Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Akku tyhjenee.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt tarvitsisi kipeästi tietäjiä. Talvi tuli ja auto aloittanut taas vuosittaisen akun purkamisen. Autoa käytetty merkkihuollossa tutkittavana ja sieltä ei juurisyytä ole saatu selvitettyä. Totesivat pitkän selvittelyn jälkeen viime keväänä, että radiolaite purkaa akkua, jonka perusteella vaihdettiin tuo takakontin radiomoduuli 4F0 035 541 E uuteen. Tuo ei korjannut ongelmaa. Kesällä ongelmia ei esiinny ollenkaan mutta esim. tänä vuonna ongelmat alkoi heti lokakuun tienoilla ekoina merkkeinä, että akun varaus oli satunnaisesti niin alhaalla että auto jätti sytyttämättä homecoming-valot kun lukot avaa ja MMI:n battery level näyttää yhtä tolppaa. Talven edetessä nuo kerrat on lisääntyneet ja nyt jättänyt muutaman kerran pihaan kun virtaa ei ole riittänyt edes käynnistykseen. Tämä saattaa tapahtua pahimmillaan alle 12 tunnin aikana täydestä akusta tyhjään. Uuden akun hommaaminen koodauksineen on myös kokeiltu tässä välissä, mutta ei muuttanut tilannetta.

    Omia havaintoja viasta tehnyt sen verran, että talvisin takalasin jäätyessä ilmestyy kuskinpuolen yläkulmaan sula kohta kun ongelma ilmenee. Tämän sulan kohdan alta näyttää löytyvän tuo auton radion antennivahvistin, eli jokusen verran täytyy virtaa kulkea koska tuon verran lämpöä muodostaa. Tämän vahvistimen irrottaminen ei näyttänyt tuovan asiaan mitään muutosta. Ainoastaan tuon MMI:n sulakkeen irrottaminen apukuskin puoleisesta taulusta tuntuu lopettavan tuon akun purkamisen, mutta tätä olen seuraillut vasta hetken. Tarkistelin vielä, että MMI:ssä näyttäisi olevan uusin ohjelmistoversio 5570 ja mallia 2G high navilla.

    Omat keinot alkaa loppumaan kyllä kesken tämän ratkomiseen. Löytyisikö ideoita miten edetä?



    ​​
    Viimeksi muokannut Killeri; 5.2.2021, 14:33.

    Comment


    • Nyt tarvitsisi kipeästi tietäjiä. Talvi tuli ja auto aloittanut taas vuosittaisen akun purkamisen. Autoa käytetty merkkihuollossa tutkittavana ja sieltä ei juurisyytä ole saatu selvitettyä. Totesivat pitkän selvittelyn jälkeen viime keväänä, että radiolaite purkaa akkua, jonka perusteella vaihdettiin tuo takakontin radiomoduuli 4F0 035 541 E uuteen. Tuo ei korjannut ongelmaa. Kesällä ongelmia ei esiinny ollenkaan mutta esim. tänä vuonna ongelmat alkoi heti lokakuun tienoilla ekoina merkkeinä, että akun varaus oli satunnaisesti niin alhaalla että auto jätti sytyttämättä homecoming-valot kun lukot avaa ja MMI:n battery level näyttää yhtä tolppaa. Talven edetessä nuo kerrat on lisääntyneet ja nyt jättänyt muutaman kerran pihaan kun virtaa ei ole riittänyt edes käynnistykseen. Tämä saattaa tapahtua pahimmillaan alle 12 tunnin aikana täydestä akusta tyhjään. Uuden akun hommaaminen koodauksineen on myös kokeiltu tässä välissä, mutta ei muuttanut tilannetta.

