Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointihäikkää C4:ssä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastointihäikkää C4:ssä

    Vaikka noista ilmastointiin liittyvistä pulmista olikin monta aihetta ennestään päätin kuitenkin aloittaa uuden topicin. Ongelmana on se, ettei kylmää ilmaa tule tarpeeksi sisälle. Ilmaa tulee niukanlaisesti ylipäänsäkin.

    PetriL:n loistavien ohjeiden perusteella luin vikakoodit (oli ainakin tarpeeksi :), jotka suomensin tuolta http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

    Koodit ovat:
    4.3 - Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic open
    6.1 - Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static open, *06.1 (see below)
    8.5 - Temperature Regulator Flap, static block, *08.5 (see below)
    11.3 - Central Flap Motor Potentiometer, sporadic open
    11.6 - Central Flap Motor Potentiometer, malfunction
    15.1 - Air Flow Flap Motor Potentiometer, static open, *15.1 (see below)
    15.6 - Air Flow Flap Motor Potentiometer, malfunction
    29.4 - Belt slip detection "hard", sporadic

    Noihin säätöläppiin sekä moottoreihin noista viittaa suurin osa ja tun systeemin purku onkin seuraavana edessä. Tuo 4.3 anturi lienee ulkolämpötilasta kertova anturi? Mites sitten nuo muut vikakoodit ja vinkkejä niiden poistamiseksi?

  • #2
    Olihan se niin, että kliman kanava 01 näyttää vikakoodit? Mulla siellä tuli eilen 18.3 ja flekti ei pyörinyt. Konsultoin Teppo ja Jarkkoa (kiitos) ja yksi vaihtoehto oli tyyppivika kuluneet hiilet. No, flekti alkoi matkan aikana pyöriä, mutta vikakoodi jäi. Nollattaneen Vag-Comilla? Mutta mitä tarkoittaa tuo 18.3 - Fresh air blower voltage, sporadic. Flekti tekee voltteja satunnaisesti? Onko tuo juurikin hiilenpuutteen tekosia?

    Comment


    • #3
      Nollattaneen Vag-Comilla? Mutta mitä tarkoittaa tuo 18.3 - Fresh air blower voltage, sporadic. Flekti tekee voltteja satunnaisesti? Onko tuo juurikin hiilenpuutteen tekosia?
      Pelkän nollaamisen kanssa ei ehkä kannata hötkyillä. Mulla tuli noita lisälämmitinasennuksen yhteydessä, kun puhaltimen virtasyöttö oli irti. Häipyivät omia aikojaan.

      Tuon koodin mittaustavasta en tiedä, arvaan että virran kulkua haistellaan jollakin tavalla, ja epänormaali tilanne tuo koodin. Eli vika voisi ehkä olla myös piuhoissa, tehosäätimessä, jne.. Mutta hiilet on hyvä vaihtoehto, jos puhallin lähti vaikka jostain kolauksesta pyörimään.

      Comment


      • #4
        Tuon puhaltimen moottorin VAG-koodi on 4A0 959 101 A, osaako kukaan sanoa onko tuo Boschin tuotteita ja jos on, niin mikä on vastaava Bosch-koodi?

        Comment


        • #5
          ei nähtävästi ole Bosch-tuote, tai Bosch ei ainakaan tuolle numerolle ole vastaavuutta määritellyt

          Comment


          • #6
            onko joku taistellut kojetaulun päällä olevan lämpöanturin kanssa? ei tunnu imevän sinne ilmaa, ja anturi antaa jatkuvasti n. 10astetta lämpimämpiä arvoja kuin kattoanturi. Yön jälkeen kaikki anturit näyttää samaa. Taitaa siitä seota ilmastointi, kun kuumalla pusketaan kylmää piiiiiitkään, ja kylmällä ei tule tarpeeksi lämmintä. Ilmeisen mukavassa paikassa sijaitsee tuo imurimoottori, onnistunee hanskalokeron kautta irroitus?

            Comment


            • #7
              väinö: Ihan sama homma mullakin, enkä oo siitä mitää stressiä ottanu ja ilmastointi on pelannu aiva normaalisti.

              Comment


              • #8
                Listan kerätyistä linkeistä kun menee boschin kataloogiin löytyy lämppärin moottori ilmastoituun C4:seen:

                0 130 111 157 Sähkömoottori, sisätilanpuhallin
                Ominaisuudet: Ajoneuvoille, joissa vakiolämmitin, Autoihin, joissa ilmastointi

                Ilmeisesti pelkkä motti ilman siivikkoa.

                Comment


                • #9
                  Perhealbumin mukaan moottori on sama, oli ilmastointi tai ei. Ainakin Ässään. Kai siinä sentään tuo osuus on samaa kuin C4:ssa yleensäkin? Mitähän tuollainen Boschin murikka maksaa?

                  Ai niin, ja varaosahakua kun käytin, oli tarjolla parikin kappaletta 'lämmityslaitteen puhallin'-nimikkeellä varustettua osaa koodilla 0 130 111 162. Pitää tutkia tuolta linkistä mikä se sitten on.

                  Comment


                  • #10
                    vielä tuosta kojetaulun lämpöanturista: se onkin helpompi korjata kuin on annettu luulla. Moottorin saa irti mittariston takaa. Moottorin virkaa tekee sellainen leluautoista tuttu DC-moottori. bosch numero koko komeudelle on 0 130 002 803. täytynee huomenna kysellä joko varaosana tai hakea pro-hobbystä irto(lelu)moottori

                    Comment

                    Working...
                    X