Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT ja akun vaihto..

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• TT ja akun vaihto..

TT:n akku on nyt jo viisi vuotta vanha. Se alkaa jo hiukan hyytya. Kysyisinkin, voiko akun vaihtaa itse - noin niinkuin perinteisesti; vanha pois ja uusi tilalle? Tuntuu ehka joistakin tyhmalta kysymykselta?

Vaihdoin viimeksi auton (Saab 96 vm 1975, väri "kauniin ruskea") akun kun kavin hakemassa vaimon ja pojan Helsingin naistenklinikalta vuonna 1980. Autojen tekniikka on siita jo muuttunut hurjasti. Olen kuullut tarinaa akun vaihdon vaikeudesta nykyautoihin, joten rohkenen osaamattomuuteni paljastaa.

Pratkaan olen vaihtanut akun parin/kolmen vuoden valein, ja olen kayttanyt aina "tarvikeakkuja" malli "Biltema". Olen ollut niihin taysin tyytyvainen. Onko raadilla mielipidetta malli "Bilteman" akuista autoon?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 18.7.2008, 22:05. Perustelu: Kappalejakoja lisätty.

Voi vaihtaa akun ihan huoletta. Jos auto on kaikin puolin kunnossa, niin ohjainyksiköiden arvojen nollaantuminen ei aiheuta ongelmia. Muista katsoa radion turvakoodi vamiiksi, jos radiossa sellainen on.

Joitakin akkuvertailuja selanneena Bilteman akut ei sijoittuneet parhaaseen päähän, mutta kyllä ainakin Bilteman "huoltovapaa" akku on ajanut asiansa pikkuveljen autossa nyt jo pari vuotta.

Comment

Akun vaihto...

Kiitos! Vaihdan nyt akun luottavaisin mielin!

Comment

Working...
      X