Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pientä sähkövikaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pientä sähkövikaa

    Kyseessä audi a4 -00 1,9tdi, ajm
    Vika ilmaantui kun akku oli tyhjentynyt ja annettiin käynnistys apua toisesta autosta eikä maltettu odottaa tarpeeksi, että olis latautunut hieman. Ilmentyneet viat mittari valot ei toimi mitkään mittarit ei toimi km ja kello pimeänä ulko lämpötilä on 0.0 ja käsijarruvalo sitten syttyi myöhemmin nyt palaa koko ajan. Muuten auto toimii moitteettomasti. kaikki sulakkeet tarkastettu myös moottorin ohjain laatikosta.
    vag-com antaa vika koodin 00668 supply voltge terminal 30 53-00- supply voltge too low. mistähän vikaa lähtis metsästään...

  • #2
    Tiedän yhden täsmälleen samanlaisen tapauksen.
    #1 Tarkista KAIKKI sulakkeet
    #2 Osta uusi mittaristo

    Comment


      #3
      Sulakkeiden tarkastaminen ei sitten ole yhtä kuin sulakkeiden silmämääräinen tarkastaminen. Sulake irti ja mittarilla varmistus.

      Comment


      • #4
        vag-com antaa vika koodin 00668 supply voltge terminal 30 53-00- supply voltge too low
        Vikakoodi nollattu ja tulee edelleen, vai?

        Tuo koodi tulee ainakin silloin kun akku pääsee liian tyhjäksi.

        Comment


        • #5
          sulakkeet tarkistettu mittarilla. vika koodi tulee uudestaan kun poistaa sen.
          Yhden auto sähkö miehen kans tänään pähkäiltiin asiaa pitäis alkaa mittaileen mittareille tuleva jännite ja maa... jos kunnossa niin mittaristo rikki.
          Miten uuden mittariston vaihto onnistuu voiko laittaa käytetyn...?
          Onko ajonesto moduuli kiinteästi mittaristossa kiinni kun kuulemma on siellä jossain...?
          Mistä uusia / käytettyjä mittaristoja? Tietysti kaupasta ja hajoittamoilta...
          Kaikki tieto kiinnostaa. Kiitoksia vastauksista

          Comment


            #6
            Ajoneston joutuu sopeuttamaan. Joku joka paremmin tietää, voi tarkentaa, mutta olen käsityksessä, että vanhan ajoneston koodi pitää onkia talteen ja siirtää uuteen ajonestoon.

            Comment


            • #7
              Kannattaa mitata mittaristo huolellisesti ennen uuden ostamista. Onhan sieltä voinut lennähtää vaikka joku varistori taivaan tuuliin.Ei tarvii sitten muuta.
              Ajotietokoneen anturipuolen boksi kans auki. Jotain häikkää I/O-puolen kanssa, jos kerta lukemat on tuollaiset.....toisaalta, eihän lukemat voi olla mitään viisaita jos sähkönsyöttöä puuttuu.

              Comment


              • #8
                Jep viimein sain vietyä auton pörhölle ja mittaristohan oli rikki.
                Mittaristo n. 450e ja työt päälle n. 200e....

                Comment


                • #9
                  200EUR mittariston vaihto... Melko kallis! Projekti kuitenkin vie koodinlukuineen helposti alle tunnin.

                  Comment


                  • #10
                    Hintava varmaan siksi kun pitää ajonesto sopeuttaa.

                    Comment


                    • #11
                      Tarkennusta hieman
                      Vika koodien luku edellis päivänä 35e jonka olin jo itse katsonut vag comilla
                      vian etsintä ja toteaminen 110e
                      mittaristo joka on vaihto osa 408e
                      vaihto + koodaaminen 120e
                      ihanan kallista...

                      Comment


                      • #12
                        sanoivat, että kun ajonestolaite koodataan uudelleen uuteen mittaristoon niin pitää olla tietoliikenne yhteydessä jonnekin, että menee jonnekin tietokantaan tai jotain. pitääköhän paikkansa...?

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä pitää.

                          Comment

                          Working...
                          X