Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 ilmastointicase(kuinka mones)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 ilmastointicase(kuinka mones)

    Eli taas yksi autom.ilmastointiongelmainen A4 vuosimallia -95.
    Jonkinnäkösiä ratkaisuja on täällä foorumilla mutta kaikkea eivät kerro joten pyydänkin teiltä nyt vinkkejä että mistä tätä pakettia kannattaa alkaa purkamaan. Autossa huollettu ilmastointi hetki sitten ja nyt ei puhalla kuin lämmintä millään asennolla. Kompura kyllä käy ja kukkuu mutta kylmää ei vaan tule. Luin vikakoodit ja allaolevat luvut sieltä tulee. Mitäs pitäisi tehdä ja mistä aloittaa? Kiitos avusta tuhannesti!

    11.4 Central Flap Motor Potentiometer, sporadic short
    11.7 Central Flap, sporadic block
    15.3 Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic open
    13.7 Footwell/Defroster Flap, sporadic block
    02.1 Interior Temperature Sensor, in Headliner, static open
    08.5 Temperature Regulator Flap, static block
    07.1 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static open,
    Viimeksi muokannut Marcus; 9.10.2008, 13:37.

    #2
    Sulla saattaa olla vikaa ohjainyksikössä, kun on noin monta vikaa yhtäaikaa.

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ilmastointi%2A

    Tuolla olen selittänyt vastaavanlaisesta ongelmasta viestissä #53, tosin eri autossa. Vuosimallit on kuitenkin niin lähellä toisiaan, että kyseessä voi olla sama vika

    Comment


      #3
      Output-testillä voi kokeilla ajaa noita läppiä edestakaisin. Samoin sille vois ajaa perusasetukset, näkis auttaako se.

      Comment


      • #4
        mites, mulla saman vuotinen a4 ja kun ilmastoinnin laittaa päälle ajon aikana, ja pysähtyy vaikka seuraaviin liikennevaloihin ja painaa normaalisti kytkimenpohjaan ni tyjäkäynti jää johonki 1100 rpm..? ja hetken päästä se tippuu normaaliin (n.800rpm). ja vika ilmenee pelkästään ilmastointi päällä.. voiko johtua kylmä-aineen vähyydestä?

        Comment


          #5
          Koska noissa virhekoodeissa ei ole aikaleimaa pidetään yleisesti hyvänä tapana että
          nollataan ensin kaikki virheet, ja vasta sitten luetaan ne uusiutuvat virheet talteen.
          Näin saadaan vähennettyä ekvaatiosta ne virheet jotka tapahtuivat kerran viime vuoden
          syksyllä.

          Comment


          • #6
            Autohan on ollut juuri ilmastointihuollossa ennenkuin sen ostin ja kuulemma sillon sille oli asetettu jotain koodeja. Ensimmäisellä kerralla oli kuulemma tullut joku väärä koodi ettei puhaltanut kuumaa kun hetken.tjsp. En ihan tarkalleen tiedä mitä tällä tarkoitetaan?
            Vagcomilla.tjsp nämä perusasetuksetko siis ajetaan? Itse olen täysin vihreä vielä siis audejen kanssa eli eka VAG:in tuote on pääasiassa bemujen jälkeen. Ihmettelisin jos eivät ole nollanneet huollossa koodeja.(Eli jos nämä olisivat vanhoja) Toki kaikki on mahdollista.

            Comment


            • #7
              Eipä ole vielä parannusta keksitty mutta ei sen puoleen en ole vielä piuhanpäähänkään tätä saanut. Itseasiassa unohdin huomioida/mainita että auton lämpömittari näyttää miten sattuu elikä ei tosiaan nouse juuri pohjasta kovinkaan paljoa. Liekö yhteyttä?
              Konstailee tuo paneeli ehkä myös vähän sillä eilen en saanut lasipuhallusta enkä ilmastointia päälle muuta kun käyttämällä virrat pois ja päälle. Välillä ei keskikonsolista tule kunnolla hönkää kunnolla paitsi laittamalla manuaalisesti sen päälle (sillonkaan ei täysillä) eli vissiin läpät jumissa tosiaan kuten koodit antokin ymmärtää.

              Comment


                #8
                Oliko se nyt niin että tuo sporadic oli ajoittainen? Jos näin on, voi niiden läppien vivuston rasvauksella selvitä.

                Tuolla näyttäisi olevan noita anturivikoja kanssa. Muistanko väärin vai oliko noilla antureilla joku imuri tms, joka pitää niitä puhtaana. Jos se on tukossa, se näyttääkin ihan mitä sattuu, ainakin kesällä.

                Comment


                  #9
                  Juu sporadic on ajoittainen.

                  eli vissiin läpät jumissa tosiaan kuten koodit antokin ymmärtää.
                  JA/TAI ilmastoinnin ohjainyksikön regulaattori rikki. Koodi näyttää että läpät rikki, mutta oikeasti se ohjainyksikkö ei anna niille ohjausta. Rikkinäiset läppämoottorit rikkoo myös tuon ohjainyksikön, joten moottorien kunto pitää myös tarkistaa

                  Voin noita ilmastoinnin ohjainyksiköitä korjata (yleensä 100, A4, A6. vuosimallit -95-98, ehkä myös muut). Myös toimimattoman näppäimistön/näytön ongelmat voidaan korjata.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                    Juu sporadic on ajoittainen.