      Omia havaintoja viasta tehnyt sen verran, että talvisin takalasin jäätyessä ilmestyy kuskinpuolen yläkulmaan sula kohta kun ongelma ilmenee. Tämän sulan kohdan alta näyttää löytyvän tuo auton radion antennivahvistin, eli jokusen verran täytyy virtaa kulkea koska tuon verran lämpöä muodostaa. Tämän vahvistimen irrottaminen ei näyttänyt tuovan asiaan mitään muutosta. Ainoastaan tuon MMI:n sulakkeen irrottaminen apukuskin puoleisesta taulusta tuntuu lopettavan tuon akun purkamisen, mutta tätä olen seuraillut vasta hetken. Tarkistelin vielä, että MMI:ssä näyttäisi olevan uusin ohjelmistoversio 5570 ja mallia 2G high navilla.

      Omat keinot alkaa loppumaan kyllä kesken tämän ratkomiseen. Löytyisikö ideoita miten edetä?



      ​​
      Attached Files

      Comment


      • Mittari käteen ja etsimään virran syöjää.

        Comment


          Onkohan tuossakin navissa liikennetiedotteiden tallennusominaisuus. Jos se on päällä, niin radio kuluttaa virtaa. Ei toki yhdessä yössä pitäisi tyhjentyä.

          Comment


          • Pientä päivitystä. Tuon MMI:n sulakkeen irroitus ei lopettanut tuota purkamista kokonaan mutta vähenti huomattavasti kertoja jolloin tuo tapahtuu. Ainoastaan tuon MMI:n sekä takakontissa olevan sulakeboksin "Communication, Antenna amplifier" sulakkeen irroittamalla tuntuu nyt akku pysyvän ok pitemmänkin aikaa seisoneena. Huomioitavaa tässä siis se, että ei riitä että jomman kumman noista irroittaa, vaan molemmat pitää olla irti. Seurantaa toki hankaloittaa se, että ongelma saattaa välillä kadota joksikin aikaa.

            Tuosta liikennetiedotteiden tallennusominaisuudesta en osaa sanoa muutakuin sen, että välillä auto ottaa noita lähetyksiä vastaan mutta tallennuksesta en tiedä mitään. Kävi tuossa mielessä että voisiko tuo aiheuttaa sen, että nuo lähetykset herättävät soittimen ja tuo akunvalvontajärjestelmä ei osaa sitä oikein sammuttaa tai jotain vastaavaa?

            Comment


            • Itselläkin tehnyt nyt samaa. A6 1999. 85Ah Tranen akku 12/2017 laitettu. Pari vk sitten -13 pakkasella 20min webastoa eikä lähtenyt päälle. Eilen kävin töissä autolla 2x100km ja toiseen suuntaan etukäteen 30min lämmitin autoa weballa, homma ok.

              Tänään illalla jännite 12.1V eikä lähde käyntiin. Valot kyllä pois ja ovet lukossa, ilmeisesti sitten taktiikkana mitata virtamittarilla kuluuko akusta virtaa kun kaikki on off, ja jos kulutusta on niin sulake kerrallaan ottaa irti ja katsoo koska menee nolliin? Laturi ainakin mittariston viisarin mukaan pelaa ihan hyvin, yli 14V lataa ajossa.

              Ei kai akku nyt voi noin huonoksi mennä kolmessa vuodessa. Näillä pakkasilla kyllä voi olla paras taktiikka ajaa auto pajalle ihmeteltäväksi, ärsyttää sen verran tehdä mitään tuolla ulkona sormet kohmeessa.

              Comment


              • Ainakin kerran talvessa kannattaa akku ladata vaikka irrallaan sisälle tuotuna erillisellä laturilla. Ei se akku kylmänä ota sitä virtaa niin hyvin vastaan, että se jokaisella ajokerralla latautuisi kunnolla. Ja jos ehtii pitää akkua irti autosta niin mittaa lepojännitteen päivän-parin kuluttua latauksesta.

                Comment


                • Vähemmän hauskaa asiasta tekee sen, että kuskin oven lukkopesä on "jähmeä" näillä keleillä. Kyllä se kesällä pelaa, mutta talvisin ollaan keskuslukon varassa. Sillekään ei ole jaksanut tehdä mitään. Ehkä pitäis asennuttaa ylläpitolaturi autoon, defan pistoke löytyy kyllä valmiiksi.

