Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7:n vakionopeudensäätimen ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B7:n vakionopeudensäätimen ohjelmointi

    Tilailin Slamitista vakkarin b7 -mallin A4:seen (-05) ja tarkoitus asentaa se paikalleen. Mulle kerrottiin, että jos on monitoimiratti niin ratissa on jo valmiina niin paljon "paikoita" että erillistä ohjainlaitetta ei tarvita.
    Vakkari vaan tarvii laittaa toimintaan vag.com -ohjelmalla.

    Kysymys kuuluu... onko kellään vagin ohjelmaa, jolla vois kytkeä ton vehkeen toimintaan ?

    #2
    Auttaisiko tämä, vag-com nyt aika monelta jo löytyy.

    http://audiclub.fi/audifinns/showpos...1&postcount=34

    Comment


      #3
      Joo, ton linkin jo luinkin. iteltäni ei tota vagin ohjelmaa löydy saatikka tietotaitoa, eli ohjelmoinnin tekijää tässä metsästelen... tietysti pientä korvausta vastaan ;)

      Comment


        #4
        No jos ei kukaan muu ilmoittaudu, niin kyllä minä voin tuon tehdä, tosin halvemmaksi taitaa tulla käydä marmorilattiaisessa huoltamossa kuin ajella Jalasjärvelle ja takaisin... Jos tuo on jo CAN-väyläinen, en kyllä taida päästä siihen kiinni. Käyttöauto täälläpäin kuulemma veloittaa 45€ tuosta, eli noin 5€/napin painallus... :)

        1. [Select]
        2. [01 - Engine]
        3. [Login - 11]
        4. Näppäile koodi 11463
        5. [Do It!]

        Tuossa siis selostettuna koko toimenpide ainakin vanhempien osalta.

        Comment


          #5
          Myös ohjauspylvään ohjainlaitteelle täytyy varustetaso muuttaa.

          Comment


            #6
            Siis... toi varustetason muutoskin tehdään tolla vagin ohjelmalla... vai ???

            Comment


              #7
              1. [Select]
              2. [16 - Steering Wheel]
              3. [Coding - 07]
              4. 5-numeroinen koodi seuraavan kaavan mukaan + [Do It!]

              Lainaus:
              [1] - 0 = Tämä on aina 0

              [2] - Rattivaihtoehdot:
              0 = Normaali
              1 = Sporttiratti (jollakin napeilla, en saanut selville, millä)
              2 = Ohjaus radiolle
              3 = Ohjaus radiolle ja puhelimelle
              4 = Ohjaus radiolle, ääniohjaus puhelimelle

              [3] – Toiset rattivaihtoehdot:
              0 = Ei tiptronicin ohjausta, eikä lämmitystä
              1 = Tiptronicin ohjaus
              2 = Lämmitys
              3 = Tiptronicin ohjaus ja lämmitys

              [4] - Lisävarusteet:
              0 = Ei ajotietokonetta (FIS) tai vakionopeudensäädintä asennettuna
              1 = Vain ajotietokone (FIS) asennettu
              2 = Vain vakionopeudensäädin asennettuna
              4 = Vakionopeudensäädin ja ajotietokone (FIS) asennettuna

              [5] – Kori:
              1 = Sedan
              2 = Avant
              Eli 00042, mikäli Avant, FIS ja vakkari kytkettynä eikä ratissa ole tiptronicin tai radion ohjausta, eikä lämmitystä.

              ...Eli VAG-COMilla tuokin onnistuu siinä missä merkkiliikkeenkin tietokoneella.

              Comment


                #8
                Ohjelmoinnin olen ilmeisesti saanut jo oikein tehtyä, mutta eihän tuo vielä tietenkään toimi.

                Ongelmana siis tämä, että itselläni oli tuo parempi ratti (ohjain Q löytyy siis ratilta), joten kaikki muu tarvittava siinä oli. Asennuspaketissa tuli myös johto mukana, jota en oikein ole ymmärtänyt asentaa vaikka ohjeet naaman edessä on ollutkin. Ohjeessa lukee että tämä (sininen) johto tulisi kytkeä kohtaan 5 ratinpuolella olevassa liittimessä. No siinä nyt sattuu olemaan johto. numerot 4,6 ja 7 on vuorostaan tyhjiä ja näihin sopisi tämä koiraskappale (kaikki muut liittimessä ovat naaraita). No tuon johdon toisen pään asentaminen on kanssa hakusessa, notta mihin se sitten olisi tarkoitus tunkea.

