Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 matkapuhelinvalimius / Concert radio

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A6 matkapuhelinvalimius / Concert radio

Pari kysymystä:
    - A6:ssa vm -03 on matkapuhelinvalmius joka sisältää hands free varustuksen; missä on mikrofoni, jos on?
    - onko sovitettavissa Nokian alkuperäiseen hf-varustukseen, lähinnä telineeseen Nokian malleille 6310 yms
    - Concert radiossa ilmoitetaan olevan moniantennijärjestelmä, mitä tarkoittaa käytännössä?

t pietro

Katsotaas, itse painiskelen samojen ongelmien kanssa ja olen juuri tutkinut asiaa perhealbumista.

Eli Mikrofonille on parikin paikkaa, mulla se on siinä katossa olevassa valaisin paketissa, keskellä etukattoa siis kujettajan puoleisella sivulla. Mallista riippuen voi olla myös vasemmalla puolella (lasin pilarissa), jopa varren kanssa. Näitä variaatioita oli 3 tai 4.

Puhelinta oli kahta mallia, eli sellaista valmispakettia, ja sitten juuri nokia puhelinten "pidike" -mallista, Jossa siis nokialainen asetetaan luurin sisään. Nokian puhelimen mallista, joka tuohon käy en ole ihan sata varma.

Radiossa on moni antenni mahdollisuus, joka siis osaa valita sen antennin joka ottaa kuunneltavalta kanavalta voimakkaampaa signaalia. Olen huomnannut että joskus jopa 20 sentin matkalla voi asema olla täysin kuulumaton ja 20 sentin päässä taas täysin selkeä. Tällöin järjestelmästä on hyötyä.

Nämä tiedot siis löytyy perhealbumista.

Comment

OK. Mikrofonille vaikuttava reitetty kohta löytyi kattoluukun/sisävalojen kytkinten vieressä. Vieläpä kaksin kappalein!?

Puhelinta varten tarvitaan ilmeisesti mallikohtainen adapteri, joka kiinnitetään kyynärnojan sisällä olevaan alustaan. Haiskahtaa hiukan siltä, että muutoin hands free valmiutta ei voi oikein hyödyntää. On vaan turhauttavaa johdottaa uudestaan toista pakettia, jos vermeet jo ovat autossa valmiina.

Eli antenneja löytyy kaksin kappalein; katossa normaali yhdistelmäantenni (Radio/GSM/GPS) ja jossain muualla toinen?

Perhealbumista löytyy ilmeisesti tieto myös mahdollisesta alumiinisesta pohjapanssarista eteen ja taakse? Myyty lisävarustenimikkeellä "1BP+1SB Huonontien varustus". Saman on saanut myös korotetulla maavaralla. Minua kiinnostaa vain pohjan suojaaminen kivikosketuksilta.

Niin ja auto, jota kysymykset koskevat on Audi A6 Q Avant TDI autom 03 (mallivuosi 04)

t pietro

Comment

Petri, onko sinulla Cullmannin autosarja? Jos on, niin minulla on yksi ylimääräinen syksyllä ostettu Nokian 6310/6310i -puhelimille sopiva "kehto" siihen.

Comment

En tiedä autosarjan/valmiuden todellista valmistajaa. Tehtaalla asennettu paketti kyynärnojan sisälle se on. Nousee esiin saksimekanismilla haluttaessa. Vain tuo mainitsemasi puhelinkohtainen "kehto" puuttuu.
          Jatkossa tekee ongelmaa tietysti sekin, että 6310:n valmistus on lopetettu, eikä puhelimia taida löytyä uutena enää mistään.

nim. kahden tarpeettomaksi käyvän autossarjan omistaja

Comment

Saksan Ebay:ssa aina välillä tälläisiä orginaalisarjoja kyynärnojaan Armlehne

Comment

Älä luovuta vielä. Käy näyttämässä autoa Audi-liikkeessä sillä jos sieltä löytyy Cullmannin autosarja, siihen voi tilata uuden kehdon ymmärtääkseni myös tälläkin hetkellä myynnissä oleville puhelinmalleille (Huom! myös muut kuin Nokia). Meikäläisen Audissa oli ostaessani sen paikallaan Nokian 5100 -sarjan kehto jonka tilalle Turun VV-Auto tilasi Ruotsista 6310i:lle sopivan kehdon. Hinta oli muistaakseni hieman alle 200 euroa mutta kyllä kannatti. Sitä oli nimittäin ilo käyttää kuuluvuuden ollessa todella hyvä molempiin suuntiin.

Comment

XJR: vinkkasit tuossa aikaisemmin, että sinulla olisi ylimääräinen sovitin 6310:lle. Voisin lunastaa sen pois kuljeksimasta.
                Lisäksi elättelen toiveita, että löytäisin vielä jostain uuden 6310 vanhani tilalle. Vitossani kun on toimiva Cark-91 autosarja ja toinen samanlainen tarpeettomana irrallaan hyllyssä.

Comment

Working...
                X