Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 S4 ilmastoinnin puhaltimen ja kennon vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Itse säästin tuota urakkaa(kennon vaihtoa) varmaan lähemmäs vuoden, kun tuota haukuttiin niin työlääksi irrotettavaksi. En ymmärrä miksi, kun käytännössä yksi ilta riittää mokomaan hommaan. Yläältä letkut(lukkopihdit/tulpat letkuihin, niin ei ihan kaikki aineet valu pihalle) ja johdot irti, alhaalta kuskin jaloista alin muovi ja puhaltimen mutka, sekä pelkääjän puolelta hanskalokero ja mutkapala pois, sekä mankka, että saa läppämoottoreiden piuhat irti ja taisi siellä olla joku pulttikin kanittamassa->Koneen päälle seisomaan ja repimään koko paketti ulos ja tämän jälkeen onkin mukava tallin pöydällä/lattialla purkaa koko paketti ja vaihtaa tarvittavat hilut.

    Comment


    • #92
      On kyllä typerin remontti lykätä oli työläs tai ei. Itse kanssa lykkäsin tuota ainakin vuoden verran milloin milläkin tavalla. Nyt on kunnossa, prkl.

      Oli jo aikakin. Joitain korjattuja vikoja mitä löysin samalla tai jo aiemmin:
      -Läppien säätömoottoreiden piuhat löysällä tai todennäköisemmin irti kokonaan. Punainen ja sininen liitin siellä heti keskikonsolin takana mahdollisimman vaikeassa paikassa
      -Lämppärille menevä letku oli huonossa kunnossa. Tämä tuli korjattua aikaisemmin jo, mutta nyt myös kennon lähtö haljennut ja irtosi murusina!
      -Alipainetoiminen sulkuventtiili hapero - jätetty pois jo aiemmin
      -Ilmausruuvi ei ole toiminut koskaan - jätetty pois jo aiemmin
      -Lämppärin kotelo likainen sisältä - puhdistusvaahdolla puhtaaksi
      -Jälkijäähyn pumppu antautunut saumasta hiljattain
      -Puhallusteho ja jäähdytys epätasaiset edessä ja takana sekä kojelaudan putkiston suhina
      -Lämppärin puhaltimen hiilet aivan lopussa - piti ääntä joskus lämpimänä

      Melko paljon vikoja vaikka ilmastointi ei antanut yhtään vikakoodia.

      Muovinen ilmausruuvi korvattu automaattisella ilmausventtiilillä, joka löytyi prismasta. 19mm letkulähdöt 1/2-kierteillä, 1/2 T-haara, 1/2->3/8 sovite ja itse venttiilli 3/8 kierteellä. Lämmöskestoksi luvattu 115 astetta ja paineenkesto 10bar - pitäisi riittää. Melko kiva työlään rempan lopuksi kaataa nesteet sisään ja kovaa ajoa ilman mitään ilmaamista. Lämpöä piisaa.

      Kennoksi tuli Behr ja puhaltimeksi joku nimetön tarvike. Molemmat laatuosia ja puhallin epäilyksistä huolimatta todella hiljainen.

      Sulkuventtiili hakusessa vielä. Motonetin Volvo-osa muuten hyvä, mutta muovinen ja tarvii liian paljon tilaa. Letkulähdötkin vain 16mm.

      Comment


        #93
        Tämmönen pdf tuli vastaan:

        http://12v.org/urs/C4UrSHeaterCoreReplacementDIY.pdf

        Comment


        • #94
          Eipä tule kunnolla lämmintä/ kennon vaihtoko?

          S4 C4 AAN ja 1992, otin kyseisen pelin omaan käyttöön, loppu kesästä (auto seissyt tallissa useamman vuoden ajamatta paljoakaan), ja huomasin jos syyskuussa ettei sisälle lämpöä tule kuin hiukkasen (läppämoottorit putsattu ja on kunnossa) Oli vuotoa lohkonpäädyssä olevassa muovilähdössä, josta letku kennolle, nyt se on uusittu joten ei vuotoja, mutta ei puhalla kuin vähän lämpöä, ja jos laittaa puhaltimen täysille, alkaa sekin haaleta, aivan kuin aikaisemminkin. En tiedä onko järjestelmässä ilmaa. Siellä kennosta ulos tulevassa letkussa on jonkin lainen ilmaus ruuvi, mutta jos sitä ruuvvarilla käntää pyörii se joka suuntaan muttei sieltä mitään tule, liekkö tyypillistä?? Autolla kuitenkin operaation jälkeen ajettu niin paljon etten uskoisi siellä ilmaa olevan. Kannesta kennoon lähtevä letku lämpenee hyvin, ja ulos tuleva kylläkin vähemmän....Hyvät AAN tietäjät, onko se nyt vain kennon vaihto, järkevintä? Onko kokemusta että sen jälkeen tarkenee talvella??