                Eli onko kellään käsitystä mihin ja miten tuo johto tulisi kytkeä, tämän kun saisin käsistä niin voisi miettiä softan puolta uusiksi. Omasta mielestä se kyllä pitäisi olla jo kunnossa. Mutta kysytään siitä lisää kun saadaan tälle mystiselle piuhalle vastaus (tarvitaanko sitä ollenkaan vai että se on oikeasti tarpeellinen).
                Viimeksi muokannut perrier; 27.9.2009, 11:35.

                Comment


                  #9
                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-910-517.lbl
                  Part No SW: 8E0 910 517 C HW: 8E0 614 517 BB
                  Component: ESP8 quattro H04 0180
                  Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
                  Coding: 0004425
                  Shop #: WSC 06325 000 00000

                  1 Fault Found
                  01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
                  000 - -
                  Freeze Frame:
                  Fault Status: 01100000
                  Fault Priority: 3
                  Fault Frequency: 1
                  Reset counter: 40
                  Time Indication: 0

                  Freeze Frame:
                  Hex Value: 0x0000
                  Hex Value: 0x0222
                  Hex Value: 0x00FF
                  Hex Value: 0xFF97
                  Hex Value: 0x00FF


                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8EC.lbl
                  Part No: 8E0 907 279 L
                  Component: int. Lastmodul ECE 0304
                  Coding: 10141
                  Shop #: WSC 03743

                  1 Fault Found
                  01326 - Control Module for Multi-Function Steering Wheel (J453)
                  49-10 - No Communications - Intermittent

                  -------------------------------------------------------------------------------
                  Tällaiset vikakoodit löytyypi tällä hetkellä. Eli koodauksessa on jotain vielä *erseellään.

                  Comment


                    #10
                    Piti taas käpistellä ja ihmetellä tuota ja löysinkin cruisen reading groupin. noh sielläpä näkyi oikein kauniisti viiksen toiminta. Mutta eihän se tietenkään ilmesty tuohon mittarille näkyviin (se vihreä merkki) ja eihän se vielä toimi vaikka ymmärtääkin että siellä jotain sentään on.

                    Taitaa olla kohta vaan paras mennä maksamaan saturainen tai kaksi, jotta saisi tuon vaikka sitten laakkosella kuntoon.

                    Comment


                      #11
                      Itse itselleni vastaten ja Vladimia kiittäen.. nyt homma toimii..

                      Q paketin kanssa (jos siis semmoinen on valmiiksi) ei tuota mukana tullutta piuhaa tarvitse.

                      http://wiki.ross-tech.com/index.php/...eel#Adaptation

                      Tuosta oli ilmeisesti apua, kun tuon vielä tein niin homma lähti toimimaan.. JEEE!!! Siis myös tuon ala laidassa olevan adaptation.. sen olin täysin sivuuttanut.. mutta sen tehtyä siis homma lähti skulaamaan.

                      Comment


                        #12
                        Sama vika rahikaisella.
                        Viiksi kiinni, moottorinohjaukselle kerrottu, ohjauspyörälle kerrottu ja tehty Ross Techin ohjeen mukaan.
                        Mutta ei pelaa. Measuring blockseista näkyy, että viiksi skulaa kuten pitää.

                        Koodaukset tarkistettu monta kertaa. Any ideas? Auto siis B7 monitoimiratilla ja ajotietokoneella.

                        Comment


                        • #13
                          Ja siellä oli oikeasti se johto ratin ohjainlaitteelta eculle ?
                          Mistä luit tuon viiksen toiminnan, ecusta vai ratin ohjainlaitteelta ?

                          Comment


                            #14
                            Minulla on myös tuo Q-loppuinen ohjainlaite eli tulkitsin niin, että sitä matkassa tullutta piuhaa ei tarvitse. Myöskään ohjeissa mitä vilkuilin ei siitä sanottu mitään eli tulkitsin sen olevan tarpeellinen vain ohjainlaitteen vaihdon yhteydessä. Viiksen toiminnan katsoin ratin ohjainlaittelta.

                            Comment


                            • #15
                              suosittelisin katsomaan myös moottorinohjauksen mittaryhmistä, sitähän se eniten kiinnostaa.
                              Ei ohjainlaite-versio kerro mitään korin johtosarjasta. Muistelisin että ko. piuha on LIN vai K-bus analogialla toimiva, eikä normaalissa can-voimansiirtokehyksessä ole paikkaa cruiselle.

