Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autoradion korjaus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Autoradion korjaus

Sonyn mankka alkoi pätkiä jos pienikin naarmu cd:ssä, ajanmyötä kokoajan enemmän pätki kunnes ei enään soittanut mitään levyä. Eli kyssäri olisikin paljonkohan tuollasten automankkojen lukupäiden korjaaminen maksaa ? Että kannattaako tuota korjata vai heittää vesilintua ? Varmaankin heittää vesilintua ja ostaa uusi, mutta minusta senverran mukava käyttää että korjautan jos kohtuulliseen hintaan korjaavat. On muuten tyhmästi rakennettu se cd-kelkka kun on samanlainen ulostyöntyvä kuin tietokoneessa että varmasti hajoaa helposti.

Eli jos jollain on kokemusta hinnoista tai kuka niitä korjaa niin pistäkäähän ihmeessä kommenttia :)

Seuraava kikka onnistuu, jos onnistuu tai ylipäänsä on edes mahdollista kyseisessä mallissa:

Purkaa lukupää näkuviin, ja veivaa aavistuksen lukupäästä löytyvää säätöpotikkaa. Myötäpäivään voisi olla oikea suunta. Tarkoitus on saada vastusta pienemmäksi ja laserin diodille enempi virtaa. Voit koittaa mitata potikan vastusta, jotta löydät oikean suunnan.

Ja sitten hyvin pieniä liikkeitä. Muutama aste.

Comment

Jos Sonyn perus mankan usbeilla jne saa noin 150e niin vanhan korjaaminen ei oikeen kannata.
      Tuskin kukaan alta 50e:n tuollasta korjaa.

Comment

Sonyn autoradioita korjaa ilmeisesti ainoana Suomessa Tammer-Visio.

Comment

Jos Sonyn perus mankan usbeilla jne saa noin 150e niin vanhan korjaaminen ei oikeen kannata.
          Toinen asia on sitten taas se että kannattaako Sonya ostaa kun samassa hintaluokassa saa
          Alpinea ja pinohiirtä ;)

Comment

No joo. Ostin ite Sonyn tuommosen usbi mankan, eikä siitä ole mitään huonoa sanottavaa.
            Ennen olen ollut pinohiiri tai alpine, eli "merkki"miehiä myös.

Comment

Itsellä oli Passatissa Sonyn joku XPlod tms. Ei siinä sinänsä mitään vikaa ollu mutta laitoin kuitenkin sen 120e Pioneerin mp3 soittimen, niin kyllähän äänimailmassa on aivan julma ero Pioneerin eduksi.

Ei sitä ehkä mihinkään korjattavaksi kannata viedä. Kokeilee jasson ohjeilla ja ostaa sitten uuden, jos ei tule kuntoon.

Comment

Ja toki sitten putsaa sen linssin vanutupon ja elektroniikan puhdistussprayn tms. avustuksella. Ei kannata suihkuttaa suoraan sprayllä, sillä linssi luultavasti menee jäähän ja sisälle kondensoituu kosteutta, joka kuivaa sitten muutaman tunnin (lue päivä). Samalla myös liukukiskot puhtaiksi ja jotain liukastetta vanutupolla voitelee hieman pintaan.

Itse olen noin elvyttänyt sekä PS2:sen miljoona kertaa, että pari mankkaa. Pelkkä puhdistuskin usein toimii.

Comment

Itse olen noin elvyttänyt sekä PS2:sen miljoona kertaa
                  Kyllä. Meilläkin tuo Sonyn tekele ei halunnut toistaa kaikkia levyjä kunnolla.
                  Ei tarvinnut muuta kuin avata, imuroida ja puhaltaa pölyt pois, niin ei ole ollut ongelmaa sittemmin.

Comment

Working...
                  X