                  Antaa nyt auton olla tuossa pihalla ja katsoo viikonloppuna asiaa, voihan sitä lukkopesää vaikka vähän kuumailmapuhaltimella varovasti lämmitellä sitten kun akku on ladattu. Auto olisi pitänyt siirtää huomiseksi pois pihan aurausta varten, mutta nyt se on siinä sitten tukkeena. Täytyy ilmoittaa ja pahoitella huoltoyhtiön suuntaan asiaa. Onneksi se kohta aurattiin eilen, eli ei siinä nyt mitään lumikatastrofia sen kohdalla ole.

                  Täytyy perjantaina ladata akku, ja vaikka sunnuntaina katsoa onko lepojännite 12.8V vai mitä lämpimässä sisällä.

                  Comment


                  • Kunhan ei alle 12.4v mene niin pitäis olla ok.
                    Jos se auto sattuisi virtaa syömään niin se kuskin ovilukko voi olla syypää, jää radiot ym vehkeet virralliseksi pitemmäksi aikaa jos jähmeä lukkolaite ei osaa sanoa olevansa auki/kiinni tai sekoilee muuten vaan.

                    Comment


                    • Taas ollaan hieman lähtöruudussa. Auto kävi pajalla kuukausi sitten pari tuntia ja totesivat, että vika on jälleen tuossa samassa radiolaitteessa, joka jo viime maaliskuussa vaihdettiin. Kytkivät MOST-loopin säilyttävän kaapelin tuon radiolaitteen tilalle ja ongelmat katosivat kuin seinään. Voiko nyt olla niin huono tuuri vaan että tuo viime vuonna vaihdettu radiolaite on myös viallinen vai hajottaako joku nyt näitä.

                      Comment


                        Taistelin itse reilu vuosi sitten erittäin mystisen akun tyhjenemis ongelman kanssa. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...51#post1867751. Tarina ja ratkaisu viestien 133 ja 140 välissä.

                        Tarinan opetus on, että näiden sähkövikojen kanssa voi juurisyy olla jossakin ihan muualla kuin miltä näyttää. Ja olla vieläpä muutoinkin täysin käsittämätön. Kannattaa siis muistella, mitä on tapahtunut ennenkuin vika ensimmäisen kerran ilmeni.

                        Jonkin verran keskimääräistä enemmän periksiantamattomuutta (=umpiluupäisyyttä) näissä joskus tarvitaan.

                        Comment


                        • Noh akku ladattiin ja 24h säilytyksen jälkeen oli 12.7V

                          Akku autoon kiinni. Tuli mieleen vielä mitata mahd virrankulutus, joten otin -kaapelin irti ja tökkäsin yleismittarin 10A kohtaan. Piuhat akun -navan ja -kaapelin väliin, tulos: 0.

                          Eli ei se ainakaan merkittävästi akkua pura. Todennäköisemmin kaikki pelaa, ja akku oli vaan tyhjentynyt weban käytöstä, vähäisestä ajosta ja kovista pakkasista. Jos ongelmat jatkuu, tutkitaan sitten lisää.

                          Comment


                            Minä taistelin A8:n akun kanssa tässä pakkasilla. Nämä lähtee huonollakin akulla käyntiin, mutta nyt ei ottanut virtaa yhtään latauksessa. Uusi akku ja pyörittää startatessa paremmin kun vanhalla kesällä. Viikko pari sitten otti vanha akku hyvin virtaa, kun sisätilan lämppärillä peräluukkua lämmitti. Silti taisi vanhassa olla vikaa.
                            Latausjännitehän näissä on vakiona turhan matala. Diodikikalla sitä sais nostettua, mutta pitäs ottaa laturi irti.

                            Niin siis autolla ajettu ja käytetty pitkiä toveja tässä viikon sisällä mutta ei auttanut. Joku sitä joko purkasi tai se vaan petti.
                            Kokeilin laittaa nyt pikkusen eristystä akkukotelon pohjalle, kun jotkut väitti että vois hitusen auttaa, kun akku ei suoraan saa kylmää pohjan kautta.
                            Viimeksi muokannut Puuhapete; 8.2.2021, 09:51.

