Pitääpä alkaa metsästään tuo yksikkö uus ja katsoa että mitä se siitä sanoo. Sen aikaa se toimi että lämpötilan se sääti kylmältä kuumalle ja siihen hyyty:)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Putsasitko kaikki moottorit? Mitä vikakoodeja vielä o?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    3 moottoria putsasin,eihän niitä vaan enempää vielä oo?:)vikakoodeja en vielä saanut katottua.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Vikakoodit pitäs välillä nollata ja kattoo, et mitä tulee takasin.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        On ilmeisesti hiilet mennet.Minulla oireili puhaltimen moottori noin.Akusta, kun laitto suorat sähköt toimii.Paikalleen autoon ei toimi.Uudet hiilet(viilattu käypäseksi ) ja toimii kuten ennekin puhallini.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Itsellä myös ilmastoinninkanssa ongelma. en tiedä sit onko vika vai ominaisuus.
                                                          Se lumihiutale siinä näytöllä. lumihiutale ei suostu jäämään päälle.
                                                          en tiedä onko asialla vaikutusta mutta ikkunat ovat aika hanakkaat huurtumaan kosteella kelillä silloin kun ei lumihiutale toimi. (toimii siis ajoittain).

                                                          autona -98 s4. automaagi ilmastoinnilla.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Varmaan tuhat kertaa mainittu foorumilla, että lumihiutale (=kompressori) ei lähde päälle alle 2 asteen lämpötilassa.

                                                            Ilmastointi kuivattaa ilmaa joten, jos kompura ei ole päällä, niin ikkunat huurtuu herkemmin.

                                                            En muista, että laittaako huurteenpoistonappi kompuran päälle alhaisemmissakin lämpötiloissa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              ok kiitti.
                                                              Koitin söörtsiä, mut en löytänyt.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X