- Aloitetaan sisätiloista, säädä puhallin manuaalisesti kiinni. Nolla palkkia näytössä. (tietääkseni keltainen läppä ilmastoinnin ja puhallin kotelon välillä sulkeutuu)
1. Irroita ratin alus-suoja muovi. (on kiinni viidellä 8mm pultilla)
http://farm4.static.flickr.com/3115/...a10e634363.jpg
2. Irroita hanskalokero, itse tykkään irroittaa ensin lukkoprikat (neljä kpl) lokeron sivuista, jolloin pelkkä lokero irtoaa rungosta.
http://farm4.static.flickr.com/3269/...bde67d6fa4.jpg
3. Irroita hanskalokeron runko, paljon helpompi irroittaa kun lokero on pois tieltä. 2X8mm pulttia ja 3Xtorx ruuvia.
4. Irroita keskikonsoli, vedä ilmasuuttimet pois paikoiltaan vaikka naulasta tehdyllä työkalulla. (tämän kohdan voi jättää väliin jos omistaa pienet kädet ja tykkää ahtaista paikoista)
http://farm4.static.flickr.com/3090/...b38c631b7c.jpg
-Suuttimimet irroitettuasi sen alta paljastuu neljä pulttia joista alimmat otetaan pois.
http://farm4.static.flickr.com/3175/...81bb18ecd6.jpg
-Ota Mankka pois (mahdollinen koodi talteen).
-Ota vaihdekepin nuppi pois ja sen alta kepin suojapussi.(pussi lähtee irti käsijarrun puolelta ylös kampeamalla)
-Irroita keskikonsolin paikallaan pitävät pultit suojapussin alta.(molemmissa sivuissa yksi pultti)
http://farm4.static.flickr.com/3276/...797dbdd168.jpg
-Irroita kaksi ruuvia jotka pitävät keskikonsolin takaosan paikallaan.
-Vedä käsijarrun vieressä olevan lokeron takaosasta mattoa auton keulaan päin, maton alta irrota takasuuttimien kiinnitys ruuvi.
http://farm4.static.flickr.com/3258/...0dcf8ae53d.jpg
-Vedä etupenkit niin eteen kun ne menevät.
-Irroita konsolin kiinnitys pultit kummaltakin puolen penkin takaa.
http://farm4.static.flickr.com/3151/...fd0897e28f.jpg
-Mene takapenkille istumaan, ota suuttimien alta peitelevy pois. (kampea yläreunasta ulos päin)
http://farm4.static.flickr.com/3193/...700eb7ded4.jpg
-Peitelevyn alta kaksi ristipää ruuvia irti.
-Vedä suuttimet ulos, irroita sytkärin sähköliitin.
http://farm4.static.flickr.com/3004/...5642ff012f.jpg
-Vedä käsijarrupäälle, nosta keskikonsolin takaosa pois eteen ja ylös päin nostamalla.
5. Irroita hanskalokeron alta paljastuva 90 asteeen ilmakanava mutka ja sama juttu kuskin puolelta.
http://farm4.static.flickr.com/3023/...fc6735f348.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3180/...4bc2833757.jpg
- Vedä kotelon alaosassa oleva kumihaitariputki irti kotelosta. (todennäköisesti et saa sitä vielä kokonaan irti ennen kuin revit kotelon konehuoneen puolelta ylös)
http://farm4.static.flickr.com/3017/...fff957a24c.jpg
- Irroita säätömoottorien sähköliittimet (punainen ja sininen liitin) nämä voi yrittää saada auki myös mankan reijästä. Jos keskikonsoli on irti niin sitä saa liikuteltua vähän että saa lisää tilaa irroittaa liittimet.
Kuva koneenhuoneen puolelta:
http://farm4.static.flickr.com/3140/...c7af6252b6.jpg
6.Siirrytään auton ulkopuolelle
-Ota suojamuovi lämppärin päältä pois (neljällä klipsillä kiinni)
http://farm4.static.flickr.com/3185/...c5d84d2c17.jpg
-Irroita pyyhkimet varsineen. (10mm mutsku)
http://farm4.static.flickr.com/3156/...cfeea70980.jpg
-Irroita pyyhkimien alla oleva peltinen vesikouru (neljä kuusiokolo pulttia)
-Irroita vesikourun alla oleva muoviosa. (painettavilla metalliklipseillä kiinni)
http://farm4.static.flickr.com/3156/...cfeea70980.jpg
-Löysää ilmastointi osan ja lämppärikotelon välinen kumihaitariletku konehuoneen puolelta.
