Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 S4 ilmastoinnin puhaltimen ja kennon vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Pikkasen on ronskinnäköistä hommaa..:) :)

    Kävi kyllä mielessä tuo kennohomma, kun näitä palstoja lueskelin, ja itseasiassa jo päätinkin vaihtaa myös sen samalla.

    Onko tietoa, pitääkö läppämoottoreita sopeuttaa moisen remontin jäljiltä vai jäävätkö ne koskemattomina paikoilleen. Ainakin voisi yrittää voidella niiden akseleita ja putsailla liittimiä tjms.

    Comment


      #62
      Eihän tuo sopeuttaminen ole homma eikä mikään, vag-comin output testi ajaa automaattisesti nuo laidasta laitaan ja taas rokkaa.

      Comment


      • #63
        Ainakin voisi yrittää voidella niiden akseleita ja putsailla liittimiä tjms.
        Voisin sanoa että aika turhaa, varsinkaa jos ei vikakoodeja anna. Se pieni moottori siä itte säätömötikän sisällä yleensä lopettaa toimintansa kulumisen takia. Joskus oon hetkeks saanu pelaamaan ihan putsaamalla sen moottorin.

        Comment


        • #64
          Lauantaina olis tarkoitus vaihtaa uusi puhallinmoottori ja kenno.

          Tuolla alun ohjeissa mainitaan, että kotelon halkaisuun tarvitaan pitkää meisseliä - kuinka pitkä ja onko ristipää vai tavallinen ???

          Mitä muita "erikoistyökaluja" voisi tarvita ??

          Comment


          • #65
            Ei tuo nyt mahdettoman pitkä ristipään varsi ollut, ~15cm. Projektia helpottaa myös avaavat lukkosokkapihdit, puhallinmoottorin perästä saa rengassokan kätevämmin poies.

            Comment


            • #66
              Sinunkin mallissa luultavasti on myös sähkökenno, joten alkuperäisistä ohjeista poiketen sen johdot pitää myös nypätä irti, ennenkuin kotelo lähtee ulos. Tämä taas onnistuu helpoiten purkamalla koko kojelaudan pois tieltä.

              Comment


              • #67
                Onko kennon piuhat niin "pahassa" paikassa , että pitää koko kojetaulu irroittaa..ei kai sentään. Luin jostain, että liitin olisi siinä ilmastoinnin ohjausyksikön takana ja maadoituspiuhakin saavutettavissa.

                Comment


                  #68
                  Saa vastuksellisenkin mallin purettua ilman kojelaudan irroitusta.

                  Comment


                    #69
                    Kojelautaa ei tarvitse purkaa, mutta keskikonsolin purkamisen se taitaa vaatia, näin ainakin itse tein. Omasta lisälämmittimen liitin löytyi keskeltä keskikonsolin takaa kaikkien mahdollisten johtosarjoen alta. Taisi olla suurinpiirtein ilmastoinnin ohjaimen kohdilla. Maapiuhan kiinnityspiste löytyi puolestaan keskikonsolin kuskin puoleiselta sivulta vaihdekepin etupuolelta. Maapiuhan kiinnityspisteen päällä oli joku airbagin tms. boksi, taakse menevän ilmakanavan irroittamalla kiinnityspisteen sai selvästi näkyville.

                    Taitaa kennot olla kulutustavaraa näissä C4:ssa. Omassa paikallaan oli jokin tarvikekenno (letkulähdöt katkaistu) kun noin kuukausi sitten kennon vaihdoin.

                    Comment


                      #70
                      Onko sulla Markku mun vanha C4q ? Muistelen että motonetin kennosta joutui lähtöjä muokkaamaan että sopi paikalleen.

                      Comment


                        #71
                        Jani, sinun vanhahan tuo on.

                        Comment


                          #72
                          Ok, siis tarvikekennon kesto on 2,5 vuotta.

                          Comment


                            #73
                            Oliko se kenno siis romuna jo? Että et siis päättänyt vain vaihtaa sitä ja sitten asentaessa huomasit että on jo vaihdettu joskus?