                    JA/TAI ilmastoinnin ohjainyksikön regulaattori rikki. Koodi näyttää että läpät rikki, mutta oikeasti se ohjainyksikkö ei anna niille ohjausta. Rikkinäiset läppämoottorit rikkoo myös tuon ohjainyksikön, joten moottorien kunto pitää myös tarkistaa

                    Voin noita ilmastoinnin ohjainyksiköitä korjata (yleensä 100, A4, A6. vuosimallit -95-98, ehkä myös muut). Myös toimimattoman näppäimistön/näytön ongelmat voidaan korjata.
                    Juu, eikö kyseessä ole siis jonkun palaneen vastuksen.tjsp komponentin vaihto millä tuosta selviää? Verrattain harmittoman vielä ettei paljon mene uusiksi? Ilmeisesti helsingissä sinäkin joten olen kyllä kiinnostunut. Minkä luokan projekti ja kustannus? Muitakin varmasti kiinnostaa vaihtoehto mutta lykkään vaikka privaa vielä myöhemmin aiheesta.

                    Ilmeisesti läppiä voi siis elvytellä rasvaamalla ja ajelemalla niitä kai siis vag-comilla eestaas? Onko vivustot miten mielenkiintoisessa paikassa rasvauksen kannalta?

                    Comment


                      #11
                      Materiaalikustannukset noissa korjauksissa on olemattomat. Regulaattori maksaa n. 2,5€ Hommassa menee n. tunti.

                      Jos läppien moottorit on oikosessa, niin rasvalla elvyttely ei juuri auta. Kuluneet hiilet ja hiilipöly vetää ne oikariin. Kannattaa avata läppämoottori ja putsata ja katsoa hiilien kunto.

                      Comment


                        #12
                        JOS moottori ei ole vielä valmis, vag-comilla voi ajella. Omassa ajoin ihan kabiinista ohjainyksiköstä lämpöjä ees-taas ja ruikkailin rasvaa takertelevalle vivustolle.

                        Lämmönsäätöläpän vivusto ja moottori löytyy konehuoneen puolelta siitä tuulilasin alla olevasta kaukalosta, keskeltä autoa. Se on se ilmastoinnin musta laatikko. Muut vivustot on saman lootan ympärillä auton sisäpuolella. Tämä siis C4.

                        Projektit-osiossa on juttua C4:n ilmastoinnin korjauksesta (Aki laittoi linkinkin siihen topikkiin jo aiemmin). Kone taitaa olla kokolailla sama.

                        Comment


                        • #13
                          Lainaanpa tätä. Mulla on läppämoottoristä sähkömoottori sökö. En saanu siihen puhistamallakaan eloa. Saako tollasta sähkömoottoria mistään hommattua? Profiilin auto.

                          Comment


                          • #14
                            Hommasin Tepon kautta uuden läppämoottorin. 110e+kotimaan postikulut. Taas pelaa ilmastointi mainiosti.

                            Comment


                            • #15
                              Pienen hiljaiselon jälkeen nyt ongelman pariin kun kesän kynnyksellä ois kiva saada autosta muutakin kun tulikuumaa ilmaa :)

                              Tarkistettiin vikakoodit ja ei ainakaan läpille anna uusia, ainoat mitä jäi voimaan ovat nämä :
                              00786-Temp sensor in headliner (G86)
                              30-00 Open or short to B+
                              00800-Temp sensor at fresh air blower (g109)
                              30-00 Open or short to b+

                              Lisäksi moottorin/jäähyveden anturi antaa vikakoodia.

                              Mitäs tälle kannattaa tehdä? Kiitos taas.

                              Comment


                                #16
                                Kokeilla uusilla antureilla tai koitta roplata, josko olisi liitosvika joko ohjaimessa tai antureissa.

                                Comment


                                  #17
                                  Liekö sama vika joka itsellä oli B5ssa. Oli sitten etulauhduttimelta tuleva (anturilta) johtonippu, joka yhdistyy tähän sisäilman anturiin poikki apparin jalkatilassa. Muovinen lärpätin oli hangannut johtonipun aika heikkoon kuntoon. Putki Apico liittimillä homma kuntoon ja kunnon suojat ja niputukset että näin ei enää pääse käymään.

                                  Toinen kohta on sitten vuorostaan etulyhdyn alta, kun se kiertää lokasuojan luota raitisilmalle.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hmm.. Osaatko tarkemmin kuvailla mistä kohdin em johtoniput menevät.
                                    Etenkin tuo etulyhdyn johto mietityttää kun sinne nyt on muutenkin tehty esmes etuvaloasennuksia.