-Irroita ilmastointiosan ja lämppärikotelon yhdistävät sähköjohdot&letkut.(tais olla vain pari)
-Irroita jäähdytys nesteletkut kennolta. ( voi olla aika tiukkaan kiinni)
-Irroita metallivanne joka kulkee kotelon päällä. (yksi ristipääruuvi)
7. Sitten voidaan alkaa repimään koteloa irti autosta.
-Ehkä paras paikka aloittaa irroittaminen on kuskin puolen ylänurkasta, sinne sorkkarauta väliin ja varovasti alkaa vääntämään koteloa irti. Voimaa joutuu kyllä käyttämään että lähtee irtoamaan.
-Sitten kun kotelo on ulkona autosta
http://farm4.static.flickr.com/3180/...739803b58e.jpg
-Irroita lämmönsäätö vivusto kotelosta.
http://farm4.static.flickr.com/3165/...35ce2cb526.jpg
- Irroita kaikki ruuvit mitä kotelossa on tarvitset tässä pitkää ja suht ohutta ruuvimeisseliä ainakin kotelon keskellä oleviin ruuveihin.
-Sen jälkeen kotelo halkeaa kahtia ja pääset vaihtamaan kennon.
(Motonetin kenno ei ainakaan mahtunut kotelon sisään ilman työstämistä, letkulähtöjä piti lyhentää)
http://farm4.static.flickr.com/3273/...ef8bd2492d.jpg
-Tarvikkeina olis hyvä olla sellaista vaahtomuovi nauhaa ja kuumankestävää silikoonia.
Takaisin laitto pitäis olla sitten jo tuoreessa muistissa. :)
Ilmon parannusehdoituksia kuunnellaan ja virheitä varmasti löytyy, on jo vierähtänyt sen verran aikaa kun homman tein että pieniä muisti vaikeuksia esiintyy.
1. Irroita ratin alus-suoja muovi. (on kiinni viidellä 8mm pultilla)
http://farm4.static.flickr.com/3115/...a10e634363.jpg
2. Irroita hanskalokero, itse tykkään irroittaa ensin lukkoprikat (neljä kpl) lokeron sivuista, jolloin pelkkä lokero irtoaa rungosta.
http://farm4.static.flickr.com/3269/...bde67d6fa4.jpg
3. Irroita hanskalokeron runko, paljon helpompi irroittaa kun lokero on pois tieltä. 2X8mm pulttia ja 3Xtorx ruuvia.
4. Irroita keskikonsoli, vedä ilmasuuttimet pois paikoiltaan vaikka naulasta tehdyllä työkalulla. (tämän kohdan voi jättää väliin jos omistaa pienet kädet ja tykkää ahtaista paikoista)
http://farm4.static.flickr.com/3090/...b38c631b7c.jpg
-Suuttimimet irroitettuasi sen alta paljastuu neljä pulttia joista alimmat otetaan pois.
http://farm4.static.flickr.com/3175/...81bb18ecd6.jpg
-Ota Mankka pois (mahdollinen koodi talteen).
-Ota vaihdekepin nuppi pois ja sen alta kepin suojapussi.(pussi lähtee irti käsijarrun puolelta ylös kampeamalla)
-Irroita keskikonsolin paikallaan pitävät pultit suojapussin alta.(molemmissa sivuissa yksi pultti)
http://farm4.static.flickr.com/3276/...797dbdd168.jpg
-Irroita kaksi ruuvia jotka pitävät keskikonsolin takaosan paikallaan.
-Vedä käsijarrun vieressä olevan lokeron takaosasta mattoa auton keulaan päin, maton alta irrota takasuuttimien kiinnitys ruuvi.
http://farm4.static.flickr.com/3258/...0dcf8ae53d.jpg
-Vedä etupenkit niin eteen kun ne menevät.
