Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keskuslukitusavaimen kaukosäätö ei toimi A4 B7.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kyllä vilkauttaa lediä kaikista napeista. Vilkautti myös silloin kun vika ilmeni, eli patterikaan ei päässyt alunperin loppumaan. Pitää yrittää VAG-COMia kunhan ehtii.

    Saiko nuita pelkkiä piirilevyjä avaimen sisälle jostain ebaysta tai marmorilta?

    Comment


    • #62
      Ei taida saada pelkkiä piirilevyjä. Itse ostin 40-50€ yhteishintaan tosiaan kaksi käytettyä avainta, joista piirit ryöstin omiin avaimiin juuri vastaavassa tapauksessa. VAG-COM ei näyttänyt vanhoilla mitään, mutta nuo tunnisti heti.
      Minulla toimiva avain ensin huononi, sitten lopetti toiminnan ja virtalukossa synkronoimalla sai toimimaan päiväksi tai kahdeksi, jonka jälkeen ei mitään eloa enää.

      Comment


      • #63
        Eilen juuri koodattiin yksi B7 avain siten että

        -Paina kaukosäätimen nappia, ei väliä mitä
        -Ovet manuaalisesti auki ja kiinni 30s kuluessa
        -Odota n.1 minuutti

        Näillä ohjeilla alkoi toimia.

        Comment


        • #64
          Tuli berexin vinkkiäkin kokeiltua ilman tulosta. Samalla virittelin VCDS-liten ja kiinakaapelin ja lueskelin koodeja. Mitään vikakoodeja ei löytynyt ja pääsi myös kiinni siihen 'central comfort' tjsp. moduuliin. Sieltä measuring blocks ja olikohan group 8, jossa näkyi avaimen koodi. Vara-avainta kun naputti, niin nätisti tuli koodit näyttöön.

          Toimimaton avain ei sanonut mitään. Mutta pitäisikö sen näkyä, jos sitä ei saa synkronoituakaan? Pitäs vissiin kokeilla oikealla VAG-COM kaapelilla ja softalla, jos sieltä näkisi enemmän? Vai voiko tuolla lite versiolla tehdä tuota enempää?

          Jos hommaisi uuden avaimen, niin saako sitä kauko-ohjausta paritettua auton kanssa ilman virallista VAG-COMia?

          EDIT: Juu ei kiinakaapeli ja VCDS-lite pysty tekemään adaptointia. Sitä tuossa oli vielä tarkoitus yrtittää. Pitää jostakin kysyä aito VAG-COM kaapeli lainaan.
          Viimeksi muokannut apophis; 29.1.2011, 22:45.

          Comment


            #65
            Jahas lisää ongelmia.
            Nyt ei enää toimi kaukosäätimet ollenkaan ja ohjainlaite ei hyväksy uudelleen koodausta edes VAG-com:lla.
            Ohjaimen opituiden avainten lukumäärä näyttää nollaa, joten oletan että se on unohtanut avainten koodauksen.
            Toinen vaihtoehto olisi, että antennin ja ohjaimen välillä olisi katkos, mutta tuo avainten unohtaminen tekee tämän epätodennäköiseksi?

            Eli laitanko suosista uuden boksin tilaukseen?

            Jahas, lisänä vielä että nyt aamulla löysi taas molemmat avaimet normaalisti ja VAG-com:lla löytyvät myös kaikki muistista.
            Viimeksi muokannut Cid; 2.2.2011, 08:19. Perustelu: Lisäys

            Comment


            • #66
              Pätkii myös tuo kaukosäätö B7 avantin kanssa.

              Osaisiko joku kertoa mistä tuo ohjainboxi löytyy? Räjäytyskuva olis kiva. Epäilen, että tämä vallitseva kostea sääolo on hapettanut laitetta sen verran että sen vastaanottoteho on tipahtanut tms. muuta sähköhäikkää.

