Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ratin vaihto A4 B6:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ratin vaihto A4 B6:een

    Heheh tulipahan tuo audi sitten viimeinkin ostettua!!

    Mutta nyt Itse asiaan!

    ELi EN voi sietää tuota nelipuolasta pappa rattia!! oliskos siihen mahdoton savotta vaihtaa joku vähän sporttisempi ratti? kattelin tuolta ebaystä uusia ruoreja, sieltä löytyikin erittäin mukavan näköinen ratti http://tinyurl.com/58u4oq. MUtta onko ihan mahdoton tehtävä pistää tuollainen uuden mallin ratti tohon b6:seen?

  • #2
    On sellainen ainakin b5/S4 saatu laitettua.

    Comment


    • #3
      On näköjään laitettu B6:een

      Comment


      • #4
        Googlella löytyy kun etsii "multimedia steering wheel retrofit", on ne noita laitelleet. Esim jossain naviforumissa väsäilivät. (navplus.us?)

        Comment


        • #5
          Mahtaaks tollasta rattia saada mistään ilman noita nappuloita ja läpsyjä?

          Comment


          • #6
            Ainakin ilman nappeja saa, ja ne läpät on hyvin huomaamattomat. Nekin voi katkaista ja hioa sileäksi jos haluaa.

            Comment


            • #7
              hsm

              vink vink...MIstäs kyseisiä ruoreja saapi? ebayllä on vaan tarjolla noita miljoonalla napilla varustettuja ?

              Comment


              • #8
                Noissa vaan taitaa olla se ongelma, että B6:ssa on yksivaiheinen turvatyyny ja B7:ssä kaksivaiheinen. Onko takeita siitä, että kaksivaiheinen tyyny laukeaa jos se kytketään yksivaiheisen tilalle?

                Comment


                  #9
                  2-vaihejärjestelmässä( Ford ) kuskin istuimen kiskossa on muistakseni hall-anturi, joka haistelee istuimen etäisyyden perusteella täyttymisvaiheiden ohjauksen.Muistaakseni menee noin..

                  Se miten 2-vaiheinen tyyny toimii 1-vaihejärjestelmässä, en tiedä miten paukku toteutuu loppujen lopuksi?

                  Vectra B:ssä tyyny lähtee n.3 voltilla. Älä kokeile kotona..

                  Comment


                    #10
                    Ilman nappeja ja läpysköjä alaosastaan tasaisen ratin osanumero taitaa olla 8J0419091 1KT. Siihen sopinee airbag 8J0880201H 6PS. Itsekin tuollaisen haluaisin A3:eeni koska ostin jonkun muun valmiiksi speksaaman auton enkä tehdastilaukseen päässyt vaikuttamaan...

                    Comment


                    • #11
                      ebaysta löytyy "sileitäkin" ratteja kunhan aikansa etsii.

                      Comment


                      • #12
                        Mahtaako B6 nelipuolasen ratin airbagi istua B6 kolmipuolasen sporttiratin sisään semmoisenaan? Vai onko se ratin keskimuovi istutettu kiinni siihen bagiin? Noita kolmipuolaisia B6 ratteja ei ilmeisesti ole saatavilla samanlaisten nappien kera? Eli voisi ratista radion kanavia ja volumea säädellä?
                        Viimeksi muokannut protoni; 7.7.2010, 08:53.

                        Comment


                        • #13
                          Ei sovi millään bagit keskenään ja monitoimirattia on B6:een tosiaan vain nelipuolaisena.

                          Comment


                          • #14
                            Nostetaampas hiukan vanhaa aihetta.
                            Meneekö 3-puolainen(vanhanmallinen) tuommoisen monitoimiratin paikalle heittämällä?
                            Kiitos

                            Comment


                            • #15
                              Ei ole tullut edelliselle näköjään vastausta joten yritän myös. Nykyinen ratti on nelipuolainen, napeilla varustettuna. Sopiiko samanikäisen sporttiratti tuohon tilalle?

                              Comment


                              • #16
                                Sopii.

