Vaihdoin sen koko piirilevyn eli mitään juottamisia. Parin minuutin homma siis swapata se avaimesta toiseen ja sitten vaan VCDS:llä paritus. Saatan olla väärässäkin, mutta eikös B7 immo ole jo niin uusi, että Tacholla ei ole sen kanssa mitään tehtävissä. Ja tässä sille ei ole tarvettakaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Keskuslukitusavaimen kaukosäätö ei toimi A4 B7.
Collapse
X
-
Kelien kylmetessä/kostuessa itselläkin ruvennyt B7 avaimet temppuilemaan. Nyt kolme kertaa käynyt niin ettei kummankaan avaimen kaukosäätö toimi (vaikka molemmat toimivat edellisenä päivänä normaalisti).
Noh kuskin ovesta vähän aikaa vemputtamalla lähtee kuskin ovi auki ja hälyt päälle. Avain virtalukkoon ja virrat päälle niin hälyt sammuu, mutta heti ei toimi kaukosäätö. Kuskinovessa olevasta ovien säädöstä saa kuitenkin kaikki ovet auki/kiinni.
Tämän jälkeen tullut ajeltua n. 15min ja sen jälkeen taas molemmat avaimet toimivat normaalisti. Missähän voisi olla vika?
Comment
-
B7 ei tänään ajon jälkeen suostunut lukitsemaan ovia kummallakaan kakella, avaimella lukosta kääntäen pelaa lukitus ja avaus. Auto käyntiin ja sammuksiin, tämän jälkeen toimi kumpikin kake ilman mitään koodauksia.
Kun kumpikin avain toimi näin, vika ei liene niissä vaan autossa. Onko kukaan saanut selville mikä näissä on ongelmana pl huonot avaimet, jonka en usko olevan tässä vikana.
Comment
-
Mulla oli tuontyyppistä vikaa, kun oven johtosarjasta oli haitarikumin sisällä karvoja poikki. Ostin siihen korjaussarjan, joka oli helppo vaihtaa.
https://www.ebay.de/itm/Kabelbaum-Re...QAAOSwHQxcrHJEViimeksi muokannut Wesku79; 3.2.2020, 08:57.
Comment
-
Sain taas auton kaukosäätimet mykiksi.
Illalla kuuntelin autosta radiota ovi auki tunnin verran, tämän jälkeen radio kiinni ja ovet lukkoon kaukosäätimellä.
Aamulla kumpikaan kaukosäädin ei herättänyt autoa, avasin oven avaimella ja menin avaamaan konepellin, koska oli tarkoitus lisätä pissapoikaan nestettä. Autossa meni hälytin päälle, joka sammui kun käänsi virrat päälle. Käänsin virrat pois päältä ja koitin avata ovia kaukosäätimellä => ei aukea. Tämän jälkeen laitoin auton käyntiin ja painoin auton sisältä ovet auki ja lukkoon muutaman kerran. Ajoin kauppaan ja kaupan pihalla auton ovet meni lukkoon ja auki kaukosäätimellä niin kuin pitääkin. Mystisiä vehkeitä.
Comment
-
Johtosarjahan siellä oli rikki, vaihdon jälkeen kaukosäädin pelasi hienosti. Pettymys oli suurin kun seuraavana aamuna ei taas pelaa. Mikähän tässä nyt voi olla rikki?
-ei vikakoodeja
-ovet ei mene lukkoon tai aukea kakesta
-avaimella välillä aukeaa/lukittuu kuskin ovi, välillä myös muut ovet
-kun vika päällä ja avaimella menee sisään, keskuslukon lukitus- ja avausnappi ei toimi ovessa, virtojen päälle laittamisen jälkeen tapahtuu jokin avaimen tunnistus ja oven nappi toimii
Comment
-
Mukavuuspoksi siinä kuskin jalkatilassa maton alla kastunut tai muuten vaan menettänyt kaiken toivon?
Tosin voisi olla myös kuskin oven lukkolaitekin joka oireilee.
Oletko katsonut vcdsllä että auto tunnistaa avaimet?
https://www.ross-tech.com/vag-com/ca...-matching.htmlViimeksi muokannut vV8m5; 25.10.2020, 14:54.
Comment
-
Auto ei tunnistanut johtosarjan vaihdon jälkeen heti kaukosäädintä, mutta aikansa kun räppäsi niin alkoi toimia, kunnes aamulla taas ei pelannut.
Pitääpä selvitellä saako Obdelevenillä tarkistettua avainten tunnistuksen.