              Kulkimeen on hankittu uusi kauko-ohjain n. vuosi sitten ja joulukuuhun asti kauko-ohjaus toimi moitteetta. Nyt kaukon kanssa joutuu menemään kylkeen kiinni että ovet saa auki. Patterin olen kauko-ohjaimeen vaihtanut hiljattain.

              Comment


                #67
                Boksi löytyy kuskinpenkin paikkeilta maton alta. En ole omaani vielä avannut, mutta viikonlopulla olisi tarkoitus.

                Comment


                  #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja Cid Näytä viesti
                  Boksi löytyy kuskinpenkin paikkeilta maton alta. En ole omaani vielä avannut, mutta viikonlopulla olisi tarkoitus.
                  Ja tässä muutama kuvatus sen kurkkaamiseen

                  Comment


                  • #69
                    Kiitän ja kumarran!

                    Sinänsä boxi näyttäis toimivan ihan ok, mutta luulen vian olevan itse vahvistimessa/vastaanottimessa. Kuskin penkin alla kosteutta tuskin on, mutta takaloosterissa sitäkin enemmän. Ainakin ikkunat tuppaavat huurtua näin nolla keleillä. Lainaten M. Kermisen tekstiä: "Kauko-ohjaimen ongelmat vaikuttaisivat johtuvan antennin vahvistimesta/vastaanottimesta. Ilmeisesti juotos pääsee irtoamaan lämpölaajenemisen takia, mikä johtaa tietyissä tilanteissa toimimattomuuteen tai lopettaa lopullisesti toiminnan."

                    Mitä kylmäjuotosta tuossa tarkoitetaan? Kurkkasin ETKA:sta http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/...49/48/3119442/ et laite sijaitsee takavasemmassa lohkossa, ilmeisesti sen "pikapahvin" alla..?

                    Comment


                    • #70
                      Piti ottaa järeät konstit käyttöön ja kattoa duunissa spektrianalysaattorilla mitä avain sanoo. Ja kyllä vaan toimimaton avainkin lähettää signaalia 433.92MHz taajuudella! Tosin uudellakin patterilla taso oli noin 10db pienempi kuin toimivalla avaimella. Ja ulkoisen virtalähteen avulla tasot oli samat kuin toimivalla avaimella.

                      Elikkäs pitää lääkkeenä kokeilla uutta laatupatteria ja synkronointia. Ja jos ei pelaa, niin VAG-COM adaptointi saattaisi onnistua, jos auto jotenkin 'hukannut' tämän avaimen?

                      EDIT: Eipä toimi laatupatterinkaan kanssa, ei synkronoidu. Mikähän tuohon oikeasti on tullut? Avain lähettää varmasti, mutta auto ei tunnista? Onko joku EEPROM korruptoituminen tms. kyseessä, kun patteri oli jo vähän lopussa? Piirilevyllä näytti olevan joku Atmelin Keeloq prossukka, olisiko mahdollista? Softa vissiin pelaa, kun lukee napit ja lähettää signaalia. Mutta ilmeisesti signaalin sisältö on kuraa?

                      Foorumeita selatessa tuntus, että näitä on menny aika monelta ilman mitään syytä. Tuleeko painallukset täyteen, vai mikä näissä avaimissa menee rikki?
                      Viimeksi muokannut apophis; 2.2.2011, 22:36.

