hviertol on kyllä pätevästi paneutunut asiaan. Minä voisin kompata sitä, että voi olla mahdollista muuttaa avaimen sielunelämää nappeja ahkerasti painelemalla. Multa hajosi kaksi avainta ja on ollut sellaista tapaa, että painelen nappuloita. Marmoritiskillä varaosamyyjä epäili, että semmoinen toiminto on kauko-ohjaimissa, että lopettaa toimintansa jos varas yrittää löytää esim. parkkipaikalla kaukosäätimen avulla avaimiin sopivan auton? Itse ratkaisin myös avainongelman tilaamalla uutta avainta ebaysta ja koodailut vag commilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Keskuslukitusavaimen kaukosäätö ei toimi A4 B7.
Collapse
X
-
Auton toisesta avaimesta loppu patterit noin puoli vuotta sitten hommasin uuden patterin ja avain ei toimi enään ollenkaan. Kokeilin perus näppäin yhdistelmää mikä on huoltokirjassa tuloksetta. hommasin VCDS:n ja kattelin silä tänään hiukan auton tietoja ja koitin ross-tech:in sivulla olevia ohkeita tuloksetta.
http://www.ross-tech.com/vag-com/car...-matching.html
1. toimiva avain virtalukkoon ja virrat päälle
2. lukitaan ovi uudella avaimella
3. painetaan uuden avaimen avausnappia, joka määrittää mihin positioon avain koodataan
1 kerta -> 1 muistipaikka
2 kertaa -> 2 muistipaikka
jne. vilkut ainakin omassa välkähti tässä vaiheessa
4. odota 5 sekuntia ja paina avausta -> ovien pitäisi aueta
Comment
-
Voihan se piirilevy sanoneen irti?
Itse kesällä ostin uuden avaimen ja audilla koodattiin se ja vanha (uusilla pattereilla). Vanhaa ei saatu mukaan, aika kauan ne sitä yritti saada toimimaan. En nyt muista antoiko vanha ollenkaan signaalia vai mikä olikaan virheilmoitus, mitä antoi. Enivei mulle riiti, että uus avain toimii kauko-ohjauksella...
Comment
-
Niin paha kyllä sanoo. Alko kaukosäätö toimiin aina vaan lähempää ja lähempää. Vaihdoin avaimeen patterin ja sen vaihdon jälkeen avaimen kaukosäätö ei ole toiminut. Patterin vaihdon jälkeen avain ooi käyttämättä tovin kun käytössä oli toinen avain. Jostain muistan myös lukeneeni että avaimesta ei saa olla patteri irti kun 30 sekuntia muuten avaimen muisti hävää. Itellä oli kyllä useemman tunnin kun patteri oli kaupassa mallina mukana.
Comment
-
Jos muisti tyhjenee niin sehän pitäis saada paritettua autoon kuitenkin ohjekirjan ohjeilla? Mulla ainakin toinen orkkisavain oli paristo tyhjänä ainakin vuoden ja paristovaihdon jälkeen sain sen paritettua autoon. Toi vikakuvaus oli vastaava kuin mullakin eli kantama väheni ja oletin sen johtuvan loppuvasta paristosta. Ja mullahan on B6:ssa B7:n avain eli samanlainen kuin Goustilla.
Comment
-
Jos VCDS:llä poistaa vanhat vanhat avaimet ja aloittaa kaukojen parittamisen uudelleen niin tämä ei vaikuta mitenkään ajonestoon?
Ajonesto on erillisellä sirulla jota "haistellaan" jotenkin muuten?
Sitten vielä avaimista, onko osanumeorn tarkenteella mitään merkitystä jos avaimessa mainittu hz luku on sama?
Esim omassa avaimessa E-loppuinen 433Mhz ja ebayssa suurin osa Q-loppuisia 433Mhz avaimia, ulkonäöltään samoja molemmat.
Comment
-
Tietääkö joku mitä eroa loppukirjain tuo B7:n avaimeen? Tilasin 433 mhz avaimen koodilla 8E0 837 220 Q/A/R/N (kyllä, myyjä oli listannut kaikki 4 kirjainta) ja se ei toimi B6:n kanssa. Hajonnut avain oli koodilla 8E0 837 220 K ja tuollaista ei löydy ebaystä tällä hetkellä eli mitä eroa noissa on?
edit. löytyi sittenki K-loppuinen avain, huutokauppa käynnissä..Viimeksi muokannut niksu; 10.12.2012, 21:52.
Comment
-
Täälläkin on nyt molemmat avaimet pimeänä B7 A4:sta. Onkohan kukaan tietoinen että korjaako näitä joku Suomessa?
