Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenon pitkät jää päälle!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Xenon pitkät jää päälle!

    Ostin h7 xenonit kaukovaloiksi. Joutu laittaa johtosarjan myös koska ei ilmeisesti jännite riittänyt kunnolla sytyttämään polttimoita. Nyt on kumminkin tällainen ongelma. Pitkät jää päälle. Eli auton käydessä jos väläytät pitkiä ne jää päälle, jos laitat pitkät normaalisti päälle ja sammutat ne jää silti päälle. Ei väliä valokytkimen asennolla, jos auto käy niin pitkät jää aina päälle. Jos auto ei käy, kytkimen ollessa 0 asennossa pitkiä väläyttäessä ne ei jää päälle mutta jos kytkin parkeilla tai ajovaloilla niin pitkät jää päälle. Kuulin jotain huhua että tarttis jonkun vastuksen koska ajotietokone haistelee onko polttimot palaneet ja se aiheuttaa valojen päälle jäämisen. Mitään herjoja ei ajotietokone näytä. Osaisko joku viisaampi auttaa?

    #2
    Ehkä herätevirta tulee vikapaikasta. Ainakin A6:ssa se pitää ottaa "kauhan" johdosta, jossa on jännite vain silloin kun kauha on nostettu polttimon edestä pois.

    Comment


    • #3
      Mikähän toi "kauha" on? Heräte otettu nyt niistä johdoista mitkä alkuperäisille polttimoille tulivat, kaksi ruskeaa ja yksi punavalkoinen.

      Comment


      • #4
        Oiskohan lamppujen rele vääränlainen?

        "kauhalla" tarkoitetaan luultavasti sitä jos autossa on ns. bixenon lamput joissa läppä siirtyy lyhkästen valojen edestä syrjään kun kaukovalot sytytetään. Siinä tapauksessa heräte otetaan johdosta joka ohjaa tuota läppää.

        Comment


        • #5
          tarkoitatko alkuperäis valojen relettä vai johtosarjan mukana tullutta relettä. Millainen sen pitäisi sitten olla. Jostain syystähän se jää nyt vetämään vaikka virta tulee samoilta johdoilta mitkä halogeenillekin tuli. Ei oo hirveesti muita mahdollisuuksia. Kiva olis saada toimimaan kun alkaa aika pimeetä olee. Autossa ei siis ole bi xenon vaan eri polttimot kauko ja lähi valoille.
          Viimeksi muokannut Wolwerine; 16.9.2008, 09:01.

          Comment


            #6
            Onhan nyt varmasti kytketty kunnioittaen tehtaan johtovärejä? Eli ruskeat ovat maajohdot.

            Jos ei muuten tokene, niin kytke releiden ohjaus niin, että toinen ohjausjalka suoraan maihin (kyllä niitä maapisteitä konehuoneesta löytyy) ja toiseen sitten alkuperäishalogenin ei ruskea karva. Jos vielä tuon jälkeen kanittaa, niin vaihda releet.

            Comment


            • #7
              samanlaisia releitä kokeiltu eli rele on kunnossa tai pitäiskö se olla jotenkin erilainen. Voin kokeilla tota maa juttua mutta kun valot kumminkin syttyvät ja rele kytkeytyy päälle niin luulis ettei maadoituksessa olis. Vai?

              Comment


              • #8
                Ei sulla olis kuvaa johtosarjan releestä? Siitä kytkentä kaaviosta siinä releen kyljessä?

                Comment


                • #9
                  joo, voin laittaa kun pääsen himaan. Kännykkällä vähän hankalaa.

                  Comment


                  • #10
                    No niin, lisää ongelmia tullut. Teen on topicin tälle jos ei täällä ei tiedetä mistä vois johtua. Eli kun ostin xenonit niin sain kaupan päälle kaikennäköisiä ledejä. Asentelin niitä sitten katto valoihin ja sain aikaan vissin jonkinnäköisen oikarin. Nyt ei toimi kattovalot eikä lasinnostimet ja ovissä olevat hälyyttimen valot vilkkuvat todella himmeästi. Luulin ensin etteivät nekään toimi mutta tarkkaan kun katsoo niin näkyy että vilkkuu. Sulakkeita ei pitäis olla menny. Manuskassa lukee että lasit jonku automaattisulakkeen alla. Kattovaloille ei löytyny sulaketta?? Kokeilin vielä ottaa akun irti noin 20 min, mutta ei tuntunu auttavan. Nyt alkaa jo epätoivo iskemään. Kuva siitä releen kytkentäkaaviosta on mun profiilin kuvana, en keksiny muutakaan tähän nopeesti. Pikku luvut mitä ei näy on yl. vas 85, al vas 86 yl oik 87 al oik 30, mutta tän varmaan tietää jos tajuu sähköstä jotain.

                    Comment


                      #11
                      Vai että oikosulku ledeistä. Olet varmaan käynyt kaikki vaihtamasi lamput läpi, ja kokeillut korjaantuuko tilanne alkuperäisellä hehkupolttimolla? Jos ongelma ei poistu alkuperäisasennukseen palaamalla, on tietyisti mahdollista että olet onnistunut sörkkimään jonnekin pienehkön oikosulun.

                      Oletan että tiedät että ledit ovat diodeja, eli virta kulkee kovin huonosti ns. väärään suuntaan. Napaisuuden huomiotta jättäminen voisi tuoda juuri kuvaamanlaisesi ongelman.

                      Comment


                      • #12
                        alkuperäiset polttimot ovat tällä hetkellä paikallaan. Joo tiesin että noi ledit ei toimi kuin oikeinpäin. Täytyy tunnustaa että oikosulun saattoi aiheuttaa ruuvimeisseli eikä itse ledit.

                        Comment


                        • #13
                          niin siis halogenit paikallaan mutta ei siis edelleenkään toimi. Täytyykö tää nyt viedä audille. Ei nyt millään haluis tulla ryöstetyksi. Kaikki ideat otetaan vastaan.

                          Comment


                            #14
                            Eihän vaan valoviiksi ole vikaantunut?

                            Comment


                            • #15
                              toimii ilman xenoneita ihan normaalisti joten kunnossa on.

                              Comment


                              • #16
                                ei kellään olis hajua miten toi kattovalo systeemi lähtee irti. Mitään ruuveja ei näy ainakaan. Ei viittis rikkoo enempää.

                                Comment


                                • #17
                                  Osaisko joku neuvoo mistä löytyis noi sähköikkunoiden automaattisulakkeet tai mitkä ne nyt on. Jos ne vaikka pitäis kuittaa tai jotain.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No niin, kaikki toimii. Xenonit vaati vastuksen, että se rele toimisi oikein. Polttimoiden "haistelu" virta aiheutti että rele jäi vetämään. Sisävalot ja sähköikkunat eivät toimineet koska keskuslukituksen polttimo oli palanut, eli ei voi täysin luottaa tohon manuaaliin. Keskuslukitushan toimi täysin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jatketaas vähän aiheeseen liittyen. Eli mistä saa helpoiten releelle ohjauksen, tuosta bi-xenonien läpän johdosta joo, mutta missä se sijaitsee ja mistä helpoiten saa riistettyä virran siitä? Kuva helpottais kovasti :)

                                      Auto on siis -09 A3.

                                      Comment


                                        #20
                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...A+her%C3%A4%2A

                                        Comment


                                          #21
                                          Ja tuolla taitaa olla jotain vanhoja kuviakin:

                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...s%C3%A4valo%2A

                                          Nämä on ainakin toimineet hyvin. Rele on releboksin sisällä ja piuhat kunnolliset.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X