                      Comment


                        #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja omnitrio Näytä viesti
                        Mitä kylmäjuotosta tuossa tarkoitetaan? Kurkkasin ETKA:sta et laite sijaitsee takavasemmassa lohkossa, ilmeisesti sen "pikapahvin" alla..?
                        Siellä muistelen sen nähneeni ja ihmettelin lasiin tulevaa juotosta, kun oli "pahvin" reuna aika ikävästi sitä vasten. Mietin jo silloin, että on aika heppoisen näköisesti kiinni. Mutta kun tuota tekoveetä (vetokoukkua) asentelin kiireellä, niin ei sitten tullut keskityttyä tuohon sen paremmin. Olis vaan pitänyt. Itsellä on siis pieni aavistus, että tuosta löytyisi yksi ongelmaan vaikuttava syy.
                        Viimeksi muokannut perrier; 2.2.2011, 13:20. Perustelu: typeryydet ja typot suurimmalti osin korjailtu

                        Comment


                          #72
                          Mitä kylmäjuotosta tuossa tarkoitetaan? Kurkkasin ETKA:sta http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/...49/48/3119442/ et laite sijaitsee takavasemmassa lohkossa, ilmeisesti sen "pikapahvin" alla..?
                          Ja sedanissa sijaitsee kabiinin katossa takalasin yläreunassa olevan muovin alla.

                          Itseltä antenni vaihdettu uuteen jo, joten siinä oleva vika voidaan laskea pois.

                          Comment


                            #73
                            Eli pakko siirtyä takaisin tuohon mukavuusohjain boxiin. Onkos sitä kenellekkään vaihdettu?
                            Tätäkin olen tutkaillut ja miettinyt, josko lenkissä olisi jokin mikä voisi temppuilla.

                            Toinen mitä tässä nyt olen tutkaillut on -> tämä ja tämä

                            Comment


                            • #74
                              Edelleen epäilen tota antenni+vahvistin -yhdistelmää. Olen nimittäin huomannut, että kauko-ohjaus toimii kuskinpuoleiselta sivulta paremmin kuin repsikan puolelta. Lienee siis todennäköistä, että repsikanpuolen antennin kiinnitys on hapettunut tms.

                              Olisiko jollain itseäni viisaammalla lisätietoja esim. kytkentäkaaviosta ko. lenkin suhteen? Kiinnostaisi tietää mistä sivuikkunoiden antennit on nykäisty puolelta toiselle ja miten ne kytkeytyvät vahvistimeen, ts. mistä mahdollinen heikko kohta löytyisi..

                              ..Hulluksi tässä alkaa pikkuhiljaa tulemaan, kun kiertelee kulkinetta kauko-ohjain kädessä ja manailee radioaaltoja perille :D

                              Comment


                                #75
                                Mulla kun oli avain rikki nii otti kuskinpuolelta paremmin kun repsikan puolelta.

                                Kävin hakemassa uuden lähetysosan(B6) avaimeen ja ottaa nyt vähän liiankin kaukaa jo :D Onneks tuo nappaa automaattisesti ovet kiinni jos niitä ei avaa vähän ajan kuluttua kun kakesta on lukon aukaissut. Vahinkopainallusmahis kasvaa kun avain ottaa niin kaukaa jo.

                                Comment


                                • #76
                                  Mun avain on alta vuoden vanha ja takuun piirissä. Taidan mennä marmorille seuraavaksi, mutta lienee ensin viisasta tutkia tuo vahvistimen kunto silmämääräisesti ettei sieltä löydy "pakkasenpuremia". Ainakin tuolla ylhäällä oli kokemuksia vahvarin lämpölaajenemisesta. Purkuhommiin siis, ja kiitti vinkistä!

                                  Comment


                                  • #77
                                    Kaukosäätö jenkkimodessa?

                                    Tässä omia löydöksiäni noista avaimista.

                                    Minulta on "hajonnut" neljä avainta tuosta B7 A4:stä tähänmennessä. Ebaystä olen ostellut tilalle aina uuden ja koodaillut VAG-Comilla. Neljännen lakattua toimimasta, pinna paloi ja päätin selvittää mikä noissa lakkaa toimimasta. Oirehan on, että ledi vilkkuu ok, mutta auto ei avainta tunnista. Koodaus ei ole ongelmana.