                            Comment


                            • Mistähän mahtaa johtua, kun sähköä kuluu koko ajan 2 ampeeria, vaikkei mitään laitetta ole päällä ja avain on pois virtalukosta. Auto Audi A6 4 F.

                              Comment


                                Kannattaa ottaa seuraavaksi sulakerasia auki ja mittailla minkä sulakkeen irrottamalla lakkaa. Sitten kun on saanut vähän rajattua niin paljon helpompi lähteä arvailemaan.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja 1273 Näytä viesti
                                  Mistähän mahtaa johtua, kun sähköä kuluu koko ajan 2 ampeeria, vaikkei mitään laitetta ole päällä ja avain on pois virtalukosta. Auto Audi A6 4 F.
                                  4F kuluttaa virtaa hetken aikaa ennenkuin menee nukkumaan, eli ovet pitää laittaa lukkoon ja odottaa useampi minuutti ennenkuin voi tehdä luotettavia mittauksia.

                                  Oven lukkoja voi huijata laittamalla lukon hakasen kiinni sormella silloin kun ovi on auki, niin pääsee käsiksi sulakerasioihin silloin kun auto kuvittelee olevansa lukossa.

                                  Comment


                                  • Onko kokemuksia vastaavasta.. Vm 2015 Audi a3,viikko sitten ostettu liikkeestä ja tänä aamuna hyytyi akku,mitään muuta siihen viittaavaa ei ollut,kuin start/stop ei toiminut.. Ei merkkiäkään vikavaloista. Aamulla ei ees startannut.. Liike maksoi puolet akusta+työ. Viisaammat sanoo ett koko lysti liikkeen piikkiin (vaikka kuluva osa onkin)

                                    Comment


                                      Ihme kun suostuivat maksamaan.Ole vaan tyytyväinen.

                                      Comment


                                      • VCDS akku historia tiedoston analysi

                                        Terve.
                                        Olisiko tällä osaaja joka voi akun historia tiedostosta kertoa mikä olisi akun tyhjenemisen syy. Tai vaikka oliko se joku kova hetkisen katko vai pitkäkestoinen prosessi.
                                        Audi A6C6 2005 2.0 TFSI ei startannut vain aamulla ja akussa oli vain 4 volttia... akku on 6 kk vanha..... latasin sen ja toimi nyt taas mutta kuinka pitkään... tutkittu virran syömistä- 50 mA, sitten plussa johto oli korjattu, joka lähtee mootori osaltolta taakse.
                                        Viimeksi muokannut vesku86; 5.4.2023, 09:12.

                                        Comment


                                          Vaimon auto ei kerro meille yhtikäs mitään, oletan että on VAG-korsernin auto kun VCDS käytössä.

                                          https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...579#post230579

                                          Comment


                                          • Audi A6C6 2005 2.0 TFSI tutkittu virran syömistä- 50 mA, sitten plussa johto oli korjattu, joka lähtee mootori osaltolta taakse.
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 5.4.2023, 11:13. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                            Comment


                                              Onko akku koodattu oikein vaihdon jälkeen? Onko akku ladattu suoraan BEMin ohi vai konehuoneesta?.

                                              https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...4g-akun-vaihto

                                              Comment


                                              • Akku oli koodattu myyjän mukaan ja itsekin olin koodannut uudelleen. Sitten MMI 2G oli päivitetty myös. Akku oli poistettu autosta ja ladattu sisätiloissa, koska oli niin tyhjä että oman laturit ilmoittivat virheen ja piti viedä kaverille ja isolla 40A laturilla ensin ladata .
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 5.4.2023, 15:18. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja Andermatt Näytä viesti
                                                  Syy akun tyhjenemisen löytyi. Radio/navi, eli Navigation Plus laite kulutti jostain syystä virtaa koko ajan. Laite itsessään toimi moitteettomasti ja sen takia jäi epäiltyjen listalta. No, nyt se syyllinen on löytynyt ja laite vaihdettu.
                                                  Miten selvitit, että juuri se laite on viallinen?


