Tuo pinnoite on samaa kun vanhemmissa nokian puhelimien kuorissa, Kaveri toi mulle perlokselta 1.l tonkan tuota kyseistä lakkaa.. Mulla on ollu 100tkm ajetussa b6 a4:ssa tosi kuluneet ja sit 170tkm ajetuss A6 aivan virheettömät. Riippuu miten paljon niitä näpläillee.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Todelliset ajetut kilometrit?
Collapse
X
-
Ok, kiitos tiedoista. Tuolla perusteella ei siis voi epäillä että olisi mittaria ruuvattu, jos muuten on kaikki ok.
Comment
-
Itselläkin on profiilin B6:ssa varsinkin kuskin puolelta kulunut ikkunan kytkimestä kaikki pinnoite pois, vaikka kilsoja on tullut vasta ~120t. Ilmeisesti saksassa huristeltu paljon lyhyttä matkaa ikkunat auki. A4 taas on ajettu 250tkm, eikä ikkunoiden kytkimissä ole vielä juuri mitään havaittavaa kulumaa, lieneekö erilainen pinnoite?
Comment
-
Auton sisätilojen perusteella on mielestäni hankala arvioida kilometrejä, enemmän se kertoo siitä miten autoa on pidetty siistinä ja onko autolla ajettu pätkittäin (paljon autoon nousuja ja autosta nousuja), jolloin penkki, kahvat, valokytkimet yms. kuluvat. Joku pari-kolme kertaisen määrän kilometrejä kerännyt verrokki voi olla sisältä huomattavasti uudemman oloinen, jos autolla ajetaan kahdesti päivässä kohtuullisen pituinen työmatka maantiellä. Ja voipi tekniikkakin olla kilometreihin nähden paremmassa kunnossa, kun moottori saavuttaa joka ajolla käyntilämpötilansa eikä ole turhia pysähdyksiä tai pientä pätkäajoa, joka rasittaisi voimansiirtoa. Eipä nuo alustatkaan tykkää nykyisestä kaupunkikatujen talvikunnossapidosta.
Comment
-
Olisko tällä palastalla tietäjää, joka neuvoisi paikan tai tavan, jolla voisi varmistua oman kotteronsa mittarilukemista?
....tiedän kyllä nämä huoltikirjan ja visuaalisen kunnon tarkasteluhommat, mutta viisaat ovat kertoneet että lukemat tallentuu elektroniikassa ilmeisesti useampaan paikkaan ja täältä voisi tarkistaa että pitääkö paikkansa. Saksan tuontiautojen omistajat hyötyisivät tiedosta erityisesti....
Näyttää olevan liiankin helppoa tuo ajokm määrien muuttelu? Tutustukaahan audi A6 4F:n lukemien justeeraamiseen:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=U-djbaghuG4[/ame]
Comment
-
Ainahan se on ollut aika helppoa. Jotkut ECUt tallentavat kilometrilukemaa mittariston lisäksi. Sitten on olemassa jotain laskureita, josita voi kuikuilla mitä lukemia niissä on esim. DPF täytöt jne. Joku täysi tunari voi jättää myös vikakoodit nollaamatta, jolloin niissä on vanha lukema. Mutta jos tuon lukeman vaihtaa oikein, ei sitä auton elektroniikasta voi mitenkään huomata jälkikäteen.
Eri asia on toki onko sillä lukemalla niin merkitystä muuhun kuin verotukseen, jos kaikki muu on kunnossa. Suomiautoissahan ei mitään vilunkipeliä luonnollisesti harrasteta... kröhöm
Comment
-
Oikeat kilometrit ECU:sta? (A4 B7 2006)
Kuinka saisin selville auton oikeat kilometrit? VCDS:llä ei suostu antamaan lukemaa. Tämä ei toimi, antaa "no access" -vastauksen: http://www.ross-tech.com/vcds/tour/EDC-15-Mileage.html.
VCDS:n Scan-raportissa on sama lukema kuin mittaristossa mutta on syytä epäillä lukeman hakkerointia.
