Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

mitä nämä vikakoodit tarkoittavat? A4 B6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • mitä nämä vikakoodit tarkoittavat? A4 B6

    nyt tuli tälläistä vikailmoitusta audiin, mitähän mahtavat tarkoittaa?
    olen aika uusi audin omistaja,ei vielä kokemusta audeista :)

    kiitokset jo etukäteen!


    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 909 518
    Component: 1.8L R4/5VT G 0001
    Coding: 0011701
    Shop #: WSC 00103
    2 Faults Found:
    18107 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Wheel Electronics
    P1699 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
    16985 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error
    P0601 - 001 - Upper Limit Exceeded
    Readiness: 0000 0000



    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 820 043 A
    Component: A4 Klimaautomat 0712
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 63351
    1 Fault Found:
    01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent



    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 920 900 H
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D25
    Coding: 01100
    Shop #: WSC 24500
    WAUZZZ8E62A155499 AUZ6Z0A0284138
    1 Fault Found:
    00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)
    49-10 - No Communications - Intermittent




    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 959 433 AD
    Component: Komfortgerát T85 0315
    Coding: 06976
    Shop #: WSC 63351
    1 Fault Found:
    01561 - Left Rear Door
    61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

  • #2
    Rattiakselin ohjausyksiköstä herjaa, yhdestä ilmastoinnin läppämoottorista ja vasemmasta takaovesta. Takaoven koodi tulee todennäköisesti lukon mikrokytkimeltä tai murtuneesta johtosarjasta, mutta rattiakselin ohjausyksikön vika voi olla itse komponentissakin.

    Comment


    • #3
      vuosimalli on 02
      on ABT lastu
      sen takia luettiin vikakoodia kun syttyy vikavalo palamaan...
      eli todennaköisesti tämä sytyttää sen vikavalon:
      00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)

      käsitykseni mukaan toi on siinä ratin takana joku komponentti mihin liitetään vilkku ja vakkari viikset ym.

      mikähän mahtaa olla vialla? pari kertaa nollattu ja kun auto seisoo vähän aikaa ja käynnistää uudelleen niin syttyy taas vikavalo.

      Comment


      • #4
        VAG-COM:illa kun poistaa tämän vikakoodin:
        16985 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error
        P0601 - 001 - Upper Limit Exceeded

        niin se tulee samantien takaisin vag-comiin, mutta vikavalo sammuu, kunnes taas jonkin ajan kuluttua syttyy...

        mites saisi mitattua onko akku missä kunnossa? entä mistä kannattaa noita maadoituspisteitä etsiä ja tarkastaa onko kunnossa?

        Comment


        • #5
          kiitos tiedoista:)
          soitin königille, sanoivat että pitäs auto tuoda sinne ja he lähettävät ecun saksaan, maksaisi 380e!
          pitää kokeilla tuota akkua,jos se olisi vaikka vähän heikossa hapessa

          Comment


          • #6
            kun soitin niin sanoivat että pitää tuoda auto 3 päiväksi sinne ja he lähettävät "osan" saksaan huoltoon...en ole ihan 100% varma mitä osaa he tarkoittivat...käsitin että juuri ecu...
            jotain selitti et boschille lähettäis sen,kusettiko ne vai mitä ihmettä? :O
            Viimeksi muokannut -Juho-; 4.8.2008, 13:40.

            Comment


            • #7
              ei ainakaan takuusta puhunut mitään! käsittääkseni lastu on asennettu melko uutena tohon autoon...sanoi vain suoraan että pitäs lähettää saksaan!
              pitää vaikka vielä heille laittaa sähköpostia ja kysyä tarkemmin...

              Comment


              • #8
                Kyllähän noita sitten löytyy varmaan lähempääkin tekijöitä jotka voi laittaa ecun skoopin alle ja käydä juotoksia läpi.
                Ei tartte lähetellä Saksaan ja maksaa itseänsä kipeäksi.

                Comment


                • #9
                  jees, käytin akkuliikkeessä testerissä, sanoivat että akku on "heikko"
                  eli se olisi ainakin syytä vaihtaa...

                  tälläinen viesti tuli königiltä kun kysyin vikaa:

                  "Tarkoitat varmaan että auton ohjainlaite antaa vikakoodin:
                  16985 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error

                  Tietyissä Boschin ohjainlaitteissa on ollut samaa vikaa.
                  Ongelma ei johdu kylmäjuotoksesta tai ohjelmasta.
                  Ei pitäisi johtua akusta.

