Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sähköikkunat ja sisävalot eivät toimi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Sähköikkunat ja sisävalot eivät toimi

Ilmestyi tällainen vika että auton sisävalot eivät toimi kuin farkun takatilassa ja samoin kaikki sähköluukut ovat mykkänä. Kojetaulun näyttö väittää että etu- ja takaovet ovat auki eikä myöskään vilkut vilkahda kun laittaa ovet lukkoon (eli häly ei mene päälle?). Asianomaiset sulakkeet olen tarkastanut, joten vinkeistä olisi apua. Auto on 2000 A6 avant.

Lue vikakoodit noista järjestelmistä
    esim:
    Ovi kytkin rikki
    Ohjainlaite vika
    Johtoja poikki jostain ovi väleistä
    Johtoja poikki kuskin jalkatilasta lattia maton alta
    Ohjain laite saanut vettä sisään/liittimiin

Comment

Mulla oli sama ongelma TT:eessä. Kävin sitten kaikki sulakkeet läpi ja keskuslukon sulake oli palanu. Eli kannattaa varmaan käydä ne kaikki sulakkeet läpi, ei voi manuaaliin luottaa täysin.

Comment

Toimiko tuolloin kuitenkin keskuslukko? Mulla toimii lukot, ja antaa tuplavälähdyksen kun avaa ovat, mutta sulkiessa ei välähdys kuittausta tule. Ovet kuitenkin lukittuu.

Comment

Silloin se todennäköisesti meinaa juurikin sitä, että jonkin oven kytkin ei kerro oven olevan kiinni. Kytkimessä tai johdossa vikaa.

Comment

Joo, siis keskuslukko toimi ihan normaalisti.

Comment

Mulla jäi turvavyönsolki oven väliin ovea kiinni pamauttaessani ja katkaisi sisävalokytkimen (ovikytkimen) muovitapin. On hentoinen muoviosa siellä kumitutteron takana. Maksoi vissiin 5 euroa. Lukot ja valot rupes taas toimimaan.

Comment

Olihan siinä sitten ihan perusjuttu eli sulake. Oli vaan niin nokkelasti palanut että ei meinannut silmällä nähdä. On mennyt jo kertaalleen uudestaan että jotain häikkää siellä on mutta odotellaan miten tilanne kehittyy.

Kiitos vinkeistä

Comment

Working...
                X