-Irroita konsolin kiinnitys pultit kummaltakin puolen penkin takaa.
http://farm4.static.flickr.com/3151/...fd0897e28f.jpg
-Mene takapenkille istumaan, ota suuttimien alta peitelevy pois. (kampea yläreunasta ulos päin)
http://farm4.static.flickr.com/3193/...700eb7ded4.jpg
-Peitelevyn alta kaksi ristipää ruuvia irti.
-Vedä suuttimet ulos, irroita sytkärin sähköliitin.
http://farm4.static.flickr.com/3004/...5642ff012f.jpg
-Vedä käsijarrupäälle, nosta keskikonsolin takaosa pois eteen ja ylös päin nostamalla.
5. Irroita hanskalokeron alta paljastuva 90 asteeen ilmakanava mutka ja sama juttu kuskin puolelta.
http://farm4.static.flickr.com/3023/...fc6735f348.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3180/...4bc2833757.jpg
- Vedä kotelon alaosassa oleva kumihaitariputki irti kotelosta. (todennäköisesti et saa sitä vielä kokonaan irti ennen kuin revit kotelon konehuoneen puolelta ylös)
http://farm4.static.flickr.com/3017/...fff957a24c.jpg
- Irroita säätömoottorien sähköliittimet (punainen ja sininen liitin) nämä voi yrittää saada auki myös mankan reijästä. Jos keskikonsoli on irti niin sitä saa liikuteltua vähän että saa lisää tilaa irroittaa liittimet.
Kuva koneenhuoneen puolelta:
http://farm4.static.flickr.com/3140/...c7af6252b6.jpg
6.Siirrytään auton ulkopuolelle
-Ota suojamuovi lämppärin päältä pois (neljällä klipsillä kiinni)
http://farm4.static.flickr.com/3185/...c5d84d2c17.jpg
-Irroita pyyhkimet varsineen. (10mm mutsku)
http://farm4.static.flickr.com/3156/...cfeea70980.jpg
-Irroita pyyhkimien alla oleva peltinen vesikouru (neljä kuusiokolo pulttia)
-Irroita vesikourun alla oleva muoviosa. (painettavilla metalliklipseillä kiinni)
http://farm4.static.flickr.com/3156/...cfeea70980.jpg
-Löysää ilmastointi osan ja lämppärikotelon välinen kumihaitariletku konehuoneen puolelta.
-Irroita ilmastointiosan ja lämppärikotelon yhdistävät sähköjohdot&letkut.(tais olla vain pari)
-Irroita jäähdytys nesteletkut kennolta. ( voi olla aika tiukkaan kiinni)
-Irroita metallivanne joka kulkee kotelon päällä. (yksi ristipääruuvi)
7. Sitten voidaan alkaa repimään koteloa irti autosta.
-Ehkä paras paikka aloittaa irroittaminen on kuskin puolen ylänurkasta, sinne sorkkarauta väliin ja varovasti alkaa vääntämään koteloa irti. Voimaa joutuu kyllä käyttämään että lähtee irtoamaan.
-Sitten kun kotelo on ulkona autosta
http://farm4.static.flickr.com/3180/...739803b58e.jpg
-Irroita lämmönsäätö vivusto kotelosta.
http://farm4.static.flickr.com/3165/...35ce2cb526.jpg
- Irroita kaikki ruuvit mitä kotelossa on tarvitset tässä pitkää ja suht ohutta ruuvimeisseliä ainakin kotelon keskellä oleviin ruuveihin.
-Sen jälkeen kotelo halkeaa kahtia ja pääset vaihtamaan kennon.
(Motonetin kenno ei ainakaan mahtunut kotelon sisään ilman työstämistä, letkulähtöjä piti lyhentää)
http://farm4.static.flickr.com/3273/...ef8bd2492d.jpg
-Tarvikkeina olis hyvä olla sellaista vaahtomuovi nauhaa ja kuumankestävää silikoonia.
Takaisin laitto pitäis olla sitten jo tuoreessa muistissa. :)
Ilmon parannusehdoituksia kuunnellaan ja virheitä varmasti löytyy, on jo vierähtänyt sen verran aikaa kun homman tein että pieniä muisti vaikeuksia esiintyy.
Comment