Nyt on sellainen soppa että en ole aivan varma johtuvatko nämä ongelmat toisistaan, vai sattuivatko vain samaan aikaan.
Autossa on tullut herjaa repsikan puoleisesta airbagistä, koko auton historian ajan. Se on aina nollaantunut ja ilmaantunut silloin jos penkin pamauttaa ilman kuormaa yläasentoon.
No nyt syttyi airbagin merkkivalo, mutta erroina ovat kaikki mahdolliset viat:
10 Faults Found:
01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)
36-10 - Open Circuit - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-10 - - - Intermittent
01219 - Rear Airbag Igniter: Driver Side (N201)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01220 - Rear Airbag Igniter: Passenger Side (N202)
01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)
01217 - Side Airbag Igniter: Driver Side (N199)
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)
00655 - Seat Belt Tensioner Igniter: Passenger Side (N154)
Olen mitannut bägit ja niiden resistanssi on alle 2 ohmia/piiri. Eli ne ovat alle virheilmituksen raja-arvon. Sytyttimiä en mitannut, mutta luulen että ne eivät ole rikki, koska itse bägitkään eivät ole rikki.
Autossa oli lattialla noin 1cm vettä, joka oli esim. kuskin penkin alla olevan alumiinirasian hapettanut melko poerusteellisesti. Tästä mietin että voisiko olla niin että itse airbägin keskusyksikkö olisi palanut, mahdollisesti veden aiheuttamasta oikarista.
Eikä tässä vielä kaikki. Samaan aikaan kun aibägin vikavalo syttyi, lakkasi auto puhaltelemasta lämmintä sisälle. Epäiltiin vesihehkujen olevan rikki, ja niin niistä osa olikin. Mutta kun samaan aikaa ilmastointi lakkasi myös toimimasta, viittaa tämä sähköjen outo käyttäytyminen siihen että jotain suurempaa on hapettunut/rikki/palanut.
ECU:n päällä oli pari hapettuma pistettä, sulakkeet ovat ehjä ja releet naksuvat niinkuin niiden pitääkin. Sulakkeissakin sähkö kulkee läpi, eli mitään kovin radikaalia ei pitäisi olla. Itse olen tottunut siihen että mitä suurempi vika, sitä pienemmällä se on korjattu.
Olisiko 10 kärjessä ehdotuksia? Riippuvatko nämä toisistaan vai sattuivatko vain samaan ajankohtaan?
Autossa on tullut herjaa repsikan puoleisesta airbagistä, koko auton historian ajan. Se on aina nollaantunut ja ilmaantunut silloin jos penkin pamauttaa ilman kuormaa yläasentoon.
No nyt syttyi airbagin merkkivalo, mutta erroina ovat kaikki mahdolliset viat:
10 Faults Found:
01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)
36-10 - Open Circuit - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-10 - - - Intermittent
01219 - Rear Airbag Igniter: Driver Side (N201)
01220 - Rear Airbag Igniter: Passenger Side (N202)
01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)
01217 - Side Airbag Igniter: Driver Side (N199)
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)
00655 - Seat Belt Tensioner Igniter: Passenger Side (N154)
Olen mitannut bägit ja niiden resistanssi on alle 2 ohmia/piiri. Eli ne ovat alle virheilmituksen raja-arvon. Sytyttimiä en mitannut, mutta luulen että ne eivät ole rikki, koska itse bägitkään eivät ole rikki.
Autossa oli lattialla noin 1cm vettä, joka oli esim. kuskin penkin alla olevan alumiinirasian hapettanut melko poerusteellisesti. Tästä mietin että voisiko olla niin että itse airbägin keskusyksikkö olisi palanut, mahdollisesti veden aiheuttamasta oikarista.
Eikä tässä vielä kaikki. Samaan aikaan kun aibägin vikavalo syttyi, lakkasi auto puhaltelemasta lämmintä sisälle. Epäiltiin vesihehkujen olevan rikki, ja niin niistä osa olikin. Mutta kun samaan aikaa ilmastointi lakkasi myös toimimasta, viittaa tämä sähköjen outo käyttäytyminen siihen että jotain suurempaa on hapettunut/rikki/palanut.
ECU:n päällä oli pari hapettuma pistettä, sulakkeet ovat ehjä ja releet naksuvat niinkuin niiden pitääkin. Sulakkeissakin sähkö kulkee läpi, eli mitään kovin radikaalia ei pitäisi olla. Itse olen tottunut siihen että mitä suurempi vika, sitä pienemmällä se on korjattu.
Olisiko 10 kärjessä ehdotuksia? Riippuvatko nämä toisistaan vai sattuivatko vain samaan ajankohtaan?
Comment