                                    Nuo "rikkinäiset" avaimet mitkä mulla on toimivat kaikki samalla lailla. Valo vilkkuu, avain ei tunnistu. Kuuntelin sitten tuolla 433.92MHz taajuudelta miltä datapurske kuulostaa. Toimivassa avaimessa datan vauhti on hitaampi ja äänitaajuus alhaisempi. Eli avaimet eivät ole varsinaisesti rikki. Lähetinpiirille menevän modulaation baudikello ei vaan ole oikea. Skoopitin sitten lähtevää dataa ATAR892:n nastasta 18, U2741B:n pinni 1. Toimivassa avaimessa baudikello n. 1600Hz, rikkinäisissä .n 2400Hz. (Manchester-koodaus)

                                    Avaimessa on ATAR892-prosessori, 4k rom, 1k ram ja 64 byte eeprom. Sen kaverina on U2741B AFSK UHF-lähetinpiiri. Prosari käy 32768Hz kellolla, johon on oma kide. (Mielenkiintoinen kuriositeetti, tuo 32kHz kello-oskillaattori käy kokoajan, aina.) Lähetinpiirillä on 13.56MHz kide, josta lähetystaajuus saadaan kertomalla 32:llä, eli 433,92MHz.

                                    Erehdyksissäni tilasin ebay:stä jenkkiavaimen, siinä tuo lähettimen kide on 9.8437MHz. 32 kertomalla saadaan jenkkien taajuus 315MHz. Kuuntelin radiolla, että datapurske on samanlainen kun mun toimivassa avaimessa. Ajattelin sitten, että no, kiteen vaihtamallahan se sitten toimii euroopassa. Vaihdoin kiteen. Lähetystaajuus muuttui 433.92MHz:lle, mutta kas modulaatiotaajuus muuttui samanlaiseksi, kun mitä noissa aiemmin mainituissa "rikkinäisissä" eurooppa-avaimissa.

                                    Tarkempi tutkimus paljastaa, että U2741B tekee baudikellon ATAR892:n timer2:lle, joka muodostaa tuon lähetteen. U2741B:n pinnistä 4 menee 3.39MHz kello ATAR892:n nastaan 17. Jenkkiavaimessa tuo kello onkin 2.46MHz. Taajuuskide /4 siis.

                                    ATAR892 on maskiohjelmoitava prosari, mikä tarkoittaa, että ohjelma ohjelmoidaan rommille piirivalmistajan tuotantolinjalla asiakkaan tilauksesta. Jenkkiavaimessa ja eurooppaversiossa on sama prosari. Eli softassa täytyy tuota timeria ohjelmoida eri lailla riippuen siitä, onko kyseessä eurooppa vai amerikka-versio. Ja tämä täytyy tehdä valmistuksen jälkeen. (Pieni mahdollisuus, että ohjelma olisi rommilla eri, mutta en usko)

                                    Mun tulkinta asiasta näillä havainnoilla on, että avaimet on jotekin vaihtaneet softan kannalta eurooppamodesta jenkkimodeen ja sen takia tuo radiolähetteen baudikello on väärin, eikä avain toimi. Mittasin kaikki prosarin pinnit, eikä niitä käytetä konfiguroimaan, missä ollaan. Ainut mikä mulle tulee mieleen on, että on olemassa joku näppäinyhdistelmä jolla kaukosäätimen voi vaihtaa modesta toiseen. Tämä yhdistelmä on sitten tullut taskussa vahingossa paineltua. Toinen vaihtoehto on, että prosari on sisäisesti hajonnut, ja nuo kaikki jakajat timer2:ssa eivät toimi.

                                    Google ei löydä tuota näppäinyhdistelmää. Kuka keksii ekana mikä se on?
                                    Viimeksi muokannut hviertol; 3.4.2011, 10:08.

                                    Comment


                                      #78
                                      En usko, että mode on ulkoisesti valittavissa namikoista. Moisessa ei olisi mitään järkeä.

