Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 vm.2004 ajovalojen säädöt?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 vm.2004 ajovalojen säädöt?

    Eli valot on BI-xenonit.Onko myös sivusuunta säädettävissä,jos on,niin miten?Laitoin H7 tilalle justin xenon sarjan,näyttää liikaa metsään...
    Eikö kukaan tosiaan tiedä?
    Viimeksi muokannut eliatti; 8.10.2008, 20:39.

    #2
    Xenon-plussien(jotka sinullakin ilmeisesti on jos toiset polttimot H7) sisimmissä pitkissä(H7) on sivuttaissäätö. Ulommissa lampuissa korkeussäätö.
    Toimii kuusiokololla(ristipäänkin paikkakin on, mutta luontevampi vääntää muoviruuvia kuusioavaimella).
    Hanttarin puolella säätöruuvin kohdalla reikä imuputkessa, kuskin puolella ruuvi näkyy selvästi. Valkoiset muoviset ruuvit.
    Viimeksi muokannut diexsel; 9.10.2008, 20:11. Perustelu: Lisäys

    Comment


    • #3
      Kiitos neuvoista Diexel!Eiköhän se noilla tiedoilla onnistu.Muuten on nyt aivan kelpo valot,mutta huurtuvat sisältä tosi herkästi,onko siihen lääkettä.Onko muilla samoja ongelmia,vai onko mulla vuotavat,tai onko liian tiiviit?

      Comment


      • #4
        OT:
        Tässä välissä on pakko kysyä, että MIKSI b6:een myydään Bi-xenon nimellä ajovaloja, kun kerta siellä pitkän tilalla on H7-polttimo?!?

        Itselläkin on autossa Bi-Xenon Plussa ja H7 sisemmän pitkän kohdalla nopealla vilkaisulla ja ETKAa sekä varusteluetteloa tarkastelemalla.

        Ja mitä eroja ylipäätään on xenon, bi-xenon ja bi-xenon plussan välillä?

        Comment


          #5
          Itsekin kaipailisin tähän selvennystä.

          Comment


          • #6
            Eikös BI ole sellainen jossain muussakin asiassa sellainen kaks neuvoinen...?Ja mitä ainakin oman A4sen valoihin,jotka on BI xenonit,niin siinä on linssi osassa umpiota molemmat,sekä lyhyet,että pitkät.Ne on toteutettu siten,että kun vaihtaa pitkille,niin polttimon ja linssin välissä oleva varjostin kääntyy mangneetti kelan kääntämänä pois edestä, ja naks..lyhyt muuttuu hetkessä pitkäksi valoksi.(Umpiosta kuuluu selvä naksahdus)Vielä on sitten se erillinen H7 pitkä...On toteutettu näin muissakin merkeissä.Siitä plussasta en ole aivan selvillä...

            Comment


            • #7
              Siis täh...? Itse en ole ainakaan tuota huomannut, että linssiosiossa olisi vaihtunut valo kirkkaammaksi?!? Tai ylipäätänsä en ole liikettä linssin sisällä huomannut. Ainoastaan sisemmät H7:kat syttyvät palamaan..
              Tarvii varmaan joskus ottaa umpiot keulalta irti ellei joku viisaampi osaa kertoa parempaa selitystä?

              Tuosta bi-xenon plussasta en tiedä mitään muuta kuin että varusteluettelossa näin lukee :-/

              B7 Bi-xenoneissa ainakin toteutuu mainitsemasi juttu linssin sisällä!

              Comment


              • #8
                Ei kirkkaus muutu,vaan lyhyillävaloilla linssin alareunasta noin puoleen väliin ulottuva pelti kääntyy pois edestä,polttimo palaa koko ajan,eikä valon vaihto aiheuta näin viivettä,tällä systeemillä.ei se liike oikein näy,mutta tosiaan kuuluu...Toisaalta voisihan sitä hitsauslasilla tiirailla itsekin mielen kiinnon vuoksi.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja eliatti Näytä viesti
                  Ei kirkkaus muutu,vaan lyhyillävaloilla linssin alareunasta noin puoleen väliin ulottuva pelti kääntyy pois edestä,polttimo palaa koko ajan,eikä valon vaihto aiheuta näin viivettä,tällä systeemillä.ei se liike oikein näy,mutta tosiaan kuuluu...Toisaalta voisihan sitä hitsauslasilla tiirailla itsekin mielen kiinnon vuoksi.
                  Tai sitten ottaa sen H7-polttimon pois ja katsoo muuttuuko valokuvio kun laittaa pitkät päälle.

                  Comment


                  • #10
                    Konstihan se tuokin on.Onko muilla xenonien huurtumis ongelmaa,mulla tosiaan menee aika herkästi umpionlasit usvaan sisäpuolelta.Onko kokemuksia?Vinkkejä asian korjaamiseksi otetaan kiitoksella vastaan!

