Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 sisävalojen lampunvaihto-ohjetta?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A8 sisävalojen lampunvaihto-ohjetta?

Onko jollain kokemusta miten saisi A8 keskikonsolin tuhkakupin ja alatavaralokeron valon lampun polttimon vaihdettua vai onko se yksi ja sama lamppu?

Puretaanko sivuseinä (kumpi?) vai onko kätevämpää tapaa?

Onko polttimo joissain valmiissa kotelossa (kuten tapakansytyttimen valoissa, saa ostettua vain VAG:lta) vai pelkkä tavallinen lasikanta?

Itselläni sammui ilmastoinnin säätimistä noin vuosi sitten lamppu. Vein Audille huoltoon, niin keskikonsolin purku kesti ja kasaaminen kesti lähes päivän...Ja maksoikin sen mukaisesti. Yritä siis purkaa itse. Kannattanee.. :) Vastausta en osaa antaa varsinaiseen kysymykseesi.

Comment

• Using a small standard screwdriver, release tab -1- for the glove compartment light -2- and remove.
      • Disconnect harness connectors -3-.
      • Remove the light bulb of the glove box light -2- from the socket.
      Installing
      • First reconnect the electrical harness connectors -3-.
      • Insert the glove box light -2- with both locks -4- from below through the large opening (arrows) and lock the opposite side -1-.

Comment

Itse vaihdoin kaikki lamput mittaristoon ym. 8:iin noin vuosi sitten. Tuon ilmastointilaitteen valo oli itselläkin pimeä, mutta ei tuossa mennyt kuin muutama hassu tunti (suurin osa ajasta meni ihmettelyyn, että mitä otetaan irti)? Helppo homma, kannattaa ehdottomasti tehdä itse.

Lamppujen vaihto on helppoa, kun ottaa ne sivupaneelit irti ja irroittaa sen koko keskiön pois. Täältä löytyy muutama kuva projektista:

http://s28.photobucket.com/albums/c219/Jari74/Audi/

Tämä 8 löysi muuten uuden hyvän kodin maanantaina...

Comment

Keskikonsolin keskiön poisto. Miten lähtee irti vai onko kaikki ruuvit näkyvillä? Pitikö ylätuuletusreikien takaa irrottaa jotain?

Comment

Ensin ne sivupaneelit irti, niiden takaa paljastuukin jo hyvin tavaraa. Lisäksi pitää tosiaan ottaa se yläsuutin kotelo pois (sen takana on yksi ruuvi), joka ei ole muutoin kiinni kuin tiukalla sovituksella. Tuohon oma työkalu, mutta itse tein tuon ulkokynttilän (ämpäri) metallisesta sangasta :-) eli sinne sisään katsottaessa näkyy molemmilla sivuilla reiät joista hässäkkä vedetään pois.

Noihin ruuveihin saattaa päästä jollain ihmeellä käsiksi vaikka tuota keskikonsolia ei ota kokonaan pois. En kokeillut sillä homma oli huomattavasti helpompi koko systeemi pöydällä. (Samalla tosin virittelin uuden radion yms.)

Comment

Itse "jalopuu" paneeli ei irtoa ilman purkamista? Jossain ohjeessa vain semmoisenkin näin..
              Milläs ihmeellä nämä sivupaneelit on kiinni? Vai käytinkö vain liian vähän voimaa..

Hops, löytykin kuvallista ohjetta:
              http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1745655
              Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 2.10.2013, 16:50.

Comment

Working...
              X