Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P faceliftin ratti (TT-ratti)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3 8P faceliftin ratti (TT-ratti)

    Nyt uuteen A3:een saa tilattua tehdaslisävarusteena alaosastaan tasaisen ratin. Tuo ratti on sama kuin uudessa TT:ssä. Koska omassani on normaali sporttiratti, mieli tekisi tietysti vaihtaa se tuollaiseen kulmikkaaseen malliin.

    Kysymys kuuluukin, mistä saisi selville, käykö vaihto jälkikäteen päinsä ilman uuden airbaginkin ostoa? Normaalissa pyöreässä 3-puolaisessa sporttiratissa keskiö on "singleframe-mallinen", mutta alaosastaan tasaisen ratin keskiö onkin pyöreä. Onko bägi kiinni siinä keskiössä vai onko keskiö irrallinen osa? Jos keskiössä kiinni niin swappi tuskin onnistuu. Sen sijaan jos bägillä ja keskiöllä ei ole yhteyttä toisiinsa, vaihto voisi onnistua jos vaan bägeillä on sama osanumero? Ajatuksia, näkemyksiä, kokemuksia...?

    #2
    Se airbag on pyöreä, eikä taida käydä ristiin toiseen rattiin. Eli tarvitset myös uuden bägin. Minulla on jossain asennuskuva josta näkee ratin rakenteen. Kaivan sen huomenna jos muistan.

    (minulllahan on ässässä tuollainen ratti)

    Comment


    • #3
      Lainataanpa tätä vähän vaikka onkin jo vanha juttu.
      Mitenkäs tämä swappi menee multifunction-nappien osalta, jos lähtökohta on tavallinen 4-puolainen hirvitys ilman nappeja? Onko homma ihan bolt-on + koodaus vai vaatiiko muutakin? Entäs jos haluaisi lisäksi vielä S-tronicin vaihdeläpyskät toimimaan?

      Comment


      • #4
        Tietääkseni ainakin rattiakselin ohjausmoduli menee uusiksi. Näin siis A4:ssä johon itsellä vireillä vastaava projekti. Googlella löytyi mukavasti apuja, kun etsi termeillä MFSW retrofit :)

        Comment


        • #5
          Tietääkseni ainakin rattiakselin ohjausmoduli menee uusiksi. Näin siis A4:ssä johon itsellä vireillä vastaava projekti. Googlella löytyi mukavasti apuja, kun etsi termeillä MFSW retrofit :)
          Näin näyttäisi olevan myös A3:ssa tämän mukaan. Näyttäisi maksavan ~200e tuo elektroniikkamoduuli, joten halvaksi FBMFSW-konversio ei tule. Onko tuota ohjausmoduulin numeroa mahdollista nähdä VCDS:n kautta vai onko ainoa vaihtoehto purkaa sen verran, että näkee numeron?
          Alkaa pyöreä MFSW-ratti muuttumaan aika huokuttelevaksi vaihtoehdoksi jo pelkästään sen takia, että ymmärrykseni mukaan sellaiseen ei tarvita uutta airbägiä(?)...

          Comment


          • #6
            Kyselläänpäs uudestaan, jos joku sattuisi tietämään. Tässä vaiheessa on siis jo selvinnyt, että 8P A3:een on täysin mahdotonta retrofitata yhtään mitään vaihtamatta puolta autoa samalla :)
            Airbagien sopivuuteen en kuitenkaan löytänyt yksiselitteistä vastausta. Maailmalla tuntuu olevan asiasta hieman ristiriitaista tietoa. Kysymys siis kuuluu, sopiiko 4-puolaisen ratin airbag 3-puolaiseen rattiin? 3-puolaisella ratilla tarkoitetaan siis pyöreää versiota. FBSW sopimattomuus on jo tiedossa.

            Comment


            • #7
              Ei käy, sillä nelipuolaisesssa on neljä koloa, joista puolat tulee läpi.

              Ja taasen kolmipuolaisessa niitä on kolme.

              Ultimatevw.comin sivulla, projektiosiossa on tehty modaus, jossa bagin kuori on vaihdettu nelipuolaisesta kolmipuolaiseen.

              Comment


              • #8
                Tuli kirjoitettua hieman epäselvästi. Kuoret tosiaan ovat erilaiset, mutta ymmärtääkseni ne ovat irrallisia osia ja täten vaihdettavissa. Kysymys koski siis vain itse airbagia ja sen sopivuutta 4-puolainen->3-puolainen.
                Löytyykö linkkiä tuohon ultimatevw:n keskusteluun. En löytänyt haulla?

                Comment


                • #9
                  Tarkoitat varmaan tätä:

                  http://www.vagarena.fi/index.php?topic=907.0

                  Comment

                  Working...
                  X