                                Comment


                                • #17
                                  Tulipahan nyt hommattua tuo sporttiratti tuon napeilla varustetun tilalle. Ongelma on vaan liittimet. Ratin liitin ei sovi auton liittimeen, varmaankin noiden nappien vuoksi. Mitä asialle tehtävissä? Miten onnistuisi tuon auton pään liittimen vaihto? Ohessa kuvat liittimistä.
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Buuhiz-; 26.3.2015, 16:28.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos siis vaihdoit monitoimiratin tilalle perusratin, pitää myös slipring vaihtaa sellaiseen jossa ei ole nappi toimintoja. Ja päinvastoin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Näin vähän ajattelin siinä käyvän. onkos noissa jotain eroja nelipuolaisen ja kolmipuolaisen välillä?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Enpä usko että on. Ainakaan B7:ssa ei ole.
                                        Juuri tse vaihdoin nelipuolaisen monitoimiratin tilalle kolmipuolaisen monitoimin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eikös noissa bageissa ole kaikissa itsessäänkin liitin? Tuossa sporttiratissa ainakin on ja kuvien mukaan myös noissa normirateissa? Käykö niin, että käytän vanhasta ratista johtosarjan ja tökkään sen liittimen tuohon uuden airbagin liittimeen, muut johtimet toki turhia silloin vanhassa johtosarjassa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Bageissa on kaikissa liitin, mutta niitäkin on erilaisia. Tosin, tietääkseni jos uusikin ratti on samasta korimallista, on bagin liitin silloin samanlainen. Marmorilta saa tilattua uuden sopivan johtosarjan, jolloin ei tarvitse vanhaa leikellä. Oma johtosarja maksoi muistaakseni 10-20e eli ihan hirveä investointi se ei ole marmoriltakaan ostettuna.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Pitää huomenna aukaista uudestaan ja katsoa minkälainen liitin sieltä bagistä löytyy.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuuri kävi, bagien liittimet samanlaiset. Uskallanko siis laittaa vaan tuon vanhan bagin liittimen uuteen, kun näyttäisi olevan "napaisuus" sama? Siis tuo pinni nro. 1 ja 2.

                                                E: näköjään uskalsin, ei se ainakaan vielä räjähtänyt :D swappi siis onnistunut, töötti jäi toistaiseksi vielä pois, sitä selvitellään toisella kertaa.
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut Buuhiz-; 28.3.2015, 09:59.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Töötti ei liity tuohon bägin liittimeen lainkaan, vaan se on ihan yksinkertainen painonappi, joka on osa bägin "jousitusta". Ei vaadi muistaakseni kuin 2 abiko-liittimellä olevaa johtoa, jotka menee siihen isoon keltaiseen liittimeen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joo, näinhän se on. Vanhassa ratissa on piirilevy sisällä ja uudessa tuo jousituskäyttöinen joten pitää selvitellä liittimestä johdot, jotka kuuluvat töötille. Uudessa ratissa tuli ne töötin johdot mukana joten homma on johtojen selvityksen jälkeen kytkemistä vaille valmis. Ei viitsinyt katoksessa ruveta näin kylmällä, eikä kyllä yhtään abikoakaan äkkiä mistään olisi löytynyt :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mikä on b6:n rattiakselin halkaisija?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tarviiko tuohon nyt joku johtosarja hankkia, kun vaihtaa 4 puolaisen monitoimiratin tohon 3 puolaiseen sportti rattiin? Ja miten se töötin kytkeminen onnistui?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                                                          Mikä on b6:n rattiakselin halkaisija?
                                                          Rattiakselin halkaisija 25mm.
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja porgge
                                                          Tarviiko tuohon nyt joku johtosarja hankkia, kun vaihtaa 4 puolaisen monitoimiratin tohon 3 puolaiseen sportti rattiin? Ja miten se töötin kytkeminen onnistui?
                                                          airbagin liittimet itsellä ainakin olivat samanlaiset. Töötin kytkentään en ole vielä ehtinyt perehtyä.
                                                          Viimeksi muokannut Buuhiz-; 10.9.2015, 14:14.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itsellä oli ratissa sellainen violetti se airbagin liitin. Sportti ratin bagin naarasliitin on taas sinistä mallia. Jostakin täytyis hankkia johtosarja tuohon. Ei kellään olis tiedossa osanumeroa moiseen, löytänyt tähän mennessä vaan noita joissa violetti liitin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X