Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Missä sijaitsee lämmönsäätömoottori, A4 -99

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Missä sijaitsee lämmönsäätömoottori, A4 -99

    Osaako joku sanoo että missä sijaitsee se moottori joka säätelee lämmintä ja kylmää ilmaa auton sisälle? oon purkanu kojelauta mutten löydä sitä!

    Auto on A4 vm1999 ja uudemman mallin ilmastointi on tossa.
    Viimeksi muokannut okkim; 13.11.2008, 22:00. Perustelu: Otsikkoa tarkennettu

  • #2
    mulla ei liiku ikään noista vivuista vaikka säätelee mitä tuosta paneelista! voiko noista kaikista olla moottorit rikki vai onko vika jossain muualla? ja ongelma minkä takia näitä tutkin ja kyselen on se ettei tuu kuin kuumaa ilmaa koko ajan vaikka asteluku ois säädetty mihin tahansa!

    Comment


    • #3
      En valitettavasti tiedä näistä uudemmista ? mitään mutta mun -88 satkusta se löytyy kun purkaa suojamuovin konehuoneen puolella tuulilasin alapuolella.
      Se on siinä lämppärin kotelon kyljessä kiinni (ohjaa suoraan sitä säätöläppää) ja itsellä oli sama ongelma että tuli vain kuumaa sisälle. Rakensin siihen sitten manuaalisäädön, siis on/off/on kytkimen millä säädän paljonko tulee kuumaa/kylmää.

      Comment


        #4
        Tästä vehkeestä en tiedä, mutta C4:n ilmsatointikeskustelussa tuli esille, että jos kaikki moottorit on jumissa, vika voi olla ilmastoinnin ohjausyksikössä.

        Comment


        • #5
          Ei uudemmista ole tietoa mutta -90 200 oli ilmansäätöservomoottori on vesikourussa konehuoneen puolella lasinpyyhkiänmoottorin takana muovien alla. Voisi olettaa että uudemmissakin olisi ainakin sieläpäin.

          Comment


          • #6
            homma edennyt siihen pisteeseen että vika vaikuttais oleven tossa ohjain paneelissa.

            elikkä jos jollain löytyy tuommonen ohjain laite 99vm a4 niin laittakaa privaa!

            Comment


            • #7
              mulla sama ongelma ettei tule kuin kuumaa ilmaa. ja samalla ilmastoinnin kaksi näyttöä eli lämpötilan ja puhalluksensäätö näytöt vilkkuvat? mistäköhän tämä vilkkuminen kertoo?

              mitähän tuo ohjain paneeli maksaa?

              Comment


                #8
                Ootko purkaamoilta kysyny? Tai marmorilta? Tai Tepolta?

                Näyttää aina aikaajoin olevan myynnissä tälläkin foorumilla. Hintoja ei nyt tule mieleen.

                Comment


                • #9
                  Onkohan se vika siellä panelissa, koska ilmastointi kuintenkin tottelee vielä puhalluksen voiman säätöä. Ongelmana on että tulee vain kuumaa ilmaa, ihan sama mihin astelukuun asetettu. Toinen onglema on että ilmaa tulee vain ja ainoastaan tuulilasille, oli puhallus sitten asetettu mihin suuntaan tahansa. Kolmanneksi tuo vilkkuva näyttö, joka vilkkuu noin parin minuutin ajan käynnistyksen jälkeen. Viimeisenä vielä lumihiutale joka välillä toimii eli on näkyvissä ja välillä sitä ei saa millään jäämään päälle.

                  Comment


                    #10
                    Omasta loppui lämmönsäätömoottorin vikakoodien ilmestyminen, kun rasvasin takkuilevaa vivustoa. Ei se moottori välttämättä ole kaput.

                    Toisaalta tuo vilkkuminen vähän vihjaisi jonkin sortin sähköongelmiin, joten voi olla, että piiri alkaa olla tiensä päässä ja varoittelee jo.

                    Vivuston liikkuvuus kannattanee tarkastaa. Omassa se liikkui kyllä ääriasennosta toiseen, mutta pyki mennessään. Rasvaus siis helpotti.

                    Comment


                      #11
                      Läppien toimivuutta voi testata VAG-COMin output-testillä. Mene HVAC-moduliin ja sieltä output-test.

                      Jos muistan oikein niin se lämmönsäätö on puhaltimen alla.

                      Comment


                        #12
                        ilmastoinnin kaksi näyttöä eli lämpötilan ja puhalluksensäätö näytöt vilkkuvat? mistäköhän tämä vilkkuminen kertoo?
                        Tuo johtuu tyypillisesti näytössä olevasta lattakaapelista, jonka liittimen juotokset on murtuneet.

