Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Conlog ajonestolaite takkuaa, purkaminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Niinpä niin _VOI_ seistä marketin pihassa. Juuri eilen kävi näin kun tuo toinen mokkula ei suostunut enää toimimaan :D
    Mutta eipä haulla oikein löytynyt mitään konkreettista apua. Yhdessä viestiketjussa olisi ollut kytkentäkaavio, mutta osoite ei toiminut enää.
    Viimeksi muokannut fumer; 1.1.2008, 16:55.

    Comment


      #32
      Eipä se siellä kummoisesti ole käynnistystä estämässä, pystyy päättelemään ihan perusjärjellä, et miten se katkoo ja mitä.

      Comment


      • #33
        No jos sen verran voisi joku paljastaa, että pitääkö mittaristo irroittaa että pääsee boksiin käsiksi? Lukija on kiinni lisävalokytkimen viereisessä paikassa.

        Comment


        • #34
          Yhden releen pari nastaa kun yhdistää, niin koko keksintö on ohitettu.

          Comment


          • #35
            Niin, olisiko jollain tuota kytkentäkaaviota laitteeseen, lähettäisi vaikka sähköpostiin jos ei julkiseen jakoon halua laittaa. Asialla olisi vähän kiirekin, kun auto makaa tallissa...

            Comment


            • #36
              Autossani on keskikonsolissa semmoinen käynnistyksenesto töpseli (Conlog) jossa pitää käyttää semmoista usb tikun näköistä mustaa hässäkkää ennenkuin auton saa avaimella käyntiin.

              Tikkuja minulla oli kaksi, mutta tänään niistä toinen ei enää toiminut ollenkaan. Nyt tässä saa sitten pelko persiissä oottaa että koska se toinen (ainut) toimiva tikku hajoaa ja auto jää seisomaan jonnekin kaupan pihaan.

              Onko kukaan ottanut asiasta selvää miten tuon järjestelmän voi ohittaa niin ettei tarvi mitään tikkuja yms. käyttää missään ennen starttia?

              Älkää tänne sitä kirjoittako, mutta jos on tietoa / neuvoja niin yv:tä tai sähköpostia kiitos: teemu.viitala(at)hotmail.com

              Comment


              • #37
                Herätelläänpä tätä henkiin.

                Kävi niin mukavasti itselleni, että 80 competiton quattro -94 ei suostu käynnistämään. Vika on nyt keritty paikallistamaan tuohon ihanaan conlog viritelmään, joten jos joltakulta löytyisi ohjeet sen purkamiseen tai ohittamiseen, olisin kiitollinen asiasta. Ohjetta voi lähetellä sähköpostiin.
                Viimeksi muokannut 8866; 23.7.2009, 20:22. Perustelu: Ei ole profiilin kulkineita, ne muuttuu kuitenkin ajan saatossa.

                Comment


                • #38
                  Lainataanpas hieman topikkia.
                  Conlog heittäytyi huonolle tuulelle profiilin kulkineessa ja tätä on nyt jatkunut jo useamman viikon. Millon lähtee, millon ei. Välillä ei reagoi palikkaan millään tavalla ja välillä valot vilkuttelee ihan miten sattuu, eikä käynnisty. Vinkit sähköpostiin jnoisehunter|at|hotmail.com tai privalla.

                  Comment


                  • #39
                    Auto on Coupe 2.8 ja vaihdoin siihen akun. Nyt näyttäis siltä ettei ajonesto (Conlog) lähde pois päältä. Olisiko kellään antaa vinkkejä ensihätään?

                    Edit: No nyt se sitte lähti pois ja auto starttas kuin taikaiskusta! Olihan se aikakin lähteä kun sitä kerkesin värkätä jo aivan tarpeeksi.
                    Viimeksi muokannut kimbex; 7.1.2010, 22:44.

                    Comment


                    • #40
                      No ei olis kannattanut iloita vielä. Taas sama vika. Eipä lähteny ajonesto tänä aamuna pois päältä.

                      E: 5 minuuttia tämän viestin jälkeen sain auton taas käyntiin. Ketuttaa kyllä vähän kun on noin arvaamaton systeemi mutta huvittaa myös että ongelmat katoaa kun kirjotan tänne. :)
                      Viimeksi muokannut kimbex; 8.1.2010, 11:48.