Avaimella ovesta toimi hetken kaukolukitus, pitänee katsoa tuo mukavuusboksi.Viimeksi muokannut AkseliPorakorpi; 25.10.2020, 21:56.
Comment
-
Tänään tarjolla oli vikakoodit avaimista 1-2 00955 ja 00956 static.
00955 - Key 1
00955 - Key 1: Adaptation Limit Surpassed
Possible Symptoms- Key/Remote Control not operational
- Key/Remote Control not matched
- Key/Remote Control operated too often while Out of Range
- See vehicle specific page for synchronisation/adaptation procedures
00955 - Key 1: Lower Limit Exceeded
Possible Symptoms- Key/Remote Control not operational
- Key/Remote Control Battery low/faulty
Vain kuskin ovi aukei ja muut eivät auenneet kakella tai avaimella, mutta kaupan pihassa kaukosäätö taas toimi ja ovet sai lukkoon. Jos avain tai boksi on rikki, niin toimisiko se aina välillä ja välillä ei?Viimeksi muokannut AkseliPorakorpi; 26.10.2020, 18:50.
Comment
-
En ole ainakaan huomannut, ettei toimisi. Johtosarjan kunto on kyllä tympeä tarkastaa, kun se vaatii melkein suojakumin viiltelyä. Pitää koittaa rutistella muiden ovien läpivientejä, kun vika on seuraavan kerran päällä. Nyt taas hienosti toimii kaukosäätimelllä avaus ja lukitus.
Comment
-
Miten noi rikkinäiset avaimet käyttäytyi? Ihmetyttää tuo, että edes kuskin ovesta manuaalisesta avaamalla ei keskuslukko toimi.
Comment
-
Omasta kulkineesta oli ostaessa molempien avaimien kaukosäätö rikki. Ei aiheuttanut muuta ongelmaa kuin että ei saanut napista ovia lukkoon/auki.
Korjauksena tilasin ebaysta blank avaimen, josta varastin kaukosäätimen => paritus VCDS:llä => toimii.
Tässä tapauksessa olettaisin että auton päässä ongelmaa jos ei keskuslukko toimi. Esim oven johtosarja
Comment
-
Olen käyttänyt viimeiset 4 päivää vain etuovia ja keskuslukitus on toiminut hyvin vieläpä molemmilla avaimilla. Pitääpä tänään koittaa noita takaovia, mikäli ongelmat alkaa kurkkaan sinne takaovien johtosarjoihin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vier Näytä viestiOmasta kulkineesta oli ostaessa molempien avaimien kaukosäätö rikki. Ei aiheuttanut muuta ongelmaa kuin että ei saanut napista ovia lukkoon/auki.
Korjauksena tilasin ebaysta blank avaimen, josta varastin kaukosäätimen => paritus VCDS:llä => toimii.
Tässä tapauksessa olettaisin että auton päässä ongelmaa jos ei keskuslukko toimi. Esim oven johtosarja
Comment
-
Ostin A4 B7 2006 tuossa muutama kk takaperin. Mukana 2 avainta joista toinen toimi. Toisessa vilkkui myös valot kun painaa nappia. Käytin akkua irti remontin yhteydessä niin lakkasi toimimasta se ainoakin kake. Tästä threadista 2 sivulta testiin seuraava ohje:
Eli avausnapin painallus säätimestä->virrat päälle->virrat pois->avausnapin painallus. Vilkut vilkahtivat pari kertaa ja avain pelaa.
Kokeilin samalla siihen toiseenkin avaimeen ja rupesi sekin pelaamaan!
Comment
-
Ihmetyttää vieläkin tämä keskuslukko. Tilasin ebaysta uudemman mallisen avaimen, pitää koittaa vaihtaa siitä sisuskalut vanhaan avaimeen, joten sen avulla luulisi selviävän onko vika avaimissa, mitä kyllä epäilen.
Mikä voisi olla siis vikana?
Kertauksena miten vika vaikuttaa:
1. Kummastakaan avaimesta ei mene ovet lukkoon/auki. Rikkinäistä avainta kohtaan puhuisi se, että vian ollessa päällä kumpikaan avain ei toimi. Kun vika ei ole päällä, kumpikin avain toimii. Kummassakin vilkkuu punainen led kun painaa nappeja.
2. Kun vika on päällä, kuskin oven lukkopesästä aukeaa vain kuskin ovi. Kun vika ei ole päällä, aukeaa kuskin ja lukittuu kuskin ovesta kääntämällä myös muut ovet.
3. Vika lähtee pois päältä vain ja ainoastaan sillä, että avaa kuskin oven avaimella ja kääntää avaimella virrat päälle. Tämän jälkeen kun painaa ovessa tai avaimessa olevaa avausnappia, avautuvat ovet.
