Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8L, sisustan purkua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8L, sisustan purkua

    Audiin olen tässä poppeja asentamassa, mutta jäi pienen tutkailun jälkeen hieman epäselväksi miten esim. etukajareihin pääsee käsiksi.

    Samaten takajareille pääsemin vaikutti kinkkiseltä. Pitääkö purkaa penkit pois vai miten pääsee käsiksi.

    Lopuksi vielä kysyisin kokemuksia, että onko väliä kummaltapuolelta lähtee tuomaan subille/vahvarille johtoja takapaksiin. Autossa on nokian subivahvari+takakajarit yhdistelmä, niin voiko näitä johtoja käyttää hyväkseen?

    Kiitti ja kuitti...

    #2
    Tästä etukajarien vaihto.

    Takana täytyy myös irrottaa "ovipahvi". Oletan, että autosi on kolmiovinen, kun pähkäilet, täytyykö penkit purkaa tieltä. Istuinosa ainakin täytyy irrottaa, mutta se lähtee alle kymmenessä sekunnissa irti: Nosta istuinosat pystyyn ja paina niitä tankoja, jotka istuinta pitävät kiinni, toisiaan kohti. Selkänoja lähtee irti kääntämällä lukitussalvat auki, jotka ovat selkänojien ulommaisissa reunoissa, saranatapeissa. Onnistuu tasapäisellä ruuvarilla.

    Sitten vain nykäiset pahveja kohtisuoraan sisään päin. Helpoin aloittaa oviaukon reunasta. Varo kuitenkin särkemästä takapahveja, sillä ne ovat vain puristekuitulevyä.

    Comment


    • #3
      Vähemmällä työllä mielestäni pääsee kun vetää soittimelta takakonttiin johtoja apukuskin puolelta.. Hanskalokeroa kun ei välttämättä tarvitse irrottaa. Kuskin puolelta vedettäessä melkeinpä pakko on irrottaa ratin alla oleva suojalevy. Riippuen ihan sitten virtakaapelistakin että kummalta puolelta autoa saat sen konehuoneesta vedettyä läpi ohjaamon puolelle. Tietysti sitten se kannattaa vetää lyhemmän kautta. RCA:t ja kaiutinjohdot sitten toiselta puolelta.
      Takapenkkien selkänojien irrotukseen vielä tarkennusta, että kun olet nuo lukitussalvat avannut, penkkejä tarvii sitten vielä vetää pois päin keskustasta, että sen saa irti. Penkkien keskustan puolella on reiät joihin menee lattiassa kiinni olevat tapit. Itsellä välillä ollut vähän vänkäämistä niiden kanssa.

      Tähän samaan OT, mutta kerros mulle sallinen että mitä liimaa käytit kun "verhoilit" nuo ovipahvien keskiosat uudelleen? Mulla ois se homma nyt melkein seuraavana listalla, ja oon miettinyt että millä aineella saa ne kiinni pysyyn siinä taustassa.. Pitäskö sitten ommella kankaan taakse joku vaahtomuovi lisäks? Mokkakangasta siis laitan tuohon päälle. Onko keinonahkaan sitten eri liimat, kun on tiiviimpää materiaaliakin kun mokkakangas. Mokka saattaa imee liimat läpi..

      Comment


        #4
        Minkä kokoiset ämyrit tuolla takana on ja minkä verran siellä on tilaa, lähinnä syvyyssuunnassa?

        Ajatuksena olisi laittaa pikkubassot (6½ tai 8") takakajarien tilalle ja mielellään koteloida ne.

        Comment


        • #5
          6,5" muistaakseni on ainakin kolmiovisen takapahveissa... Tilaakin taisi olla melko hyvin. Mutta niiden kiinnitys on aivan perseestä, jos vähänkin ajattelet jotain "uutistenkuuntelua" parempaa saada aikaan. Nappaa pahvi pois, niin näet itsekin. Takapenkin istuinosaa pois edestä, sitten vain nyppäät ovipahvin etureunasta kiinni ja ronskisti suoraan poispäin vetäisy. Metalliklipseillä ainoastaan kiinni.
          Näin siis jos kyseessä kolmiovinen.
          Tästä näkyy mitä tuo on syönyt sisälleen. Tuohon styroksipalan ja turvavyömötin väliin asettuu kaiuttimen paikka. Metalliklipsujen vastareiätkin näkyvät tuossa kuvassa hyvin, missä sijaitsevat. Viirumaiset reiät.
          http://js1984.kuvat.fi/kuvat/Ac3+of+...ys/vibroa3.jpg