          Comment


          • #95
            Onko ilmastoinnissa vikakoodeja? Luulisi ilmaantuneen.

            Comment


            • #96
              Jos kennoon menevästä letkusta löytyy sulkuventtiili sen toiminta kannattaa tarkastaa. Pitäisi löytyä ilmausruuvin etupuolelta jos on löytyäkseen.

              Comment


              • #97
                Jos lämpötilansäädön säätömoottori on vikaantunut, niin ei tule välttämättä lämmintä. Vikakoodi on tuosta silloin. Tuubista mm. löytyy ohjeita vikakoodien lukuun. http://youtu.be/pF6yO5R7yXE
                C4:sta selailet esiin samanlaisen videon, niin selkenee homma.

                Comment


                • #98
                  Ei lämpöä

                  Kiitos vinkeistä. Se sulku venttiili toimii koska jos laitan sen toiseen asentoon ei tule hetken päästä lämmintä tippaakaa. Mutta täytyy tsekata ne vielä ne järjestelmänvika koodit...

                  Comment


                  • #99
                    Alkuperäinen kirjoittaja marred Näytä viesti
                    S4 C4 AAN ja 1992, otin kyseisen pelin omaan käyttöön, loppu kesästä (auto seissyt tallissa useamman vuoden ajamatta paljoakaan), ja huomasin jos syyskuussa ettei sisälle lämpöä tule kuin hiukkasen (läppämoottorit putsattu ja on kunnossa) Oli vuotoa lohkonpäädyssä olevassa muovilähdössä, josta letku kennolle, nyt se on uusittu joten ei vuotoja, mutta ei puhalla kuin vähän lämpöä, ja jos laittaa puhaltimen täysille, alkaa sekin haaleta, aivan kuin aikaisemminkin. En tiedä onko järjestelmässä ilmaa. Siellä kennosta ulos tulevassa letkussa on jonkin lainen ilmaus ruuvi, mutta jos sitä ruuvvarilla käntää pyörii se joka suuntaan muttei sieltä mitään tule, liekkö tyypillistä?? Autolla kuitenkin operaation jälkeen ajettu niin paljon etten uskoisi siellä ilmaa olevan. Kannesta kennoon lähtevä letku lämpenee hyvin, ja ulos tuleva kylläkin vähemmän....Hyvät AAN tietäjät, onko se nyt vain kennon vaihto, järkevintä? Onko kokemusta että sen jälkeen tarkenee talvella??
                    No niin vastaanpa tähän lämpö asiaan itse, nyt kun on kokemusta. Kun Urs4 AAN kaikki säätömoottorit (3kpl) toimivat (putsattu kuntoon), ja ilmastoinnin käyttöpaneelin/ohjausyksikön jänniteregulaattorit uusittu (kiitos! Amalin aivan loistavista ohjeista) ja kennon jälkeinen alipainekalvoventtiili toimii (se ei käytännössä edes voi vaikuttaa lämpenemiseen koska on jousivoimalla aina auki, vaikka kalvo olisi viallinen). Eikä kaiken tämän jälkeen tule vieläkään lämpöä, on kenno vaihdettava, samalla järkevää vaihtaa myös puhaltimen moottori. Nyt lämpöä tulee kuin pitääkin, näyttääpä sitten vikakoodit melkein mitä tahansa. Vanha kenno oli niin jumissa että se painoikin yli kaksikertaa, enemmän kuin uusi (motonet).
                    Viimeksi muokannut marred; 28.12.2014, 22:46. Perustelu: virhe

                    Comment


                    • Vaihdettiin äsken lämppärinmoottori niin, että tyhjättiin ilmastointi. Sen jälkeen ilmastoinnin releet konehuoneesta pöydälle. Ja uusi moottori koteloon. Sisältä ei tarvinnut purkaa kuin hanskalokero.
                      Aika tiukka paikka sen ilmastoinnin kotelon kans , että saa pois , mutta saa sen.
                      Parissa tunnissa tuon varmaan nyt tekis.
                      Kiitoksia vaan kovasti tietotaidosta Mo Service!