Englannin ebayssa tuli vastaan tällainen: http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-3-But...item2ec4ddc0ac
Tuntuu olevan uudet avaimet hinnoissaan vähän joka paikassa, joten pitänee varmaan kokeilla tuota ensin yhdellä avaimella ilman avainosaa tuleeko se takaisin. :)
Comment
-
Joko oopee on avaimen saanut? Mulla alkaa toinen avain olla tosi huono, välillä ottaa vaan "kosketusetäisyydeltä". Itse mietin, että jos sun avain toimii nin ei tartte tilata marmorilta satasen avainta. Halvin mitä löysin oli 50 € ( http://viewitem.eim.ebay.fi/Audi-A4-...199208779/item )
Comment
-
Täällä myös ongelmia kaukosäädön kanssa autona A4 B6 -03. Säädin toimi hyvin siihen saakka kun eräänä päivänä auton hälytin alkoi huutaa parkkipaikalla. Tässä vaiheessa ei avaimen napeista tapahtunut enää mitään. Hälytyksen sain pois avaamalla lukon avaimella ja laittamalla autoon virrat päälle.
Olen vaihtanut patterit molempiin avaimiin ja yrittänyt tehdä uudelleen ohjelmoinnin/parittamisen ohjekirjan mukaan. Näistä ei ole ollut apua ja tuo ohjekirjan ohje on tulkinnan varainen koska se menee muistaakseni näin:
- Ovet lukkoon avaimella
- Paina kaukosäätimen avauspainiketta
- Virrat päälle
- Virrat pois ja paina avaus tai lukitus painiketta.
Miten voin laittaa kohdan 2 jälkeen virrat päälle jos ovet on lukossa? :)
Comment
-
Ohjekirjassa lukee avaimella kuljettajan ovesta. Kokeilin tuota nappia myös, mutta no luck. On varmaan mennyt jokin lähetin tai sitten molemmat avaimet rikki.
Comment
-
-
Ei auttanut myöskään virrat päälle - kiinni - auki -metelmä.
Huomasin kuitenkin erikoisen jutun kun menin autolle ja painoin avaimen avaus -nappia. Keskikonsolissa oleva hätävilkkupainikkeen valo syttyy. Eli tuo avain luultavasti toimii, koska jonkinlainen signaali autolle menee, mutta ovet eivät aukea siltikään.
Comment
-
Terve,
Painisin tämän ongelman kanssa nyt pari päivää ja homma ratkesi melko helposti.
Oireet olivat seuraavat: xenonit alkoivat vilkkua viikko sitten, eilen oli ruvennut parkkipaikalla hälytin soimaan itsestään ilman syytä eikä auton avaimien kaukosäädöllä saanut hälytintä pois päältä eikä ovia auki.
Vikana oli tiensä päähän tullut auton akku, jännite näytti vain 11,9 auton ollessa sammuksissa ja käydessäkin hädin tuskin akku otti 12,9v vastaan. Onneksi lähti sentään käymään vielä.
Eikä tarvinnut tämän jälkeen edes avaimia uudelleen koodata.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jatama Näytä viestiEi toiminut tuokaan... Alkaa olla vitsit vähissä.
Tässä, kun ebay:ta selailin, niin tuli mieleen, että löytyisiköhän näitä avaimia ihan hajoittamoilta? Eikö niiden pitäisi toimia, kun vain käy marmorilla uudelleen ohjelmoimassa? Onko faktaa asiasta?
Comment
-
Nyt tarvis aika kiireistä apua. Olen tilaamassa eBaysta käytettyä avainta josta on sitten tarkoitus vaihtaa lähetin rikkimenneen tilalle.
Osaako kukaan sanoa, että onko osanumerolla kuinka tarkka merkitys? Omassani on 8E0 837 220 K ja myynnissä olisi esim. 8E0 837 220 Q ja D loppuisia.
Ajonestohan näissä B7 sarjan A4:ssa on tuossa rungossa mikä siis säilyy.
edit: ja onkohan jossain listaa missä nämä tarkat osanumerot on eroiteltuna? Tietäisi sitten varmuudella, että mistä tarjoaa. Jos en ihan pihalla ole, niin ilmeisesti 433Mhz on se maaginen luku?Viimeksi muokannut Jatama; 7.4.2014, 22:42.
Comment
-
Kaukosäädin ei toimi, kikkoja kokeiltu!
Kiitos tähänastisista kikoista, mutta en millään silti saa patterinvaihdon jälkeen avaimen kaukosäätöä toimimaan. Malli on A3 vm -02.
Käyttöohjeessa on ehkä maailman pa**in ohje:
[COLOR="Navy"]"Laitteiston synkronointi
Ellei auton lukitseminen tai avaus onnistu kauko-ohjauksen avulla, pitää laitteisto synkronoida.
Synkronointi tapahtuu automaattisesti, kun minuutin sisällä kauko-ohjaussignaalin lähettämisestä lukitus/avaus tehdään avaimella lukosta.
Tämän jälkeen laitteisto on taas toimintavalmis."[/COLOR]
Eli, mitä helskuttia tuossa pitää nyt tehdä, mitä luulette?
-mitä tarkoittaa signaalin lähetys?
-entä lukitus/avaus - tarkoittaako sitä, että nappuloiden painelun jälkeen pitää tehdä SEKÄ lukitus ETTÄ avaus lukosta? Ja pitääkö ensin avata lukitus ennenkö tätä alkaa tekemään?
Ei vaan ymmärrä, apua!!
Comment
Comment