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                      Tai sitten ottaa sen H7-polttimon pois ja katsoo muuttuuko valokuvio kun laittaa pitkät päälle.
                      Tai sitten vaan peittää sisimmät pitkät, mutta joo, uloimpien pitkät toteutettu magneettikelan avulla.
                      Ja ainakin juuri niitä sanotaan Xenon-plussaksi??? Mene ja tiedä. Itselläkin huurtuu hanttarinpuolen umpio. Olisiko liian tiivis. Koitin siitä ylemmästä auton keskipuolella olevasta ilmarei'ästä puhaltaa kuivempaa ilmaa sisälle(muistaakseni olkoreunassa alhalla toinen lyhympi letku)... mistään ei tullut ulos. Eli ei siellä ainakaan ilman kiertoa ole. Ja hölmösti se keskimmäinen tuuletusletku lähtee alaspäin ja alhalla kääntyy eteenpäin. Tarttis varmaan koittaa irrottaa koko kumiletku... ei se ainakaan enempää voi huurtua. Pikapesun jälkeen aina huurruttaa oikeeta umpioo, vasemmassa ei mitään hätää.
                      Jos joku keksii ratkaisun huurtumisongelmaan... otetaan tieto suurella mielihyvällä vastaan.
                      Viimeksi muokannut TeroPee; 22.3.2013, 14:41.

                      Comment


                      • #12
                        Taitaa olla sudeksi suunniteltu?Nytkin näkyy auto ikkunasta,ja yllätys yllätys,molemmat umpiot on osittain huurussa...Pitää varmaan porata pari 8mm.reikää aluksi koppaan umpioiden taakse.Toisaalta kyllä huurteet lähtee matka-ajossa,patopaine on silloin tietenkin isompi,mitä ei ole ongelman ytimessä,kaupunki ajossa.Olen testannut paria pientä puhallinmallia poisto kanavassa,ei toimi oikein kunnilla!Jenkki sivuilta löysin yhden konstin:korkeus säädön akselin o-rengas vaihdetaan paksumpaan,näet siitä voi ainakin pesussa mennä vettä umpioon....

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä mun audissa ainakin löytyy huolto kirjan ensimmäisellä aukeamalla olevassa "varustekoodi"lapussa,koodi 8ED,eli Bi-functional headlight with gas discharge lamp.Linssin takana on kelan ohjaama varjostin,joka kääntyy pitkillä pois polttimon ja linssin välistä,samalla syttyy erillinen pitkä H7 vieressä.En tiedä,onko se sittenkin Xenon plus systeemi?

                          Comment


                            #14
                            Joo, eli siis korostetaan sanaa Bi-functional... eli kaksitoimiset. Ei Bi-xenonit, vaan Xenon-plus Audi-kielellä. :)

                            Comment


                            • #15
                              Sorry ,ajatus virhe...mutta se on varmaa,että ne huurtuu joka tapauksessa,mietitään sitä parannusta?

                              Comment


                              • #16
                                Juu kyllä tuolla umpioissa se kelan naksahdus kuuluu ja valokuvio muuttuu linssin sisällä pitkät päälle kytkettäessä!

                                Tämäkin tuli nyt minulle selväksi, kiitoksia :)

                                Comment


                                • #17
                                  No piru, taitaa siis Murre mullakin olla noi xenon-plussat! Ainakin joku siellä naksu sillon ihan huolella ku niitä ihmeteltiin...

                                  Comment


                                  • #18
                                    No piru, taitaa siis Murre mullakin olla noi xenon-plussat! Ainakin joku siellä naksu sillon ihan huolella ku niitä ihmeteltiin...
                                    Juu sama tuli mieleeni kun tuota omaa eilen lähemmin tarkastelin!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mahtaisko se muuten olla sit niin, et noi tummapohjaset xenonit on noita xenon-plussia? Ja kromisella pohjalla olevat olis normi xenoneita...?
                                      Viimeksi muokannut albanzo; 13.10.2008, 22:39. Perustelu: typo

                                      Comment


                                        #20
                                        Itsellä plussat ja tummapohjaiset...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kuin myös täälläkin...
                                          Viimeksi muokannut 8866; 14.10.2008, 09:46. Perustelu: ^ merkin poisto

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pohjat on täälläkin tummat,ja vissiin plussat...ps.Hemmetti,kuuluu ulkona satavan,se tietää sitä,että on valoissa taas "kaihi"aamulla!! :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              No niin...nyt alkoi etuvalot pysymään huurteettomana,tai ainakin ne kuivaa suht nopeasti:Porasin valojen alapintaan aivan takaosan kulmiin pari 8mm reikää...

                                              Comment

                                              Working...
                                              X