Nyt talvikeleillä oven lukko on alannut tietenkin jäätyä, eikä avaimella saa enää ovia auki, oikein mukavaa :) Ei auttanut sulatus kuumailmapuhaltimella ja lukkoöljyn runsas truuttaus avaimenreiästä.
Tällaisia vikakoodeja autosta on irronnut:
00955 - Key 1
00955 - Key 1: Adaptation Limit Surpassed
Possible Symptoms- Key/Remote Control not operational
- Key/Remote Control not matched
- Key/Remote Control operated too often while Out of Range
- See vehicle specific page for synchronisation/adaptation procedures
00955 - Key 1: Lower Limit Exceeded
Possible Symptoms- Key/Remote Control not operational
- Key/Remote Control Battery low/faulty
Kun kumpikin avain on aina yhtä aikaa "rikki", täytyy vian olla jossain muualla kuin avaimissa, sillä muutenhan ne eivät voisi aina yhtä aikaa toimia, ja vastaavasti olla yhtä aikaa epäkunnossa. Miksi vian ollessa päällä kuskin ovesta ei aukea avaimella kuin kuskin ovi ja vian ollessa pois aukeavat kaikki ovet? Voisiko vika olla jossain lukkomoduulissa tai onko ovessa jokin tunnistin mikä tunnistaa avaimen? Kumpikin avain tunnistautuu ja ovet saa auki kääntämällä virrat päälle.
Comment
-
Tarkennapas vielä että kytkettiinkö väyläpurkki ohjaamaan lisävaloa vai otettiinko ohjaus vaan umpion johdosta?
Vikakoodeista olisi yleensä hyvä aloittaa.
Mutta jos käytit jossain pajalla sen asennuksessa niin olisivatko vaan ottaneet akunkengät irti kytkentöjen ajaksi ja nyt sun pitää opettaa avain autoon uudestaan:
-Jos auto on lukossa, avaus tulee tehdä mekaanisella avaimella kuljettajan ovesta.
-Paina kauko-ohjausavaimen avauspainiketta.
-Työnnä avain virtalukkoon ja kytke virta.
-Katkaise virta ja irroita avain.
-Paina avauspainiketta tai lukituspainiketta.
Comment
-
Autona A4 B7 ja keskuslukitus ei toimi avaimesta nappeja painamalla, lopetti toimimisen 2 avaimesta samaan aikaan.
On kokeiltu parittaa helpolla tavalla ja VCDS, mutta tuloksetta. VCDS ei tunnista avaimia kun yrittää sopeuttaa ja painelee nappeja. Kokeiltu 2:lla mukavuusboksilla ja johtosarjat on korjattu/tarkastettu sekä sulakkeet ehjät.
Kaikki toimii muuten, ei mitään ongelmaa.
Vikakoodeja antaa:
9 Faults Found:
01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387)
49-10 - No Communications - Intermittent
01334 - Door Control Module; Rear Right (J389)
49-10 - No Communications - Intermittent
01320 - Control Module for Climatronic (J255)
49-10 - No Communications - Intermittent
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
00956 - Key 2
35-10 - - - Intermittent
01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
49-10 - No Communications - Intermittent
01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387)
49-10 - No Communications - Intermittent
01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
49-10 - No Communications - Intermittent
01334 - Door Control Module; Rear Right (J389)
49-10 - No Communications - Intermittent
Alkaa olla aika kädetön olo, onko jollain vinkkiä mistä lähteä vielä vikaa etsimään?
Comment
-
Jos olis vain kuskin oven ohjainpoksilta vikakoodi niin silloin syy voisi löytyä oven johtosarjasta/liittimistä. Nyt kun antaa kaikille oville ja lisäks climalle niin yhdistävä tekijä on jokin maadoitus (mukavuuspoksin maadoitus?) tai heikko akku.
Vai toimiiko kuskinovessa sähköikkuna?
E. Johtosarjat kun kerran jo korjattu niin taitaa se toimia :)Viimeksi muokannut vV8m5; 3.9.2021, 19:19.
Comment
-
Joo tosiaan kaikki toimii niin kuin pitää, paitsi kaukolukitus.
Tänään kävin läpi vielä noita maadotuspisteitä ja johdotuksia jalkatilasta, mutta en löytänyt niistä mitään mikä voisi aiheuttaa oireita. Akku antaa kyllä hyvät jännitteet ja pitäisi olla tikissä.
Onko ideoita, mitä kokeilla? Ennen kuin pitää kääntyä ammattilaisten puoleen.
