Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 bensatankin anturi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 bensatankin anturi

    Onko kellään kokemusta A6:n bensatankin anturin vaihdosta. Vai mikä siellä mättää kun ajotietokone saattaa herjata vaikka tankissa on yli puolet jäljellä. Jos vika anturissa niin miten kettumainen on A6 farkkuun vaihtaa?

  • #2
    Ei nyt varsinaisesti vastaa kysymykseen, mutta kerrompahan tämänkin.

    Mulla heitti häränpersettä mittari viime tankkauksen jälkeen.. Ajelin melkein tyhjäksi edellisen tankin ennen kuin kävin tankkaamassa noin 30l tankkiin ja lähdin jatkaan matkaa. Ajotietokone näytti ajettavaksi matkaksi tankkauksen jälkeen 20ml ja lopulta 0ml. Tankin mittari myös näytti tyhjää ja bensavalo paloi. Sitten tankkasin tankin täyteen ja ajellessa tein vähän voimakkaampia jarrutuksia ja kaasutuksia, että se hölskyttely saisi anturin jotenkin kohdilleen. Sitten se alkoikin tosi hiljaa nousta. Pikkuhiljaa nousi sitten 3/4 -tankin kohdille ja pysähtyi siihen, sitten alkoi laskea normaalin kulutuksen tahtiin. Laski niin pitkään että oli varttitankki jäljellä ja sitten nousi puoleen tankkiin takaisin. Siitä se taas lähti normaalisti laskemaan. Nyt pitäisi käydä tankilla mittarin mukaan, tosin ajettuja mailejakin on nyt tuolla tankilla ~350. Saa nähdä toimiiko nyt oikein kun käy tankilla.

    Comment


    • #3
      Mahdollisesti huono kontakti anturin liittimessä. Eiköhän rakenne liene samankaltainen kuin C4:ssa, eli tavaratilassa takapenkin selkänojan takana lattiassa pyöreä musta peltilätkä irrottaen ja kaikki onkin näkyvillä.

      Comment


        #4
        Valehteleeko mikään muu mittari? Esim. akun lataus.
        Tuohon tyyliin alkoi itselläni mittariston totaalinen hajoaminen. Ensimmäinen vikakoodi tuli polttoaineen anturista.

        Comment


        • #5
          Muut mittarit näyttäis toimivan ihan hyvin. Mutta tuntuu aika ihmeelliseltä, että jos autoa käynnistäessä FIS:in näyttöön ilmestyy keltainen polttonesteen symboli vihreälle pohjalle ja viisarikin näyttää pohjalukemia, niin hetken kuluttua viisari saattaa pompata todelliselle bensamäärälle. Tällä ei ole välttämättä vaikutusta FIS:in näyttöön ja se saattaa jäädä edelleen palamaan. Tässä polttoainemittari sekoilussa ei tunnu olevan mitään johdonmukaisuutta, sillä vaikka FIS ilmoittaisikin polttonesteen olevan vähissä, saattaa "viisari" olla puolessa välissä asteikkoa ja viisari heiluu kuin hullun mulkku. Ja kaiken lisäksi se ei tee tätä jatkuvasti vaan aika ajoittain. Eikä säällä, kosteudella tai lämmöllä tunnu olevan merkitystä.

          Comment

          Working...
          X