          EDIT: Jos kyseessä on tuo sinun uusin hankintasi, niin ylläolevat vinkit käyvät :) Tässä vielä lisää kuvia, niin tiedät mitä löytyy sisustanosien alta: http://js1984.kuvat.fi/kuvat/Ac3%20o...ja%20hifistys/

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja JS1984 Näytä viesti
            Vähemmällä työllä mielestäni pääsee kun vetää soittimelta takakonttiin johtoja apukuskin puolelta.. Hanskalokeroa kun ei välttämättä tarvitse irrottaa. Kuskin puolelta vedettäessä melkeinpä pakko on irrottaa ratin alla oleva suojalevy. Riippuen ihan sitten virtakaapelistakin että kummalta puolelta autoa saat sen konehuoneesta vedettyä läpi ohjaamon puolelle. Tietysti sitten se kannattaa vetää lyhemmän kautta. RCA:t ja kaiutinjohdot sitten toiselta puolelta.
            Takapenkkien selkänojien irrotukseen vielä tarkennusta, että kun olet nuo lukitussalvat avannut, penkkejä tarvii sitten vielä vetää pois päin keskustasta, että sen saa irti. Penkkien keskustan puolella on reiät joihin menee lattiassa kiinni olevat tapit. Itsellä välillä ollut vähän vänkäämistä niiden kanssa.

            Tähän samaan OT, mutta kerros mulle sallinen että mitä liimaa käytit kun "verhoilit" nuo ovipahvien keskiosat uudelleen? Mulla ois se homma nyt melkein seuraavana listalla, ja oon miettinyt että millä aineella saa ne kiinni pysyyn siinä taustassa.. Pitäskö sitten ommella kankaan taakse joku vaahtomuovi lisäks? Mokkakangasta siis laitan tuohon päälle. Onko keinonahkaan sitten eri liimat, kun on tiiviimpää materiaaliakin kun mokkakangas. Mokka saattaa imee liimat läpi..
            Ei mulla oikeen irtoa nuo taka ovipahvit! Muilla kuin metalli klipsuilla kiinni PELKÄSTÄÄN? onko muualla kuin ylhäällä nuo 2? Ja etuoven puolen reunassa 3? Onko keskeltä/alhaalla miten?

            Comment


            • #7
              Ne Nokian kaiuttimet ja subit voi heivaa pois heti ne on iha kuraa.
              5,25" menee etuoviin heittämällä adaptereilla mitä saa motonetistä tai autostudiosta ostettua iha A3 malliin käyvät maksavat 11-25e riippuen ostopaikasta ja niille kiinnitys ovipahvii luonnistuu jouhevasti.

              Itse vedin virtapiuhan Ecun läpiviennistä kuskinjalkatilaan ja sitä kautta kuskin puolelta aina konttiin asti.
              RCA:t toiselta puolelta ja kaiutin kaapelit kuskinpuolelta myös vähän enempi maton sisässä vain.
              Maadoitus vahvistimille otettu takakontin sivupellistä mihin käy suoraan lenkki.
              Omassa autossa kun on 5 ovea niin etu- sekä takakaiuttimet ovat kokoa 5,25" 3-ovisiin on taakse asennettu 6,5" heittämällä.

              Comment


                #8
                Mitenkä peräkontista lähtee muovit irti?

                Comment


                • #9
                  Kerron sulle ens viikolla kun puran ite kaikki pois ja vaimennan kontin :D
                  Vararengas kotelo ja muu pohja kyl on vaimennetty jo mut viel pitää luukku ja muut peltiosat mitä löytyy vaimentaa ja loksujen ne peltiosat sisältä päi.
                  Hyvää ainetta toi Vibroplasti ku se kiinnittyy ni ei varmasti pois helpolla lähde :D

                  Comment


                  • #10
                    Laitappa kuvien kera. Tarkoitus olis laittaa takapyöränkaariin sisäpuolelle vähän vibroa rengasmelua vaimentamaan. Takapenkin alle olen jo kerroksen vibroplastia laittanut.