                      Comment


                      • #41
                        Omassa oli varmaan samanlainen viritys. Aloittaa purkamisen siitä ratin vierestä ja seuraa vaan johtoja. Kaikki pois mitkä liittyy siihen laitteeseen. Oma oli kytketty sulakerasian pohjaan liittimillä, johonkin releeseen(käynnistys?).
                        Tunti siinä tais mennä kun ne repi pois sieltä, osat lähti heti roskiin kun sain ne käsiin.

                        Comment


                          #42
                          Ajoneston totetuksen ja automaatin vaihteenvalitsimen asennon vaikutuksen starttaukseen kanssa on vissiin aika yhtäläiset logiikat näissä vanhemmissa.

                          Comment


                          • #43
                            Vaimon 80 avantista purin kyseisen laitteen pois. Oli kytketty juuri tuonne sulakerasian pohjaan. Kolme piuhaa oli katkaistu ja kierrätetty laitteen boxin kautta. Johdot oli ilmeisesti bensapunpun, startin heräte ja sytytysvirta??.... helppo homma, kun väri väriä vasten yhdisti piuhat.

                            Comment


                            • #44
                              Noniin aloin purkamaan tuota tekelettä pois. Olen siinä vaiheessa että jälijitin ajonestoboksin tuonne käsijarrun lähelle muovin alle ja siitä lähtee johtonippu kohti sulakerasiaa. Nyt olenkin vähän sormi suussa tässä kun siitä lähtee siis 2kpl paksumpia johtoja (toinen kokonaan valkoinen ja toinen valkoinen jossa on musta raita) ja useampi ohut johto. Valkoiset paksummat johdot jatkavat matkaa sulakerasialle mutta siinä vähän ennen polkimia erkaantuu muutama johto jotka ovat kiinni muoviliittimessä eikä se liitin ole kiinni missään eikä ole mitään hajua mihin se kuuluu. Valkoisten ja muoviliittimessä olevien johtojen kanssa lähtee sitten vielä muutama kappale ohuita ja vielä erikseen paksumpi vaaleanpunainen/violetti ja paksumpi vihreä johto myös sinne sulakerasialle päin. Voisiko joku heittää vinkkiä miten jatkaa purkamista?
                              Viimeksi muokannut kimbex; 18.3.2010, 22:48.

                              Comment


                              • #45
                                Oiskos jollain nyt sitä Conlogin kytkentäkaaviota olemassa? Sen vois laittaa YV:nä,tai s-postiin: penttinen_j@hotmail.com -Meni nyt se toinenkin Conlogin "tikku" rikki,ja auto jäi kaverin pihaan seisomaan...

                                Comment


                                • #46
                                  Minä tarttisin kanssa neuvoja kuinka tuon saa ohitettua. Avainpökäle hajalla ja auto seisoo pihassa. Pakkasta parikymppiä, ei oikein jaksa alkaa itse tutkimaan...

                                  Audi 100 2.8Q '93.

                                  misa.sivonenÅgmail.com

                                  Comment


                                  • #47
                                    Sieltä ne on sulakerasian pohjasta ohitettu ne releet, eli menee sen ajoneston kautta. Rohkeesti vaan piuhat pois mitkä ei kuulu alkuperäisiin piuhoihin. Ottaa yks kerrallaan pois, niin ei mene sekaisin.
                                    Ensin selvittää mitkä on ajoneston piuhoja, ja sit repii ne irti. Lopuks kattoo että alkuperäset menee oikeisiin väreihin.
                                    Kytkentäkaaviota ei tarvii jos löytää ne ylimääräset piuhat sieltä, ihan ite sain sen pois käytöstä järkeilemällä.
                                    Mie kyllä purin sen pihalla, mut oli n. 25 lämmintä kesällä, ja aikaa meni puol tuntia.
                                    Hermot meni siihen kuittauspuikkoon sen jälkeen kun sammu auto risteykseen, ja sit ala kuittaamaan että saat startattua. Siitä ajoin suoraan parkkiin ja revin sen pois.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Nyt pitää kyllä sanoa että en tuolla kylmässä ja hämärässä saanut selkoa että mitkä releet on ohitettu ja miten... Löysin kyllä ajoneston piuhat, mutta siihen se sitten jäikin. Voisiko joku avittaa, pistää vaikka YV:llä tarkemmat neuvot, tai maililla. Tai jos on oikein rohkea, niin vaikkapa soittamalla.

                                      045 1138 65neljä

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ei tämä katsomalla muutu miksikään. Olen koittanut katsella ja seurailla piuhoja, mutta en ole löytänyt mitään kohtaa, missä Conlogin johtoja olisi lisätty alkuperäisten väliin. Alkaa loppua hermosta mitta kun joutuu tuolla jalkatilassa sukeltelemaan... Eihän sielä näekään mittään.