                              Comment


                              • #16
                                Ja muistakaa tsekata varuilta myös jarruvalo- ja kytkinpoljinanturien toiminta. Minulla aiheutti päänvaivaa, kun en heti hoksannut ktkinpoljinanturin olevan hajalla ja silloin ei vakkari kytkeydy päälle vaikka muuten toimii.

                                Comment


                                • #17
                                  Mulla oli kanssa toi kytkimen asentokytkin rikki, ei anna mitään vikakoodia. Pystyy testaa VCDSllä uus maksoi about 25€.

                                  Comment


                                  • #18
                                    sillon jos kytkimentunnistin rikki niin eikö sytytä mittaristoon vihreää valoa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei ainakaan minulla sytyttänyt eikä mennyt vakkari päälle. Eikä noiden komponenttien rikkoutuminen ole mitenkään harvinaista, päinvastoin...

                                      Comment


                                        #20
                                        Syttyykös noissa merkkivalo vasta nopeudensäätelyn ollessa aktiivinen vai jo viiksen ollessa ON-asennossa?

                                        Comment


                                          #21
                                          Vakkarin merkkivalo syttyy 8E:ssä vasta sitten, kun on jokin nopeus asetettu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            siinä vakkarin mukana tuli yksi karvainen johto niin pitääkö se laittaa mille välille jos sen tarvihtee toimiakseen?

                                            Comment


                                              #23
                                              Joo kävin läppärin kanssa diagnosoimassa. Moottorinohjauksen puolelta tunnistaa myös viiksen liikkeet ja painallukset. Jarrupolkimen myös tunnisti, mutta kytkinpolkimen osalta ei mitään eloa. Eli lienee se kytkinpolkimen asentotunnistin rikki. Tätä toimintaa voi siis tutkia enginen measuring blockista 006 (ohje).

                                              Osa löytyy merkkarilta löytyy koodilla 7H0927189 ja sattui jopa hyllyssä olemaan. Pitää tänään hakea niin saa mahd. illalla sitten skulaamaan. :)
                                              Heti alkoi selvitä kun oli oikea seppä apuna VCDS:n kanssa tunkkaamassa.
                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut juuhok; 7.3.2016, 12:41.

                                              Comment


                                                #24
                                                Oma case ratkesi siis. Tuo kytkinpolkimen asentotunnistin oli siis rikki eli sen takia ei alunperin toiminut. Koodaukset ja muut oli siis ok. Onnistuin vaan puusilmänä ottamaan ensin jarrupolkimen asentotunnistimen irti ja ilmeisesti hajottamaan sen. Onneksi Motonetistä löytyi vielä uusi ja sen kanssa vähän liiankin pitkään ährättyäni sain sen toimimaan kuten kuuluu (kopkop).

                                                Koontina vielä muutama havainto
                                                - Vakkaripaketissa tullutta piuhaa ei tosiaan tarvinnut Q-loppuisen ohjainmoduulin kanssa (käsittääkseni sama kaikissa highline-sähköillä olevissa
                                                - Koodaukset moottorinohjaukselle ja ohjauspyörälle kuntoon niin kaiken pitäisi pelittää
                                                - Jos ei rupea pelaaman niin kannattaa tosiaan kurkkia VCDS:llä ennen suurempaa ähräämistä, että nuo asentotunnistimet pelaa

                                                Kiitoksia jelpanneille! Aikaa meni kyllä niin paljon, että ihan hävettää. :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sinänsä jännää että näitä B6/B7 autoja edelleen varustellaan vakionopeussäätimillä. Luulisi että tällainen edullinen ja kätevä varuste olisi jo asennettu kaikkiin autohin.

                                                  Itsekin tilasin tänään tuon kytkimen kun huomasin tilanneeni epähuomiossa jarruvalokytkimen huolto-osa köntän mukana. Tilasin FACET 7.1220 osan jollainen vanharin näytti olevan. Vakkarille riitti että laitoin hätäpatenttina tuon kytkinen oikoseen, mutta jos tuolla uudella kytkimellä sais vaihdoissa tapahtuvat kierrosten päällejäämiset pois, niin se olisi kovin mukavaa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nahkahousulla on aikanaan varusteita ruksiessa nuukuus iskenyt, vaikka auto onkin muutenkin ihan ok varusteilla. Kyllähän tässä itsekin aika hämmentyneenä on, että miksi en tuota heti laittanut vaan vasta 1,5 vuoden omistamisen jälkeen. Kaksi edellistä kun kuitenkin on ollut vakkarilla varustettua.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X