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Sepppo Näytä viesti
                                                  Nyt tarvitsisi kipeästi tietäjiä. Talvi tuli ja auto aloittanut taas vuosittaisen akun purkamisen. Autoa käytetty merkkihuollossa tutkittavana ja sieltä ei juurisyytä ole saatu selvitettyä. Totesivat pitkän selvittelyn jälkeen viime keväänä, että radiolaite purkaa akkua, jonka perusteella vaihdettiin tuo takakontin radiomoduuli 4F0 035 541 E uuteen. Tuo ei korjannut ongelmaa. Kesällä ongelmia ei esiinny ollenkaan mutta esim. tänä vuonna ongelmat alkoi heti lokakuun tienoilla ekoina merkkeinä, että akun varaus oli satunnaisesti niin alhaalla että auto jätti sytyttämättä homecoming-valot kun lukot avaa ja MMI:n battery level näyttää yhtä tolppaa. Talven edetessä nuo kerrat on lisääntyneet ja nyt jättänyt muutaman kerran pihaan kun virtaa ei ole riittänyt edes käynnistykseen. Tämä saattaa tapahtua pahimmillaan alle 12 tunnin aikana täydestä akusta tyhjään. Uuden akun hommaaminen koodauksineen on myös kokeiltu tässä välissä, mutta ei muuttanut tilannetta.

                                                  Omia havaintoja viasta tehnyt sen verran, että talvisin takalasin jäätyessä ilmestyy kuskinpuolen yläkulmaan sula kohta kun ongelma ilmenee. Tämän sulan kohdan alta näyttää löytyvän tuo auton radion antennivahvistin, eli jokusen verran täytyy virtaa kulkea koska tuon verran lämpöä muodostaa. Tämän vahvistimen irrottaminen ei näyttänyt tuovan asiaan mitään muutosta. Ainoastaan tuon MMI:n sulakkeen irrottaminen apukuskin puoleisesta taulusta tuntuu lopettavan tuon akun purkamisen, mutta tätä olen seuraillut vasta hetken. Tarkistelin vielä, että MMI:ssä näyttäisi olevan uusin ohjelmistoversio 5570 ja mallia 2G high navilla.

                                                  Omat keinot alkaa loppumaan kyllä kesken tämän ratkomiseen. Löytyisikö ideoita miten edetä?



                                                  ​​
                                                  Onko asia selvitetty? Itsellä on MMI 2g navi ja myyjä oli huollossa käynyt ja sanoivat että toi amplifier boxi on viallinen. Itse tutkin ja kaikki menee nukkumaan ja virran kuulutus jäi vain 50mA. Silti akku tyhjenee
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 5.4.2023, 16:34. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja vesku86 Näytä viesti
                                                    Olisiko tällä osaaja joka voi akun historia tiedostosta kertoa mikä olisi akun tyhjenemisen syy. Tai vaikka oliko se joku kova hetkisen katko vai pitkäkestoinen prosessi.
                                                    Mielenkiinnosta, laitappa se tiedosto näkyviin niin ihmetellään.

                                                    Comment




                                                    • Tässä se on teksi formaatissa. En löyttänyt miten tiedosto saa lisättyä tänne.

                                                      ;Tuesday,04,April,2023,19:14:38:00009
                                                      ; Address 61: Battery Regul.
                                                      ;Control Module Part Number: 4F0 910 181 E
                                                      ; Component and/or Version: J0644 BEM H12 0590
                                                      ; Software Coding:
                                                      ; Work Shop Code: WSC 02445
                                                      ; VCID: 23455A8BE2D5F1957E-FFFE
                                                      ; Additional Info: 4F0915105C von VA0 16070441MD
                                                      ; Additional Info: Geraet 62659
                                                      ;
                                                      ;History Data