                    Comment


                      #11
                      Pitäisi uusia lisäjarruvaloista polttimoita niin pitäisi saada peräkontin oven verhoilut irti?! Miten lähtee?

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Auti Näytä viesti
                        Pitäisi uusia lisäjarruvaloista polttimoita niin pitäisi saada peräkontin oven verhoilut irti?! Miten lähtee?
                        Aloittamasi ketju riittänee? http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...430#post788430

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Auti Näytä viesti
                          Pitäisi uusia lisäjarruvaloista polttimoita niin pitäisi saada peräkontin oven verhoilut irti?! Miten lähtee?
                          Siellä lukon kohdalla takana muovissa sellaseissa syvennyksessä on pari ruuvia näkyvillä, sen jälkeen muovit lähtee pois vetämällä vastakkaiseen suuntaan. Meinasi tosin usko loppua kesken, kun ovat sellaisilla todella jäykillä metalliklipseillä kiinni. Ovat siis samoja klipsejä, jota on käytetty sisustassa esim. listoissa ja ovipahvissa. Muovit ovat kahdessa osassa ja toisen osan alta paljastuu vielä kaksi kumi/muoviruuvia lisää, jotka itselläni menivät avatessa rikki. Mutta tilalle voi laittaa ihan tavallisen ruuvinkin.

                          Polttimot olivat lasikantaisia 2.3W tehoisia, joita jopa löytyi varaosamyymälän hyllyltä. Polttimoiden liitäntä onkin sitten mallia "kahden euron jouluvalosarja", eli saattaa joutua vääntelemään liitoksia, jotta kontakti kestää tärinää yms.

                          Itselläki oli 8/10 polttimoista palaneita ja ihan mustia kun auton ostin. Ei tainnut edellisellä omistajalla riittää mielenkiintoa vaihtoon :) Samalla avauksella vaihdoin myös lasinpyyhkijän moottorin.

                          Comment


                            #14
                            Joo...poltimot ovat tosiaan lasikantaisia 2.3 W tehoisia. C5:ssa kun tein sen jumpan ostin 5 paripakettia honkkarista osram 12v 2W mittariston polttimoita
                            Koodi:
                            12v 2W
                            W2x4.6d
                            2722-02B
                            924
                            Ei huomaa mitään eroa, eli ennen 2,3x10= 23W, nyt 2,0x10= 20W ....
                            Tuskin polttimot eri A3:ssa.

                            Comment


                              #15
                              Ei tarvitse välttämättä tuon lisäjarruvalon polttimoiden vaihdon takia muoveja purkamaan. Omassani riitti että taivutti suojamuovia sen verran, että sai sormet ja ruuvimeisselin välistä sinne. Sitten vaan valo irti ja vaihtelee polttimot. Tuo sitten kannattaa tehdä lämpöisessä:)

                              Comment


                                #16
                                Oli sen verran p** tuo vanhojen valojen kannat että kävin ostaa ledi lisäjarruvalon... Oli helvempi ostaa uus koko jarruvalo kuin 10 polttimoo vanhaan :DD

                                Comment


                                  #17
                                  Auti hei!
                                  Rohkenen olla eri mieltä, tarjoustalosta/honkkarista 10 polttimoa 1,99 x 5 = 9,95, siis c5:een.
                                  Eikä tarvi vastuksilla...

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
                                    Eikä tarvi vastuksilla...
                                    Vihjaileeko killeri, bremslicht-varoituksesta:).. Ainakaan omassa koslassa Autocheck ei valita lisäjarruvalon polttimoista. Ja eihän se ole enää OEM:ää jos vakio lisäjarruvalon poistaa ja asentelee LEDrivistön sinne.

                                    Comment


                                      #19
                                      Killeri, Kajaanissa ei moisia liikkeitä ole, joten tyydyin ensinmäisenen kauppaan mistä löyty 1e/kpl :DD Ja nekin jäi nyt käyttämättä.. Uusi jarruvalo makso 9.90e =D

                                      Ps... Miten lähtee audista kattovalot irti? :D

                                      Comment


                                        #20
                                        Etummainen lähtee kampeemalla varovasti "lasin" etureunasta ja takaata ohutkärkistä ruuvimeisseliä kulman alle ja kampeaa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Nyt pitäisi saada eestä koko kattovalotsydemi irti, kuinka lähtee rikkomatta? :D

                                          Audi A3 8L

                                          Comment


                                            #22
                                            Lähtee etureunasta (kuskinpaikalta katsottaessa) varovasti kampeamalla.