                            Comment


                              #74
                              Kyllä se kenno mielestäni rikki oli. Kovilla pakkasilla oireili tekemällä pikkuisen huurua tuulilasiin. Lisäksi lattiamatoista löytyi jäähdytysnesteen jämiä sekä kuskin, että apuskuskin puolilta. Myös puhallinkotelon sisältä löytyi jonkin verran jäähdytysnestejäämiä ja kennossa oli muutama punainen väriläiskä (punaiset nesteet sisällä). En tiedä johtuiko viallisesta kennosta, mutta uudella kennolla (orkkisosa) lämmitysteho tuntuu olevan reilusti parempi. Vanhan kennon kanssa ei meinannut lämpöä riittää yli 15C pakkasilla.

                              Comment


                              • #75
                                No niin, puhallin vaihdettu lauantaina. Meni kivasti koko päivä ja raato tosi hellänä päivän askartelun jäljiltä - ei ole kroppa tottunut moiseen "voimisteluun" kun arkipäivät menevät kynähommissa.

                                Puhallin ihan finaalissa, oli kollektori kulunut pois osin jo muoveille asti - ihme että toimi tähänkin asti.

                                Muuten kaikki meni suunnitellusti, mutta tuo sähkölämppärin piuha aiheutti ongelmia. Liitin on tosiaan ihan alimmaisena konsolissa enkä lähtenyt purkamaan konsolia, vaan pistin piuhan reilusti poikki ja takaisin hyvälaatuisilla pyöreillä abiko-liittimillä. Paksuimpaan maajohtoon tein starttikaapeli-tyyppiset alumiiniliittimet, jotka liitin ruuvilla ja mutterilla. Eli pitäis kestää lämppärin tarviimat virrat.

                                Tarvikekenno ei sitten sopinut, lähdöt olivat halk. 18 mm ja originaalissa 22 mm. En lähtenyt puristamaan vanhoja letkuja ja ilmausventtiiliä tuohon mittaan lemmareilla, vaan vanha kenno jäi paikoilleen. Toivottavasti vielä kestää.

                                Comment


                                  #76
                                  "jostain syystä" en suostunut ottamaan Nissensin kennoa, vaikka sitä tarvikeliikkeessä tyrkyttivät. Tilasin HellaBehr osan mielummin :)

                                  Comment


                                    #77
                                    Marmorin kenno työmäärään nähden ei ole kallis, tulee oikeat tiivisteet mukana, lisäksi putkilähdöt sopivat 100%.

                                    Comment


                                      #78
                                      Mulla on tarvike kenno nyt kiinni ja tosiaan letkulähdöt vähän pienet, laitoin vaan klemmareilla kiinni ja hyvin on pysynyt vedet sisällä. Muistaakseni marmorikennoon ei ollut hintaero kovinkaan suuri, mutta kun oli rojut levällään ja tarvike kenno hyllyssä niin oli pakko laittaa että sai auton taas ajoon.

                                      Nyt jos uudestaan tarttis vaihtaa niin varmaan laittasin marmori kennon.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v
                                        Mulla on tarvike kenno nyt kiinni ja tosiaan letkulähdöt vähän pienet, laitoin vaan klemmareilla kiinni ja hyvin on pysynyt vedet sisällä. Muistaakseni marmorikennoon ei ollut hintaero kovinkaan suuri, mutta kun oli rojut levällään ja tarvike kenno hyllyssä niin oli pakko laittaa että sai auton taas ajoon.

                                        Nyt jos uudestaan tarttis vaihtaa niin varmaan laittasin marmori kennon.
                                        Kävin omaani just hakemassa kun meni eilen luultavammin kenno. Hain motonetistä kun marmori ei ollut auki tänään... :) Hyvä tietää, että mahdollisesti tarvitsee letkuklemmareitakin! Tuleeko kaikki vedet ulos kennoa vaihdettaessa?


                                        Alkoi muuten vähän pelottaa alkaa tekemään tätä tossa parkkiksella kun näin tän videon. "job 2 weeks later, i will never do this again" :DDDD
                                        [ame]http://www.youtube.com/watch?v=4ayciT30vjQ&feature=player_embedded[/ame]
                                        Viimeksi muokannut lowe low; 30.4.2011, 12:08.