Auto on kaverin A4 3.0 tdi quattro 2006, koneena ASB.
Comment
-
Onko tuontiauto? Jos niin, voisi tarkistaa tullin sivulta tullauskilometrit. Toki nekin kusetetaan usein, mutta kuitenkin. Itse asiaan, jääkö ECUlle edes todellista määrää piiloon? Itse aikoinaan tuota 4F:n ecua tonkineena en löytänyt mistään todisteita kilometrimäärän peukaloinnista vaikka oletus oli kova. Vikakoodeistakin (osasta) puuttui ajat/kilsat.
Comment
-
Ilmeisesti kilometrit saa vain joistain vanhemmista EDC15/EDC16 -ecuista. Tuosta ASB:n EDC16+:sta ei saa.
Maahantuojalta saa tiedot suoritetuista merkkihuolloista (myös ulkomailla suoritetuista), ja niiden kilometreistä, jos esim. huoltokirja on kateissa.
EDIT: Minkä takia kukaan kusettaisi tullauskilometrit todellista pienemmiksi, isommat verothan siitä silloin menee?Viimeksi muokannut alpi; 8.12.2014, 10:03.
Comment
-
Niin siis se on tietenkin eri asia, jos auto on ulkomailla ruuvattu, ja maahantuoja ei ole todellisista kilometreistä tietoinen. Teron viestistä sai sen kuvan, että joku kusettaisi kilometrit nimenomaan tullia varten.
Itsekin tänä vuonna vastaavan pelin maahantuoneena olen näitä jonkun verran selvitellyt. VV-autolta kannattaa kysyä tiedot merkkihuolloista, sitä kautta sain itse mielenrauhan, vaikka auton kunto ei antanutkaan syytä epäillä kilometrien vääristelyä.
Comment
-
Kuten tuossa jo mainittiinkin, niin yksi hyvä tapa on se että tarkistaa merkkiliikkeestä alustanumeron mukaan tehdyt huollot. Olettaen tietenkin että näitä on teetetty (ja mihin asti). - Esimerkiksi omaan autooni löytyi merkinnät vuosien takaa jotka lisäksi täsmäsivät huoltokirjan kanssa.
Audin Erwin palvelusta saa myös maksua vastaan tietoa alustanumeron perusteella mm. maasta johon auto on alun perin myyty (mittarilukemaa ei tosin taida löytyä).
https://erwin.audi.com/erwin/showHom...87.ASTPERWEU01
Myös Saksankielisestä My Audi palvelusta saa mahdollisesti jotain: https://my.audi.de/
Mittarilukeman mulkkaus kun on nykyään vähän liiankin helppoa (ennen piti sentään osata purkaa mittaristo, tai edes juotella osia irti). Käytännössä 06 vuosimallin Audeissakaan ei taida olla mitään varmistusta kilometrilukeman muuttamisen varalle (kiinasta saa kaapeleita ja softat ym netistä).
https://www.youtube.com/watch?v=XyD5ciKlW04
Comment
-
Haluisin tietää itsekkin mistä voisi tutkia b8-> uudemmat kilometrien paikkaansa pitävyyttä. Tuossa yksi tuttu kokeili yhtä testeriä (ei tarkempaa tietoa mikä), vähenti omastaan a6 4f ihan kokeilumielessä muutaman tuhat kilometriä pois. Yritti vcds:llä tutkia, että jäikö mihinkään mitään jälkeä kilometrien vähentämisestä, mutta eipä näkynyt jälkeäkään. (Edit. Pitääpä vielä kysyä näkyykö noista dpf/ vaihteiston moduuleista oikeat kilometrit)Viimeksi muokannut Qekko; 24.4.2017, 12:04.
Comment
-
Todelliset kilometrit
Kuullut juttuja että Audista saisi tarkistettua todelliset kilometrit vcds:llä? Pitääkö paikkansa? Jääkö tiedot ecu:n muistiin vai minne?
Comment
-
Comment