                                      Comment


                                        #79
                                        Kysymyshän kuuluu tämän jälkeen, että jos vika johtaa siihen että taajuus pitäisi olla jenkki asetuksilla. Niin pitäisiköhän koodata auto tälle taajuudelle ja olla tämän jälkeen tyytyväinen toimiviin avaimiin?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Täällä kanssa emännän avaimen kaukosäätö lakkasi toimimasta omassa B7 -06:ssa. Ledi vilkkuu nappia painettaessa mutta mitään ei tapahdu.
                                          VCDS:llä katsottaessa vastaanotin ei tunnista avaimen napin painallusta. Oman avaimen kohdalla tunnistus on OK.

                                          Paristot on vaihdettu nyt molempiin avaimiin, mutta vain toisen saa pariutettua auton kanssa.

                                          Ei millään kiinnostaisi hommata marmorilta uutta avainta koodauksineen yli 200EUR hintaan.

                                          hviertol:in löydökset ovat erittäin hyvät. Vielä kun keksitään millä homman saa korjattua niin avot.
                                          Toivotavasti jollain idealamppu syttyy päässä niin päästään näistä avainongelmista eroon.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Olipa hieno selvitys hviertolalta! Minä veikkaisin, että EEPROM:lla on mahdollisesti konfigurointidataa (euro/us), joka sotkeentuu jostain syystä. Ja avain menisi sen takia jenkkimoodiin. Ehkä EEPROM:lla pidetään yllä sekvenssiä tms. ja softassa on bugi, joka aiheuttaa esim. ylikirjoituksen. ROM korruptointi ei vaikuta todennäköiseltä.

                                            Entäs korruptoituminen staattisen sähkön takia? Oma avain hajosi täysin yllättäen tuossa pakkasten aikaan, kun helposti tulee vaatteista sähköiskuja.

                                            Tuossahan olisi nätti projekti tehdä jostain pienimmästä Atmelista tai PIC:stä siihen datalinjaan muunnin, joka pudottaa datanopeuden taas oikeaksi.
                                            Viimeksi muokannut apophis; 11.4.2011, 18:47.

                                            Comment


                                            • #82
                                              EDIT: Avaimessa voi mahdollisesti olla sellainen konfigurointi, että tuotannossa laitetaan joku pinni / pinnit tiettyyn asentoon (onko siellä testipadeja?) ja laitetaan virrat päälle. Pinnit pidetään esim. tietyn ajan tietyssä tilassa, jolloin avain laittaa EEPROM:lla softan euro tai jenkki asentoon?

                                              Ehkä jopa niin että itse nappeja pidetään tietyssä asennossa kun virrat laitetaan päälle? Silloin voisi olla mahdollista, että kun avaimen patteri on kulunut ja jännite putoaa, prosari voi tehdä resetin ja resetin jälkeen se tutkii nappien tilaa ja vahingossa vaihtaa moodin jenkiksi? Eli voiko avaimen pitää hengissä pitempään kun pitää patterin hyvänä?
                                              Viimeksi muokannut apophis; 11.4.2011, 19:09.

                                              Comment


                                                #83
                                                Näinköhän vain on kipannut softa? Ettei olisi ihan vain hajonnut jokin konkka tai muu pilipalikomponentti. Jos oikeasti softa kipannut nurin, niin veikkaisin syyksi räpsivää virransyöttöä yhdistettynä bugiseen suunnitteluun.

                                                Perrierin havainto on aika hyvä. Sillähän tuo ratkeaa :)

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Löytyykö jollakin nurkista taajuusgeneraattori, jolla voisi syöttää sopivasti korjatun taajuuden ATAR892:n nastaan 17, ja hidastaa lähetteen takaisin oikealle nopeudelle? Sitten kokeilisi, että tunnistaako auto taas avaimen.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Vikakoodeja vihdoinkin, oiskohan näistä apuja.
                                                    01334 - Door Control Module; Rear Right (J398)
                                                    49-10 - No Communications - Intermittent
                                                    01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
                                                    49-10 - No Communications - Intermittent

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Onkos kukaan ratkonut asiaa viime aikoina? Minulla S4 B7:ssa lopetti vkloppuna kaukosäädin osa toimimasta ja vara-avaimessakaan ei toimi. Tosin vara-avainta en edes koskaan kerennyt kokeilemaan oliko se toimiva.