                                            Comment


                                              #23
                                              Vähän tarkempia ohjeita?! onko sielä jotkut klipsut vai mitkä?

                                              Pitkä etureuna lähti irti, mutta miten tuulilasi puoleinen lähtee? Tunnostaa aika jämäkästi olevan kiinni se
                                              Viimeksi muokannut Auti; 28.10.2011, 11:40.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja sallinen Näytä viesti
                                                Tästä etukajarien vaihto.

                                                Takana täytyy myös irrottaa "ovipahvi". Oletan, että autosi on kolmiovinen, kun pähkäilet, täytyykö penkit purkaa tieltä. Istuinosa ainakin täytyy irrottaa, mutta se lähtee alle kymmenessä sekunnissa irti: Nosta istuinosat pystyyn ja paina niitä tankoja, jotka istuinta pitävät kiinni, toisiaan kohti. Selkänoja lähtee irti kääntämällä lukitussalvat auki, jotka ovat selkänojien ulommaisissa reunoissa, saranatapeissa. Onnistuu tasapäisellä ruuvarilla.

                                                Sitten vain nykäiset pahveja kohtisuoraan sisään päin. Helpoin aloittaa oviaukon reunasta. Varo kuitenkin särkemästä takapahveja, sillä ne ovat vain puristekuitulevyä.
                                                Omia kokemuksia kolmiovisen 8L etuovien elementtien vaihdosta:
                                                Tuolla FFP:n artikkelissa sanotaan että 52mm asennussyvyys olisi todella nafti. Itse laitoin Rainbow SAC 230.25-sarjan kiinni adaptereiden kanssa, asennussyvyys ilmoitettu 58mm:ksi, meni ongelmitta. Ovipahvi ei ole pullistunut tai vastaavaa.
                                                Sen sijaan diskantit olivat niin isot, että originaalipaikkoja piti muokata.

                                                Saapa nähdä miten soi (tuore asennus!), yleensä alkuperäiskaiutinpaikkojen kotelointi on surkea.

                                                edit: Jep, soi odotetusti. 5.25" elementit soivat erinomaisen surkeasti, vaikka jakosuotimien säädöillä ja ohjelmalähteellä voi vähän paikata. Seuraavaksi varmaan ohjelmassa vetää ovipahvit elementtien ympäriltä vibroplastilla, ja laittaa hieman vanua ympärille. Hohhoi.
                                                Viimeksi muokannut grz_; 6.11.2011, 15:36. Perustelu: päivitystä

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Itellä on DLS Ultimate 5,25" erkkasarja diskantit meni heittämällä vakioiden tilalle. 5-ovisessa A3:sessa soi todella nätisti, heitin vibroo vähä oviin ja ovipahveihin mutta en huomannut mitään eroa sointiin tai muutenkaan.
                                                  Samalla tavalla kuuluu melu ulkoa kuin ennenkin :D
                                                  Takaovissa Omegan 5,25" koaksaalit.
                                                  Soittimena Pioneerin DEH-9300SD

                                                  Kerrohan jos ilmenee apua vibron laitolla elementtien ja ovipahvin väliin..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja stoupe Näytä viesti
                                                    Itellä on DLS Ultimate 5,25" erkkasarja diskantit meni heittämällä vakioiden tilalle. 5-ovisessa A3:sessa soi todella nätisti, heitin vibroo vähä oviin ja ovipahveihin mutta en huomannut mitään eroa sointiin tai muutenkaan.
                                                    Samalla tavalla kuuluu melu ulkoa kuin ennenkin :D
                                                    Takaovissa Omegan 5,25" koaksaalit.
                                                    Soittimena Pioneerin DEH-9300SD

                                                    Kerrohan jos ilmenee apua vibron laitolla elementtien ja ovipahvin väliin..
                                                    Askartelin kuskin oven ulkopeltiin ja ovipahvin alaosaan vibroplastit. Ovipahvissa on luukkulokerolle asti mattoa (ei taida 5-ovisessa olla tuota lokeroa). Laitoin myös hieman vanua ovipahvin ja eristeen väliin. Apparin oven olin työstänyt jo aikaisemmin.
                                                    Mielestäni plasti tukevoittaa ääntä ihan kohtuullisesti. Erityisen hyvä tuo ei ole nytkään, onneksi ohjelmalähteessä ja jakosuotimissa oli kunnolliset säädöt.
                                                    Ovipahvi on noin muuten aika heikkolaatuisen oloista muovia.