                                                      Record 1/18: No-load voltage underranging
                                                      2023-03-26,03:00:00*0007*006**
                                                      2023-03-25,18:00:00*0007*006**
                                                      2023-03-25,04:00:00*0010*006**
                                                      2023-03-24,19:00:00*0008*006*00518***
                                                      2000-01-01,00:00:00*0000*000**
                                                      2000-01-01,00:00:00*0000*000**
                                                      2000-01-01,00:00:00*0000*000**
                                                      2000-01-01,00:00:00*0000*000*00000***
                                                      2000-01-01,00:00:00*0000*000**
                                                      2000-01-01,00:00:00*0000*000**
                                                      2000-01-01,00:00:00*0000*000**
                                                      2000-01-01,00:00:00*0000*000*00000***

                                                      Record 2/18: No-load current overranging
                                                      2005-02-05,10:22:20*0001*00.54*006**
                                                      2005-02-05,02:30:37*0006*00.52*006**
                                                      2005-02-04,14:08:54*0010*00.51*006**
                                                      2005-02-04,02:28:52*0005*00.51*006**
                                                      2005-02-03,13:57:54*0010*00.51*006**
                                                      2005-02-03,07:02:13*0001*00.54*006**
                                                      2005-02-03,03:23:57*0001*00.51*006**
                                                      2005-02-02,13:30:44*0012*00.50*006**
                                                      2005-02-02,05:37:34*0005*00.52*006**
                                                      2005-02-01,14:28:16*0012*00.50*006*00110***

                                                      Record 3/18: Energy-critical vehicle states
                                                      00.65*00.69*-00.85*00*99*+0155*-00035*173090*2023-03-29,04:55:24*0-0-0-0-0-0*00.0*00.1*016.5*07*02*06*006**

                                                      Record 4/18: Shut-off stage history
                                                      1*2*-05.13*44*2005-02-05,11:49:52*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      6*7*-00.72*00*2023-03-29,04:54:48*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      3*7*-05.36*00*2023-03-29,04:54:38*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      5*7*-05.54*00*2023-03-29,04:54:28*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      2*7*-04.41*00*2023-03-29,04:54:18*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      1*7*-03.85*00*2023-03-29,04:51:08*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      6*2*-00.67*25*2023-03-28,12:58:51*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      3*2*-04.72*25*2023-03-28,12:58:41*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      5*2*-04.72*25*2023-03-28,12:58:31*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      2*2*-03.93*25*2023-03-28,12:58:20*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      1*2*-03.93*26*2023-03-28,12:55:10*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      6*2*-00.65*34*2023-03-28,06:25:29*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      3*2*-04.73*34*2023-03-28,06:25:19*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      5*2*-04.73*34*2023-03-28,06:25:09*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                      2*2*-03.92*34*2023-03-28,06:24:59*0-0-0-0-0-0*00.0**

                                                      Record 5/18: Battery change history
                                                      005*16070442MD*2005-02-01,00:00:00*+00001*-0006**
                                                      004*16070441MD*2005-02-01,00:00:00*-00104*-2722**
                                                      003*CD0114E0KT*2017-03-13,00:00:00*+00008*-1838**

                                                      Record 6/18: Energy balances (last 5 trips)
                                                      +000.9*000.1**
                                                      +001.1*000.1**
                                                      +000.7*000.0**
                                                      +000.4*000.0**
                                                      +000.3*000.0**

                                                      Record 7/18: Energy balances (last 5 standing times)
                                                      -005.1*007.8**
                                                      -007.9*012.3**
                                                      -000.6*000.4**
                                                      -001.2*001.3**
                                                      -000.2*000.1**

                                                      Record 8/18: Battery manipulation (e.g. charging)
                                                      -001.6*006**

                                                      Record 9/18: Battery aging
                                                      0000.0*0000.0

                                                      Record 10/18: Dynamic energy management
                                                      00.0*00.0

                                                      Record 11/18: Recuperation
                                                      0000.00*0000.00*0000.00*0000.00

                                                      Record 12/18: Start-Stop
                                                      00.00*00.00*00.00*00.00

                                                      Record 13/18: Sporadic alternator faults
                                                      0000.0*0000.2