                  Valitettavasti emme ole saanneet tarkkaa vastausta Boschilta mistä vika johtuu,
                  epäilys on vikamuisti tiedonkeruu epromissa.
                  Se on se mikä vaihdetaan kun korjaus tapahtuu."

                  Comment


                  • #10
                    Taitaa Juhonkin audissa olla kohta myöskin tämä sama takaoven lukitus vika kuin minullakin ja muutamalla muulla. Ihmeen heikko kohta tuokin nyt sitten on tässä B6 mallissa.
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65089

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja 4vant
                      Olen sinne kerran kuljettanut irrallisen ecun, jonka he korjauskolvasivat päivän aikana. Iltapäivällä sain takaisin.
                      Alkuperäinen kirjoittaja 4vant
                      En menisi k*setukseksi leimaamaan, mutta ABT-lastutetuissa (ei siis obd-portin kautta ohjelmoiduissa) ECU:issa on ilmennyt kylmäjuotoksia. Ja tuo edellä mainitsemani kerhoveljen ECU:n vian oli König diagnosoinut sellaiseksi ihan puhelimitse ja päivässä hoitui ehjäksi. Sovittu korjaushinta oli ehkä muutama kymppi.
                      Minun ex pirssin boxihan oli kyseessä, mitä Jouni kuskaili.
                      Vikana oli auton sammuminen milloin minnekkin, eikä käynnistymistä hetkeen.

                      Asia eteni myöskin Jounin mainisemalla tavalla hintoineen (tarkkaa summaa en muista).

                      Itse vika löytyi boksia kopauttamalla, kun auton oli saanut käyntiin. Auto käynnissä, ok--> kopautus, auto sammui.
                      Tämän diagnoosin jälkeen könig otti mieluusti boksin tarkisteluun.

                      Vika sinänsä oli lastun asennuksessa käytettävässä "sillassa", joka mahdollistaa itse taffelin vaihtamisen originaalin ja abt:valmisteen välillä. Lastun ja sillan väliin oli tullut hapettumaa (mitä ei pitäisi varsinkaan Suomen olosuhteissa tulla niin monen tiivisteen taakse).
                      Poistivat kyseisen sillan ja juottivat lastun suoraan boksii. AVOT, kaikki rokkas sen jälkeen.

                      Silloisia vikakoodeja en saanut, koska en omistanut kaapelia. Kaveri yritti päästä boschin "joka-auton" testerillä boksiin, mutta ei saanut yhteyttä auton ollessa sammuneena jossain rampilla.

                      Comment


                      • #12
                        nyt on sitten akku vaihdettu ja vikakoodea nollattu ainakin 1kerta per päivä, niin tosiaan vikavalon syttyminen johtuu juuri tuosta:
                        16985 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error

                        täältä katsoin tuon että vois olla akussa vika:
                        http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=915672

                        siellä lukee tälläiset vinkit:
                        1) Charging the battery (low voltage may trigger this code) 2) Taking the positve and negative battery connection terminals and touching them together to reset modules in the car that may retain errors.

                        mites tuo 2. kohta jos ottaa auton akusta + ja - johdot irti ja koskettaa niitä toisiinsa, eikai tuossa voi mitään mennä rikki?
                        Viimeksi muokannut -Juho-; 17.8.2008, 19:01.

                        Comment


                        • #13
                          Kuulostaa vähän hölmöltä ohjeelta. Tuskin edes toimii. Aiheutat vaan oikosulun ja jännitepiikkejä.

                          Comment


                          • #14
                            päivitystä vähän asiaan :D
                            nyt on sitten lähtenyt ECU königille...
                            totesivat huollossa että ecu viallinen, hyvä tuuri oli siinä että autoliike maksaa korjauksen... (takuuta jäljellä)

                            Comment


                            • #15
                              nyt on taas auto kunnossa, kävi ECU saksassa asti huollossa...
                              kiitos kaikille, oli paljon apua!

                              Comment


                              • #16
                                Itellä nyt moinen ongelma ajankohtainen. Eli siis p0601 check sumia työntää ja vcds:llä saa valon nollattua muttei koodia pois. Valo syttyy heti muutaman startin jälkeen. Auto siis a4 b6 1.8tq, oettingerin ohjelmalla. Mites lähtisitte korjaamaan moista viisaasti?

                                Comment

                                Working...
                                X