                                                      Mutta siis kaikki näppäinsarjat uudelleen synkronointiin mitä on löytynyt on kokeiltu tuloksitta. Patterikin vaihdettu ja ledi vilkuttaa punaista kirkkaasti. Tosin vanhassa A4 B7:ssa kaukosäätimen ledi vilkutti vihreää. Eli mitähän sen kuuluisi vilkuttaa oikesti toimiessaan?

                                                      Jotain tuo kuitenkin lähettää autolle, kun avausnappulaa painaessa syttyy ajovalojen kytkimen "auto" merkissä valot. Näin ainakin olin tulkitsevinani, kiroilun lomasta, että "auto" ei pala auton ollessa lukossa, mutta syttyy kun avausnappia painaa. Onko tällaista esiintynyt vai olenko harhainen?

                                                      Ovethan ei siis tietenkään aukea muuten kuin avaimella kääntämällä ja varashälytinkin alkaa piippaamaan, jos ei n.20s laita avaimia virtalukkoon.

                                                      Tällaista ei kukaan muu ollut kirjoittanut kokeneen, mutta eihän se kerro etteikö muilla samalla tavalla reistaa.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Tuohon avaimien uudelleen koodaamiseen. Huomasin kun uusia avaimia koitin saada toimimaan, eikä perus sopeuttaminen onnistunut. Tuli apuun VCDS. Sieltä avainten nollaus ja uudelleen ohjelmointi. Johan rupesi toimimaan. Mitä nyt edelleen arpapelillä toimii ja ottaa aivolohkoon. Pitää tuossa talviloman yhteydessä paloitella autoa ja tutkia vikaa tarkemmin. Eikähän tämä yhteistuumin pian tästä ratkea. Onkos kukaan uskaltanut käyttää autoa laakkosella tämän takia? Itse käytin aikanaan avaimien vaihdon yhteydessä, kun kuvittelin vian olevan vain niissä. Mukavuusohjainboxia tarjosivat vaihdettavaksi. En tähän vikaan kyllä heti tarttunut, joten sitä ei ole vaihdettu.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Ongelma ratkaistu ainakin alkuunsa. Eli molemmat avaimet sain synkattua auton kanssa. Katsotaan miten pitkään toimivat.

                                                          Ratkaisuna minulla oli, että otti akun kengän irti ja antoi auton "nollautua". Akun kenkä takaisin ja koodaus avaimeen ohjekirjan mukaisesti. Eli avausnapin painallus säätimestä->virrat päälle->virrat pois->avausnapin painallus. Vilkut vilkahtivat pari kertaa ja avain pelaa. Kerrankin halpa "korjaus".

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Omassa kulkimessa ongelma ratkesi ilmojen lämpenemisellä, sillä nyt kauko-ohjain toimii melkeimpä normaalisti. Epäilen edelleen talven tuoman kosteuden aiheuttamaa ongelmaa, mutta pitäis hieman purkaa ja tutkia jotta löytyis faktaa epäilyjeni tueksi.

                                                            Jos joku on tekemässä samaa tässä lähiaikoina, eli purkamassa B7 avantin takaloosterin matkustajanpuoleista lohkoa, niin olisin enemmän kuin kiitollinen jos voisit laittaa projektista kuvia jakoon. Apu olisi tarpeen :)

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Pitääpä kerätä kollaasi. Autoa olisi tarkoitus pistää useammasta kulmasta palasiksi tuossa viikon 20 aikana.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X