                                        Comment


                                        • #80
                                          aika perusteellisesti tehty vaihto, mut ihan turhan takia tommone hässäkkä pikkuosan takia, onnistuu nimittäin helpommallakin.

                                          Comment


                                            #81
                                            Juuh, ei kyllä todellakaan tarvitse purkaa noin pitkällisesti sisustaa :D

                                            Kuskin jalkatilasta lokero tai paneeli irti, hanskalokero irti. Nuo irroittamalla mahtuu kapeakätinen tekemään homman.

                                            Comment


                                              #82
                                              S6:een tuli lämppärin kennon vaihdon aika. Kiitos teille hyvistä vinkeistä ja ohjeista kuvineen! Behrin kenno istui kuin isä äitin selkään =). Vaihtoon sisältyy paljon pieniä yksityiskohtia haasteineen, joten mukavaa oli. Nyt pysyy nesteet siellä missä pitää eikä kuskin jalkatilassa.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Pablok
                                                S6:een tuli lämppärin kennon vaihdon aika. Kiitos teille hyvistä vinkeistä ja ohjeista kuvineen! Behrin kenno istui kuin isä äitin selkään =). Vaihtoon sisältyy paljon pieniä yksityiskohtia haasteineen, joten mukavaa oli. Nyt pysyy nesteet siellä missä pitää eikä kuskin jalkatilassa.
                                                Samat sanat!

                                                Comment


                                                  #84
                                                  glykolia jalkatiloissa

                                                  Itsellänikin hajosi audistani lämppärin kenno?, koska lasit huuruun ja kengät märiksi. Kysymys luuluukin, että kiertääkö kennossa vesi jos puhallus nolla-asennossa ja/tai lämpötilan säätö kylmällä? Ja oletteko korjauttanut lämppäriä huoltamoilla ja montako työtuntia remppa vaatisi(tunteina tai euroina, kokemuksia?)

                                                  Autona Audi 100 2.8 quattro ilman kylmästöintiä vm -91

                                                  Kiitokset vertaistuesta!

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Lämmönsäätö kylmälle niin ei kierrä kennossa jos venttiili pitää.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Elikkä siis jokin venttiili ei pidä. Tänään yritin töistä lähteä, niin alkoi nostaa lämpöjä ja imaisi kaikki nesteet kuskin jalkotilaan lainehtimaan. Onko kenelläkään foorumilaisella kokemuksia pk-seudun huoltamoista, tiedättekö jonkin paikan joka on tehnyt ennen satkuun lämppärin kennon vaihdon?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Muistatteko, lähtikös pelkkä puhaltimen moottori ilman suurempia purkamisia irti? Hiilet ois näköjään lopussa, kun vähän läimäyttää puhaltimen kylkeen, niin hurahtaa päälle. :) (ei kytkimestä enää joka kerta lähde päälle.)

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Ei. :)

                                                          Jos ei purku hommiin halunnut ryhtyy niin tais olla saha paras kaveri ja sen perään sitten liima.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Olisiko leikkauskohdasta kunnon kuvia olemassa? Omaan C4:een vaihdettava puhallin näillä näkymin.
                                                            Kahden viikon aikana 2 kertaa pitänyt käydä lämäsemässä puhaltimen koteloa, jotta toimisi.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Pari huonoa kuvaa tuli räpsästyä kun urheilin uuden puhaltimen kotelon sisään. Aukko olisi saanut olla piirun isompikin varsinkin alalaidasta. Isointa päänsärkyä aiheutti kuitenkin ilmastoinnin ja puhallinkotelon välisen putken alin kiinnitysruuvi, jota ei mitenkään järkevästi saanut auki, sekä puhaltimen lukitussokka jonka ropaaminen huonoilla pihdeillä lyhensi elinikää pari kuukautta. Läppämoottori kannattaa suosiolla ottaa irti ja kääntää läppä kiinni, jolloin väliputken ja haitarin saa kätevämmin välistä pois. Itse pistin lopuksi pikaliima/sika yhdistelmällä luukkun kiinni ja itse pistin pari pisaraa väliputkeenkin koska alin ruuvi jäi uupumaan.


                                                              https://picasaweb.google.com/1075325...91423917685858

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X