Comment
-
'01366 Opened due to Crash signal' vähän epäilyttää.
Siitä löytyy rosstechiltä seuraavanlainen maininta:
Some vehicles use a crash signal wire from the airbag module to trigger post-crash activity such as shutting down the engine, turning on the interior lights, unlocking the doors, and turning on the emergency flasher (hazard) lights.
A failed or incorrect Emergency Flasher Switch (E3) has occasionally been found to raise the crash signal on its own, triggering unexpected post-crash behavior from other modules that monitor the crash signal wire, such as the ECU or CCM/BCM. To verify, temporarily disconnect Emergency Flasher Switch (E3), clear codes and re-test for expected behavior.
Eli häröilevä hätävilkkukytkin voi aiheuttaa oireita.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01366
Comment
-
Luettiin Tatulta vikakoodit uudestaan, eikä nyt tullut mitään koodeja pihalle. Napattiin hätävilkkujen kytkin pois ja sen jälkeen tuli seuraava koodi:
Address 16: Steering wheel
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393) 49-10 - No Communications - Intermittent
Nappi takasin > vikakoodien kuittaus > ei uusiudu.
Kanava 46, Basic Settings ja channel 21 ei sano mitään avaimia näpytellessä, vaikka kokeiltiin kaksilla eri avaimilla. Nollattiin myös avaimien muistipaikat eikä ollut vaikutusta. Hieman ihmetyttää :/
Comment
-
Jaahas, näissä alkupään B7:ssa (2005.5) on ilmeisesti ollutkin ongelmia avaimen kanssa ja uudehkossa silloin aikanaan vaihdettu avaimet takuuseen.
Just posted this on AZ too: There's a TSB that covers faulty remote transmitter keys
If you're having problems with your key, you may want to visit the dealer to see if you're covered. It's TSB 57-06-11 and covers the following VIN range:
2005 8E_5A405683 to 8E_5A522888
2006 8E_6A000252 to 8E_6A002110
The affected Key Fobs have a part number of:
8E0 837 220A
or
8E0 837 220F
https://www.audizine.com/forum/showt...ill-starts-car
En kyllä nyt Googlella löytänyt tuota Techical Service Bulletin:ia. Joka tapauksessa avaimet uusimalla (kaukkarin lähetin) on saatu taas kaikki toimimaan. Mutta miksi se antaisi sitten auton oviyksiköiltä vikakoodia jos avaimen lähettimessä vikaa...?
E. Sit vielä tällaiset huomiot avaimen ja auton paritukseen:
2. If the synchronization does not help, check the battery of the remote control. The battery
voltage must be 3.0 V or above.
3. If the battery voltage is below 3.0 V, replace the battery and perform the synchronization
again.
4. Check whether there are any interfering senders nearby.
5. Check whether there are any interfering senders in the vehicle.
6. If interference was responsible for the condition, explain the technical background to the
customer.
7. If the synchronization procedure was not successful, adapt the remote control key(s) to the
Central Comfort System control module (Address Word 46) using the VAS Scan Tool.
Follow test plan J393-central control module for comfort system, adapting remote control
key via adaptation (channel 21). Sometimes following the “erase all memory positions first”
test plan produces better results.Viimeksi muokannut vV8m5; 6.9.2021, 20:05.
Comment
-
A4 B7 2007:ssä avaimet reistailee ja ihmetyttää nyt melkolailla.
Alkuperäiset avaimet kun kuolivat, niin ostin blankin avaimen. Koodaus ja se taisi toimia ongelmitta pari vuotta. Sitten tuo avain lopetti toimiminnan, eli ovet eivät enää menneet lukkoon tai auenneet kaukosäädöstä. Taas uusi blankki ja se toimi noin vuoden.
Nyt sama virsi, ettei avain toimi ja hankin kolmannen blank-avaimen. Se lopetti toiminnan yhden päivän jälkeen...
Nyt ihmetyttää, että saan kyllä pari avainta paritettua autoon, ja mittauskanavista VCDS:llä näkyy, että avaimien nappien painallukset tunnistetaan (napit 1,2 ja 3). Mistä kiikastaa, että auto ei kuitenkaan tee mitään vaikka selkeästi käskyt tulevat perille? Vai voiko avain olla osittain hajalla ja ei siksi toimi...?
VCDS:n mukaan, ovet ovat kiinni ja testitkin menivät läpi, missä testi laittaa ovet lukkoon ja auki lukosta. Eli mikrokytkimet ja johtosarjat olisivat tuon mukaan ehjiä.
Comment
Comment