Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-88 typ 44 keskikonsolin valoja hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -88 typ 44 keskikonsolin valoja hukassa

    Lämmityslaitteen, radion ja penkinlämmittimen kytkimien valot ovat pimeinä, mutta kaikki laitteet toimivat.

    Mistä kannattaa aloittaa vian metsästys?

    Säätyvätkö valot normaalisti samasta potikasta kuin mittariston valot? Mistä ne on haaroitettu (jos siis on) Mittariston valot toimivat ok potikasta. Automaattiaskin valo toimii.

  • #2
    Olisiko mahdollisesti polttimot palaneet? Niiden vaihdosta löytyy juttua tältä foorumilta kun vähän haeskelee. Kytkinten valot eivät säädy potikasta.

    Comment


    • #3
      joo samassa osiossa otsikolla "Polttimoiden vaihto keskikons. nappeihin?"

      Comment


      • #4
        Kiitos Tommi! Tätä tietoa (säätyykö potikasta) haettiin. Kun työn vuoksi asustelen väliaikaisesti yksin mökillä maalla ja yksi auto on käytössä, on kiva tietää, mitä alkaa korjaamaan. Hankala tietää, himmeneekö potikasta, kun mitään valoa ei ole;-)

        Ja Juusolle myös kiitos vinkistä.

        Tää faceliftattu malli on mulle vähä uusi tuttavuus vielä.

        Comment


        • #5
          Keskikonsolista säätyy ainoastaan lämppärin säätimien valojen kirkkaus kun rukkaa mittariston potikkaa. Eli katkaisijoiden valot palavat vakiokirkkaudella, ainakin mulla.

          Comment


          • #6
            Hyvä tietää. Ensin luulin, että on jostain piuha irti, mutta aloittanen vaihamalla kaikkia viallisiksi oletetut polttimot.

            Comment


              #7
              Vielä jos mennään ihan detaljitasolle, niin muistini mukaan myös tupakansytyttimen valo on säätyvien joukossa.

              Comment


              • #8
                Pitääpä tsekata pimeällä, kiitos. Jos sekin on pimeänä, saattaa olla sittenkin järkevämpää alkaa etsiä sitä irtonaista piuhan päätä tai palanutta sulaketta.

                Comment


                • #9
                  Joo ja tuhkakuppiinkin pitäisi tulla valoa:) Itse "tappelin" edellisen audini (100 ,2.0 -87) ko valojen kanssa. Muistiin jäi ainakin se, että radion maadoitus tuli (minulta) tupakansytyttäjän kannasta. Otin radion kehyksineen pois ja löysin avautuneesta tilasta ainakin polttimot tupakansytyttimelle ja tuhkakupille? Muistanko oikein?

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos vinkistä. Tosin -88 on jo faceliftattu, ja moni asia on toisin. Katson, kunhan aikaa löytyy. Tänään on enemmän automaattiaskin hemmotteluilta (tuorettä öljyä ja jouhevaa ajoa).

                    Comment


                    • #11
                      Facelift mallissa tup.syt.valon saa vaihdettua kun irroittaa kusk.puol. verhoilun keskikonsolista.
                      Käsikopelolla löytyy..... yllättäen tup.sytin päästä. Helppo vaihtaa.
                      Tuhkiksen valo tulee samasta "heijastuksena" kun on lämppärin säätimien valo, joka taasen on äärimmäisen helppo vaihtaa suoraan edestä. Napit irti (säätimet irtoaa vetämällä) ja sieltä löytyy ruuvia. Penkinlämmittimien etc. valoista lisää jo aiemmin mainitussa topicissa.

                      Piece of cake, so to say ,-)

                      Comment


                      • #12
                        Way to go! Thanks man!

                        Comment


                        • #13
                          Vaan tiedoksi:

                          Se tup.syt valo ottaa maadoituksen sieltä sytyttimen kannasta eli se ei kuulu toimiakkaan kun se on sieltä irti. (ettet luule että uusi lamppu on rikki tai ei tuu virtaa tms.)

                          Comment


                          • #14
                            Eilen kattelin sulakkeet konehuoneesta läpi ja lämppärin säätimien polttimon ja ehjiltä näyttävät. Jos viikonloppuna kerkeis vaihtamaan radion, niin samalla alkaa irronneen johdon / palaneen sulakkeen metsästys ainakin aluksi keskikonsolista. Kiitos vinkeistä.

                            Comment


                            • #15
                              Viikonloppuna oltin posken pois keskikonsolista ja karseen johtohässäkän keskellä havaitsin mustaeristeisen johdon irtonaisen pään. Väristä päätellen siis maapiuha, jos taas ei oo jotain VAG RANDOM STANDARDia

                              Taidan etsiä sille paikan samalla, kun vaihdan uudemman radion. Kiitti vinkeistä!

                              Comment


                              • #16
                                Kohta palaa käpy.

                                Avasin mittariston sen kuuluisan vipottavan nopeusmittarin takia. Liittimet olivat ihan kunnossa, enkä löytänyt piirilevystä muutakaan vikaa. Ilmeisesti vika siis on anturin päässä. (korjaamatta yhä)

                                Löin siis mittariston kasaan ja lähdin ajelemaan kotia kohti. Perskeles. Puolet mittariston valoista pimeänä. Nopeusmittarin ja polttoainemittarin valot lopetti sillä kerralla toimimisen.

                                Avasin eilen mittariston uudelleen ja käytiin luottokorjaajani kanssa (isä ;) ) piirilevy läpi. Ei vikaa. Kaikista lampuista kulkee virtapuoli ja maapuoli oikeisiin paikkoihin. Nyt sitten pitäis löytää, että missä vika on. Johdoissa? Liittimissä? Omassa päässä? Toisessa ulottuvuudessa? Hesburgerissa? Missä?

                                Johdot on niin tiukassa nipussa, etten kiireisellä aikataululla sitä nippua ehtinyt alkaa purkamaan. Hieman kyllä epäilyttää, että vika on juuri siellä. Nyt kun olen teini-ikäisen audin johtoja joutunut muutenkin käymään läpi.

                                Edit: Menikin keskikonsolin valoihin tämä viesti, mutta väliäkö hällä.

                                Comment

                                Working...
                                X