                                                      Record 14/18: Small battery for hybrid vehicle
                                                      00.0*00.0

                                                      Record 15/18: Local activ.
                                                      27*99*99*00*00

                                                      Record 16/18: Vehicle energy balance
                                                      00*99*01*00*00

                                                      Record 18/18: Date reprogramming in instrument cluster
                                                      15**
                                                      2005-02-18,11:00:00*2005-02-18,18:00:00**
                                                      2000-01-01,12:00:00*2005-02-01,12:00:00**
                                                      2011-10-24,19:00:00*2000-01-01,12:00:00**
                                                      2005-02-03,15:00:00*2006-01-30,05:00:00**
                                                      2000-01-01,00:00:00*2005-02-01,12:00:00**
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 11.4.2023, 18:05. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                      Comment


                                                        No siinäpä kiva tiedosto. Ainakaan 4.4. päiväyksellä ei löydy mitään. Vai oliko akku tyhjä 29.3.2023?

                                                        Comment


                                                        • Juuri näin se oli. Ei edes voinut pyöritä starteria aamulla 29.03.
                                                          Ymmärsinkö oikein, että toisen tähsen jälkeen on ilmoitettu kulutus Amperina vai? Voin lähettää voinnekin koko tiedosto ehkä sitten saa lukea oikein. Ainakin omalla VCDS analyysi avautuu muta en osaa sitä tulkia

                                                          6*7*-00.72*00*2023-03-29,04:54:48*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          3*7*-05.36*00*2023-03-29,04:54:38*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          5*7*-05.54*00*2023-03-29,04:54:28*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          2*7*-04.41*00*2023-03-29,04:54:18*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          1*7*-03.85*00*2023-03-29,04:51:08*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          6*2*-00.67*25*2023-03-28,12:58:51*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          3*2*-04.72*25*2023-03-28,12:58:41*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          5*2*-04.72*25*2023-03-28,12:58:31*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          2*2*-03.93*25*2023-03-28,12:58:20*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          1*2*-03.93*26*2023-03-28,12:55:10*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          6*2*-00.65*34*2023-03-28,06:25:29*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          3*2*-04.73*34*2023-03-28,06:25:19*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          5*2*-04.73*34*2023-03-28,06:25:09*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          2*2*-03.92*34*2023-03-28,06:24:59*0-0-0-0-0-0*00.0**
                                                          Viimeksi muokannut Killeri; 12.4.2023, 10:12. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                          Comment


                                                          • Mullakin on hetken aikaa ollu 4F audi, kohta 16 vuotta. Oireet on ihan tuttuja. Itse vika ei ole, että purkuja jää päälle, vaan se, että auto lataa akkua liian pienellä jännitteellä, etenkin kylmään vuodenaikaan. Jolloin akun varaus laskee pikkuhiljaa käytössä. Sitten kun akun varaus on noin 50% kapasiteetista, niin joku 0,5A purku jää päälle.

                                                            Vanha tarina toisessa ketjussa.
                                                            https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...usj%C3%A4nnite

                                                            Markkinoille on nyt tullut järkevän hintainen akkulaturi, millä akkua pystyy lataamaan autossa paikallaan.
                                                            https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...5-a-2000045788

                                                            Ensimmäinen millä saa päälle 14V akun napoihin autossa ja akku pystyy latautumaan täyteen.

                                                            Luulen et ongelmat häviää kun lataat akun, noin neljäksi viikoksi..

                                                            Comment


                                                            • Selvä homma. Olin taas viikonloppuna tutkinut mihin se virta lähtisi mutta ei tulosta löytyy. Menee nukkumaan 2 min jälkeen ja 0.01 A vain. TOiselta minulla jos kokeilee laittaa keskilukituksen niin mitarissa kaikki mahdolliset virhe valot päälle ja 8 A kulutus niin että yleismittarin johdot alkaa sulaa, pakko poistaa akusta..... Lataus on joskus 14 v-13.8v ja yleensä vain 13,7 v.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X