                                        Napsin kuviakin malliksi, jos niistä joku osaisi neuvoa tarkemmin.

                                        Conlogin liittimet:
                                        http://i181.photobucket.com/albums/x...n/IMG_7722.jpg

                                        Tähän on kytketty musta piuha joka menee Conlogille, mutta punaista ei ole katkaistu... Toinen musta menee tuon punaisen piuhan toiseen päähän.
                                        http://i181.photobucket.com/albums/x...n/IMG_7732.jpg

                                        Ja tuommoinenkin siinä on.
                                        http://i181.photobucket.com/albums/x...n/IMG_7728.jpg



                                        Mutta tarviiko noita johtoja edes metsästää, eikö se riitä kun Conlogin boksin päästä yhdistelee piuhat oikein? (Mitkä mihin?)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Toimii!

                                          Minulta voi kysyä apua, jos joskus tulee sama ongelma. Yhteystiedot ylempänä.

                                          Comment


                                            #51
                                            Onko kellään kokemusta audi 80 1.9tdi vm -93 conlog ajoneston purkamisesta? Ei ehkä kokemuksia oo kellään juuri tähän malliin, myös mutta myös muiden mallien kokemukset olis tervetulleita. Jos kellään ois halua laittaa kaaviota/kuvia s-postiin/yv:llä kyseisestä hommasta. Olis tervetulleita kun auto vaan seisoo tällä hetkellä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ei kai noissa paljoa eroja automallien välillä ole? Itse purin V8:ssa tuommoisen ohjeen mukaan ja toimi: http://www.audifieber.de/audiforum/t...zur-Conlog-WFS
                                              Saksasta en mitään siis tajua, mutta alhaalta löytyvät kuvat kertoi kaiken tarpeellisen.

                                              Itellä ei tosin ollut kuin yksi rele, mutta se ei haitannut.

                                              Comment


                                                #53
                                                Näyttäs menevän johtonippu myös eculle? Eikös se sijaitse tuolla apukuskin jalkatilassa? Onkos näitä conlog järjestelmiä kytketty ecuun?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kytkemisistä en tiedä, mutta itse halusin tehdä tuon niin helposti kuin mahdollista, ilman mitään tuhoamista. Noilla ohitusohjeilla tuon saa vielä tarvittaessa toimimaan jos haluaa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    entäs jos on tuo käynnistys-esto ja haluis alkuperäisen hälyt?
                                                    auto -92 V8

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Pitäisi omasta audista kans ottaa conlog poies, koska hukkasin sen vitun läpyskän eilen. Olen seurannut opasteita ja paikantanut conlog boksin ja johdot ja kokeillut yhdistää ohjeiden mukaan, mutta en millään saa autoa starttaan. Ohjeita nyt mitä pitää tehdä? kuvia voin laittaa että mitä näkyy jos halutaan.
                                                      Audi 100 c4 2.8
                                                      Tarttis pikaista apua! auto seisoo varatulla paikalla kaverin pihassa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Pitäisi ainakin startata kun ko. releen kärjet yhdistää, voi yhdistää vielä 85:den eli yhteen 85, 87 ja 30. Jos ei lähde käyntiin , sitten vielä yhteen J1/J2 ja J3/J4.
                                                        http://www.audifieber.de/faqdaten/c4.JPG

                                                        2.8 AAH tarvitsee jännitteen kolmeen kohtaan: bensapumpulle , puolille ja ruiskuille sen jälkeen näyttäisi olevan koneen virrat päällä . Startti tulee sitten erikseen .

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          eli kontaktorilta nuo kyseiset navat yhteen ja J1 ja J2 yhteen ni toimii? itsellä ei ole J3 ja J4 sielä

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Nyt toimii, pikku selvittely oli mikä on mikäkin, ja summa mutikassa kokeilemaan. Mutta nytten lähti kaikki toimimaan ja käyntii normaalisti.
                                                            EDIT: oli muute tässä autossa aika syvällä sielä kaikkien liittimien takana se conlog boksi, ei helpoimmassa paikkaa.
                                                            Viimeksi muokannut Themu; 19.8.2012, 21:47.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Mie jouduin kanssa pudottaa sen sulakerasian sinne jalkatilaan kun ei muuten saanut rosvoliittimiä revittyä irti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X