                      Comment


                      • Mistä tommonen C4 puhallinmoottori kannattaa hankkia? Lähinnä tarvikemerkkien laatu mietityttää. Mulla puhallin meni kokonaan mykäksi ja ajattelin tässä nyt vaihtaa lämppärin kennon ja puhaltimen samalla. Behrin kenno tottakai, mutta entäs moottori? OEM ois tietty paras, mutta se hinta...

                        Comment


                        • Boschilaisia ulkomailta. Punnan kurssin mukaan säästää joskus, muuten saksan suunnalta.

                          Comment


                            Ei ole itsellä Motonettiläisten kanssakaan (puh.moottori/kenno) ollut mitään ongelmaa. Merkkiä en tosin muista, mitä ollut... Mutta pari kertaa on tullut motonettiläisillä vaihdettua, eikä ole ollut ns. sanomista. (UrS4)

                            Comment


                              Nissens:n kenno kannattaa jättää hankkimatta. Oli mitoiltaan aivan liian pieni sinne koteloon, mutta ei silti mahtunut ilman väkivaltaa paikalleen liian pitkien letkulähtöjen vuoksi.

                              Comment


                              • Laitoin AD:n kautta tilaukseen Behr/Hellan kennon ja jonkun tarvikepuhaltimen. Aika nihkeästi meinaa löytyä Boschin valmistamia puhaltimia. Hintaa oli kennolla 79,5e ja puhallin oli hieman alle 60e.

                                Comment


                                • Motonetista jos hakee hyllytavaraa, niin merkki on todennäköisesti Topran. Tarkistin asian reilu viikko sitten. Ja Topran on kuulemma valmistaja, eikä pelkkä pakkaaja, niin kuin olen luullut.

                                  Hain eilen Hellan kennon paikallisesta hintaan 66,5e. Motonetin kautta tilaten olisi ollut reilu 60e ja olisi pitänyt käydä maksamassa etukäteen.

                                  Comment


                                  • Uusi puhallin ja kenno vaihdettu, vaan eipä lähde puhallin pyörimään vieläkään. Mitään ideoita, mistä lähtis vikaa ettimään? Sulake on silmämääräisesti ehjä, täytyy vielä varulta mitata se, vaikka en usko vian olevan siinä. Noin viikko puhaltimen sippaamisen jälkeen puhallin heräsi henkiin muutamaksi sekunniksi. Ilmastoinnin ohjausyksikön avasin ja silmämääräisesti kaikki näyttää ehjältä ja palaneen käryä tuolla ei nenään ottanut, vaikka kuinka nuuhkii.

                                    Comment


                                    • Motonetistä ostettu ossca merkkinen kenno kesti 4v. Meni pääty halki, ulkoisestin jo huonolaatuinen jos vertaa behr/hella kennoon.
                                      Kuvia täälä. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=150042

                                      Comment


                                      • Juuri omaani vaihdoin puhaltimen moottorin ja ei tarvitse purkaa kuin haitarikumi joka menee puhallinkotelosta kennolle ja sitten päätylevy kolmella ruuvilla irti ja koteloon pieni reikä ja moottori pois ja uusi tilalle aikaa meni 1.7h. Haualla löysin ohjeet miten tehdä ja kiitos niistä???

                                        Comment


                                        • Tässä olisi itsellä tallissa kennon vaihto meneillään, autossa on jälkiasennettu manuaalinen ilmastointi eli vaijerit liikuttaa mekanismeja. Ne minä sain pois ja työnnettyä kojelaudan sisään mutta toisen puolen johtosarja puhaltimelle aiheuttaa harmaita hiuksia.


                                          Onko ne tarkoitus ottaa keskikonsolin sisältä irti jonne näyttää nippu menevän vai pitääkö se kennon pönttö saada ensin liikahtamaan ulos jolloin siinä samassa pujottaa läpivientikumin ja johtosarjan pois?


                                          Ongelma pöntön pois saamisessa on se että jälkiasennettu ilmastoinnin ilmeisesti kenno/lauhdutin haraa vastaan mikä on siis tulipellissä kiinni, pultit on vapautettu mutta letkut tekee niin tiukan mutkan ettei löysiä oikein saa ja toisella puolella missä on letkulähdöt on pellissä kiinni.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X