                                    Missä tuo toinen anturi sijaitsee, toinenhan lienee tossa ilmastoinnin keskusyksikön yläpuolella? Oliko jossain kattoluukun lähellä?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Seuraavanlainen vika, 13.6 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, malfunction.
                                      Kysyisin seuraavaa asiaa: Onko kukaan avannut potentiometrin kantta, jotta näkisi mitenkä potentiometri on viallinen. Jos on, niin kuinka sen voi avata? Voiko potentiometriä yleensä korjata, vai täytyykö se vaihtaa? Saako ko. potentiometrejä ostettua?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Lisätääs tänne eli itsellä kans ilmastointilaite sekoilee niin ettei lämpötilaa voi säätää..se säätyy itestään laidasta laitaan. Mutta onko kyseinen laite sitten alkuperäinen?? Olen jossakin italian mallissa muistaakseni moista nähnyt, mutta en nyt löydä mistään tietoa siitä. Eli tälläinen se on ulkoiseti http://s627.photobucket.com/albums/t...r%20condition/
                                        Viimeksi muokannut Sissonen; 4.5.2009, 13:39. Perustelu: epäonnistunut linkitys

                                        Comment


                                        • #21
                                          ^^ No juu, ihan on erinäkönen kyllä kun mun..
                                          Helvetin tyytyväinen toki olisin jos säätys edes johonkin suuntaan mutta kun ei säädy. Tietty pahimmassa tapauksessa voi olla ko. laite porsinut mutta ei näytä ainakaan vikakoodia antavan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nii sitä lähinnä kysyin että onko noi liittimet tuossa minun laitteessa samanlaiset kun siinä ns. orginaalissa. Jos on niin laitan siihen sellaisen paneelin..

                                            Comment


                                              #23
                                              Hmm.. Osaatko tarkemmin kuvailla mistä kohdin em johtoniput menevät.
                                              Etenkin tuo etulyhdyn johto mietityttää kun sinne nyt on muutenkin tehty esmes etuvaloasennuksia.
                                              Etulyhdyn johtonippu kulkee apparin valon alapuolelta lokasuojan reunaan ja sieltä kiertää suodatin kotelon takaa apparin ovelle. Sieltä jostain se sitten tulee apparin jalkatilaan. Veikkaisin rintapellin kautta tulevaksi nipuksi. Yhdistyy/kulkee sitten jossain kohdin hanskalokeron takana ja päätyy sieltä ties minne. :)

                                              Itselläni oli "etuosan" ja auton runkon liitos kohdassa oli tämä ongelma. (huoltoasennon liitoskohdassa)
                                              Missä tuo toinen anturi sijaitsee, toinenhan lienee tossa ilmastoinnin keskusyksikön yläpuolella? Oliko jossain kattoluukun lähellä?
                                              Toinen anturi on ilmeisesti raitisilman kotelossa ja sijainti jossain hanskalokeron takana.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja perrier Näytä viesti
                                                Etulyhdyn johtonippu kulkee apparin valon alapuolelta lokasuojan reunaan ja sieltä kiertää suodatin kotelon takaa apparin ovelle. Sieltä jostain se sitten tulee apparin jalkatilaan. Veikkaisin rintapellin kautta tulevaksi nipuksi. Yhdistyy/kulkee sitten jossain kohdin hanskalokeron takana ja päätyy sieltä ties minne. :)

                                                Itselläni oli "etuosan" ja auton runkon liitos kohdassa oli tämä ongelma. (huoltoasennon liitoskohdassa)


                                                Toinen anturi on ilmeisesti raitisilman kotelossa ja sijainti jossain hanskalokeron takana.
                                                Kiitos tästä, lieköhän ko. anturiin pääsy konehuoneen puolelta vai kojelautaa purkamalla :D Ja mitä tarkoitat huoltoasennon liitoskohdalla?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mikähän mahtaa olla omassa ilmastoinnissa kun kylmää tulee ihan hyvin. Mutta konehuoneesta kuuluu naksahdus n.15sek välein? Naksahduksen jälkeen kierrokset laskee n. 8 sek ajaksi kunnes taas nousee muutaman sekunnin ajaksi ja taas naksahtaa jne. Aivan kuin kompura ei pysyisi päällä?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Sen kompuran pitääkin sammua välillä, eli ihan normaalia toimintaa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kylmäaineen vähyys aiheuttaa kompuran tihentynyttä toimintaa. Milloin viimeksi huollettu?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Entä onko sellanen normaalia ,kun auton sammuttaa niin vähän aikaa kuuluu sellanen pihinä konehuoneesta. Tämä vai silloin, kun ilmastointi on ollut käytössä. Päästääkö se jotain paineta sieltä vai?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          On normaalia

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Soittelin tossa vv autolle ja antureita kyselin niin sanoivat että jäähyn edessä oleva ulkolämpöanturi jos porsii niin antaa vikakoodeja muillekin antureille ja sotkee ilmastoinnin.
                                                            Onko kokemuksia? Tämä kannattanee siis ilmeisesti ensin katsoa ennen koko auton purkamista muiden antureiden osalta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X