                                                    Nykyongelmana kuitenkin oven lokerot alkavat edelleenkin rämisemään tiettyjen taajuuksien aikana jos kuuntelee hieman lujempaa. Viisiovisessa ovipahvi lienee niin paljon lyhyempi, eikä räminäongelma ole vastaavasti yhtä iso.

                                                    Kolmiovisen A3:n pahvin suosittelen vaimentamaan, vähintäänkin alaosasta ja elementin ympäriltä reilusti, mielellään vielä jollain raskaammalla tavaralla kuin tuolla vibroplastin suht ohuella matolla. Saatan ehkä jossain vaiheessa laittaa lisämattoja, saapa nähdä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Juuh ei ole noita lokeroita ja oon todella tyytyväinen ettei ole ne on muutenkin mun mielest paljo rumemmat ovipahvit ja ei ole itellä niitä ruutupenkkejäkään onneks :>
                                                      Itellä ei kyl niit saa rämisee vaikka miten säätäis onneks, nyt siis on ovipahvi vibrotettu. Taakse vedin jo ovipahvin lisäks iha sinne ite peltiin vibroo ei ainakaa tunnu olevan juuri eroa.
                                                      Konttiin tukotin sitä aika paljon revin ne alkuperäiset eristeet pois sieltä kun ne roikku muutenkin siel lokareiden päällä ja pellissä.
                                                      Vedin 3 kerrosta vibroa ihan että sai vaan kulutettuu noita jäämä paljo pois :D
                                                      Vielä pitäs toi takaluukun muovi saada pois ja sinne pistettyy. Siellä kai se suurin ongelma on sitten kun subiin kääntää volyymeja.
                                                      Ei kylläkään rämise mikää niin kun noilla amispojilla kaikenmaailman E36 pipareissa tai Corollissa.
                                                      Ei uskaltanu lähtee repii sitä väkisin pitää kattoo kun on aikaa että miten lähtee irti.

                                                      Siinä kuva ovipahvista ennen vibroa, toi mitä näkyy niin vedetty 1 kerroksella vibroa.
                                                      https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._7721550_n.jpg

                                                      5-ovisessa eteen oli todella helppo viedä 2x1,5mm kaiutinkaapeli, mutta takaoviin ei sitten edes 2x0,75mm tahtonut mennä, kun on liitin siellä ja pitäisi vähä kikkailla sitä jotta sais asialliset kaapelit sinne :>
                                                      Ei kuitenkaan kehtaa vahvistimelta laittaa menemään noilla ohuilla siimoilla mitä taakse alunperin menee :D
                                                      Oven läpiviennin kautta kaiutinkaapeli on kokonaa 2x kutistesukan sisällä varmuuden vuoksi kun oli teräviä reunoja autonpuoleisella läpiviennissä.
                                                      Pitää vielä kolvata noi kaikki kaiuttimien piuhat en ole oikee ikinä noihin liittimiin täysin luottanu, kolvaus ja kutistesukka päälle vaikuttais paremmalt vaihtoehdolta.
                                                      Viimeksi muokannut stoupe; 18.11.2011, 18:34.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Onkos jollain kuvaa 3-ovisen etuovesta ilman pahvia?

                                                        Itsellä tarkoitus jossain välissä pistää uutta settiä, mutta taitaa tulla melkosen iso operaatio. Jos tosiaan kaiuttimen kiinnittää ovipahviin, niin ei siltä kannata odottaa minkäänlaista sointia. Huonompi elementti hyvin (=tukevasti) asennettuna soi huomattavasti paremmin kuin kallis päin peetä (=ovipahviin) asennettu.

                                                        Myös kiinnostais tietää, että onko jollain (vaikka jossain projektitopicissa) jotain kunnollista asennusta noissa etuovissa, josta vois ottaa hieman mallia..?

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X