                        Mä pystyn korjaamaan ton, just tällä viikolla tein vastaavan operaation.

                        Viimeisenä vielä lumihiutale joka välillä toimii eli on näkyvissä ja välillä sitä ei saa millään jäämään päälle.
                        Jos lämpötila on alle 2 astetta, niin ilmastointi ei mene päälle.

                        Comment


                        • #13
                          Nyt tuli taas uusi pulma puhalluksen kanssa, eli auto ei anna enää ollenkaan ilmaa sisään. Huomasin kuitenkin ajossa että jos ajan töyssyyn vähän rivakammin että auto hieman tärähtää niin puhallin rupeaa toimimaan, mutta siis vain kuumaa ilmaa ja vain tuulilasille.. tuntuu että olisi joku kosketushäiriö kun tuolla tavalla tärähdyksestä rupeaa toimimaan. Vika koodeja en ole vielä käynyt luettamassa huollossa kun maksaa niin paljon.

                          Comment


                            #14
                            Lämppärin moottorin hiilet varmaan lopussa. Vikakoodit voi lukea ilmastoinnin näytöstä. Pikkusen kun hakua käytät, niin löytyy ohjeet.

                            Comment


                            • #15
                              Kävin äsken katsomassa ilmastoinnin vikakoodit ja aika huikea lista sieltä löytyikin. Laitoin tuohon ylös ne merkitykset mitkä löysin tuolta audiworld techin sivulta.

                              Osaisiko joku näiden perusteella auttaa kohdentamaan ongelmaa?


                              1c – 18.1(Fresh air blower voltage, static), 15.5(Air Flow Flap, static block)
                              4c – 13.5(Footwell/Defroster Flap, static block),
                              5c – 15.3(Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic open)
                              6c – 9.5, 9.4, 9.3, 9.2, 9.1, 8.9, 8.8, 8.7…7.6,7.5... (tässä tapauksessa antoi niin valtavan määrän koodeja etten jaksanut kaikkia kirjata ylös)
                              8c – 1.2
                              9c – 4.0
                              10c – 7
                              11c – 8
                              12c – 7
                              13c – 8
                              14c – 7
                              15c – 20.6
                              16c – 7
                              18c – 11.3(Central Flap Motor Potentiometer, sporadic open , 11.2Central Flap Motor Potentiometer, static short,)
                              19c – 10.6
                              20c – 12.4
                              25c – 21.0 , 20.9
                              26c – 25.5
                              28c – 9.0 , 9.6
                              30c – 6.3(Engine Coolant Temperature (ECT),)
                              31c – (kiertoilman nappia painettaessa sytyttää ilm.näytölle kaikki mahdolliset valinnat.)
                              44c – 1
                              45c – 31.0
                              46c – 8
                              47c – 8
                              48c- 13.5(Footwell/Defroster Flap, static block,)
                              51c – 9.0
                              52c – 5
                              53c – 01.0
                              54c – 24.0
                              55c – 3
                              58c – 8
                              59c – 9
                              62c – 15.6(Air Flow Flap Motor Potentiometer, malfunction)
                              63c- 15.6(Air Flow Flap Motor Potentiometer, malfunction)
                              64c- 1.6
                              67c – 15.2(Air Flow Flap Motor Potentiometer, static short,)
                              68c- 1.7
                              71c – 1.6
                              72c – 16.3
                              73c – 16.2
                              75c - 1

                              Comment


                                #16
                                Itse alkaisin aukoa ohjainta.

                                Moottorien toimivuuden voit testata myös 9V -paristolla tai muulla 9V virtalähteellä, jos sellainen löytyy. Jos moottori kääntyy ja siitä vikakoodi kuitenkin löytyy, vika alkaa varmuudella olla ohjainyksikössä.

                                Comment


                                  #17
                                  Mä voin sit noita yksiköitä korjailla, jos on viallinen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    ok, kiitos vastauksista. Ne moottorit siis löytyvät kojelaudan alta? Mikäköhän moottori sijaitsee hanskalokeron takana? huomasin että kun kädellä kopauttaa(hakkaa) sinne alle niin lähtee puhallin taas puhaltamaan...

                                    Comment


                                      #19
                                      Se on just se lämppärin puhallinmoottori. Kuulostaa siltä, että hiilet loppu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ok. laitan sitten privaa sulle jos näyttää siltä että yksikkö on rikki.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X