Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 vm -88 lämpömittari ongelma

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 90 vm -88 lämpömittari ongelma

Audissani on vaihdettu mittaristo edellisen omistajan aikana ja nyt on lämpömittari pimeänä.Millä todeta vika, onko anturissa vai mittarinpäässä.Onko missään kuvaa tai muuta neuvoa oikesta anturista ja sen johdotuksesta?
    Ilmeisesti on vaihdettu myös rele mikä pitää käynnissä jäähdyttimen puhaltimen sammuttamisen jälkeen, koska puhallin sammuu kun auton sammuttaa.Onko haitallinen? Mikä rele se on ja missä sijaitsee?
    Olen aika uusi Audisti ja siksi näitä typeriä kysymyksiä.
    Kiitos etukäteen.

No ensimmäisenä tulee mieleen kosketushäiriö mittaristossa, kun se on tyyppivika. Mittariston irrotuksesta ym. kuvia tuolla. Jos ei kontaktipintojen raaputtelu auta, seuraava vaihe on käydä mittariston piirilevyn juotokset läpi kolvin kanssa - näissä on perinteisesti ollut harmia kylmäjuotoksista. Jos muutkin mittarit sekoilevat, niin mittarison jänniteregulaattori lienee vaihtokunnossa. Ei paha nakki sekään, kuulemma.

Mulla riippuu vähän kelistä ja konehuoneen lämmöistä, jääkö puhallin pyörimään sammutettaessa auto. Kesällä jäi, viikko sitten TI-hallissa ei jäänyt. Oma on tosin tuoreempi malli, mutta uskon olevan aika pitkälti vertailukelpoista teknologiaa... Eli en heti huolestuisi tuosta puhallinilmiöstä.

Comment

Kiitos vinkeistä ja kuvista.Katsoin kuvista sitä kulutuskäyrää Tankkaus.comista ja isoilta näyttivät.Minun auto on siellä numerolla 25913.
      Täytynee avata se mittaristo.Minulla on se alkuperäinen tallessa ja voin kylmäharjoitella sillä.

Comment

Juu isohkoja on meillä kulutuslukemat... Siinä kuvassa oli lambdan hyytymisestä johtuva kulutuspiikki, mutta ei tässä olla mitään taloudellisen ajon kursseja käyty muutenkaan. Lähinnä tuo johtuu siitä, että pätkäajoa tulee luvattoman paljon ("jos matka on pidempi kuin auto, mennään autolla")...

Comment

Saman olen huomannut, että tuonne postilaatikolle on mukava mennä autolla ja silloin tulee kulutuslukemat eri tasolle.Minulle tulee kuitenkin aika paljon pitkää ajoa ja rauhallisesti nopeusrajoitusten puitteissa jää kulutus sinne 6,2- 6,5 tienoille mikä on hyvä mielestäni tuohon kokoluokkaan ja auton ikään nähden.

Comment

Working...
          X